Hangi markalar fark yaratacak?

Köşe Yazısı - 18 Mayıs 2015, Pazartesi
Pazarlama&Marka: Yelda İpekli

Londra da bir duvarda “Yaşamak istediğinizi yaratın” yazıyordu.
Başka bir yerde “Kelimelerin gücüne inanın” yazan satırlar gözlerimde uçuştu.
Yaşadıklarımız; anlattıklarımızdan ibarettir ya…
Anlattıklarıma, anlatılanlara odaklandım bu ara.
Marka Yönetiminde en önemli veridir, “Sizin müşteriye ne söylediğiniz önemli değil…
Önemli olan müşterinizin sizin hakkınızda ne söylediği”...

Hepimiz bir hikaye anlatıcısı değil miyiz?
Algılarımız, korkularımız, beklentilerimiz, vizyonumuz kadar coşkumuz, heyecanımız biriktirdiğimiz renklerimiz kadar.
Masal dinlemek sadece çocuklara özgü değil. Gerçeklik dozu değişerek her yaşta hepimiz masal dinlemekten hoşlanıyoruz. Çocukluktan kalma alışkanlık mı dersiniz?

Markaların en çok kullandığı yöntemdir bu. Müşterisine; içinde olmak isteyeceği bir hikaye anlatmak ve o hikayenin içinde bir vaatte bulunmak.
Son günlerin hastalığı, popüler olmak, başrolde olmak sosyal medyanın sağladığı imkanlarla da yeni “ünlü”ler soktu hayatımıza. Derinlik ya da doğruluktan çok dikkatimizi çekiyor olması, keyif vermesi, haz duygumuzu tetiklemesi  yeni “ünlü”lerin hayatımıza girmesi için yeterli.
Hızdan mı emin değilim ama insanlar artık “keyif” kodlu hikayelerin kahramanı olmak istiyorlar. Marka deneyimini yaşamak artık haz almak ve keyifle alakalı. Keyif veren markalar bu hızlı tüketimde biraz daha fazla karlılıklarını sürdürebiliyorlar. Keyif ve haz en çok süprizler karşısında duyduğumuz duygular işte bu yüzdendir markalar müşterilerini şaşırtmak için extreme sporlardan, sokak ortasında aniden karşınıza çıkan uygulamalara kadar, ya da doğum gününüzde kendinizi bir Bond filminin içinde bulacak şekilde tasarlanmış oyunlara kadar aklınızı zorlayacak uygulamalarla başınızı döndürmeyi hedefliyorlar.

Bir Hikayenin Kahramanı olmak... Benim için en hoş örneklerden biri bir kahve markası ile ilgili uygulama...
Amerikan kahve markası Caribou, Minneapolis'in serin yerlerindeki otobüs duraklarını cömertçe ısıttı.
Izgara şeklindeki ısıtıcılarla standart bir otobüs durağının içine girilebilen bir fırın gibi görünmesini sağladı ve bu şekilde Caribou'nun sıcak "Gün Başlangıcı" sandviçlerinin lansmanını yaptı.

Sonuçta...
Izgara şeklindeki ısıtıcılar sadece dikkat çekici ve eğlenceli bir şey olmakla kalmadı, aynı zamanda bu otobüs durakları kullanıcıların sabahlarını daha iyi hale getirdi. Bu, sıradanı eğlenceli hale getirirken bir tüketici ihtiyacına da doğru şekilde cevap veren bir marka faydası oldu (sıcak kahvaltı sandviçleri=sıcak kalmak).

Bu örnekte; Kahve markası, müşterisine sıcaklık duygusundan doğan bir hikaye yaratmış oldu...
Evet hikayesi olan markalar fark yaratır ancak günümüzde bu hikayeyi müşterisine yaşatan markalar fark yaratacak...

3246 kez okunmuş Yelda İpekli

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Çok Şükür...   2090 gün önce eklendi
Hayatın genişliği, uzunluğundan daha önemli...   2122 gün önce eklendi
Moda mı? Pazarlama zekası mı?   2170 gün önce eklendi
Merak...   2199 gün önce eklendi
Hadi karşıya geçelim...   2296 gün önce eklendi
• Hangi markalar fark yaratacak?   2348 gün önce eklendi
Daha İyi'nin Sınırları...   2381 gün önce eklendi
Moda GEÇİCİDİR, Stil HER ŞEYDİR...   2398 gün önce eklendi
Koyun/Keçi Yılı... 2015   2421 gün önce eklendi
Nesnelerin interneti...   2437 gün önce eklendi
Özgürlük dijitale kadar...   2445 gün önce eklendi
Yeni bir yıl, yeni bir ajanda...   2478 gün önce eklendi
Marka Olmak, Marka kalmak; 'Türkiye Markası'   2538 gün önce eklendi
Evren; herkes için bir şarkı saklar...   2591 gün önce eklendi
Şimdi parmak izi yaratma zamanı...   2631 gün önce eklendi
12. yüzyıl nasıl MARKA DEĞERİ olur?   2648 gün önce eklendi
Tasarım Hayatın Ta Kendisidir!   2696 gün önce eklendi
Japon iş kültüründe incelenmesi gereken prensipler...   2783 gün önce eklendi
Her gün yeni bir gün...   2853 gün önce eklendi
Post Modern Çağda Hayatlar   3296 gün önce eklendi
Anadolu'da Üretilir, Dünyada Tüketilir   3428 gün önce eklendi
Markalar da Özür diler... Bir case study :)   3573 gün önce eklendi
ZAMAN YÖNETİMİ Mİ...? MUTLU YILLAR   3846 gün önce eklendi
Hayatın neresinde durmak lazım?   3888 gün önce eklendi
Güneş Doğudan Yükselir   3966 gün önce eklendi
Zannetmek Yasaktır   4049 gün önce eklendi
Tatiller Ne İçindir?   4094 gün önce eklendi
Turizm HEDONİZM'in Hizmetinde   4198 gün önce eklendi
Müşteri Kraliçemdir   4217 gün önce eklendi
Tüm Trendler Out...   4224 gün önce eklendi
Yeni Şeyler Söylemek Lazım...   4252 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.