Virgin Flight’dan güncel bir iletişim dersi

Köşe Yazısı - 23 Haziran 2005, Perşembe
İletİşim: Aret Vartanyan
Artık hepimiz çok iyi biliyoruz ki, müşteri ile marka arasında duygusal bağ kurmadan ayakta kalabilmek pek mümkün değil. Teknolojinin sağladığı olanaklar ürün ve hizmet kalitesinde üç aşağı beş yukarı aynı değerleri sunuyor. Bunları elbetteki izlemek ve yarışta geriye düşmemek, hatta yapabiliyorsanız önceliği almak zorundasınız. Ancak, rakiplerinizle aranızdaki asıl farkı yaratan tüketicinin zihninde yaratılan algılama. Marka vaatlerinizi karşılamanız yetmiyor. Tüketicinizin kalbine, gözüne, zevklerine ne kadar çok dokunursanız aranızdaki bağ, o kadar güçlü oluyor. Bundan daha da ileri giderek artık on binlerden oluşan hedef kitleler yerine bire bir Ali Bey’e, Ayşe Hanım’a hitap etmeniz gerekiyor. Kendilerini özel hissetmeleri ve bireysel ilgi, ihtiyaçlarına yönelik hizmet almaları onları sizin sadık müşterinize dönüştürüyor. Dönüşüyorlar dönüşmesine de yine de boş bıraktığınız anda, biraz ihmal ettiğinizde bu sadakatin zayıflaması ve sadık müşterinizin rakiplerinizden birine kaçması gayet olası bir durum.

O halde müşterinizle gerçekten ilgilenirken, ona özel olduğunu hissettirirken biraz da hayatı renkli kılmak lazım. Yıllaca süren bir evlilikte de eşinize ara sıra romantik yemekler düzenlemek, birlikte farklı etkinlikler yaratmak, hobiler geliştirmek nasıl önemliyse bunların iş dünyasına uygun iz düşümlerini müşterileriniz ile ilişkinizde kullanmak da o kadar önemli.

Simdi buraya kadar yazdıklarımızı kıssadan hisse anlatacak bir örneğe bakalım.
Ülke Hindistan.
Marka Virgin.
Karizmatik kurucusu ve CEO’su Richard Branson’un iş çevrelerinde dahi olarak anılmasını, üniversitelerde ders konusu olmasını sağlayan Virgin Markası. Müzikten havayolu taşımacılığına, GSM’den sigortacılığa uzanan İngiliz orijinli dev bir şirket.

Hindistan’da sıkıcı toplantısı olan bir işadamı, Londra’da bütün haftanın koşuşturmacasının, ofis ardından bir de haftasonu Hindistan’da bir toplantısı var. Ne yapacak? Gidecek elbette. Gidecek gitmesine de hayata siyah beyaz bakıyor. Başarılı kariyerine rağmen, koşuşturmaca ve stres içinde geçen günler.
Sonra olağan süreç başlıyor. Küçük bir bavul ve uçak bileti rezervasyonu. Telefondaki kız adamın medeni durumunu soruyor. Adam bekar olduğunu söylüyor. Kız bu kez adamın hobilerini soruyor. Adam en büyük hobisinin Harley Davidson olduğunu söylüyor. Fotoğraflarını topladığını, maket modellerinin koleksiyonu olduğunu söylüyor.

Adam uçağa biniyor. Londra’dan uçağa binerken Virgin görevlisi adamın otele kadar ihtiyacı olmayacağı her şeyi check-in sırasında teslim etmesini istiyor.

Uçak Hindistan’a iniyor. Adam biraz uyuklamanın verdiği mahmurlukla uçaktan iniyor ve bagajını almaya gidiyor. O sırada elinde adamın adının yazılı olduğu tabelayla güzel bir kızın kendisini beklediğini görüyor. Kız bavulun Virgin görevlileri tarafından alındığını söyleyerek adama eşlik ediyor.

Havaalanında dışarı çıktıklarında pırıl pırıl bir Harley Davidson motorsikletin yanına geliyorlar. Kız kaskı adama uzatıyor ve yer gösteriyor. İkisi de motora atlıyorlar. Kız, adamı oteline bırakacağını ve dilediği takdirde iki gün boyunca genç işadamının motosikleti kullanabileceğini söylüyor.

