Hadi karşıya geçelim...

Köşe Yazısı - 9 Temmuz 2015, Perşembe
Pazarlama&Marka: Yelda İpekli

Durduk yerde aklıma geldi… İlk kez eat, pray, love filminde duymuştum. Ve sonra filmin en çarpıcı sahnesi olarak kazınmıştı aklıma. Kelimelere vurgunum ya ben… Takarım böyle… Bir zaman diliminde bir senaryoya, bir kitaba dönüşeceği umuduyla gizliden gizliye oynarım onlarla. Film başucu filmlerinden biriydi benim için.  İtalya’da geçen bölümde şöyle bir soru gelir “senin kelimen ne?”  Bana çok vurucu gelmişti ve düşünmüştüm, şimdi yine düşünüyorum. Benim kelimem ne? Hayata mola verdiğim zamanlarda hep düşünürüm “benim kelimem ne?” Benim ritmim/müziğim ne? Hatta “bu ara benim rengim ne?” diye sormuşluğum bile vardır. Evet, itiraf etmeliyim kendi kendime konuşmalarım biraz komik…

Mevsim yaz olunca benim kelimelerden ilki aklıma “ wanderlust” olarak düştü. Almanca bilmiyorum ama Alman bir arkadaşımla sohbet ederken bana bu kelimeyi anlatmıştı. Seyahat düşkünlüğü diye dilimize yorumlayarak çevirebilirim. (Benim yorumum bu bire bir tercümesi farklıdır sanırım) Seyahat, günümüzde ekonomileri, trendleri fazlasıyla etkiliyor. Ve hatta ülke politikalarını bile… Şehir hayatı zorlaştıkça, insanların “gidesi “ var bir yerlere. Son 10 yılda tatil/dinlenme alışkanlıkları ne kadar değişti. Deneyim tatilleri, kültür tatilleri derken “tatil” ya da “dinlenmek” anlam değiştirdi. Bazı ülkelerin bütçesi kadar bu turizm sektörünün bütçesi… 2014 yılında uluslararası seyahat gerçekleştiren 1 milyar 135 milyon kişinin, 1 trilyon 245 milyar dolarlık harcama yaptığına dair bir veri var mesela…
 
Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü''nden (UNWTO) açıklanan verilere göre, 2013 yılında 1 trilyon 197 milyar dolar olan dünya turizm harcaması, 2014''te yüzde 3,7 artarak 1 trilyon 245 milyar dolara yükselmiş. Krize rağmen, onca sıkıntıya rağmen seyahat bütçeleri devamlı artıyor. Özgürleştikçe ya da bunaldıkça seyahat, hayat diliminde daha çok zaman ve daha çok bütçe anlamına geliyor.

Lüks markaların otel yatırımlarına girmeleri, moda da “seyahat” koleksiyonlarının askılarda yer bulmasının ve hatta birçok markanın yeni alt markalarla bu sektöre girmesinin sebebi işte bu rakamlar...
 
Bu bütçede en çok pay alan yaş grubu 16-18 ve 50 ve üzeri... En azından şimdiki raporlara göre. Genç jenerasyon “gezerek öğrenmenin” hakkını veriyor… Gezerek öğrenen bir jenerasyon, seçerek alır, bilinçli tasarruf eder ve ülke ideallerine hizmet edecek kolektif bilince daha çok sahiptir.
 
Yazıdan anlaşıldığı üzere,
Tam yaz ruhundayım, uçarı ve özgür…
Filmin sonunda Julia Roberts kelimesini bulmuştur ve der ki “ATTRAVERSIAMO”

Attraversiamo’ İtalyancada hadi karşıya geçelim demek. Yani (bence) hadi köprüleri yakalım ve bilinmeze doğru heyecanla yol alalım. Hayat “an” da aksın, geçmiş bizi bağlamasın.
 

4752 kez okunmuş Yelda İpekli

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Çok Şükür...   2090 gün önce eklendi
Hayatın genişliği, uzunluğundan daha önemli...   2122 gün önce eklendi
Moda mı? Pazarlama zekası mı?   2170 gün önce eklendi
Merak...   2199 gün önce eklendi
• Hadi karşıya geçelim...   2296 gün önce eklendi
Hangi markalar fark yaratacak?   2348 gün önce eklendi
Daha İyi'nin Sınırları...   2381 gün önce eklendi
Moda GEÇİCİDİR, Stil HER ŞEYDİR...   2398 gün önce eklendi
Koyun/Keçi Yılı... 2015   2421 gün önce eklendi
Nesnelerin interneti...   2437 gün önce eklendi
Özgürlük dijitale kadar...   2445 gün önce eklendi
Yeni bir yıl, yeni bir ajanda...   2478 gün önce eklendi
Marka Olmak, Marka kalmak; 'Türkiye Markası'   2538 gün önce eklendi
Evren; herkes için bir şarkı saklar...   2591 gün önce eklendi
Şimdi parmak izi yaratma zamanı...   2631 gün önce eklendi
12. yüzyıl nasıl MARKA DEĞERİ olur?   2648 gün önce eklendi
Tasarım Hayatın Ta Kendisidir!   2696 gün önce eklendi
Japon iş kültüründe incelenmesi gereken prensipler...   2783 gün önce eklendi
Her gün yeni bir gün...   2853 gün önce eklendi
Post Modern Çağda Hayatlar   3296 gün önce eklendi
Anadolu'da Üretilir, Dünyada Tüketilir   3428 gün önce eklendi
Markalar da Özür diler... Bir case study :)   3573 gün önce eklendi
ZAMAN YÖNETİMİ Mİ...? MUTLU YILLAR   3846 gün önce eklendi
Hayatın neresinde durmak lazım?   3888 gün önce eklendi
Güneş Doğudan Yükselir   3966 gün önce eklendi
Zannetmek Yasaktır   4049 gün önce eklendi
Tatiller Ne İçindir?   4094 gün önce eklendi
Turizm HEDONİZM'in Hizmetinde   4198 gün önce eklendi
Müşteri Kraliçemdir   4217 gün önce eklendi
Tüm Trendler Out...   4224 gün önce eklendi
Yeni Şeyler Söylemek Lazım...   4252 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.