Zannetmek Yasaktır

Köşe Yazısı - 20 Eylül 2010, Pazartesi
Pazarlama&Marka: Yelda İpekli

Zannetmek algılara teslim olmak , önyargılara sığınmaktır..
Hayatın akışını kedimiz yönetiyoruz da tahminler geliştiriyoruz  havasına girmektir.
Zannetmek alışkanlıktır, biraz korkmak biraz savunmak biraz kaçmaktır ..
AMA EN ÇOK KAÇMAKTIR.
“Zannettiğimiz zaman” tüm olasılıklara, tüm süprizlere, tüm düşüncelere, tüm fırsatlara kapatıyoruz ve yalnızca kendimizce düşünmek de oluyoruz. Konuyu sadece “kendimizce” ile kısıtlıyoruz…Ve genelde yanılıyoruz. Çünkü hayat öyle fırsatlarla öyle süprizlerle ve bilmediğimiz öyle renklerle dolu ki ve biz o kadar farkında değiliz ki .. Matematik karşılıklarda ve şimdiye kadar gördüğümüzle sınırlı tutmaya böylelikle kontrol etmeye çalışıyoruz.
Geçen gün,  bir proje ekibinin çalışma odasına kocaman  yazdım… ZANNETMEK YASAKTIR…
Çünkü her şey aslında hayal ile başlıyor. Bir hayalin cellatı ise ZANNETMEK…
Bırakın hayaller ve hatta saçmalıklar uçuşsun.. Beyninizi, kalbinizi doldurdun, sınırsızlığı hissedin ve o sınırsızlık içinde farklı olan siz göz kırptığında sevecen bir coşkuyla sarmalayın ve ayaklarınızı yere basın, projelendirin, matematikleştirin, formülüze edin…Ne gerekiyorsa onu yapın ancak daha ilk adımda zannetmelerden yola çıkmayın.
Foton çağı mı? Yeni yüzyıl tanımı mı bilemem ancak düşüncelerin efendiliği, davranışların diktatörlüğünü yıkmak üzere bunu hissediyorum. Sınırlar flulaşırken, kurallar yıkılırken ve özgür ruh daha kuvvetli ritmlerle  dans ederken zannetmek yasaktır.

Etrafınıza bakın, 80-90’larda kalıplar içinde kıvranan bizim jenerasyon ile şimdi ki zamanı karşılaştırın bu bile düşünce egemen zamanların göstergesi değil mi? O yüzden artık moda moda değil, trendler trend değil…. Artık zannetmeyen herkes, kendi modasının,  yeni trendinin belirleyicisi. Özgür ruhun tam zamanıyken yaşam da tek kural var karşındakine saygılı olmak onu olduğu gibi kabul etmek.
İşte burada biz pazarlamacıların işi iyice zorlaşıyor. Tahminler yürütmek, tahminler üzerinden karlılıklar, satış kanalları, iletişim modelleri kuran bizler bildiğimiz yoldan giderken birde bakıyoruz ki geç kalmışız. Yeni yolları yeni tüketim alışkanlıkları keşfetmeye çalışırken bir başka akım alışkanlık oluvermiş. Bizler de dut yemiş bülbül misalı şaşırmışız. Geleni yolda yakalamak geç kalmak ile eş değerken, trend demek de ne demek ki?
Uçuşmalı, akışkan olmalı, sevmeli, sınırsız ve farkında olmalı. Hayatın gerisinde kalmak yada hayatın ilerisinde olmaktan çok hayatla birlikte akmak lazım.
Stratejik kurgular ise çok heyecanlı hala... Strateji aslında bir savaşma sanatı, karşındakini çok boyutlu , çok verili, çok senaryolu düşünüp ona göre yine çok senaryolu, çok verili yöntemler geliştirmek demek. Eskiden a hedef kitle , b hedef kitle tanımları 1-2 sayfada sonuçlanır üzerine stratejiyi geliştirmek en fazla 5-6 sayfa da biterdi. Ya şimdi… ya şimdi … bayılıyorum bitmiyor sonu yok , lisanı yok, boyutu hiç yok..... Strateji insanlıkla buluşuyor, duygularla harmanlanıyor ve düşüncelerle boyutlanıyor. Ve hayat ancak stratejilerle yaşanmaya değer bir tanıma ulaşıyor. Rekabet var, farklı olma hırsı her zamankinden çok var. Tek çıkış da stratejiyle mümkün olacak.
Evrenin bir geri dönüşüm kutusu varsa ve düşünceler orada ruh bulup hayata katılıyorsa yaşanması gereken bir zenginliktir bu. Zannetmeklerle sınırlamadan..