Birkaç ay sonra genç adam ile dahi işadamı Bronson tanışıyorlar ve ilerleyen günlerde bir dostluk oluşuyor. Genç adam bir gün Harley Davidson konusunu açıyor. Bronson’un açıklaması gayet ilginç: “Senin konumuna baktığımızda seni son model lüks bir otomobille karşılamak zorundayız. Ama biz onun yerine seni Harley bir motor ile karşıladık. İnan bana bu daha ucuz. Öte yanda eğer seni lüks bir arabayla alsaydık senin için hiçbir ayrıcalığımız olmayacaktı. Kiminle uçarsan uç bu hizmeti sana sağlardı. Ama biz seni en çok mutlu edip, neşelendirecek hizmeti sunduk. Virgin ile senin aranda o anda bir arkadaşlık ve dostluk kurduk.”

Bu, kulağa hoş gelen yaratıcı bir örnek. Önemli olan altındaki mesajı görmek.

Aret Vartanyan

5762 kez okunmuş Aret Vartanyan

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Klişelerden sıkıldım...   3694 gün önce eklendi
"İnsan" olduğumuzu unutmadan   3777 gün önce eklendi
Mobbing iletişim sektörünü de tehdit ediyor   4010 gün önce eklendi
Hoş Bulduk...   4034 gün önce eklendi
Sosyal mecralar, blog yazarları, ve ötesi...   4046 gün önce eklendi
Gündemimiz çok net: Dijital PR, dijital iletişim, dijital medya...   4261 gün önce eklendi
Başarılı mülakatın sırrı: Kendin olmak   4338 gün önce eklendi
Sen ve Ben’de buluşmak...   4516 gün önce eklendi
Dünyamız için belki de son fırsat: `Yeşil Pazarlama`   4613 gün önce eklendi
Kimin Kime İhtiyacı var?   4744 gün önce eklendi
Dersimiz Dijital İletişim / Dijital PR...   4891 gün önce eklendi
Gerçek haberi, doğru aktarabilmek   4897 gün önce eklendi
PR and PUBLICITY bir ilki deniyor   4945 gün önce eklendi
Sponsorluk, salt görünürlük demek değildir   5002 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 3   5057 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 2   5123 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak - 1   5151 gün önce eklendi
Başarılı bir kariyer için...   5164 gün önce eklendi
Yunan Tanrıları ve PR Şirketleri   5212 gün önce eklendi
Araştırmalar ne diyor?   5240 gün önce eklendi
PR Eşit Değildir Medya İlişkileri / Kısa egzersiz ve e-pr   5278 gün önce eklendi
Yaşın Önüne Geçilemeyen Kaderi   5317 gün önce eklendi
TESCO Mucizesi…   5366 gün önce eklendi
Sosyal Sorumluluk Derken...   5386 gün önce eklendi
PR Sektöründe Performans Değerlendirmesi   5423 gün önce eklendi
500 YTL fee ile 50 müşteri   5464 gün önce eklendi
Volvo Örneğinde Halkla İlişkiler Sektöründe Benchmarking…   5493 gün önce eklendi
Soruları Yanıtlamak ya da Yanıtlamamak   5520 gün önce eklendi
PR Nedir? / PR ve Pazarlama İletişimi I   5562 gün önce eklendi
PR Nedir? Ne değildir?   5597 gün önce eklendi
Kamu Hizmeti Medyaları Nasıl Olacak?   5613 gün önce eklendi
MEDYA ve DEMOKRASİ   5645 gün önce eklendi
Mesaj Bombardımanı Altında Yaşamak   5661 gün önce eklendi
Kurumsal Sorumluluk ve CSR Report   5672 gün önce eklendi
YORUMSUZ   5686 gün önce eklendi
…Önce “Güven”   5696 gün önce eklendi
Çöpe Giden Sunumlar İmha Ünitesi   5707 gün önce eklendi
Türkiye kendini tanıtmayı öğreniyor mu?   5716 gün önce eklendi
Global Pazarlama Anlayışı ve Pazarlama İletişimine Etkileri   5728 gün önce eklendi
• Virgin Flight’dan güncel bir iletişim dersi   5735 gün önce eklendi
Buzz...   5737 gün önce eklendi
Müşterilerinizin Gen Haritalarına Sahip misiniz?   5741 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.