Yaşın Önüne Geçilemeyen Kaderi

Köşe Yazısı - 15 Ağustos 2006, Salı
İletİşim: Aret Vartanyan
Avukatlar yalancı, memurlar rüşvetçi, doktorlar paragöz, bohçacılar hırsız … Bu liste uzar da gider… Her sektörde eğer bakışlarımızı işi yanlış yapanlara çevirirsek, kolaylıkla o sektör için olumsuz ifadeler kullanabilirsiniz. Maalesef kurunun yanındaki yaş her zaman yanıyor. Dönem dönem halkla ilişkiler alanında faaliyet gösteren şirket ve danışmanlar da bu yaklaşımdan payını alıyor. Kısa süre önce bir köşe yazısında mini etekli cici kızlar olarak tanımlanan halka ilişkiler çalışanları, son dönemde kaleme alınan yazılardan yine nasibini alıyor.

Bugüne kadar sık sık halkla ilişkilerin ne olup olmadığı konusunda okuduk, tartıştık, seminerlere katıldık… Bu mesleğin Türkiye’deki duayenleri her geçen gün sıfır noktasından aldıkları çıtayı yükselterek, elden ele taşıyarak yol aldılar, deneyimlerini paylaştılar, onların teşviğiyle yeni isimler, şirketler doğdu… Halkla ilişkiler güzel bayanlar, kokteyller ile anılan eğlencelik bir işten ( Ali Saydam’ın ifadesiyle wining & dining uzmanları) bir yönetim disiplini olma yolunda emin adımlarla yol aldı… Fakülteler kuruldu, bölümler branşlaştı, çok iyi akademisyenler yetişti… Özel üniversiteler ivmeyi biraz daha hızlandırdı, yurtdışı ile bağlantılar sıkılaştı… Halkla İlişkiler fark edilmeye başlandı, ayrılan bütçeler, yatırımlar arttı… İvme dinmedi… IPRA zirvesi Türkiye’de yapıldı, uluslar arası şirket evlilikleri başladı, İDA kuruldu, hatta dünya standartlarında hizmet sunabilmek adına gönüllü olarak denetimlerden geçilmeye başlandı… (Aslında bu girişim bir anlamda kuru ile yaşı ayırmaya yönelik adım olarak da değerlendirilebilir.) Uzun lafın kısası uluslar arası standartlarda PR hizmetini sunabilmek adına sağlam adımlar atıldı ve atılmaya devam ediliyor… Yüzlerce genç, bu alanda başarılı bir kariyer yapabilmek için eğitim yatırımı yapıyor, ter döküyor.

Öte yanda, PR’ı salt organizasyonlar, medyada görünmek işi olarak görenler de oldu… Ayda 500 YTL ile 50 müşterisi olan şirketler de kuruldu… Birkaç gazeteci arkadaşı olan, bir masa ve sandalyeyi bir araya getirerek kendine uzmanlık payesi biçenler de olduğu gibi… Gerçekten de gazeteciler bir mesaj bombardımanı, anlaşılmaz talepler, iş yapış modelleri ile taciz edildi, tüm sektörü üzecek yanlışlar yapıldı. Yapılıyor da…

Peki bu tablo doğal değil mi? Ve bu her sektör için aynı değil mi? Sağlık sektöründe, turizmde, ulaşımda, medyada aklımıza gelecek her sektörde, iş kolunda durum aynı değil mi? Burada önemli olan sektörlerin özdenetimlerini yapabiliyor olmaları. Kendi içinde siyahla beyazı ortaya koyabilmesi. İşte TÜHİD; İDA bunun için çalışıyor, önemli adımlar atılıyor. Bir süre sonra kuru ile yaş şimdi olduğundan daha da net ayrışmaya başlayacak. Ama her zaman “kuru”lar olacak. İletişim dünyasında, gazeteciler de halkla ilişkilerciler de, reklamcılar da kuru ile yaşı aslında iyi biliyor. Beni üzen, sektörün içinden, yakınından olmayan birinin bu yazıları okuyunca ne düşündüğü?Halkla ilişkiler mesleğini nasıl algıladığı? Atılan onlarca iyi adıma, emeğe yazık değil mi?

