Şirket değerleri, itibar yönetiminin omurgasıdır!

Haberler - 28 Mayıs 2016, Cumartesi

98451298652RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından şirketlerin itibar yönetimindeki süreçler ve önündeki engeller üzerine gerçekleştirilen ‘Beyin Fırtınası’ toplantısının dördüncüsü geniş bir katılımla gerçekleşti. Bahçeşehir Üniversitesi ev sahipliğinde, Galata Kampüsü’nde gerçekleştirilen toplantıda; itibar yönetiminin önündeki engeller ve çözüm önerileri masaya yatırıldı. RepMan kurucularından ve Danışma Kurulu Üyesi Salim Kadıbeşegil’in yönetiminde gerçekleştirilen toplantıya kurumsal iletişim yöneticileri, PR ajansı yöneticileri, meslek kuruluşları temsilcileri, akademisyenler ve medya mensupları katıldı. İtibar yönetimi süreçleri ile ilgili genel sorunların tartışıldığı toplantı üç bölümde tamamlandı.

Toplantının ilk bölümünde itibar yönetiminin önündeki genel sorunlar tartışılırken, ikinci bölümde bu sorunların üstesinden nasıl gelinebileceği grup etkinlikleriyle şekillendi. Geniş bir katılımla gerçekleştirilen ‘Beyin Fırtınası’nın üçüncü ve kapanış bölümünde ise yine grup etkinlikleriyle itibar yönetiminde “İdeal yol haritası” olup olmadığı tartışıldı.

7410852963
İtibar yönetiminin omurgasının değerler olduğunu belirten RepMan Danışma Kurulu Üyesi Salim Kadıbeşegil, şirketlerin ideal itibar yönetimi sistemiyle ilgili şunları ifade etti: “İtibarlı kurumlar kurumsal değerlerini; finans, insan ilişkileri, çevre, üretim gibi politikaların içine taşıyarak içselleştirir. Bu şirketlerin süreçleri, tanımlanmış olan bu politikaların içinden doğar. Her türlü karar bu anlayışın uzantısı olarak alınır. İtibarlı şirketler kararları alırken ‘Bu karar şirket itibarı için risk oluşturuyor mu?’ sorusunu sorar.Performans ise bu anlayışın çıktısı olan davranışların ölçümlenmesiyle gerçekleşir.”

ŞİRKETLERİN GENEL SORUNLARI

Şirketlerin itibar yönetimi ile ilgili genel sorunlarının tartışıldığı IV. Beyin Fırtınası toplantısında, “Bütünsel yaklaşım, İş itibarın önünde, Paydaş ilişkileri, İtibar tek birimin işi değil, Toplumdaki ahlaki ve vicdani erozyon, İtibar yönetimi araştırmaları” konularına da değinildi. Toplantıda sorunlara yaklaşımın nasıl olması gerektiği ise “İtibar, bütünsel bir yaklaşımla yönetilmelidir”, “İtibarımızı yönetmekten daha önemli bir işimiz var mı?”, “İtibar, paydaş beklentilerinin doğru yönetilmesidir”, “İtibar tek birimin işi değildir”, “İtibar, saygınlık kazanarak farklılaşmayı sağlar”, “Önce ölç sonra uygula” başlıklarıyla tartışıldı. Toplantı bitiminde ise Salim Kadıbeşegil’İn “9 Adımda İtibar Yönetimi” çalışması katılımcılarla paylaşıldı.
 

Kaan Öztamur

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.