Tüm Trendler Out...

Köşe Yazısı - 29 Mart 2010, Pazartesi
Pazarlama&Marka: Yelda İpekli
Son 10 yıldır , Marka takıntısı hayatımıza girdiğinden beri herkes bir trendin etkisindeydi. “Moda” bile artık eskisi kadar güçlü bir kavram değildi. Trendlerin gölgesinde yaşamak, ikoncanlar’ı takip etmek olmazsa olmazlarımızdı. Ancak tüm dünya artık yeni bir akımın peşinde; “Trendsiz olmak”
 
Özgür hayatlar, özgür ruhları her anlamda tetikliyor. Dünyayı etkisi altına alan ekonomik kriz satın alma gücünü de ve doğal olarak marka tüketimini de doğrudan etkiledi. Obama’nın  -Afrika kökenli siyahi bir liderin- dünya güç dengesinde aktif rol alması alışılagelmiş kültürel akımları ciddi etkileyecek gibi görünüyor. Gizemli ve henüz tükenmemiş olan doğu, Arap yarımadası ve “uzaklar” tüketimi yönlendiren batı toplumlarını etkisi altına aldı bile.
 
İşte tüm bu veriler hayat tarzımızı, görüşümüzü ve duruşumuzu etkileyecek. Tüketimimizi, tercihlerimiz yönlendirecek.
 
İçimizde ki cümbüşü yaratıcılığımızla ortaya çıkarmak zamanı şimdi. Sizi etkileyen tüm akımlardan etkilenip kendi karmanızı yaratıp trend dışı davranabilmenin baharıdır şimdi.
 
Lüks bile tanımını değiştirdi. Lüks tüketim “trendsizlik akımı “içinde kendi tanımını değiştirdi. Lüks artık herkesin sahip olabileceği her türlü yaşam unsuru olarak tanımlanıyor. Yani lüks size keyif veren ve bu keyfi zaman ya da parayla satın aldığınız her şeyi kapsıyor. Channel çanta elinizde, Mango kot üzerinizde ve Hermes eşarp boynunuzda kendi lüksünüzü yaratmak için yaşasın trendsizlik…
 
Bu genel yaklaşımdan sonra günümüzdeki akımları özetlemek anlamını yitirmiş gibi gözükecekse de yaz trendlerini kısaca göz attıktan sonra sonbahar ve kış ile ilgili ipuçlarını bilmekte fayda var.
 
Mayo ve mayokiniler altın çağını yaşayacaklar. Özellikle kendinden aksesuarlı mayokiniler Dior koleksiyonunun en gözde parçaları
 
Bağcıksız renk renk Conversler, Afrika desenleri, iri ve ahşap aksesuarlar havuzda, beach de her yerde.
 
Rahat ve özgür kesimli saçlar yada çok uzun saçlar hem kadın hem erkeklerde favori.
 
Bu kış “renk” yok “çok renk” var. Her şey renkli ve karışık desenli.
 
İri gözlükler artık devrini kapatmak üzere, Lennon tarzı yuvarlak ve küçük gözlükler tasarlanmaya başlandı bile.
 
Yakalar ve kollar tasarımcıların çılgın fikirleriyle hareketlenecek. Düz elbiseler iddialı yaka tasarımlarıyla ön plana çıkacaklar.
 
Ayakkabılar renkleniyor bu kış, sanırım, en zor siyah ayakkabı modeli bulacağız. Topuklarda ki tasarımlar çılgınca devam ediyor.
Şort ve kalın çorap sonbaharla birlikte çok kullanılacak.
Çizmeler, botlar mevsimsel olmaktan çıkıp 12 ay kullanılır hale gelecekler.
Kültürde, sanatta, giyimde, takıda artık herkes kendi dünyasının TREND İKONU, İKONCAN'ı olacak ... bu böyle:)

4454 kez okunmuş Yelda İpekli

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Çok Şükür...   2090 gün önce eklendi
Hayatın genişliği, uzunluğundan daha önemli...   2122 gün önce eklendi
Moda mı? Pazarlama zekası mı?   2170 gün önce eklendi
Merak...   2199 gün önce eklendi
Hadi karşıya geçelim...   2296 gün önce eklendi
Hangi markalar fark yaratacak?   2348 gün önce eklendi
Daha İyi'nin Sınırları...   2381 gün önce eklendi
Moda GEÇİCİDİR, Stil HER ŞEYDİR...   2398 gün önce eklendi
Koyun/Keçi Yılı... 2015   2421 gün önce eklendi
Nesnelerin interneti...   2437 gün önce eklendi
Özgürlük dijitale kadar...   2445 gün önce eklendi
Yeni bir yıl, yeni bir ajanda...   2478 gün önce eklendi
Marka Olmak, Marka kalmak; 'Türkiye Markası'   2538 gün önce eklendi
Evren; herkes için bir şarkı saklar...   2591 gün önce eklendi
Şimdi parmak izi yaratma zamanı...   2631 gün önce eklendi
12. yüzyıl nasıl MARKA DEĞERİ olur?   2648 gün önce eklendi
Tasarım Hayatın Ta Kendisidir!   2696 gün önce eklendi
Japon iş kültüründe incelenmesi gereken prensipler...   2783 gün önce eklendi
Her gün yeni bir gün...   2853 gün önce eklendi
Post Modern Çağda Hayatlar   3296 gün önce eklendi
Anadolu'da Üretilir, Dünyada Tüketilir   3428 gün önce eklendi
Markalar da Özür diler... Bir case study :)   3573 gün önce eklendi
ZAMAN YÖNETİMİ Mİ...? MUTLU YILLAR   3846 gün önce eklendi
Hayatın neresinde durmak lazım?   3888 gün önce eklendi
Güneş Doğudan Yükselir   3966 gün önce eklendi
Zannetmek Yasaktır   4049 gün önce eklendi
Tatiller Ne İçindir?   4094 gün önce eklendi
Turizm HEDONİZM'in Hizmetinde   4198 gün önce eklendi
Müşteri Kraliçemdir   4217 gün önce eklendi
• Tüm Trendler Out...   4224 gün önce eklendi
Yeni Şeyler Söylemek Lazım...   4252 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.