Turizm HEDONİZM'in Hizmetinde

Köşe Yazısı - 24 Nisan 2010, Cumartesi
Pazarlama&Marka: Yelda İpekli
Global kriz dediğimiz stresli günler gerilerde kalırken, dünya yeni tanımları , yeni tüketim araçlarını ve yeni tüketicisini tanımlamaya başladı . Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak. Çok farklı ve bir o kadar da kendine özgü olacak.. Zarflar, mazrufunca değer bulacak. Tüketici artık "farkı" ve bireyselliği gerçek anlamda yaşamak istiyor.. Markalar cumhuriyetinde isyan var. Herkes kendi cumhuriyetinin markasını yaratma telaşında. Çok para çok kalite olmadığı gibi,  çok lüks de çok zevk  eşitliğinde değil artık.
Önümüz yaz... Yaz hep tatili akla getirse de yeni trend  12 AY TATİL imkanlarının  sağlanması  yönünde..İnsanlar yalnızca yaz aylarında seyrü sefer olmak yerin tüm yılın belirli zamanlarında farklı tatil anlayışlarını deneyimlemek istiyorlar..
Deniz, kum, güneş  yada kayak tatilleri hep var olacak ama bunlar günümüz tatmin sınırlarını zorlayan yeni çağ insanı  için sadece bir gereklilik olarak tanımlanıyor . Yeni tatil anlayışları kapıda..."hiçbir şey yapmama.." tatilleri olduğu kadar  gündelik hayatlarında sıkıştıklarını hisseden insanlar farklı meslekleri deneyimlemek, farklı kültürleri öğrenmek yeni hobiler edinmek yada hobilerini biraz daha derinleştirmek  için     "tatil" kavramına yeni renkler katıyor. Dediğim gibi son kriz (ekonomistlerin tanımın göre... kriz J) bireysellikte, tüketimde farklı yeni doğuşlara sebep oldu.. Tatil de yeniden tanımlandı...
Önümüzdeki günlerde TATİL TRENDLERİNDE neler var dersiniz....?
 
Turizm HEDONİZM'İN HİZMETİNDE..
Kişiselleştirilmiş hemen hemen her dakikası müşterinin beklentisine göre programlanmış  en ince detayına kadar  süprizlerle donatılmış tatil programları için  uzmanlar yoğun çaba sarf ediyorlar. "aklın ve zevkin sınırlarını zorlamak için turizm sektöründe bir  seferberlik ilan edildi desek yeridir. Yabancı bir turizm acentası;  sırdan diyebileceğimiz bir Paris hafta sonu seyahati için; dünyanın neresinde olursanız olun sizi limuzin ile alıp 4 günün sonunda yine limuzin  ile eviniz bırakılmanıza kadar geçen süreci , size gönderdiği 200 soruluk anket formunda belirttiğiniz zevklere göre düzenliyor. Ve bu tura lüks tüketim markaları da sponsor oluyor .Bu turların en önemli özelliği  "incognito" yani isimsiz ve her şey sır olarak müşteri temsilcinizle aranızda kalıyor. Şampanya dolu kuvette yıkanmak masum isteklerden yalnızca biri.
 
Eko Turizm 7 ÇEVREYE DUYALI OLMAK LAFTA KALMASIN....
Çevreciliğin çok gündemde olduğu bu dönemde, gittiğiniz lokasyondaki doğal  güzelliklerin  onlara zarar vermeden tadını çıkarmak ve hatta kısa dönemli çevrecilik çalışmalarına katılmak, sosyal sorumluluk projelerinde yer almak özellikle genç jenerasyonun ilgi gösterdiği paketler olacak. Gençlere yönelik pazarlama yapan çoğu marka bu tarz çalışmaları destekleyerek hem çevreye duyarlılıklarını ortaya koymak hem de direk hedef kitlesini etkilemek derdinde..Dünyanın bir ucunda bir domates tarlasında çalışmak da başka bir heyecan olsa gerek
 
