PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 2

Köşe Yazısı - 25 Şubat 2007, Pazar
İletİşim: Aret Vartanyan
Son yazımızın ardından yapılan yorumlar, gelen mailler, hatta telefonlar, öneriler, şikayetler iletişimcilerin kariyer planlamasıın ne kadar önemli bir konu olduğunu, şirketlerin bu alandaki İK çalışmalarına nasıl öncelik vermesi gerektiğini açıkça ortaya koyuyor. Ben de daha birkaç yazı bu konu üzerinde devam etmek konusunda kararlıyım. Özellikle genç iletişimcilerin ciddi anlamda yönlendirilmeye, desteklenmeye, soru işaretlerinin aydınlatılmasına ihtiyaç var. Bu konuda ben de elimden gelen desteği vermeye çalışıyorum. Sizlerden ricam, sorularınızı doğrudan mail adresime atmanız. aretv@aretvartanyan.com

Ortaya çıkan önemli bir gerçek, eğitim konusundaki yetersizlik. Bu anlamda, sektörün farklı dinamikleriyle çeşitli eğitim olanakları yaratması önemli. Son dönemde TÜHİD’in, İDA’nın eğitim çalışmaları bu doğrultuda önemli adımlar... Bizler de elimizden geldiğince farklı bir eğitim programı oluşturmaya çalıştık. Gördük ki, profesyonel hayattaki uygulamalara, somut örneklere, network fırsatına, staj olanaklarına, sektörle doğrudan bağ kurulabilecek programlara ihtiyaç var. Yurtdışındaki benzer örnekler taranarak neler yapılabileceğine bakıldı ve PRand Publicity Halkla İlişkiler Sertifika programı hayata geçirildi. Burada amaç yelpazesi oldukça geniş. Ama özü aynı.. Önemli olan kullanılabilir ve gerçek hayattaki beklentilere yanıt verebilecek çözümler oluşturabilmek. Bu henüz ilk adım... Hedef kitleler yönünde çeşitlenerek eğitim programlarını yaygınlaştırmayı planlıyoruz. İletişim, özellikle PR sektörü için büyük önem taşıyan eğitim çalışmalarında, Eğitişim Kariyer Enstitüsü bizlere fırsat yaratmanın ötesinde, bu işin öncülüğünü de üstlenerek kararlı bir çalışma programı uyguluyor ki, bu yaklaşım bizleri daha da cesaretlendirip umutlandırıyor. Ücretlendirme aşamasında da yurtışındaki benzerlerinin nerdeyse yarı fiyatlara inmeyi başararak ve farklı ödeme koşulları planlayarak ulaşılabilir bir noktaya çekiyor. Umuyorum, gelecekte ücretsiz eğitimleri de gerçekleştirebilecek güç ve olanağa sahip olunabilir.

PR and Publicity programı ile ilgili detaylı bilgilere www.eğitisim.com.tr adresinden ulaşılabiliyor.

Network gerçekten ne kadar önemli?

Küçük yaşlarda, hiç unutmam bir komşumuz vardı. Ortaokulda ben takdirname aldıkça o bir hediye verir ve hep aynı şeyi tekrar ederdi... “Çalış oğlum çalış ama unutma... Her zaman iyi ve geniş bir çevren olsun. Çevrenin genişliği paradan daha önemlidir. Para, kazanılır kaybedilir... Çevren varsa para da gelir.” Sonra vurguyu güçlendirir ve “Çevren kadar varsın” derdi... Bu konuda hepimizin farklı görüşleri olabilir. Ancak burada önemli olan çevre yapacağım, çok insan tanıyacağım diye materyalist bir doğrultuda harekete geçmemek. Simyacı’nın yazarı Coelho’nun iyilik bankası dediği şey belki daha doğru. Doğal olan... Sevmeye ve paylaşmaya yönelik bir yaklaşım. Sadece iş dünyası için değil... Sosyal hayat için de, dayanışma için de, her anlamda standardı yüksek bir hayat için de çevremizdekiler o kadar önemli ki... Tabi ki bu konuyu derinleştireceğimiz yer burası değil.