7100 kez okunmuş Yelda İpekli

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Çok Şükür...   1650 gün önce eklendi
Hayatın genişliği, uzunluğundan daha önemli...   1682 gün önce eklendi
Moda mı? Pazarlama zekası mı?   1730 gün önce eklendi
Merak...   1759 gün önce eklendi
Hadi karşıya geçelim...   1856 gün önce eklendi
Hangi markalar fark yaratacak?   1908 gün önce eklendi
Daha İyi'nin Sınırları...   1941 gün önce eklendi
Moda GEÇİCİDİR, Stil HER ŞEYDİR...   1958 gün önce eklendi
Koyun/Keçi Yılı... 2015   1981 gün önce eklendi
Nesnelerin interneti...   1997 gün önce eklendi
Özgürlük dijitale kadar...   2005 gün önce eklendi
Yeni bir yıl, yeni bir ajanda...   2038 gün önce eklendi
Marka Olmak, Marka kalmak; 'Türkiye Markası'   2098 gün önce eklendi
Evren; herkes için bir şarkı saklar...   2151 gün önce eklendi
Şimdi parmak izi yaratma zamanı...   2191 gün önce eklendi
12. yüzyıl nasıl MARKA DEĞERİ olur?   2208 gün önce eklendi
Tasarım Hayatın Ta Kendisidir!   2256 gün önce eklendi
Japon iş kültüründe incelenmesi gereken prensipler...   2343 gün önce eklendi
Her gün yeni bir gün...   2413 gün önce eklendi
Post Modern Çağda Hayatlar   2856 gün önce eklendi
Anadolu'da Üretilir, Dünyada Tüketilir   2988 gün önce eklendi
Markalar da Özür diler... Bir case study :)   3133 gün önce eklendi
ZAMAN YÖNETİMİ Mİ...? MUTLU YILLAR   3406 gün önce eklendi
Hayatın neresinde durmak lazım?   3448 gün önce eklendi
Güneş Doğudan Yükselir   3526 gün önce eklendi
• Zannetmek Yasaktır   3609 gün önce eklendi
Tatiller Ne İçindir?   3654 gün önce eklendi
Turizm HEDONİZM'in Hizmetinde   3758 gün önce eklendi
Müşteri Kraliçemdir   3777 gün önce eklendi
Tüm Trendler Out...   3784 gün önce eklendi
Yeni Şeyler Söylemek Lazım...   3812 gün önce eklendi

Yorumlar

mehmet geçer   12 Ekim 2010, Salı

Siteye yeni keşfettim, yararlı şeyleri bulacağıma inanıyorum ve ilk okuduğum yazı da sizin yazınız. Zannetmek dediniz de aslında her şeye zannederek başlarız. Bir işin bizim için iyi olduğunu zannederek başlarız ve aslında farkkettim ki hiçbir şeye zannetmeden başlamıyoruz. herşey zannetmekle başlar gerçekle biter herhalde

Yasin Kaplanoğlu   16 Ekim 2010, Cumartesi

zannetmek başlangıçtır ve birşeyin sonuna zannetmelerimizle varırız :)) zannetmelerimiz bizle beraber büyür gelişirler. zannetmek güzeldir özeldir.
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.