Din Turizmi.
Yalnızca ibadet amaçlı değil, dinin felsefesini de yaşamak, deneyimlemek için düzenlenen turlar çok revaçta. O kültüre, dinin etkisini yansıtacak her türlü seramoni ile süslenmiş, gezgine,  kısa sürede olsa o inanç ile ilgili tüm detaylarını deneyimleme ve öğrenme şansı sunulan özel paketler bu ara çok trend. Özellikle kendini bulmaya , bireyselliğini tanımlamaya çalışan ve hayal kırıklıkları yoğun olan bu çağ insanı, manevi  arayışlarında  uzmanlarca düzenlenen yalnızca ibadete yönelik olmayan o inanç sisteminin felsefe ve kültürünü de yansıtan turları fazlasıyla tercih ediyor. Son günlerde Budizm tapınaklarında zaman geçiren bir hırka , bir lokma felsefesini deneyimleyen kişi saysında ciddi artış var.. Ve bu grup insanlar daha çok CEO düzeyinde çalışan profesyoneller olunca  insan "stresden arınmak için maneviyatı güçlendiriyorlar"  sözüne inanası geliyor.
 
Spor Turizm..
Daha çok Extreme sporları kapsayan özel paketler yalnızca erkeklerin değil kadınlarında ilgisini çekiyor. Böyle bir tura katılmak için turu seçmeniz ve parasını yatırmanız yetmiyor. Tur organizasyonunu yapan danışmanlar tarafından en az 6 ay öncesinde performansınızı arttıracak antreman ve diyet programına da girip sonrasında bu tura katılabiliyorsu        nuz.
 
"my home is your home" turları
Son yıllarda ekonomik olması açısında çok gündem de olan başka bir tatil anlayışı..
Bu amaçla oluşturulan uluslararası gruplara üye olmanız ve sonrasında evinizi bir yabancının kullanımına açmanız yeterli. Para kazandığınız gibi, görmek istediğiniz ülkeyi de çok ucuza görebiliyorsunuz. Ülkemizde son 2 yıldır çok revaçta olan bir turizm trendi.
 
Hobi Turları
Şarapçılık, at binme, fotoğraf, kuş izleme yada halı dokuma gibi hobileriniz mi var ..? işte tam size  göre bir trend..Örneğin, hobi niyetine şarap-bağ kitaprında okuduğunuz her şeyi Güney Afrika da bir bağda yada Fransa da bizzat yaşayarak görmeniz mümkün..Bazı markalar, fabrikalar kapılarını bu tarz seyahat etmek isteyenlere açıyor .. Katılanlar belirli bir dönemde bir sürecin tamamında çalışarak hobileriniyaşıyorlar. Bazı at yetiştirme çiftlikleri hobisi binicilik olan gezginleri ağırlayarak çalışmalarına,bu dünyayı yakından tanımalarına  imkan sağlıyor.. Ahır temizlemek işlerden yalnızca biri. Yada moda tasarımcısı mı olmak istiyorsunuz ; uluslararası bir markanın tasarım ofisinde (özel gizlilik anlaşması eşliğinde) bir dönem çalışmanız üretmeniz mümkün. İşte bu da yeni bir tatil..
Kültür Turları
Çağ hızlandıkça eski ye merak artmaya başladı.. Deniz, güneş tatilleri artık form değiştirmeye başladı. Kültürel mirası görmek yalnızca gezmek değil bu konu ile ilgili düzenlenen arkeolog, sanat tarihçi yada uzmanların eğitim seminerlerine de katılıp derin bilgi sahibi oluyorsunuz ve sonrasında da detay inceleme  gezileri yapılıyor .. Bazı müzeler bu tarz tur katılımcılarına özel, müzenin kapanış saatinden sonra katılımcılara özel giriş –gezme hatta akşam yemeği yemek imkanı bile sağlıyorlar.. Tarihe tanıklık etmiş objelerin arasında yada piramitlerde bir akşam yemeği bu tarz turlarda ki esprilerden bazıları..
 