Tekrardan iş dünyasına ve özellikle de PR’da başarılı bir kariyer konusuna geldiğmizde iyi bir network’ten kastettiğim tanıyabildiğimiz kadar çok insan tanımak değil. Yaratabildiğimiz kadar çok değer yaratıp bunu paylaşmak. İçimzidekileri, zihnimizdekileri, yapabilmişsek ürettiklerimizi de paylaşabilmek.

Bu konuda isteyenlere detaylı bilgi aktarabilirim. Ancak burada söyleyeceğim, birçok insan şunu soruyor ben nasıl yöneticilere ulaşabilirim ben nasıl daha fazla insan tanıyabilirim, nasıl yeteneklerimi anlatabilir, beni fark etmelerini sağlayabilirim.

Kural bir; önce biz doğru olan yolda yürüyelim. Kendimizi geliştirelim, üretelim, fırsatlara hazır olalım. Sonra her zaman oldugu gibi çalışmak ve fırsatları yaratmak gerekiyor.

Network oluşturabilmek adına sadece bir iki küçük öneriyi paylaşmak istiyorum. Gerçekten söylemeye, paylaşmaya değer birşeyiniz olduğunu düşünüyorsanız bıkmadan, usanmadan kapıları çalın. Bugün Internet sayesinde iletişim çok daha kolay. Ulaşmak istediğiniz kişinin emailine bir şekilde ulaşabilirsiniz. Ama bu fırsatı CV göndermek için tüketmek yerine gerçekten samimi duygularınızı, fikirlerinizi veya proje/önerilerinizi paylaşmak için kullanın. Sosyalleşme fırsatlarını kullanın. Örneğin bir ödül töreni, bir sempozyum, bir fuar... Buralada bulunun, bulunma şansınızı artırmak için orada bulunacak arkadaşlarınızın, tanıdıklarınızın yardımcı olmalarını istemekten çekinmeyin. Orda bulunduğunuzda da tanışmak istediğiniz insanların yanına gidip, konuşmaktan çekinmeyin. Varolan derneklerde gönüllü çalışmalara katılın, kimsenin samimiyetle destek olmaya gelenbirini geri çevireceğine inanmıyorum. Aynı şekilde, çalışmak istediğiniz kurumları rahat bırakmayın. Masa, ünvan, ücret gibi konuları öen almadan fırsat talep edin. Fırsatı yakaladığınızda ve siz de “hazır” olduğunuzda diğerleri kolaylıkla ulaşılabilir olacak.

Bu çabanın öncesindeki en önemli nokta doğal ve hazır olmak... Doğallıktan kastım, siz olun... Gerçekten olduğunuz gibi olun... Yapmacık tavırlara, jargon kullanmaya ya da kendinizi olduğunuzdan farklı göstermeye ihtiyacınız yok... İşte bu noktada da hazır olmanın önemi ortaya çıkıyor. Siz eğer gerçekten iyi bir iletişimci olma yoluna baş koymuşsanız, kendiniz geliştiriyor, çabalıyor ve düzgün bir yolda ilerliyorsanız doğal haliniz de yeterince etkileyici olacaktır.

"Peki bu doğru yolun ayrıntıları nedir?"diye sorarsanız bu soruyu da alt başlıklar halinde bir sonraki yazıda yanıtlamaya başlayacağız.

