Dersimiz Dijital İletişim / Dijital PR...

Köşe Yazısı - 15 Ekim 2007, Pazartesi
İletİşim: Aret Vartanyan
Yaklaşık bir yıldır hemen hemen bütün katıldığım seminer ve sunumlarda dijital dünyanın getirdikleri ve sundukları ile hemen hemen her alanda yaşanan değişimin kısa zamanda PR ve iletişim sektörünü de derinden değiştireceğini anlatıyor, somut değişim ve gelişmeleri örnekleriyle paylaşıyorum. Eğitim ve seminerlerin ardından gelen soru ve talepler bir süredir konuyu buraya taşımamı düşündürüyordu. Ancak gerek kendi dersimi iyi çalışmam gerekse "Digital Communication" alanında Türkiye’de bir girişimi başlatan ve benim de yakından görüş alışverişinde bulunduğum Dijital İletişim Ajansı Mobilthink’in sunacağı verileri beklemem dolayısıyla bir süredir bu konuya başlangıcı erteliyordum.

Bu yazıda yapacağımız girişin ardından yaklaşık 9-10 yazı Dijital Communication ve güçlü bir alt başlık olarak Digital PR konusundaki temel bilgileri, en son gelişmeleri ve geleceğini burada masaya yatıracağız. Mobilthink’in elde ettiği bulguları da sizlerle paylaşırken, sizlerin yazı, yorum ve önerileri bu bilgi paylaşımını daha da güçlendirecek.

Hayatımız Sanallaşıyor

Çok iddialı bir ara başlık olabilir. Ama son yıllarda Internet’in hayatımıza girişi, günlük hayatımızda zamandan aldığı pay ve kattığı işlevler giderek artıyor. Bugün bankacılık işlemleri, alışveriş gibi alanlardan eğlence, community / arkadaşlık, bahis, oyun Sanal dünyada sosyalleşen bir nesil... En somut örnek İtalya’da bir baba gerçek hayattaki çocuklarının okul taksidini ödemeyi ihmal ederken, Second Life oyunundaki sanal hayatında sahip oldukları çocukların sanal okul taksitlerini ödemeyi aksatmıyor. Bu yuzden de eşinden boşanıyor. Birçok marka Second Life’da var oluyor. Ve fiziki paranın kazanıldığı bir sanal iş dünyası doğuyor. İnsanlar o dünyada Diesel kot giyebilmek, Ford otomobil kullanmak, Rixos’ta konaklamak için para ödüyor. Diğer yanda Facebook, Yonja, Linkedin gibi sitelerde communityler oluşuyor, sosyal ortamlar paylaşılıyor. Bir tek sitede onlarca, yüzlerce farklı gruba, onbinlerce farklı hedef kitle modüllerine ulaşılıyor. Youtube geleceğin sanal medyasının simgesine dönüşüyor. Gazeteler, dergiler internetten okunurken, kitaplar cep telefonlarımıza giriyor. Mobile olanaklar cep telefonlarımızı günlük hayatımızın odağına oturtuyor.

Biraz düşündüğümüzde fiziksel dünyanın sanal dünyayla nasıl iç içe geçtiğini her birimiz kendi hayatlarımızdan örneklerle görebiliyoruz. Peki bu durumda markalara, iletişim profesyonellerine, medya kuruluşlarına nasıl bir yol haritası çıkıyor.

Dijital İletişim

İleriki yazılarda üzerinde duracağımız gibi dijital dünya birçok şeyi kökünden değiştiriyor. Neredeyse bireyselleşen bir medyadan bahsederken, aynı zamanda hedefi doğrudan vuracak bir fırsattan söz ediyoruz. Sağlık kontrollerinden eğitime, ticaretten yönetime zamanın ve mekanın ortadan kalktığı bir dünyada iletişim...

İletişim dünyası da bu değişime ayak uyduruyor. Gelecek yazılarda farklı başlıklar altında iletişim dünyasında yaşanan değişimi ve günlük uygulamaları somut örneklerle bu sayfalara taşıyacağız.

Konunun sektörel arenada nasıl bir tartışmaya yol açtığını ve bu konuda nasıl bir karşılıklı fikir bombardımanının yaşandığını sadece birkaç dakika prnews.com, adage.com, prweek.co.uk, gibi sitelerde gezinerek görmek mümkün. Hemen uyaralım zamanı kaçırıyormuş gibi bir telaşa kapılabilirsiniz. İyi haber, henüz geç değil ama geç kalınmasına az kaldı.

Bugüne kadar okuduklarım ve yaptığım çalışmalardan gördüğüm ve kendime çıkardığım ilk büyük ders: İletişim dünyasının geleceğinde varolmak için ya dijital çağa ayak uydur, ya da başka bir sektöre yönel. Mesela organik tarım.

Digital İletişim ve özellikle dijital PR konusunu tartışmaya, konuşmaya gelecek yazıdan itibaren başlıyoruz. Uzun bir sürede başka konulara geçemeyeceğiz gibi duruyor.

