Moda GEÇİCİDİR, Stil HER ŞEYDİR...

Köşe Yazısı - 29 Mart 2015, Pazar
Pazarlama&Marka: Yelda İpekli
 
En çok okunanlar listelerinde hala “insanın insan olmakla buluşmasına” dair kitaplar en üst sıralarda. Dünya tarihinin hiçbir döneminde bu kadar yoğun, “insanlığı” aradığımız, anlamaya çalıştığımız bir dönem olmadı.

Son 10 yıla baktığımızda; MODA da ki akımlar insan gelişiminin özeti gibi... Çiçek çocuklar gibi, minimalizm gibi sosyal akımlarla şekillenen moda tanımları yerini vurgulandığı, kendini tanımlamaya yönelik tanımsızlıklara bıraktı. Y kuşağı ile birlikte, “marka sadakati” kavramı yok olmaya başladı. 60’ların modası, 70’lerin modası dediğimiz ve bir yılı kapsayan moda akımları günümüzde neredeyse tek bir tweetle, tek bir görselle değişmeye başladı. Asi ruhumuz, özgür ruhumuz hiçbir “icon’u” kabul etmez durumda. Birine benzemekten çok, kendimiz olma telaşlarındayız. Moda; markaların sihirli değneğiydi, şimdilerle herkes içsel dönüşümünün etkisiyle kendi sihrinin büyüsünde.

Teknoloji yaşam alanlarımıza gireli çok olmuştu ama giyilebilir teknoloji ile birlikte, Moda’nın fonksiyonel olma zorunluluğu da hissedilmeye başlandı. Günümüzde sadece Şık olmak, sadece farklı olmak yetmez oldu. Moda, artık çok daha fazlası olmak zorunda. “DIY” (do it yourself) trendinin, varlığını en çok moda da gösterdiği kesin. Nasıl dekore edeceğimi, nasıl giyineceğimi ve nasıl yaşayacağımı "MODA SÖYLEYEMEZ"ciler, “DIY” ile birlikte “bu benim tarzım, benim stilim” boş vermişliğine geçtiler.

Lüksün “ulaşılabilir” olması ile birlikte artık “satın almak-sahip olmaktan“ çok “ait olmak, özgün olmak, deneyimlemek” önem kazandı hayatımızda. Ve işte bu ruh hali  MODA içindeki tüm oluşumları da etkiledi.

İnovatif olan, özgün olan, size ait her şey “in”, size dikte edilen, kalıplarla tanımlanan her şey “out”… Moda kavram olarak dilimizden düşmese de gözümüzden düştü bence.
 

3052 kez okunmuş Yelda İpekli

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Çok Şükür...   2090 gün önce eklendi
Hayatın genişliği, uzunluğundan daha önemli...   2122 gün önce eklendi
Moda mı? Pazarlama zekası mı?   2170 gün önce eklendi
Merak...   2199 gün önce eklendi
Hadi karşıya geçelim...   2296 gün önce eklendi
Hangi markalar fark yaratacak?   2348 gün önce eklendi
Daha İyi'nin Sınırları...   2381 gün önce eklendi
• Moda GEÇİCİDİR, Stil HER ŞEYDİR...   2398 gün önce eklendi
Koyun/Keçi Yılı... 2015   2421 gün önce eklendi
Nesnelerin interneti...   2437 gün önce eklendi
Özgürlük dijitale kadar...   2445 gün önce eklendi
Yeni bir yıl, yeni bir ajanda...   2478 gün önce eklendi
Marka Olmak, Marka kalmak; 'Türkiye Markası'   2538 gün önce eklendi
Evren; herkes için bir şarkı saklar...   2591 gün önce eklendi
Şimdi parmak izi yaratma zamanı...   2631 gün önce eklendi
12. yüzyıl nasıl MARKA DEĞERİ olur?   2648 gün önce eklendi
Tasarım Hayatın Ta Kendisidir!   2696 gün önce eklendi
Japon iş kültüründe incelenmesi gereken prensipler...   2783 gün önce eklendi
Her gün yeni bir gün...   2853 gün önce eklendi
Post Modern Çağda Hayatlar   3296 gün önce eklendi
Anadolu'da Üretilir, Dünyada Tüketilir   3428 gün önce eklendi
Markalar da Özür diler... Bir case study :)   3573 gün önce eklendi
ZAMAN YÖNETİMİ Mİ...? MUTLU YILLAR   3846 gün önce eklendi
Hayatın neresinde durmak lazım?   3888 gün önce eklendi
Güneş Doğudan Yükselir   3966 gün önce eklendi
Zannetmek Yasaktır   4049 gün önce eklendi
Tatiller Ne İçindir?   4094 gün önce eklendi
Turizm HEDONİZM'in Hizmetinde   4198 gün önce eklendi
Müşteri Kraliçemdir   4217 gün önce eklendi
Tüm Trendler Out...   4224 gün önce eklendi
Yeni Şeyler Söylemek Lazım...   4252 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.