reklam
reklam
reklam
reklam

Sürdürülebilir Marka Şehir: İzmir

Köşe Yazısı - 5 Ekim 2011, Çarşamba
GözlemliYorum: Belgin Usanmaz

İletişimci dostlarımla bu kez de, katıldığım "Sürdürülebilir Marka Şehir:İzmir" toplantısına ait notlarımı ve görsellerimi paylaşmaktan mutluluk duyuyorum...

Sevgiler
Belgin Usanmaz
 

Sürdürülebilir Marka Şehir:İzmir
04 Ekim 2011 Swissotel-İzmir

Siemens sponsorluğunda, Capital ve Ekonomist dergileri ile GfK Türkiye tarafından düzenlenen “Sürdürülebilir Marka Şehirler Geleceğe Hazırlanıyor” toplantısı, 4 Ekim’de İzmir Swissotel Grand Efes’de gerçekleştirildi.
“Sürdürülebilir Marka Şehir: İzmir” toplantısı, başta İzmir Valisi Sayın Mustafa Cahit Kıraç ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Aziz Kocaoğlu olmak üzere şehrin kamu, sanayi ve ticaret dünyasından önemli isimlerini bir araya getirdi.
“Sürdürülebilir Marka Şehirler Geleceğe Hazırlanıyor” toplantılarının amacı, çevreye ve dünya ekonomisine katkıda bulunan, enerjiyi verimli kullanan, ekolojik uyum ve yaşam kalitesinin artırılması için çalışan şehirleri yaygınlaştırmak olarak belirlenmiş. “Geleceğimizi Konuşmak İçin Toplanıyoruz“ sloganıyla geçmişin ve bugünün marka şehri statüsü ile gerçekleştirilen “Sürdürülebilir Marka Şehir” toplantısının İlk’i Şubat ayında Gaziantep’te gerçekleştirilmişti.

Sürdürülebilir Marka Şehir İzmirSiemens A.Ş. Genel Müdürü Hüseyin Gelis ile Ekonomist ve Capital Dergileri Yayın Direktörü Rauf Ateş’in ikincisinin gerçekleştirildiği İzmir toplantısında, Gelis, geleceğin kentlerini geliştirmekte sürdürülebilirliğin önemini vurgularken, çevreci ürün portföyüyle en sürdürülebilir şirketlerden biri olan Siemens’in bu konuyu önceliği olarak gördüğünü dile getirdi. 5 yıl boyunca Hindistan’da yaşayan ve bu süre zarfında müthiş değişime şahit olduğunu belirten konuşmacı; İzmir’i gerek değişim ve gelişime duyarlılığı, gerek nüfus yoğunluğu, zengin kültürü, gerekse en eski yerleşim yeri olması, deniz ticareti ve ulaşım politikası açısından diğer şehirlerden fark edilir birçok konuda ön plana çıkması ile Hindistan’a benzerliğini dile getirdi. Dow Jones’un Sürdürülebilirlik Endeksi kapsamında Siemens’in, sürdürülebilirlik alanında gerçekleştirdiği çalışmalarıyla iki yıl üst üste lider seçildiğini kaydeden Gelis, “Sürdürülebilir Şehir” kavramı çok önemli, bu toplantılarla amacımız şehirlerin ihtiyaçlarını tanımlamak, çözüm önerileri sunmak, buna göre yapılacak sürdürülebilir planlama ve yatırımlarla şehirleri daha da yaşanabilir hale getirmektir diyerek, İzmir’in 8500 yıllık zengin kültürü ile çok değerli bir şehir olduğunu, gelecekte de potansiyeline bağlı olarak artacak altyapı yatırımlarıyla önemini korumaya devam edeceğini vurgulayarak sözlerini tamamladı.

 Aziz Kocaoğluİzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ise sürdürebilir kalkınma ve çevre kavramalarının şehirlerin vizyon ve stratejilerinde ilk sıraya oturduğunu ifade ederek, "Siemens'in kurucusu Werner Von Siemens'in 'Ben bugün kar edeceğim diye geleceği satmam' sözünü öğrenince de, bu heyecanım ikiye katlandı. Sürdürülebilir kalkınma ve yaşanabilir bir çevre kavramları, vizyon ve stratejik hedeflerde süratle ilk sıralara yükseliyor. İzmir, çevre konusunda yüksek hassasiyetlere sahip ve bu alanda örnek yatırımlar gerçekleştirmiş öncü bir kent. İzmir, sürdürülebilirliğin sadece yeşil anlamına gelmediğini çok iyi bilen, sürdürülebilirliği kültürel anlamda da önemseyen, geçmişine bağlı, geçmişiyle gurur duyan bir kent. İzmir, Türkiye'deki çok ortaklı şirket modelinin öncüsü, girişimci bir kenttir" dedi.
İzmir'i yeniden tasarlayacaklarını dile getiren Kocaoğlu, "İç körfezi İzmirliler için bir gösteri mekanı olarak, Mavişehir'den Narlıdere'ye kadar uzanan sahil bandını da bir yaşam alanı olarak yeniden tasarlayacağız. Ayrıca kentin yamaçlarında nitelikli bir tasarımla kent terasları oluşturacağız. Sürdürülebilir kent İzmir hedefimizin tam odak noktasında ise 'yüzülebilir nitelikte bir deniz'i hedefleyen Büyük Körfez Projesi yatıyor. Kent içi ulaşımda fosil yakıt tüketimini en aza indirebilmek için raylı sistem yatırımlarına büyük ağırlık veriyoruz. Kentsel atıkları bir zararlı madde gibi bertaraf etmek yerine, bu atıkları bir kaynak olarak değerlendirerek ekonomiye yeniden kazandırmak için projelerimizi hazırladık. Dünyadaki en son teknolojiye göre çalışmalarımızı tamamladık. Önümüzdeki tek engel, uygun bir yerin bulunamaması. Umuyorum bu sorunu da en kısa süre içinde aşarız" şeklinde konuştu.

