Sosyal medyanın kitabı

Makaleler - 3 Şubat 2010, Çarşamba

Türkiye'de ve dünyada son yıllarda çok fazla konuşulan, Facebook ve Twitter gibi sitelerle bir anda hepimizin hayatına giren, genel olarak Sosyal Ağlar veya Sosyal Medya olarak tanımlanan sanal dünyayı anlamamızı sağlayacak önemli kaynak kitaplandan biri "Sosyal Medya 101: Pazarlamacılar İçin Sosyal Medyaya Giriş" Murat Kahraman'ın kaleminden MediaCat Kitapları arasından çıktı.

Sosyal MedyaTürkiye'de yaklaşık iki yıldan bu yana internet projeleri yürüten, sanal dünyada çeşitli web siteleri girişimlerini yöneten kişilerden sosyal medya üzerine çok fazla trend ve dış kaynaklı, özellikle ABD kaynaklı bilgileri ve pratikteki uygulamaları sıkça okuma imkanı buluyorduk. Friendfeed gibi sosyal medyanın önemli sitelerinde dostluklar kuran, Özgür Alaz ve arkadaşlarının girişimiyle başlayan Likemind toplantılarında bir araya gelen "sıkı dostların" paylaştıkları bilgilerle bugüne kadar geldik, bilgilerimizi taze tuttuk. Ancak yazmak ve bu konuların kitaplaştırılması dost sohbetlerinde dolaşan bilgilerin artık topluma mal olması açısından büyük önem taşıyor. Özellikle yeni yetişen genç iletişimciler, internet ve sosyal medya mecrasına hala uzak duran, korkan, umursamayan, anlamaya çalışmayan yöneticiler için önemli bir kaynak olma özelliği taşıyor.

Murat Kahraman'ın kitabı Şubat 2010 tarihli Digital Age dergisi ile birlikte okuyucuya ulaşacak. Murat Kahraman'a bu kitapta sosyal medya üzerinde değerli çalışmalarda bulunan Alper Türkaş, Burcu Tüzün, Eren Kumcuoğlu, Fatih Taşkıran, Proximity İstanbul ekibi, Umut Ersoy ve Yüce Zerey gibi isimler katkıda bulundu.

Murat Kahraman'ın yazılarına ulaşmak için www.muratkahraman.net adresini ziyaret edebilirsiniz.

Önder Kiremitçi

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.