PR Nedir? Ne değildir?

Köşe Yazısı - 8 Kasım 2005, Salı
İletİşim: Aret Vartanyan
Bugün PR dendiğinde maalesef hala birçok insan için akla gelen ilk nokta basın ilişkileri yani dar anlamıyla "Publicity". PR, halen, yaygın olarak basınla ilişkiler temelinde algılanıyor. PR çalışmalarının başarısında da sütun-santim metodu en yaygın ölçümleme yöntemi olarak kullanılıyor. Öte yanda PR`ın temel bir yönetim fonksiyonu olarak görülmesi ve doğru koltuğa oturtulması yolunda hızla yol alınıyor, başarılı çalışmalar ortaya konuyor. Ancak daha zamana ihtiyaç var.

Yukarıdaki girişi biraz açarsak, publicity en basit tanımıyla herhangi bir ekonomik bedel ödemeden bir ürünün, servisin veya spesifik bir sonucun medyada yer almasının sağlanması olarak açıklanabilir. Bu da haber değeri taşıyan unsurlar ve PR etkinlikleriyle sağlanabilir. Ancak, publicity kalabalık bir orkestranın şefi olan PR `ın bir parçası olarak yer alıyor.

"PR Nedir? Ne değildir?" yazı dizisinde aşağıda sıralanan başlıkları çok detaya inmeden kolay ve anlaşılır bir dille ele almaya çalışacağız

- PR ve pazarlama iletişimi
- PR`ın aşamaları, yeni müşteriler
- Srateji ve planlama, araştırma ve hedef kitle
- Medya ilişkileri
- PR çalışmalarında temel finans operasyonlar ve idari yönetim
- Marka ve marka yönetimi
- Etkinlik yönetimi ve sponsorluk
- Kriz yönetimi
- Internet ve E-PR
- Ölçümleme


Bu dizide yer alan yazılar “PR Nedir? Ne değildir?” başlığı altında yer alırken, güncel yazılar da kendi başlıklarıyla sizlere ulaşmaya devam edecek..

Sevgi ve saygılarımla,

Aret Vartanyan

15018 kez okunmuş Aret Vartanyan

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Klişelerden sıkıldım...   3923 gün önce eklendi
"İnsan" olduğumuzu unutmadan   4006 gün önce eklendi
Mobbing iletişim sektörünü de tehdit ediyor   4239 gün önce eklendi
Hoş Bulduk...   4263 gün önce eklendi
Sosyal mecralar, blog yazarları, ve ötesi...   4275 gün önce eklendi
Gündemimiz çok net: Dijital PR, dijital iletişim, dijital medya...   4490 gün önce eklendi
Başarılı mülakatın sırrı: Kendin olmak   4567 gün önce eklendi
Sen ve Ben’de buluşmak...   4745 gün önce eklendi
Dünyamız için belki de son fırsat: `Yeşil Pazarlama`   4842 gün önce eklendi
Kimin Kime İhtiyacı var?   4973 gün önce eklendi
Dersimiz Dijital İletişim / Dijital PR...   5120 gün önce eklendi
Gerçek haberi, doğru aktarabilmek   5126 gün önce eklendi
PR and PUBLICITY bir ilki deniyor   5174 gün önce eklendi
Sponsorluk, salt görünürlük demek değildir   5231 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 3   5286 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 2   5352 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak - 1   5380 gün önce eklendi
Başarılı bir kariyer için...   5393 gün önce eklendi
Yunan Tanrıları ve PR Şirketleri   5441 gün önce eklendi
Araştırmalar ne diyor?   5469 gün önce eklendi
PR Eşit Değildir Medya İlişkileri / Kısa egzersiz ve e-pr   5507 gün önce eklendi
Yaşın Önüne Geçilemeyen Kaderi   5546 gün önce eklendi
TESCO Mucizesi…   5595 gün önce eklendi
Sosyal Sorumluluk Derken...   5615 gün önce eklendi
PR Sektöründe Performans Değerlendirmesi   5652 gün önce eklendi
500 YTL fee ile 50 müşteri   5693 gün önce eklendi
Volvo Örneğinde Halkla İlişkiler Sektöründe Benchmarking…   5722 gün önce eklendi
Soruları Yanıtlamak ya da Yanıtlamamak   5749 gün önce eklendi
PR Nedir? / PR ve Pazarlama İletişimi I   5791 gün önce eklendi
• PR Nedir? Ne değildir?   5826 gün önce eklendi
Kamu Hizmeti Medyaları Nasıl Olacak?   5842 gün önce eklendi
MEDYA ve DEMOKRASİ   5874 gün önce eklendi
Mesaj Bombardımanı Altında Yaşamak   5890 gün önce eklendi
Kurumsal Sorumluluk ve CSR Report   5901 gün önce eklendi
YORUMSUZ   5915 gün önce eklendi
…Önce “Güven”   5925 gün önce eklendi
Çöpe Giden Sunumlar İmha Ünitesi   5936 gün önce eklendi
Türkiye kendini tanıtmayı öğreniyor mu?   5945 gün önce eklendi
Global Pazarlama Anlayışı ve Pazarlama İletişimine Etkileri   5957 gün önce eklendi
Virgin Flight’dan güncel bir iletişim dersi   5964 gün önce eklendi
Buzz...   5966 gün önce eklendi
Müşterilerinizin Gen Haritalarına Sahip misiniz?   5970 gün önce eklendi

Yorumlar

NİLUFER   10 Aralık 2005, Cumartesi

İçtenlikle katılıyorum. Çünkü Halkla İlişkiler ya basınla ilişkiler ya da halktan gelen şikayetler olarak algılanıyor.
Bunun birde idari yönetim tarafı var. Halkla İlişkiler bitiren arkadaşların çoğu bu yönde yetersiz kalıyorlar. Bence halkla ilişkiler eğitimleri sektöre göre ayrılmalı. Her sektör farklı özellikler taşıyor. Üniversiteyi bitiren arkadaşlarımızda çalıştığı şirkette verimsiz oluyorlar ve (halkla ilişkiler ne yaparki) deniyor. Halkla İlişkiler demek sadece güleryüz ve sabırlı olmak anlamına gelmiyor. Ayrıca iyi bir yönetici anlamına da geliyor. Çünki örneğin turizmde hataların çoğu kişiler (personel) tarafından yapılır. Buda nasıl personel almalıyıza gelir ve tabiki İyi bir İnsan Kaynakları olmakta gerekiyor ve İK ile birlikte çalışmak gerekiyor.

ipek seyhan   12 Aralık 2005, Pazartesi

Gazete ya da internetten yayınlanan ilanlarda gördüğüm bir şey var; Halkla İlişkiler Elemanı aranıyor başlığı altında aslında sekreter ya da resepsiyonist aranıyor. Eminim, bu meslek grubunda çalışanlar da Halkla İlişkiler sektörü ile karıştırılmış olmaktan dolayı huzursuzdurlar. Kısacası, işveren, Halkla İlişkileri kendine meslek edinmiş kişilerin meslek adına ne yaptığından bihaber...

Gülay   14 Nisan 2007, Cumartesi

Sevgili arkadaşlar her ikiniz de o kadar haklısınız ki.. Ben de 4 yıllık Halkla İlişkiler mezunuyum..
İnternet vasıtasıyla yapacağım basvurularda
mesleki adaletsizliğe defalarca tanık oldum..
Sen yıllarca dirsek çürüt,emeğinin karşılığını bu tarz saçmalıklar sebebiyle almadan hayatına devam etmeye çalış..Çok yazık çok..
Umarım en kısa zamanda Halkla İlşkiler hakettiği değeri bulur..
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.