Kriz Yönetiminde Reklamın Önemi

Makaleler - 10 Aralık 2004, Cuma

Sabah kalktığında, bir gün önce Dolar olarak borç aldığı paranın, artık üç katı olduğunu öğrenmenin şokunu daha üstünden atamamıştı. Gergindi ve kendi kendine sövüp duruyordu. Bir ayı aşkın bir süredir tek bir iş bile alamamış olmak bir yanda, yapması gereken ödemeler bir yandaydı.
Herkes Doların nasıl fırladığını, bu yeni krizin önlerinde açtığı karamsar tabloyu konuşuyordu. Küçülmeli, kabuğuna çekilip öylece beklemi diye düşündü... Tıpkı kış uykusuna yatar gibi.
Akşam evinde, ailesiyle birlikte TV karşısındaki yerini aldığında, kafasında hala işiyle ilgili düşünceler dolaşıyordu.
İşte reklamı da o sırada gördü, kanallar arasında isteksizce dolaşırken...
Ekranda kapkaranlık bir fon, ortasında umarsızca parlayan taşıyla pırlanta bir yüzük! Oysa bir süredir reklamına rastlamamıştı kanallarda "Pırlanta! Sonsuza Kadar"...
Yüksek sesle dillendirdiğinin farkında bile olmadan; Ne kadar zamansız bir reklam vermiş firma diye düşündü, tam da devalüasyon etesinde, krizin ortasında.
Eşinin sözleriyle daldığı düşüncelerden sıyrıldı, "Tam zamanı aslında" diyordu eşi.
"Kriz olsun olmasın, sen değildin ki zaten potansiyel müşteri. " (bunda hafif bir serzeniş seziyorum sanki)
Hedef kitlesini düşünürsen, yerinde bir zamanlama olduğunu göreceksin.
Haklıydı...
Kış uykusu misali kabuğuna çekilmek bazen etkili bir korunma yönetimi olabilir ama PR şirketlerinin avaz avaz Kriz Yönetimi diye tutturmaları bu olsa gerek...




Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.