YORUMSUZ

Köşe Yazısı - 11 Ağustos 2005, Perşembe
İletİşim: Aret Vartanyan
Olağan döşenmiş bir toplantı odası. Masanın başında oturan firma sahibi, konkura katılan PR şirketi yöneticisini dikkatle dinliyor. PR şirketini öne çıkaran, farklılaştıran unsurların neler olduğunu soruyor. PR şirketinin sahibi bu noktada kendinden emin bir şekilde masaya doğru eğiliyor ve bir gazeteyi açıyor.
Ve diyor ki: “Biz şirket olarak basınla, televizyonlarla ilişkisi en iyi olan şirketlerden biriyiz. Biz size diyoruz ki, eğer bizimle çalışmaya başlarsanız …, …, … gazetelerinde istediğimiz sayfalarda büyük haber yaparız. Yine …., … , televizyonlarında şu, şu, programlarda hatta şu ana haberde görünmenizi sağlarız. Biz bunu garanti edebilecek kadar iyi bir PR şirketiyiz.”

****

Türkiye’nin tanınmış temizlik ve kozmetik markalarının arkasında duran bir holdingin merkez ofisindeyiz. Konkura katılan PR şirketi, kendini anlatan ve holdingin genel iletişim yaklaşımıyla ilgili sunumunu yeni tamamlamış. Holdingin Kurumsal İletişim Direktörü nasıl bir PR şirketiyle çalışmak istediklerini şöyle tanımlıyor: “ Biz, büyük bir aileyiz. Güçlü bir aileyiz. İsteriz ki partnerlerimiz de öyle olsun. Sizi buraya davet ettiğimize göre buna inanıyoruz. Bizim için iyi bir PR şirketi, güçlü olan, ilişkilerini iyi kullanandır. Bakın; biz Türkiye’nin en büyük reklam verenlerinden biriyiz. Her yıl dünyanın parasını harcıyoruz. Bunun karşılığı olarak medyada daha fazla haberimizin yer alması gerekiyor. İşte sizden bunun kontrolünü bekliyoruz. Bu gücümüzü kullanarak, daha fazla haber olmamızı sağlayabilirsiniz.”

*****
Bu kez “jeans” dünyasında marka olmaya çalışan, yavaş yavaş adını duyuran bir yerli üreticinin tesislerindeyiz. İletişim danışmanlığı alınması düşünülen şirket, stratejik yaklaşımını, kullanacağı araçları, detaylı olarak anlatan bir sunumu tamamlıyor. Sunumda iç iletişimden kurumsal iletişime, marka iletişiminde doğrudan pazarlamaya kadar uzanan bir yelpaze yer alıyor. İletişim şirketinin temsilcisi, Microsoft’un aslında elle tutulur, gözle görünür değerinin 60-70 milyar dolar düzeyinde olduğunu ancak algılamanın başarılı yönetimiyle piyasa değerinin nasıl 500 milyar doları aştığını anlatır. Müşteri memnuniyetinin önemini klişe lafların dışında kavramlarla açıklar. PR’ın nasıl uzun vadeli bir yatırım olduğunu da sıkılmadan anlatır.

Müşteri adayı sözler tükenip sessizlik başladığı anda şu soruyu sorar: “İyi güzel de biz hangi gazetede, hangi TV’de ne zaman, ne kadar görünebileceğiz?”

******
Konkur sonrasında short list’e kalan 3 firma ile pazarlık çalışmaları sürmektedir. Teklifler gözden geçirilir.
Son görüşmelerde bu üç firmadan bir tanesi şöyle bir ifade kullanır: “Diğer firmaların talep ettiği “fee”nin yarısını talep ediyoruz.”

10699 kez okunmuş Aret Vartanyan

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Klişelerden sıkıldım...   3694 gün önce eklendi
"İnsan" olduğumuzu unutmadan   3777 gün önce eklendi
Mobbing iletişim sektörünü de tehdit ediyor   4010 gün önce eklendi
Hoş Bulduk...   4034 gün önce eklendi
Sosyal mecralar, blog yazarları, ve ötesi...   4046 gün önce eklendi
Gündemimiz çok net: Dijital PR, dijital iletişim, dijital medya...   4261 gün önce eklendi
Başarılı mülakatın sırrı: Kendin olmak   4338 gün önce eklendi
Sen ve Ben’de buluşmak...   4516 gün önce eklendi
Dünyamız için belki de son fırsat: `Yeşil Pazarlama`   4613 gün önce eklendi
Kimin Kime İhtiyacı var?   4744 gün önce eklendi
Dersimiz Dijital İletişim / Dijital PR...   4891 gün önce eklendi
Gerçek haberi, doğru aktarabilmek   4897 gün önce eklendi
PR and PUBLICITY bir ilki deniyor   4945 gün önce eklendi
Sponsorluk, salt görünürlük demek değildir   5002 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 3   5057 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 2   5123 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak - 1   5151 gün önce eklendi
Başarılı bir kariyer için...   5164 gün önce eklendi
Yunan Tanrıları ve PR Şirketleri   5212 gün önce eklendi
Araştırmalar ne diyor?   5240 gün önce eklendi
PR Eşit Değildir Medya İlişkileri / Kısa egzersiz ve e-pr   5278 gün önce eklendi
Yaşın Önüne Geçilemeyen Kaderi   5317 gün önce eklendi
TESCO Mucizesi…   5366 gün önce eklendi
Sosyal Sorumluluk Derken...   5386 gün önce eklendi
PR Sektöründe Performans Değerlendirmesi   5423 gün önce eklendi
500 YTL fee ile 50 müşteri   5464 gün önce eklendi
Volvo Örneğinde Halkla İlişkiler Sektöründe Benchmarking…   5493 gün önce eklendi
Soruları Yanıtlamak ya da Yanıtlamamak   5520 gün önce eklendi
PR Nedir? / PR ve Pazarlama İletişimi I   5562 gün önce eklendi
PR Nedir? Ne değildir?   5597 gün önce eklendi
Kamu Hizmeti Medyaları Nasıl Olacak?   5613 gün önce eklendi
MEDYA ve DEMOKRASİ   5645 gün önce eklendi
Mesaj Bombardımanı Altında Yaşamak   5661 gün önce eklendi
Kurumsal Sorumluluk ve CSR Report   5672 gün önce eklendi
• YORUMSUZ   5686 gün önce eklendi
…Önce “Güven”   5696 gün önce eklendi
Çöpe Giden Sunumlar İmha Ünitesi   5707 gün önce eklendi
Türkiye kendini tanıtmayı öğreniyor mu?   5716 gün önce eklendi
Global Pazarlama Anlayışı ve Pazarlama İletişimine Etkileri   5728 gün önce eklendi
Virgin Flight’dan güncel bir iletişim dersi   5735 gün önce eklendi
Buzz...   5737 gün önce eklendi
Müşterilerinizin Gen Haritalarına Sahip misiniz?   5741 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.