5622 kez okunmuş Aret Vartanyan

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Klişelerden sıkıldım...   3694 gün önce eklendi
"İnsan" olduğumuzu unutmadan   3777 gün önce eklendi
Mobbing iletişim sektörünü de tehdit ediyor   4010 gün önce eklendi
Hoş Bulduk...   4034 gün önce eklendi
Sosyal mecralar, blog yazarları, ve ötesi...   4046 gün önce eklendi
Gündemimiz çok net: Dijital PR, dijital iletişim, dijital medya...   4261 gün önce eklendi
Başarılı mülakatın sırrı: Kendin olmak   4338 gün önce eklendi
Sen ve Ben’de buluşmak...   4516 gün önce eklendi
Dünyamız için belki de son fırsat: `Yeşil Pazarlama`   4613 gün önce eklendi
Kimin Kime İhtiyacı var?   4744 gün önce eklendi
Dersimiz Dijital İletişim / Dijital PR...   4891 gün önce eklendi
Gerçek haberi, doğru aktarabilmek   4897 gün önce eklendi
PR and PUBLICITY bir ilki deniyor   4945 gün önce eklendi
Sponsorluk, salt görünürlük demek değildir   5002 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 3   5057 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 2   5123 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak - 1   5151 gün önce eklendi
Başarılı bir kariyer için...   5164 gün önce eklendi
Yunan Tanrıları ve PR Şirketleri   5212 gün önce eklendi
Araştırmalar ne diyor?   5240 gün önce eklendi
PR Eşit Değildir Medya İlişkileri / Kısa egzersiz ve e-pr   5278 gün önce eklendi
• Yaşın Önüne Geçilemeyen Kaderi   5317 gün önce eklendi
TESCO Mucizesi…   5366 gün önce eklendi
Sosyal Sorumluluk Derken...   5386 gün önce eklendi
PR Sektöründe Performans Değerlendirmesi   5423 gün önce eklendi
500 YTL fee ile 50 müşteri   5464 gün önce eklendi
Volvo Örneğinde Halkla İlişkiler Sektöründe Benchmarking…   5493 gün önce eklendi
Soruları Yanıtlamak ya da Yanıtlamamak   5520 gün önce eklendi
PR Nedir? / PR ve Pazarlama İletişimi I   5562 gün önce eklendi
PR Nedir? Ne değildir?   5597 gün önce eklendi
Kamu Hizmeti Medyaları Nasıl Olacak?   5613 gün önce eklendi
MEDYA ve DEMOKRASİ   5645 gün önce eklendi
Mesaj Bombardımanı Altında Yaşamak   5661 gün önce eklendi
Kurumsal Sorumluluk ve CSR Report   5672 gün önce eklendi
YORUMSUZ   5686 gün önce eklendi
…Önce “Güven”   5696 gün önce eklendi
Çöpe Giden Sunumlar İmha Ünitesi   5707 gün önce eklendi
Türkiye kendini tanıtmayı öğreniyor mu?   5716 gün önce eklendi
Global Pazarlama Anlayışı ve Pazarlama İletişimine Etkileri   5728 gün önce eklendi
Virgin Flight’dan güncel bir iletişim dersi   5735 gün önce eklendi
Buzz...   5737 gün önce eklendi
Müşterilerinizin Gen Haritalarına Sahip misiniz?   5741 gün önce eklendi

Yorumlar

Arzu   25 Ağustos 2006, Cuma

Bir PR Sorumlusu olarak artık bizleri süslü, cicili bicili olarak yorumlayanlara eskisi gibi kızmıyorum. Çünkü iyi görünmek iş dünyasında önemli ve PR´cılar bunu yerine getirmeyi başaran ilk meslek dalı.
Herkes çok iyi bilir ki, PR´cılar iyi bir genel kültüre sahiptir, çevreleri geniştir, yaratıcıdır, sabırlıdır, hayatı kolaylaştıran çözümler bulabilir. Öyleyse şirketinde PR Sorumlusu çalışmayanlar için bu bir eksikliktir. PR sadece müşteri için değil, çalışan için de yapılır.
Bizim işimizi bazı şirketlerde İK Sorumluları yapıyor!?!? İsteyen kıyaslasın aradaki farkı ve kaliteyi...

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.