reklam

Yaratıcı fikirlerin Militanı; Gabriela Lungu...

Platform Söyleşileri - 3 Haziran 2014, Salı

Fulya Karagülle AydınWeber Shandwick UK & EMEA Yaratıcı Başkanı Gabriela Lungu geçtiğimiz günlerde Türkiye'deydi. Yaratıcı fikirlerin militanı, tutkulu ve heyecanlı bir fikir yaratıcısı Lungu ile ‘PR sektöründe yaratıcılık’ konusunda ilham veren bir söyleşi gerçekleştirdik.

Gabriela Lungu ile tanıştığınız ilk andan itibaren etrafınızı onun işine duyduğu aşk sarıyor ve siz de heyecanlanmaya başlıyorsunuz…

Keyifle okumanızı dileriz.


Fulya Karagülle Aydın
Halklailiskiler.com.tr



Kendinizi  biraz anlatır mısınız bize?
Şaka yaptığımı düşüneceksiniz ama yapmıyorum. Ben doğduğumda kafam vücuduma göre daha büyükmüş. Bu hikaye benim hayatıma damga vurdu. 6 aylık olduğumda kafamı kaldırmakta zorlanırmışım. Vücudum bu büyüklükte bir kafayı taşımak için çok zayıfmış. Kafam düşmesin diye ailem beni 2 yastık arasında tutarlarmış. Bundan dolayı da beni bir sürü doktora götürmüşler. Doktorlardan biri aileme; “Çok akıllı ve çok yaratıcı biri olacak” demiş.

Ve o günden itibaren ailem tarafından hep çok akıllı ve yaratıcı biri olduğum bana söylenerek büyütüldüm. “Sen çok akıllısın, sen halledersin… Sen yaratıcısın, sen yaparsın…” gibi… İşte bu olay benim hayatımı değiştirdi. Aklıma koyduğum her şeyi gerçekleştirebileceğime hep inandırıldım, inandım ve bundan hiç şüphe etmedim.

Bence, iyi bir fikir yaratmanın en önemli engeli şüphe, cesaretsizlik, kendine inanmamak.
Yaratıcı olabileceğinize inanmazsanız, yaratamazsınız. Fikirlerinize ve kendinize inandığınızda, nasıl yaratıcı olabileceğinizi göreceksiniz aslında. İşte benim hikayem böyle. 17 yıldır iletişim dünyasındayım. Gazeteci olarak başladım. Bir yıl gazetecilik yaptıktan sonra reklam dünyasına giriş yaptım. 10 yıl boyunca Romanya’da Ogilvy ajansında çalıştım. İlk 4 yıl yaratım departmanında  copy writer olarak çalıştım daha sonra aynı ajansın halkla ilişkiler departmanına geçiş yaptım. Çünkü halkla ilişkilerde daha fazla yapabileceğim şey olduğunu gördüm. Daha yaratıcı olabileceğim bir bölümdü.

 26 yaşıma geldiğimde ülke lideri olarak Ogilvy ajansını yönetmeye başlamıştım. 10 yılın sonunda yeni bir  mücadeleye hazır olduğumu hissettim ve kendi ajansımı kurdum… “Practice”  

Weber Shandwick UK & EMEA Yaratıcı Başkanı, Gabriela LunguPractice, dünyanın en yaratıcı ajanslarından biri oldu. 2012 yılında dünyanın bütün Halkla ilişkiler ajansları arasında en yaratıcı olanlar listesinde 13. sıradaydık. Kendi ajansımı yarattım ve dünya çapında tanıttım. Dünyada yapılan birçok yarışmada ödüller kazandı Practice. 7 yılın sonunda, ajansı çok başarılı bir noktaya getirmiş  ve  inanılmaz bir yaratıcı ekip kurmuş oldum. Benim için yeni bir mücadelenin, yeni bir hedefin vakti gelmişti. 3 ay Tayland’da yaşadım ve döndüğümde uluslararası bir kariyer yapmaya karar verip ajansımı bir gruba sattım.  Uluslararası kariyerimi yaratıcı bir ajansta yapmak istedim. Tüm dünyadaki ajanslar arasında en yaratıcı ve en fazla ödül kazanan ajans olan  Weber Shandwick ile çalışmaya başladım. İngiltere’de yaratıcı başkanlık yapıyorum. Avrupa, Afrika, İngiltere ve Ortadoğu ekipleriyle çalışıyorum, 20’ye yakın ofis... Eğitimler yapıyoruz ve gerçek "brief"ler üzerinde çalışıyoruz. Tüm bölgelerin yaratıcı fikirlerine liderlik yapıyorum.

