Özyeğin Üniversitesi'nin Projesine Uluslararası Bir Ödül Daha

Haberler - 6 Mayıs 2013, Pazartesi
Özyeğin Üniversitesi’nin 2012 Tercih Dönemi'nde gerçekleştirdiği ‘Hayatının Oyunu’ adlı proje, en büyük yaratıcılık yarışmalarından biri olan CLIO Awards‘ta da PR kategorisinde  altın ödüle layık görüldü. Daha önce Lizbon’da gerçekleştirilen Avrupa Yaratıcılık Festivali Eurobest’in Medya Kategorisinde “GOLD” ödüle layık görülerek Türkiye’ye dijital alanda ilk birinciliğini getiren Hayatının Oyunu Projesi, 41?29! Ajans ve Özyeğin Üniversitesi tarafından hazırlanmış ve daha önce de Golden Drum Avrupa Yaratıcılık Ödüleri’nde 2 ödül, alanında en prestijli ödüllerden biri olan ‘Digital Age Yaratıcılık Ödülleri’nde "En Yaratıcı Platform Kullanımı" ve "En Yaratıcı Etkileşim Tasarımı" ödüllerini almıştı. 
Özyeğin Üniversitesi Hayatının Oyunu 
Öğrencilerin geleceklerini ve kariyer planlarını simüle eden uygulama
Özyeğin Üniversitesi, dünyada ilk kez gerçekleştirilmiş olan Hayatının Oyunu adlı uygulamayla, üniversite tercih döneminde gençlerin geleceklerini planlayıp üniversite yıllarını ve sonrasını bugünden görerek daha doğru adımlar atmalarını sağlamayı amaçladı. Uygulama boyunca yapılan seçimlere göre üniversite ve sonrasındaki beş yılı kapsayan bir geleceğin yaratıldığı oyunun sonunda, gençlere kendi geleceklerini gösteren 2,5 dakikalık bir video sunuldu. Bu videoyu Facebook’ta paylaşan gençler Özyeğin Üniversitesi’nde burslu okuma olanağı için yarıştı.  5 – 21 Temmuz 2012 tarihleri arasında Facebook üzerinden gerçekleştirilen uygulama sayesinde toplam 15 öğrenci, burslu okuma şansı yakalarken, üç öğrenci iPad sahibi oldu ve 30 öğrenci yerleştikleri üniversiteye bakılmaksızın, ilgili bir kurumda maaşlı staj yapma hakkı kazandı.
 
Bir sosyal sorumluluk projesi olarak Hayatının Oyunu
Üniversite adaylarının eğitim, kariyer ve geleceklerini planlarken, doğru tercihler yapmalarına yardımcı olmayı amaçlayan Hayatının Oyunu, gençlerin gelecekte yapacakları tercihlerini ortaya çıkarıyor. Hayatının Oyunu’ nda öğrenciler okuyacakları program, ders çalışmaya ve sosyal yaşama ayıracakları vakit, girecekleri kulüp, staj yapacakları sektör ve hatta Erasmus ile değişim öğrencisi olarak gidecekleri ülke gibi kararlarla yüzleşiyor.
 
Özyeğin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erhan Erkut, Özyeğin’in, hayatlarının her aşamasında öğrencilerinin yanında olan bir üniversite olduğuna dikkat çekerken, Hayatının Oyunu kampanyasının, bu anlayışı kurumsal kimlikleriyle özdeşleştirdiğini belirtti. Erkut, “Uygulamanın kazandığı başarının, yenilikçi ve yaratıcı üniversite kimliğimizin altını çizdiğine inanıyorum. Bizi Hayatının Oyunu ile fark ettiğini ve tercih için değerlendirme listesine aldığını gördüğümüz gençler oldu. Üniversite ile ilgili edindikleri bilgiler, sosyal medyada kurdukları cümleler ve kullandıkları sıfatlardan da bu gençlerin bizi doğru konumlandırdıklarını gördük. Uygulama ile Kampüse çektiğimiz ve burs kazanan adaylardan bir bölümü Özyeğin'i tercih ederek üniversiteye yerleşti” diye konuştu.
 
Projenin böyle bir ödüle layık görülmüş olmasından ve bu ödülü Türkiye’ye getirmiş olmaktan gurur duyduklarını ifade eden Prof. Erhan Erkut, “Özyeğin Üniversitesi olarak sosyal mecralarda yer almamamız düşünülemezdi. Öğrencilerimize, her 10 gençten 9’unun bulunduğu Facebook’tan ulaşmak istedik. Bunun da en etkili yollarından biri, bugüne kadar yapılmamış bir sosyal medya kampanyası hazırlamaktı. Hayatının Oyunu Projesi işte böyle ortaya çıktı” şeklinde konuştu. Özyeğin Üniversitesi’nin oldukça yaratıcı ve yenilikçi bir üniversite olduğunu ifade eden Erkut, “iletişim kampanyalarımızla farklılaşmalıydık. Hayatının Oyunu’nda hem yenilikçi bir uygulama ile bambaşka bir Özyeğin deneyimi yaşatmak hem de doğru adayları kampüse çekmeyi hedefledik” dedi. 

Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.