11450 kez okunmuş Aret Vartanyan

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Klişelerden sıkıldım...   3923 gün önce eklendi
"İnsan" olduğumuzu unutmadan   4006 gün önce eklendi
Mobbing iletişim sektörünü de tehdit ediyor   4239 gün önce eklendi
Hoş Bulduk...   4263 gün önce eklendi
Sosyal mecralar, blog yazarları, ve ötesi...   4275 gün önce eklendi
Gündemimiz çok net: Dijital PR, dijital iletişim, dijital medya...   4490 gün önce eklendi
Başarılı mülakatın sırrı: Kendin olmak   4567 gün önce eklendi
Sen ve Ben’de buluşmak...   4745 gün önce eklendi
Dünyamız için belki de son fırsat: `Yeşil Pazarlama`   4842 gün önce eklendi
Kimin Kime İhtiyacı var?   4973 gün önce eklendi
Dersimiz Dijital İletişim / Dijital PR...   5120 gün önce eklendi
Gerçek haberi, doğru aktarabilmek   5126 gün önce eklendi
PR and PUBLICITY bir ilki deniyor   5174 gün önce eklendi
Sponsorluk, salt görünürlük demek değildir   5231 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 3   5286 gün önce eklendi
• PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 2   5352 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak - 1   5380 gün önce eklendi
Başarılı bir kariyer için...   5393 gün önce eklendi
Yunan Tanrıları ve PR Şirketleri   5441 gün önce eklendi
Araştırmalar ne diyor?   5469 gün önce eklendi
PR Eşit Değildir Medya İlişkileri / Kısa egzersiz ve e-pr   5507 gün önce eklendi
Yaşın Önüne Geçilemeyen Kaderi   5546 gün önce eklendi
TESCO Mucizesi…   5595 gün önce eklendi
Sosyal Sorumluluk Derken...   5615 gün önce eklendi
PR Sektöründe Performans Değerlendirmesi   5652 gün önce eklendi
500 YTL fee ile 50 müşteri   5693 gün önce eklendi
Volvo Örneğinde Halkla İlişkiler Sektöründe Benchmarking…   5722 gün önce eklendi
Soruları Yanıtlamak ya da Yanıtlamamak   5749 gün önce eklendi
PR Nedir? / PR ve Pazarlama İletişimi I   5791 gün önce eklendi
PR Nedir? Ne değildir?   5826 gün önce eklendi
Kamu Hizmeti Medyaları Nasıl Olacak?   5842 gün önce eklendi
MEDYA ve DEMOKRASİ   5874 gün önce eklendi
Mesaj Bombardımanı Altında Yaşamak   5890 gün önce eklendi
Kurumsal Sorumluluk ve CSR Report   5901 gün önce eklendi
YORUMSUZ   5915 gün önce eklendi
…Önce “Güven”   5925 gün önce eklendi
Çöpe Giden Sunumlar İmha Ünitesi   5936 gün önce eklendi
Türkiye kendini tanıtmayı öğreniyor mu?   5945 gün önce eklendi
Global Pazarlama Anlayışı ve Pazarlama İletişimine Etkileri   5957 gün önce eklendi
Virgin Flight’dan güncel bir iletişim dersi   5964 gün önce eklendi
Buzz...   5966 gün önce eklendi
Müşterilerinizin Gen Haritalarına Sahip misiniz?   5970 gün önce eklendi

Yorumlar

Neslihan   2 Mart 2007, Cuma

Cesaret verici.
Teşekkür ederiz.

elif   2 Mart 2007, Cuma

Gerçekten çok teşekkürler. Okuduğum her satırı kendimi koyarak gözümün önüne getirdim . Cesaretlendim.

SEZGİN(genç-İLETİŞİMCİ)   3 Mart 2007, Cumartesi

Diger yazınızı sabırsızlıkla bekleyecegim.Yazınız için teşekkürler.

Nursel   4 Mart 2007, Pazar

Sn. Aret Vartanyan´a yazmış olduğu güzel yazı için bende çok teşekkür ederim.Motive edici bir sonraki yazınızı merakla bekliyorum.

janet   22 Mart 2007, Perşembe

yapmanız gereken daha çok iş var

ismail   22 Mart 2007, Perşembe

yazilarinizla özgüvenime özgüven kattım bir sonrakini merakla bekliyorüm

nergiss   23 Mart 2007, Cuma

Çok güzel bir yazı gerçekten ancak insanlar belli kalıplara o kadar alışmışlar ki kendiniz gibi olduğunuzda-doğal olduğunuzda- bunu garipser hale gelmişler. Biz iletişimciler kendimize bir tarz yaratmak ve oluşturduğumuz imaj çerçevesine hareket etmek zorundayız. Çok basit bir örnek; ben bir PR cı olarak hiçbir zaman kendim gibi giyinemiyorum mesela çünkü bizler bayan iletişimciler olarak manken halkla ilişkiler !sorumlularıyla kıyaslanıyoruz. Yaptığınız işe sizin iyi bir iletişimci olup olmadığınıza bakılmıyor maalesef -istisnalar dışında-. Ben de böyle bir içimi dökmüş oldum :) Yazı için teşekkürler...

anıl   29 Mart 2007, Perşembe

bazen bir iki çift söz bir insan yığınının başaramadığını başarabilir ço teşekkür ederim. karanlığıma ışık tuttunuz.yarım kalan iletişim sevdama devam etmem için beni cesaretlendirdiniz
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.