Anlattıklarınıza bakarak kurduğunuz her hayali geçekleştirdiğinizi söyleyebilir miyiz?
Başarının tutku ve hırs ile geldiğine inanıyorum. Önce istemeniz gerek. Olması için istemelisiniz. Önce plan yapacaksınız, çok isteyeceksiniz, emeğinizi koyacaksınız. Hayat bir şekilde önünüze getiriyor başarıyı. Hiçbir şey sürpriz olmadı ya da şansla, kazayla gerçekleşmedi. Hep planladım, çok istedim… heyecanımı  ve tutkumu hiçbir zaman kaybetmedim. Ne istediğinizi bilmelisiniz. Ben hep bildim ve buna inandım.

Yaratmak… Yaratıcılık… İyi bir fikir… Nasıl tanımlarsınız?
Farklı sürpriz sonuçlar. Bir probleme sonuç olmalı. Yaratıcılık, iyi fikir bir problemi çözmek demektir. Ama sıkıcı, klasik, sıradan ve hep bilinen yollarla değil. Şaşırtan ve heyecanlı adımlarla problem çözmektir yaratıcılık… Yaratıcılık, strateji ile bağlantılıdır. Önce markanın stratejisini oluşturuyoruz.  Sonra bu stratejiyi anlatmanın en yaratıcı yolunu, fikrini oluşturuyoruz. Her marka için başka bir strateji  başka bir yaratıcı yol belirliyoruz.

"Önceleri kimleri tanıdığın, networkün çok önemliydi ama artık kimi tanıdığın değil ne bildiğin çok önemli"

Size “Yaratıcı Aktivist” diyorlar,  biraz anlatır mısınız?
Bunun için mücadele ediyorum, evet ben bir yaratıcı Aktivistim.
Yaratıcılığın önemini savunuyorum. Ama en önemlisi yaratıcılıkta cesareti anlatıyorum. İyi fikirleri çok seviyorum. Bana “Keşke benim fikrim olsaydı” dedirten yaratıcılığı seviyorum. Benim olmayan iyi bir fikri çok kıskanıyorum.  Dünya değişiyor. Ajansların üzerinde çok büyük bir baskı var. Para kazanma baskısı, bazı zamanlarda yaratıcılığı unutuyoruz. Tek bir iyi fikir, bütün dünyasını değiştirebilir markanın.  Ben yaratıcılıkta cesaretli olunması için liderlik yapıyorum, iyi fikirler konusunda ekiplerimi  kendilerine güvenmeleri için kışkırtıyorum. Yaratıcılıkta cesaretlenmelerine militanlık yapıyorum. Halkla İlişkilerde yaratıcılığın artık çok önemli olduğuna inanıyorum. Önceleri kimleri tanıdığın, networkün çok önemliydi ama artık kimi tanıdığın değil ne bildiğin çok önemli. Sıradan, klasik iletişim yolları yerine, farklı ve yaratıcı fikirlerle dokunuşlar artık çok daha önemli. Artık birçok ajans Halkla İlişkiler projelerinde yaratıcılığa daha fazla önem vermeye başladı.

"Bir yaratıcı liderin görevi, takımındaki herkesin yaratım ve iyi bir fikir için nefes almasını ve yaşamasını sağlamaktır."
Weber Shandwick bu eylemeleri destekleyen ilk ajanslardan bir tanesi. Aslında hala birçok halkla ilişkiler ajansının yaratıcı direktörü yoktur. Birçok ajans, yaratıcılık herkesin işi diye düşünür. Bu konuda bir şey sormak isterim, bir ajans içinde projelerden kazanç sağlamak da herkesin işi değil mi? Ama finans direktörleri işe alıyorlar. Neden?  
Weber Shandwick bu konuda da öncü davrandı. Bu yüzden ajansımızla gurur duyuyorum.
Biz fikir satmalıyız...  Bir yaratıcı liderin görevi, takımındaki herkesin yaratım ve iyi bir fikir için nefes almasını ve yaşamasını sağlamaktır. Sonuçlara yaratıcılık yoluyla odaklanmalı ve müşterilerimizi heyecanlandırmalıyız.

