Sosyal mecralar, blog yazarları, ve ötesi...

Köşe Yazısı - 6 Şubat 2010, Cumartesi
İletİşim: Aret Vartanyan

Sosyal medyada tanınan bir adam değilim… Sosyal medya adına konuşabilecek bir adam da değilim... Ama sosyal mecraları izlemeye, öğrenmeye çalışan, o dünyada var olmaktan çok şey öğrenen ve bir o kadar da keyif alan bir adamım... Ancak içine girdikçe, tanıştıkça, daha çok paylaştıkça korkuyorum. Blog yazarlarını, sosyal mecraların gerçek yaratıcılarını tüketmekten, boğmaktan, sıkmaktan korkuyorum... 

Dönem dönem kaçınılmaz trendler gelir geçer pazarlama dünyasından....
Bazıları yanar sönre, bazıları şekil değiştirir... Bütünleşik pazarlama iletişimi oldu 360 derece iletişim... Gençlik iletişimi dedik, her ajans gençler ile iletişim kurar oldu. Tıpkı “sports marketing” gibi.. Şimdi de gündemde bloglar, sosyal ağlar var. Bu alandaki gelişmeler de hepimizin dikkatini çekerken, iletişimde nasıl daha etkin kullanabiliriz sorusu; şirketlerin, markaların  iletişim stratejileri, planları oluştururken masanın ortasına düşüveriyor. 

Korkuyorum dedim. Korkuyorum dememin bu dünyanın genetiğini, özünü anlayamamaktan ve bu yüzden her zaman yaptığımız gibi, kibarcasını yazayım suyunu çıkartmaktan korkuyorum... Yonja’dan facebook’a, onlarca mecrayı kendimize benzetmedik mi? 

Twitter’dan söz edilmeye başlandığında daha çok koştuk Twitter’a... Sonra skor yarışması başladı benim takipçim mi çok seninki mi?

Başta söyledim ben sosyal medya adına konuşabilecek bir adam değilim. Sadece sosyal medyadaki hisslerimi, izlenimlerimi paylaşacağım. İlk başta da, gerçek anlamda bu dünyanın insanlarından başlamak istiyorum. Ve onları bekleyen tehlikeden, aralarına karışan şaklabanlardan... 

Sosyal medyalarda içerik üretenler, yaşayanlar, blog yazanlar... Bir kere bu işi yapmacık, yapmış olmak için yapmıyorlar. Bir çıkar beklentileri de yok. Daha çok okunmak, daha çok izlenmek elbetteki istenir ama bunun için hin yollar, taktikler izlemek gibi bir niyetleri yok. Üretiyorlar, paylaşıyorlar, bunu da içten yapıyorlar. Ürettikleriyle büyüyorlar, paylaştıklarıyla çoğalıyorlar... Farklı renkler, farklı kültürler, farklı çılgınlar...

Bu dünya Avatar’ı hatırlatıyor. Orada bir dünya var ve bu dünyanın gücünden faydalanmak isteyenler... Tehlike çanları bu noktada çalmaya başlıyor. Öne çıkan, izlenen blog yazarları takibe alınıyor. Sosyal mecralarda ürün, hizmet, marka nasıl yayılır, nasıl bir iletişim yapılır. Hal böyle olunca bu trendden pay kapmak isteyenler de bir anda blog yazarı olup, bir anda sosyal mecralarda aktif olan, gruplar kuran sosyal medya canavarlarına dönüşüyor. Bunu yapamıyorsa da, hangi popüler blog yazarını, hangi popüler ismi yanıma çekerim diye bakıyor. Bir anda markalar, şirketler bloglarda, sosyal mecralarda anılır, yazılır oluyor. Ve inanın bana bu iş yapmacık olduğunda hiçbir şeye benzemiyor ve hiçbir işe de yaramıyor. Bu işi salt para kazanmak için yapanlar da bir anda ayrışıyor.

Her mecranın, her dünyanın kendi dinamiği, gerçekleri var. Bir iletişimci olarak elbetteki yeni iletişim araçlarını, kanalları kullanacağız. Elbetteki, günü yakalayıp, kendimizi geleceğe taşıyacağız. Önemli olan bunu yaparken, girdiğimiz kanalın, dünyasının gerçeklerini anlamak, doğasına saygı duymak, değerlerini sahiplenmektir.
Ve herkes, her şeyi yapamaz...