Vali Cahit Kıraç ise dünyanın enerji ihtiyacının 2040 yılında yüzde 40 artacağını belirterek, "Küresel ısınma ve enerji kaynaklarının giderek tükenmesi, en büyük tehditlerden biridir. Küresel ısınmanın önüne geçme konusunda çalışan şirketler için İzmir gibi yenilikçi ve yaratıcı bir kent çok önemlidir. Bio enerji kaynakları ve ürünleri yatırımları bir fırsattır. Uzmanlar küresel enerji sıkıntısı içinde yeni bir inovasyon fırsatından yararlanmalıdırlar. İzmir'in doğal ve kültürel kaynaklarına yeni yatırımlar yapılmalıdır. İzmir, altyapı olanakları, gelişmiş sanayi ve sürdürebilir kalkınma potansiyeline sahiptir. Yerel yönetimler başta olmak üzere herkese büyük görevler düşüyor. İzmir'e hep birlikte sahip çıkalım" dedi. 
Kıraç,  Expo 2020’ye 'Daha iyi bir dünya için yeni yollar- sağlık ana teması’ ile ev sahipliği yapmaya hazırlandığını dile getirdi.
Sürdürülebilir Marka Şehir İzmir
İzmir’in geleceğe dönük hazırlık ve planlamaları, şehrin daha modern ve yaşanabilir hale gelmesi gibi önemli konuların masaya yatırıldığı toplantıda, Siemens Londra’dan Kevin Worster Siemens’in dünyada hayata geçirdiği Sürdürülebilir Şehir uygulamalarından örnekler verirken, New York Belediye Başkanı Danışmanı ve Londra Belediye Başkanı Eski Danışmanı Martin Powell Londra’da başarıyla uygulanan çalışmaları katılımcılarla paylaştı. 

Powell, 2012 yılında Londra da gerçekleştirilecek olan Olimpiyat oyunlarında mevcut karbon salınımının 2 kat artacağı düşünülerek, birkaç yıl öncesinden  Londra da karbon oranın düşük ve yüksek alanlarının tespiti yapılarak çeşitli projeler başlatıldığını belirtti.
Bu kapsamda kamu binalarında enerji azaltımına gidiliğini,
ısı yalıtımına yönelik binalarda yeni yapılanmalar planlandığını,
ulaşımın bisiklet ile sağlanmasında halka çeşitli fırsat ve kolaylıkların sunulduğunu,
en çok karbon ürettiği tespitinde bulunulan taksilerin sayılarının azaltıldığını,
yol kenarlarına elektrikli araç kullanımına yönlendiren şarj cihazlarının takıldığını, ağaçlandırma alanları belirlendiğini, ışıklandırmanın daha verimli olmasına yönelik mevcut sistemin tamamen değiştirildiğini
ve en önemlisi tüm bu uygulamalarda merkez ve yerel yönetimin işbirliği yaptığını ve özel sektörün büyük destek sağlayacak vergi ve teşviklerle sistemi aktive ettiğine yönelik çalışmaları görsel efektlerle katılımcılarla paylaştı.

GfK Türkiye tarafından İzmir’in bir marka şehir olma yolunda hangi konumda olduğu ve ne gibi yatırımlara ihtiyaç duyulduğunu saptamak için hazırlanan araştırmanın sonuçları GfK Türkiye Yönetici Ortağı Elçin Üner tarafından katılımcılarla paylaşıldı ve enerji verimliliği, yenilenebilir enerji ve atık yönetiminin öne çıkan konular olduğu vurgulandı.

Konferans notlarını düzenleyen: Belgin USANMAZ
                                              belginusanmaz@gmail.com                                   

Halklailiskiler.com.tr 

3787 kez okunmuş Belgin Usanmaz

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
#PZ2016 İkinci günden dikkat çekenler...   262 gün önce eklendi
10. Marketing Power Konferansı Notları   518 gün önce eklendi
12. Liderlik Zirvesi geniş özeti...   869 gün önce eklendi
9. Marketing Power Conference geniş özeti...   905 gün önce eklendi
15. Pazarlama Zirvesi Notlarım...   1013 gün önce eklendi
Akıl karar aldırır, Kalp kariyer yaptırır...   1240 gün önce eklendi
8. Marketing Power Conference geniş özeti...   1274 gün önce eklendi
'Customer Power Conference' gözlemlerim...   1383 gün önce eklendi
Yeşil İş Green Business 2013 Konferans Notlarım   1426 gün önce eklendi
10. LİDERLİK ZİRVESİ   1624 gün önce eklendi
Innovation of Marketing   1652 gün önce eklendi
MCT İnsan Kaynakları Zirvesi Konferans Notları   1672 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 2. Gün   1729 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 1. Gün   1736 gün önce eklendi
MARKALARDA başarıya giden yol, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK   1939 gün önce eklendi
Sun Tzu'nun Savaş Sanatı'na Göre Marka Stratejileri   2041 gün önce eklendi
2011 Marka Konferans Notlarım   2101 gün önce eklendi
• Sürdürülebilir Marka Şehir: İzmir   2183 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (1. Gün)   2464 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (2. Gün)   2465 gün önce eklendi
Kurum Markası mı? Yoksa Ürün Markası mı?   2730 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım2   2828 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım1   2829 gün önce eklendi
Ülke Markalaşmasında Kurumsal Yönetim Anlayışına Yönelik Yaklaşımlar...   2934 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 2   3200 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 1   3207 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.