Yarışmalar, ödüller, başarı... Bunlara da değinelim mi?
Yarışmalara katıldıkça daha çok kazanma isteği sarıyor insanı. Her şeyin başı istemek. Şans değil aslında. Olabileceğini biliyorum.  Bir kampanya için vizyona ve heyecana sahip bir lideriniz olmalı. Bir fikrin ne kadar yaratıcı olduğu ancak uygulamada belli olur. Bu yüzden iyi bir takım oluşturulmalı. Bir projede strateji, yaratıcılık, uygulama ve sonuçlar ayrı ayrı değerlendirilmeli ve önem verilmeli.

Ben kampanyanın sadece yaratıcı kısmında yer alıyorum, diğer tüm bölümlerin üzerinde çalışan müthiş bir ekip var. Ekibi iyi fikirler yaratmaları konusunda cesaretlendiriyorum, benim rolüm bu. Kendi fikirlerimin yapılmasını sağlamak değil, ben destek kuvvetim aslında, fikirleri onların bulmasını sağlıyorum, tam bir takım çalışması. Doğru ama ufak dokunuşlarım oluyor. İlham  için onlara;  cesaret, heyecan, tutku ve güven vermeye çalışıyorum.

Weber Shandwick Türkiye için yeni projeler var mı?
Türkiye çok önemli bir Pazar... Buradaki ekip çok yaratıcı ve çok özel.
Weber Shandwick, global bir ajans, dünya çapında ofisleri var ama burada sadece dört duvardan söz etmiyoruz. Dünyanın birçok yerindeki ofislerden profesyoneller Türkiye’ye geliyor ve markalara, projelere özel çalışmalar yapıyorlar. Global networkümüzden ve tecrübemizden markaların faydalanmaları için yeni adımlar atıyoruz burada.
Çok yakında farklı bir programı tanıtmaya başlayacağız. Yerel markaları, uluslararası pazarlarda destekleyecek çok önemli bir program...
Uluslararası başarı için global bir ajansla çalışmak çok önemli. Genç, dinamik ve heyecanlı bir ekip var Weber Shandwick’te.

10 yıl sonra neredesiniz? Ne yapıyor olacaksınız?
Ben ne yapmak istediğini bilen ve bunu planlayan biriyim. 10 yıl sonra eğitim veriyor olacağım...
Bütün enerjimi, yaratıcı olma konusunda insanlara cesaret ve ilham vermeye harcayacağım. En büyük tutkum bu. Daha çok tecrübe ve bilgi biriktirip daha az kampanya yaparak ama eğitimlerime daha fazla zaman harcayacağım 10 yıl sonra. Herkesin iyi ve yaratıcı fikirleri bulabilmeleri için ilham veriyor olacağım.

Bize, meslektaşlarınıza, yeni mezunlara, öğrencilere... Bir tavsiyeniz var mı?
Hırs... Hırsınıza efor katın ve gerçekleşmesini sağlayın...
Yüksekleri hedefleyin, yıldızlara uzanın, heyecanınızı kaybetmeyin, farklı yaratıcı fikirler için cesaretli olun. Gerçekten isterseniz, her şeyi başarabilirsiniz.. 

​Bir ilham perisiyle sohbetin ardından aklımızda kalanlar:
  • Lahmacunu ve boğazı çok beğenmiş.
  • Evlenme teklifini Bodrum’da tatildeyken almış, ülkesinden ilk yurt dışına çıktığı yer, yıllar önce İstanbul.
  • Türkiye onun için çok özel bir yer. Sıcak, cana yakın ve inanılmaz bir enerjisi var.
  • Onu dinlediğinizde gerçekte ilham geliyor, heyecanlanıyorsunuz. 
  • Weber Shandwick ile çalışan markalar çok şanslı : ) Tecrübeye, bilgiye ve dünya çapında büyük bir ekibe katılmış oluyorlar. Liderliğini Gabriela Lungu’nun  yaptığı, Weber Shandwick yerel ve global  ekibine Türkiye’de bol şanslar. Ödüllü projelerinizi bekliyoruz…

5408 kez okunmuş Fulya Karagülle Aydın

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.