reklam
reklam
reklam
reklam

Tasarımlı marka şart!

Haberler - 4 Mart 2017, Cumartesi

3453654646Bursa Halkla İlişkiler Derneği, geleneksel hale gelen Mesleki Söyleşiler kapsamında BRANDMAP Genel Yayın Yönetmeni ve Marka Danışmanı Bülent Fidan'ı ağırladı. “TÜRK OLARAK İTALYAN TASARIMI SATMAYA ÇALIŞMAK! (Dünyada tüketiciler neyi, neden satın alıyorlar; biz neden satamıyoruz?)” başlıklı sunumu Nilüfer Belediyesi Dernekler Yerleşkesi'nde gerçekleştirilen etkinliğe,  GESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya ve yönetim kurulu üyeleri, BALKAN TÜRKSİAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İskender İskenderoğlu, Limak Uludağ Elektrik Genel Müdürü Ali Erman Aytac, ULİT Başkanı Anıl Bayrak ve üyeleri ile BHİD üyeleri katıldı.

Mesleki itibar diyerek yola çıktıklarını belirten BHİD Yönetim Kurulu Başkanı Bedirhan Bozali, mesleki itibarın içinde yer alan markalaşma konusuna önem verdiklerini ve birbirinden değerli konuşmacılar ile bunu desteklediklerini söyledi. Sunumda konuşan BRANDMAP Genel Yayın Yönetmeni ve Marka Danışmanı Bülent Fidan şunları dile getirdi:

"Dünyada artık ürünün kendisinin değil, sunuş şeklinin satıyor.  Türkiye’nin de pazarda var olabilmek için tasarımlı markalar üretmesi gerekiyot. Üretilen ürünler birbirine benzemeye başlıyor ve Artık üründen ziyade hizmet satılıyor. Siz ne kadar ürünümüzü satıyoruz deseniz de, ürünü satan, tercih edilmesini sağlayan hizmet şekliniz. Türkiye'nin de dünyada bilinen ürünleri var ancak bilinen markası noktasında bir eksikliği var. Dünya artık marka ile birlikte tasarım satın alıyor. Tasarımı olan markalara daha çok para ödüyor. Tasarım dendiğinde de ülkelerin kendine has tasarımları var. Bugün Alman, İtalyan, Japon, İskandinav tasarımlarını anlarsınız, kendine özgüdür."

68767868767
En küçük tasarımın bile dünya ülkeleri arasında sizi bir adım öne çıkartacağını belirterek sözlerine devam eden Fidan, dünyada tasarım süreçlerinin üç temel alanda oluştuğunu kaydetti. Bu üç alanı üretim, tasarım ve yönetim olarak aktaran BRANDMAP Genel Yayın Yönetmeni Bülent Fidan, “Üretim aşamasında yer alan ülkeler Türkiye, Çin, Hindistan, Brezilya, Meksika, tasarım aşamasında olan ülkeler İtalya Fransa, Almanya, Kore, İsveç, Japonya, yönetim aşamasında olan ülkeler ise İtalya, ABD, İsveç, İngiltere, Belçika, Hollanda. Üretim aşamasında sürekli bir rekabet var. Bu ülkelerin dışında da daha ucuza ve kaliteli üretim yapan ülkelerin eklenmesi çok da uzak değil. Eğer Türkiye marka üretemezse üreten firmalar arasında da kalamayabilir” dedi.

Konuşmanın ardından BHİD Yönetim Kurulu Başkanı Bedirhan Bozali ve GESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya günün anısına Bülent Fidan’a plaket ve hediye takdim etti.
 

Kaan Öztamur

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.