reklam
reklam
reklam
reklam

Yolunuz açık olsun

Köşe Yazısı - 28 Ağustos 2009, Cuma
Akademik Gözle: Aziz İlgazi

Bana gelen mektuplar o kadar yoğun ki cevap vermek için zaman yetersiz kalıyor. Zamanı iyi kullanmak adına siteye ortak sorunları içeren öneriler ekliyoruz.
İletişim dünyası sınırı olmayan bir dünyadır, alt kariyer basamakları olmakla beraber üst kariyer sınırı ve noktası yani üst kariyer basamakları tükenmeyen bir merdivendir. İnsanlar geliştikçe, birikim sahibi oldukça iletişim dünyası büyümektedir.
Uzun zamandır bu platformda değerli dostum Sayın Şahnur Karaağaç ile fikir birliğinden yola çıkarak, genç arkadaşlarımızın sorunlarını çözmeye yönelik arayışlarımızda güzel sonuçlar ortaya çıktık. İşini beğenmeyenler yeni işlere yöneldiler, ne iş yaptığını bilmeden çalışanlar yaptıkları işlerin neler olduğunu kavradılar. Yeni işler yarattılar. Çalıştıkları işyerinde yöneticilere “Halkla İlişkiler” mesleğini tanıttılar ve işyerine katkısını ispatladılar. Bu platformda her üye ve her okuyucunun kendi ya da sektörü adına mutlaka bir kazanımı olmuştur.
ÖSS sınavlarından sonra tercih zamanı gelince genç arkadaşlarımıza “Halkla İlişkiler” mesleğinin inceliklerini anlatmayı ihtiyaç olarak kabul gördük. O dönem bir bölgesel  televizyonda canlı yayında tam 3 saat yaptığımız sohbetten sonra bize yansıyanlar, gençlerin meslek seçerken gerçekten fazla bilgi sahibi olmadıklarını gösterdi.
Köşe yazarına özenerek “gazeteci” olmak isteyenler…
Haber spikerlerine özenerek “televizyon sunucusu” olmak isteyenler…
Sinem oyuncularına özenerek “ yönetmen olmak “ isteyenler…
Beyaz önlüklü insanlara özenerek “doktor olmak” isteyenler…
Ancak istedikleri mesleklerde ehliyet kazanmak için gerekli ortamı ve koşulları bilmeyen çok genç sadece “ özenmek-sevmek-saygınlık kazanmak” adına meslek seçtiğini ilerde beklentileri karşılanmayınca anlamaktadır.
Biz bu sorunu yaşamamaları adına  ÖSS ‘nı kazanan gençlere öneriler sunduk. Sayın Şahnur Karaağaç dostum ile yaptığımız bu çalışma sonucu bir çok genç arkadaşın ÖSS tercihlerine referans olduk.
Bu doğru bir çalışma sonucudur. Halkla ilişkiler bir meslek dalıdır. Yapmak için elbette özel yetenek ve çabalar diğer mesleklerden farklı olacaktır. Bu düşünce ile çok genç doğru tercihi yapmıştır. Platformu takip eden binlerce genç arkadaştan bana gönderilen bir kaç örnek mektubu burada yayınlıyoruz. Hepsine yer vermek isterdik ancak zaman ve yer sorunu olduğu için bir ya da bir kaç mektupla başlıyor, genç kardeşlerimize doğru seçenekleri sunarak yaşamlarına katkı sağlamayı hedefliyoruz.

Sevgilerimle…

"Ben bu yıl ÖSS’ye girdim. Tercih döneminde Halkla İlişkiler Platformunda yazdığınız makaleyi okudum. Tercihlerimi belirlemem de etkili oldu. Gazi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünü kazandım. Eğer Ankara’da çalışıyorsanız öncelikle sizinle tanışmaktan çok memnun olurum.  Ankara bürokrasi şehri olduğu için devlet kurumlarında iş bulabilme imkanım olabilir mi? Ya da sizce öncelikli tercihim devlet mi yoksa özel sektör mü olmalıdır. Cevap yazarsanız çok sevinirim...”  
 
Sevgili Kardeşim;
ÖSS tercihini yaparken okuduğunuz satırlarda geleceğinizi, mesleğinizi ve başarınızı mutlaka görmüş olmalısınız ki, seçiminizi "Halkla İlişkiler" alanında yaptınız. Tercihiniz size uygun ve size bu mesleğe özgü özellikleri taşıyorsanız sorun olmayacaktır. Teorik ve uygulamada yeterli bir alt yapı oluşturmaya çaba harcayınız. Özellikle dil, teknik araç kullanımı, insan ilişkileri konusunda titiz olunuz...
Kazandığınız üniversite çok güzel, bölüm istediğiniz gibi...
Ankara’da iş bulma konusunda kamu işyerleri KPSS ile personel alıyor. Halkla ilişkiler alanında mezunlar için personel ihtiyacı kamuda da çok yüksek. Şu aşamada iş arayışlarından çok eğitime odaklanın, arkadaşlarınızla ve hocalarınızla iyi bir iletişim kurmaya odaklanın...

“Merhabalar, çok haklısınız Aziz bey. Bence de sektör eğitime yönelik bir tercih yapmalıdır. İletişim fakülteleri her yıl çok fazla mezun veriyor. Bu hem eğitim alana hem de o eğitimi almalarını sağlayan çoğu dar bütçeli ailelere haksızlık diye düşünüyorum. Amacının dışına sıçrayanlar gerçekten amacı olan insanların önünde bir engel olmamalıdırlar.
Ve katılıyorum swot analizi bilmeyen 4p,4c den bir haber olanların sektöre nasıl bir katkıları oluyor ve tercih edileme sebepleri ne acaba biz mi yanlış yerden başladık?”

Benim eğitimci olarak verdiğim derslerin arasında Reklam Yapım Teknikleri, Reklam Kampanyaları, İletişim ve Halkla İlişkiler dersleri bulunuyor. Bu derslerin içeriklerini teorik ve uygulamalı olarak veriyoruz. Reklam konusunda bu eğitimleri almayan bireylerin bu mesleklerde başarılı olması zordur. Ancak halkla ilişkiler ve iletişim alanında sektöre her meslekten çalışmak isteyenlere kapılar açılıyor…
Başaranlar var başarısızlar var…
Bu meslek psikoloji-hukuk-edebiyat (vb) bir alandır, bu alanda eğitim alanlar istihdam edilmediği takdirde iletişim ve halkla ilişkiler alanında eğitim alanlar uzun süre işsiz kalacaktır. Bu gerçek uzun yıllar devam edecektir.
Bu alanda eğitim almış gençlerimizin buldukları her fırsatı değerlendirerek pratiklerini artırmaları ve kendilerini geliştirmeleriyle farklarını ortaya koymaları gereklidir.

4437 kez okunmuş Aziz İlgazi

Yorumlar

Şükrü MACUN   27 Ağustos 2009, Perşembe

Aziz Bey bizlere değer verip cevap yazdığınız için teşekkürler.
Fakat şu konuya da deyinmek istiyorum, birçok firma işletme fakültesi okuyanlara burs veriyor. Fabrikalar kendi alanlarında okuyanlara burs veriyor. Fakat Halkla İlişkiler Bölümünde okuyanlara ne yazık ki sahip çıkan yok. Şükrü M.
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.