Kültür turizminde yeni ülkeler keşfedilmemiş topraklar uygarlıklar da turizmin trendleri arasında nefes alıyor. BUTAN KRALLIĞInin 29 yaşındaki yeni kralı her ne kadar Oxford da eğitim almış olsa da ülkesinin krali olarak  bambaşka bir kişilik sergiliyor. Ülkesine gelen turistlerle bire bir ilgilenmeyi "dış işleri bakanlığı" görevi olarak tanımlayan kral, zaten 1 yıl önceden rezervasyonu yapılmış ülkelerine gelmesi kabul edilmiş ve sayılı zenginler sınıfında yer alan konuklarına hem kültürü anlatıyor hem de bir kralla yemek yemenin yada av'a çıkmanın ne demek olduğunu yaşatıyor.Butan ve benzeri yerlerde böyle bir seyahat planlıyorsanız en az bir yıl önceden krallığa başvurmanız, anket formda ki tüm soruları "güvenlik açısından" eksiksiz yanıtlamanız ve yüklüce bir parayı ayırmanız gerekecek.
Turizmde trend turlar bu şekilde tanımlanıyor.. Trend destinasyonlar da dikkat çekenler ise şunlar..
1-Yeni avrupa'yı keşfetmek moda.. Dubrovnık  ve bazı balkan ülkeleri "el değmemiş Avrupa" sloganıyla turizmin hizmetinde.. Avrupa Birliğine yeni kabul edilen bu ülkeler kültür ve doğa anlamında el değimemişliklerini şimdi gezginlere sunuyorlar.
 2-Korfu adası ve mammamia  film ve müzikaline konu olan Kalokairi adası ve Corellinin mandolinin çevrildiği Kefallonia...filmin izlerini takip etmek isteyenler için çok gündemde.. Bir Fransız turizm firması ise "koku" filminin çekildiği  mekanlara özel tur dünzenliyor.. Fikir bir markaya ait CHANEL

7611 kez okunmuş Yelda İpekli

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Çok Şükür...   1761 gün önce eklendi
Hayatın genişliği, uzunluğundan daha önemli...   1793 gün önce eklendi
Moda mı? Pazarlama zekası mı?   1841 gün önce eklendi
Merak...   1870 gün önce eklendi
Hadi karşıya geçelim...   1967 gün önce eklendi
Hangi markalar fark yaratacak?   2019 gün önce eklendi
Daha İyi'nin Sınırları...   2052 gün önce eklendi
Moda GEÇİCİDİR, Stil HER ŞEYDİR...   2069 gün önce eklendi
Koyun/Keçi Yılı... 2015   2092 gün önce eklendi
Nesnelerin interneti...   2108 gün önce eklendi
Özgürlük dijitale kadar...   2116 gün önce eklendi
Yeni bir yıl, yeni bir ajanda...   2149 gün önce eklendi
Marka Olmak, Marka kalmak; 'Türkiye Markası'   2209 gün önce eklendi
Evren; herkes için bir şarkı saklar...   2262 gün önce eklendi
Şimdi parmak izi yaratma zamanı...   2302 gün önce eklendi
12. yüzyıl nasıl MARKA DEĞERİ olur?   2319 gün önce eklendi
Tasarım Hayatın Ta Kendisidir!   2367 gün önce eklendi
Japon iş kültüründe incelenmesi gereken prensipler...   2454 gün önce eklendi
Her gün yeni bir gün...   2524 gün önce eklendi
Post Modern Çağda Hayatlar   2967 gün önce eklendi
Anadolu'da Üretilir, Dünyada Tüketilir   3099 gün önce eklendi
Markalar da Özür diler... Bir case study :)   3244 gün önce eklendi
ZAMAN YÖNETİMİ Mİ...? MUTLU YILLAR   3517 gün önce eklendi
Hayatın neresinde durmak lazım?   3559 gün önce eklendi
Güneş Doğudan Yükselir   3637 gün önce eklendi
Zannetmek Yasaktır   3720 gün önce eklendi
Tatiller Ne İçindir?   3765 gün önce eklendi
• Turizm HEDONİZM'in Hizmetinde   3869 gün önce eklendi
Müşteri Kraliçemdir   3888 gün önce eklendi
Tüm Trendler Out...   3895 gün önce eklendi
Yeni Şeyler Söylemek Lazım...   3923 gün önce eklendi

Yorumlar

Hande Müge Yılancıoğlu   12 Temmuz 2010, Pazartesi

-
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.