Bugün neredeyse her ajans yaptığı sunumda, Interneti, sosyal ağları kullanmaktan bahsediyor. Facebook’ta bir grup kurmak, Twitter’da birkaç mesaj paylaşmak sanal dünyada varolmak sanılıyor. Sonu tabii ki hüsran.
Bırakalım, gençlik iletişimini bilenler yapsın, bırakalım spor iletişimini bilenler yapsın, bırakalım sosyal mecraları da sahipleri yönetsin.

Blog yazarları ile iyi işler çıkartmak, beraber üretmek için önce onları anlamak gerekiyor. Bugün sosyal mecraların kendi eventleri, kendi platformları var.
Uzun lafın kısası  sanal dünyanın evsahiplerini bir ajans gibi görmek yerine gerçek bir iletişim kurmak , online da başarının ilk şartıdır diye düşünüyorum.

3606 kez okunmuş Aret Vartanyan

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Klişelerden sıkıldım...   3694 gün önce eklendi
"İnsan" olduğumuzu unutmadan   3777 gün önce eklendi
Mobbing iletişim sektörünü de tehdit ediyor   4010 gün önce eklendi
Hoş Bulduk...   4034 gün önce eklendi
• Sosyal mecralar, blog yazarları, ve ötesi...   4046 gün önce eklendi
Gündemimiz çok net: Dijital PR, dijital iletişim, dijital medya...   4261 gün önce eklendi
Başarılı mülakatın sırrı: Kendin olmak   4338 gün önce eklendi
Sen ve Ben’de buluşmak...   4516 gün önce eklendi
Dünyamız için belki de son fırsat: `Yeşil Pazarlama`   4613 gün önce eklendi
Kimin Kime İhtiyacı var?   4744 gün önce eklendi
Dersimiz Dijital İletişim / Dijital PR...   4891 gün önce eklendi
Gerçek haberi, doğru aktarabilmek   4897 gün önce eklendi
PR and PUBLICITY bir ilki deniyor   4945 gün önce eklendi
Sponsorluk, salt görünürlük demek değildir   5002 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 3   5057 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 2   5123 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak - 1   5151 gün önce eklendi
Başarılı bir kariyer için...   5164 gün önce eklendi
Yunan Tanrıları ve PR Şirketleri   5212 gün önce eklendi
Araştırmalar ne diyor?   5240 gün önce eklendi
PR Eşit Değildir Medya İlişkileri / Kısa egzersiz ve e-pr   5278 gün önce eklendi
Yaşın Önüne Geçilemeyen Kaderi   5317 gün önce eklendi
TESCO Mucizesi…   5366 gün önce eklendi
Sosyal Sorumluluk Derken...   5386 gün önce eklendi
PR Sektöründe Performans Değerlendirmesi   5423 gün önce eklendi
500 YTL fee ile 50 müşteri   5464 gün önce eklendi
Volvo Örneğinde Halkla İlişkiler Sektöründe Benchmarking…   5493 gün önce eklendi
Soruları Yanıtlamak ya da Yanıtlamamak   5520 gün önce eklendi
PR Nedir? / PR ve Pazarlama İletişimi I   5562 gün önce eklendi
PR Nedir? Ne değildir?   5597 gün önce eklendi
Kamu Hizmeti Medyaları Nasıl Olacak?   5613 gün önce eklendi
MEDYA ve DEMOKRASİ   5645 gün önce eklendi
Mesaj Bombardımanı Altında Yaşamak   5661 gün önce eklendi
Kurumsal Sorumluluk ve CSR Report   5672 gün önce eklendi
YORUMSUZ   5686 gün önce eklendi
…Önce “Güven”   5696 gün önce eklendi
Çöpe Giden Sunumlar İmha Ünitesi   5707 gün önce eklendi
Türkiye kendini tanıtmayı öğreniyor mu?   5716 gün önce eklendi
Global Pazarlama Anlayışı ve Pazarlama İletişimine Etkileri   5728 gün önce eklendi
Virgin Flight’dan güncel bir iletişim dersi   5735 gün önce eklendi
Buzz...   5737 gün önce eklendi
Müşterilerinizin Gen Haritalarına Sahip misiniz?   5741 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.