7632 kez okunmuş Aret Vartanyan

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Klişelerden sıkıldım...   3923 gün önce eklendi
"İnsan" olduğumuzu unutmadan   4006 gün önce eklendi
Mobbing iletişim sektörünü de tehdit ediyor   4239 gün önce eklendi
Hoş Bulduk...   4263 gün önce eklendi
Sosyal mecralar, blog yazarları, ve ötesi...   4275 gün önce eklendi
Gündemimiz çok net: Dijital PR, dijital iletişim, dijital medya...   4490 gün önce eklendi
Başarılı mülakatın sırrı: Kendin olmak   4567 gün önce eklendi
Sen ve Ben’de buluşmak...   4745 gün önce eklendi
Dünyamız için belki de son fırsat: `Yeşil Pazarlama`   4842 gün önce eklendi
Kimin Kime İhtiyacı var?   4973 gün önce eklendi
• Dersimiz Dijital İletişim / Dijital PR...   5120 gün önce eklendi
Gerçek haberi, doğru aktarabilmek   5126 gün önce eklendi
PR and PUBLICITY bir ilki deniyor   5174 gün önce eklendi
Sponsorluk, salt görünürlük demek değildir   5231 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 3   5286 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 2   5352 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak - 1   5380 gün önce eklendi
Başarılı bir kariyer için...   5393 gün önce eklendi
Yunan Tanrıları ve PR Şirketleri   5441 gün önce eklendi
Araştırmalar ne diyor?   5469 gün önce eklendi
PR Eşit Değildir Medya İlişkileri / Kısa egzersiz ve e-pr   5507 gün önce eklendi
Yaşın Önüne Geçilemeyen Kaderi   5546 gün önce eklendi
TESCO Mucizesi…   5595 gün önce eklendi
Sosyal Sorumluluk Derken...   5615 gün önce eklendi
PR Sektöründe Performans Değerlendirmesi   5652 gün önce eklendi
500 YTL fee ile 50 müşteri   5693 gün önce eklendi
Volvo Örneğinde Halkla İlişkiler Sektöründe Benchmarking…   5722 gün önce eklendi
Soruları Yanıtlamak ya da Yanıtlamamak   5749 gün önce eklendi
PR Nedir? / PR ve Pazarlama İletişimi I   5791 gün önce eklendi
PR Nedir? Ne değildir?   5826 gün önce eklendi
Kamu Hizmeti Medyaları Nasıl Olacak?   5842 gün önce eklendi
MEDYA ve DEMOKRASİ   5874 gün önce eklendi
Mesaj Bombardımanı Altında Yaşamak   5890 gün önce eklendi
Kurumsal Sorumluluk ve CSR Report   5901 gün önce eklendi
YORUMSUZ   5915 gün önce eklendi
…Önce “Güven”   5925 gün önce eklendi
Çöpe Giden Sunumlar İmha Ünitesi   5936 gün önce eklendi
Türkiye kendini tanıtmayı öğreniyor mu?   5945 gün önce eklendi
Global Pazarlama Anlayışı ve Pazarlama İletişimine Etkileri   5957 gün önce eklendi
Virgin Flight’dan güncel bir iletişim dersi   5964 gün önce eklendi
Buzz...   5966 gün önce eklendi
Müşterilerinizin Gen Haritalarına Sahip misiniz?   5970 gün önce eklendi

Yorumlar

mehmet kokten   23 Ekim 2007, Salı

halkla ilişkiler yerinde sayan durağan bir sektör ve her zaman gelişmelere açıktır. yaşamımızın çoğu digital olması ve halkla ilişkilerin de digital olması normaldır.

Serkan   10 Ocak 2008, Perşembe

Evet nedense teknoloji ile bukadar iç içe yaşamak bize cazip gelirkenn diğer tarafdan bunu götürülerini hiç düşünmeyiz. İşte ben bu madurlardan biriyim. Bu digital sistemler beni işmden etti ve benim gibi bu konuda yüzlerce insan teknolojiden nasibini alıyor ve işsiz kalıyor. Nerde kaldı duygusal emeğimiz nerde kaldı şirketlerin günlerce verdiği işn sew sahip çık seminerleri?Biz bu öğretileri dinlerken sonra bir anda maliyet düşecek şirket kazancak ve işçii kovulacak işte teknoloji bu işde son bu beklenen son. Saygılar...

Hüseyin Güneş   22 Ocak 2008, Salı

Sn. Aret vartanyan çok güzel bir konuya değinmişsin ayrıca makalelerinde çok güzel keyifle okuyorum.Bizleri aydınlattığın için teşekkürederim.

sinemre   24 Ocak 2008, Perşembe

bence sonuna kadar haklısınız. fakat bu kdr sanal hale gelmek iletişim sektörünü bi yandan da öldürmüyormu düşünmek lazım???

Mete AYDIN   5 Şubat 2008, Salı

bir arkadasımız teknoloji yuzunden işinden olmuş diğer bir arkadasımız halkla ilişkilerin durağanlıgından soz etmıs bende bunları okumusum hemde teknolojının tavan yaptıgı bir sistemle internetle. Peki ya bir gun windows bızım " gonderme" dıye basıp gectıgımız hata raporunu gercekten gondermezse ? O zaman second life mı son bulur, gercek hayatımız mı ? Sokakta gordugunde selam vermezken facebookta can cıger olanlar acaba yıne uzaklasırmı bırbırınden ? Arkadasının camının altında bagırmak mı daha ıyıdr msnden tıtresım gondermek mı ? En guzelı galıba bunları gormezden gelmek cok goze batanında fişini çekmek aksi halde heran fişimiz çekileblir...

Mualla K.   7 Ekim 2008, Salı

Aslında sanırım Halkla İlişkiler sektörü artık Türkiye´de sanal mecraya kaymaya başladı biraz. En azından bu işi profesyonelce yapmaya başlayan çözüm ortakları ya da partnerler kendini göstermeye başladı gibi. PR 2.0 kavramının da artık daha sık tekrarlanır olması bu işte etkili sanırım.
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.