YORUMSUZ

Köşe Yazısı - 11 Ağustos 2005, Perşembe
İletİşim: Aret Vartanyan
Olağan döşenmiş bir toplantı odası. Masanın başında oturan firma sahibi, konkura katılan PR şirketi yöneticisini dikkatle dinliyor. PR şirketini öne çıkaran, farklılaştıran unsurların neler olduğunu soruyor. PR şirketinin sahibi bu noktada kendinden emin bir şekilde masaya doğru eğiliyor ve bir gazeteyi açıyor.
Ve diyor ki: “Biz şirket olarak basınla, televizyonlarla ilişkisi en iyi olan şirketlerden biriyiz. Biz size diyoruz ki, eğer bizimle çalışmaya başlarsanız …, …, … gazetelerinde istediğimiz sayfalarda büyük haber yaparız. Yine …., … , televizyonlarında şu, şu, programlarda hatta şu ana haberde görünmenizi sağlarız. Biz bunu garanti edebilecek kadar iyi bir PR şirketiyiz.”

****

Türkiye’nin tanınmış temizlik ve kozmetik markalarının arkasında duran bir holdingin merkez ofisindeyiz. Konkura katılan PR şirketi, kendini anlatan ve holdingin genel iletişim yaklaşımıyla ilgili sunumunu yeni tamamlamış. Holdingin Kurumsal İletişim Direktörü nasıl bir PR şirketiyle çalışmak istediklerini şöyle tanımlıyor: “ Biz, büyük bir aileyiz. Güçlü bir aileyiz. İsteriz ki partnerlerimiz de öyle olsun. Sizi buraya davet ettiğimize göre buna inanıyoruz. Bizim için iyi bir PR şirketi, güçlü olan, ilişkilerini iyi kullanandır. Bakın; biz Türkiye’nin en büyük reklam verenlerinden biriyiz. Her yıl dünyanın parasını harcıyoruz. Bunun karşılığı olarak medyada daha fazla haberimizin yer alması gerekiyor. İşte sizden bunun kontrolünü bekliyoruz. Bu gücümüzü kullanarak, daha fazla haber olmamızı sağlayabilirsiniz.”

*****
Bu kez “jeans” dünyasında marka olmaya çalışan, yavaş yavaş adını duyuran bir yerli üreticinin tesislerindeyiz. İletişim danışmanlığı alınması düşünülen şirket, stratejik yaklaşımını, kullanacağı araçları, detaylı olarak anlatan bir sunumu tamamlıyor. Sunumda iç iletişimden kurumsal iletişime, marka iletişiminde doğrudan pazarlamaya kadar uzanan bir yelpaze yer alıyor. İletişim şirketinin temsilcisi, Microsoft’un aslında elle tutulur, gözle görünür değerinin 60-70 milyar dolar düzeyinde olduğunu ancak algılamanın başarılı yönetimiyle piyasa değerinin nasıl 500 milyar doları aştığını anlatır. Müşteri memnuniyetinin önemini klişe lafların dışında kavramlarla açıklar. PR’ın nasıl uzun vadeli bir yatırım olduğunu da sıkılmadan anlatır.

Müşteri adayı sözler tükenip sessizlik başladığı anda şu soruyu sorar: “İyi güzel de biz hangi gazetede, hangi TV’de ne zaman, ne kadar görünebileceğiz?”

******
Konkur sonrasında short list’e kalan 3 firma ile pazarlık çalışmaları sürmektedir. Teklifler gözden geçirilir.
Son görüşmelerde bu üç firmadan bir tanesi şöyle bir ifade kullanır: “Diğer firmaların talep ettiği “fee”nin yarısını talep ediyoruz.”

10829 kez okunmuş Aret Vartanyan

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Klişelerden sıkıldım...   3923 gün önce eklendi
"İnsan" olduğumuzu unutmadan   4006 gün önce eklendi
Mobbing iletişim sektörünü de tehdit ediyor   4239 gün önce eklendi
Hoş Bulduk...   4263 gün önce eklendi
Sosyal mecralar, blog yazarları, ve ötesi...   4275 gün önce eklendi
Gündemimiz çok net: Dijital PR, dijital iletişim, dijital medya...   4490 gün önce eklendi
Başarılı mülakatın sırrı: Kendin olmak   4567 gün önce eklendi
Sen ve Ben’de buluşmak...   4745 gün önce eklendi
Dünyamız için belki de son fırsat: `Yeşil Pazarlama`   4842 gün önce eklendi
Kimin Kime İhtiyacı var?   4973 gün önce eklendi
Dersimiz Dijital İletişim / Dijital PR...   5120 gün önce eklendi
Gerçek haberi, doğru aktarabilmek   5126 gün önce eklendi
PR and PUBLICITY bir ilki deniyor   5174 gün önce eklendi
Sponsorluk, salt görünürlük demek değildir   5231 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 3   5286 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 2   5352 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak - 1   5380 gün önce eklendi
Başarılı bir kariyer için...   5393 gün önce eklendi
Yunan Tanrıları ve PR Şirketleri   5441 gün önce eklendi
Araştırmalar ne diyor?   5469 gün önce eklendi
PR Eşit Değildir Medya İlişkileri / Kısa egzersiz ve e-pr   5507 gün önce eklendi
Yaşın Önüne Geçilemeyen Kaderi   5546 gün önce eklendi
TESCO Mucizesi…   5595 gün önce eklendi
Sosyal Sorumluluk Derken...   5615 gün önce eklendi
PR Sektöründe Performans Değerlendirmesi   5652 gün önce eklendi
500 YTL fee ile 50 müşteri   5693 gün önce eklendi
Volvo Örneğinde Halkla İlişkiler Sektöründe Benchmarking…   5722 gün önce eklendi
Soruları Yanıtlamak ya da Yanıtlamamak   5749 gün önce eklendi
PR Nedir? / PR ve Pazarlama İletişimi I   5791 gün önce eklendi
PR Nedir? Ne değildir?   5826 gün önce eklendi
Kamu Hizmeti Medyaları Nasıl Olacak?   5842 gün önce eklendi
MEDYA ve DEMOKRASİ   5874 gün önce eklendi
Mesaj Bombardımanı Altında Yaşamak   5890 gün önce eklendi
Kurumsal Sorumluluk ve CSR Report   5901 gün önce eklendi
• YORUMSUZ   5915 gün önce eklendi
…Önce “Güven”   5925 gün önce eklendi
Çöpe Giden Sunumlar İmha Ünitesi   5936 gün önce eklendi
Türkiye kendini tanıtmayı öğreniyor mu?   5945 gün önce eklendi
Global Pazarlama Anlayışı ve Pazarlama İletişimine Etkileri   5957 gün önce eklendi
Virgin Flight’dan güncel bir iletişim dersi   5964 gün önce eklendi
Buzz...   5966 gün önce eklendi
Müşterilerinizin Gen Haritalarına Sahip misiniz?   5970 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.