YORUMSUZ
Köşe Yazısı - 11 Ağustos 2005, Perşembe

Ve diyor ki: “Biz şirket olarak basınla, televizyonlarla ilişkisi en iyi olan şirketlerden biriyiz. Biz size diyoruz ki, eğer bizimle çalışmaya başlarsanız …, …, … gazetelerinde istediğimiz sayfalarda büyük haber yaparız. Yine …., … , televizyonlarında şu, şu, programlarda hatta şu ana haberde görünmenizi sağlarız. Biz bunu garanti edebilecek kadar iyi bir PR şirketiyiz.”
****
Türkiye’nin tanınmış temizlik ve kozmetik markalarının arkasında duran bir holdingin merkez ofisindeyiz. Konkura katılan PR şirketi, kendini anlatan ve holdingin genel iletişim yaklaşımıyla ilgili sunumunu yeni tamamlamış. Holdingin Kurumsal İletişim Direktörü nasıl bir PR şirketiyle çalışmak istediklerini şöyle tanımlıyor: “ Biz, büyük bir aileyiz. Güçlü bir aileyiz. İsteriz ki partnerlerimiz de öyle olsun. Sizi buraya davet ettiğimize göre buna inanıyoruz. Bizim için iyi bir PR şirketi, güçlü olan, ilişkilerini iyi kullanandır. Bakın; biz Türkiye’nin en büyük reklam verenlerinden biriyiz. Her yıl dünyanın parasını harcıyoruz. Bunun karşılığı olarak medyada daha fazla haberimizin yer alması gerekiyor. İşte sizden bunun kontrolünü bekliyoruz. Bu gücümüzü kullanarak, daha fazla haber olmamızı sağlayabilirsiniz.”
*****
Bu kez “jeans” dünyasında marka olmaya çalışan, yavaş yavaş adını duyuran bir yerli üreticinin tesislerindeyiz. İletişim danışmanlığı alınması düşünülen şirket, stratejik yaklaşımını, kullanacağı araçları, detaylı olarak anlatan bir sunumu tamamlıyor. Sunumda iç iletişimden kurumsal iletişime, marka iletişiminde doğrudan pazarlamaya kadar uzanan bir yelpaze yer alıyor. İletişim şirketinin temsilcisi, Microsoft’un aslında elle tutulur, gözle görünür değerinin 60-70 milyar dolar düzeyinde olduğunu ancak algılamanın başarılı yönetimiyle piyasa değerinin nasıl 500 milyar doları aştığını anlatır. Müşteri memnuniyetinin önemini klişe lafların dışında kavramlarla açıklar. PR’ın nasıl uzun vadeli bir yatırım olduğunu da sıkılmadan anlatır.
Müşteri adayı sözler tükenip sessizlik başladığı anda şu soruyu sorar: “İyi güzel de biz hangi gazetede, hangi TV’de ne zaman, ne kadar görünebileceğiz?”
******
Konkur sonrasında short list’e kalan 3 firma ile pazarlık çalışmaları sürmektedir. Teklifler gözden geçirilir.
Son görüşmelerde bu üç firmadan bir tanesi şöyle bir ifade kullanır: “Diğer firmaların talep ettiği “fee”nin yarısını talep ediyoruz.”
10699 kez okunmuş Aret Vartanyan
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.