reklam
reklam
reklam
reklam

Sıkıntılı Bir Durum Var!

Köşe Yazısı - 17 Ekim 2012, Çarşamba
YazıYorum: Şahnur Karaağaç

İletişimciler yakından bilir... 
Büyük markaları müşteri portföyüne katmak da zordur, onlara hizmet vermek de...

Bilinir... Bilinir de yüksek sesle dillendirilmez. Nihayetinde müşteridir ya da potansiyel müşteridir. E müşteri de her zaman haklıdır...
Bu söz bana hep Desperado'nun ilk sahnesini hatırlatır nedense...

Müşteri her zaman haklıdır. Her konuda bilgi sahibi olmak zorunda da değildir. 
Bu yüzden de ihtiyaçları doğrultusunda profesyonellerle iş birliğine gider. Bunun için ince eler, sık dokur, araştırır, soruşturur, seçici davranır. Onca konkur bu sebepledir... 
Yani öyle olmalıdır. Ne de olsa milyonlarca lira değerindeki markalar söz konusu olan, bu markaların hedefleri, itibarları...   
Büyük markalarla çalışmak zor olduğu kadar büyük markalarda çalışmak da zordur.
Markanın gücünü taşıyacak donanıma, tecrübeye ve bilgiye sahip yöneticiler olduğu gibi,
toplantı planlamak için bile toplantı yapan, iki cümle ile cevaplanabilecek bir yanıtı excel'lere, powerpoint'lere dökülmemişse algılayamayan, kurum sitelerindeki "vizyon&misyon" klişelerinin aksine vizyonu dar, sade konuları önce karmaşıklaştıran sonra sadeleştirmeye çabalayan, etiği kralcılığa yeğleyen genç yöneticiler de çok…

Şaşırtıcı olansa farklı yerlerde eğitim görmüş, farklı yerlerde yetişmiş, farklı insanlar olmalarına rağmen Olasılıksız’ın ortak bilinç kavramı gibi aynı özellikleri göstermeleri…
 
Bu özelliklerden mi kaynaklanıyor, çok fazla düşündükleri için düşünmeden mi yapıyorlar yoksa özellikle mi yapılıyor emin değilim ancak zaman zaman son derece rahatsız edici işler çıkıyor ortaya…
 
THY’nin yeni reklam filmi gibi mesela…
Müzikal açıdan bakıp son derece dinlenesi bulunabilir, yaratıcılık tarafından bakıp çoktan yapılmış bir şeyin taklit edilmesi denebilir, duygusal bakıp coşturucu olduğu söylenebilir, hissi bakıp işten çıkarılan onca işçiye karşın riyakar bulunabilir, andımız unutturulmaktayken milli marşımızın sıklıkla duyulması bakımından öğretici gelebilir…
Oysa ki bazen duruma yalın bakmak yeterlidir.
Her şeye Powepoint gerekmeyeceği gibi, her şeyin reklama malzeme edilemeyeceği gibi…  
 
Zaman zaman son derce rahatsız edici işler çıkıyor ortaya…
Sıkıntılı durumlar…
 
Coca-Cola’nın Sergen Yalçın’lı viral reklamında olduğu gibi…
Beklenmedik Misafir 
Filmde Sergen Yalçın halı sahada maç yapmakta olan bir gruba sürpriz ziyarette bulunuyor. Şaşkınlıkları ve heyecanları yüzlerinden okunan futbol sevdalılarını kamyona bindiriyor. Nereye gittiklerinden habersiz İstanbul caddelerinde süren yolculuğun ardından kendilerini İnönü stadının içinde buluyorlar. Coca-Cola büyük bir sürpriz yaparak gençlere, muhteşem İnönü stadında ünlü futbolcularla futbol oynama mutluluğu yaşatmış oluyor…
Coca-Cola Mutluluk Kamyonu konseptinde bir reklam filmi…
Birileri hikayeyi sundu, belli ki birileri de bayıldı ve reklam filmi hayata geçirildi.
 
Elbette ki bu söylediğim şekilde çabucak olmamıştır. Junior’lar, senior’lar, müdürler, manager’ler…
Toplantı üstüne toplantı yapılmış, bir dolu beyin fırtınası gerçekleştirilmiş, bir dolu cümle kurulmuş, fikirler havada uçuşmuş ve tabi fincanlarca kahve tüketilmiştir…
 
Merak ettiğimse şu; bir yönetici de çıkıp, “kamyon/kamyonet gibi araçlarda insan taşınabiliyor muydu?” diye sormamış mı?
Kamyon/kamyonet/römork gibi araçlarda insan taşınması yasaktır. Yasak olmasaydı bile akıllıca olmazdı.
 
Videoda da göreceğiniz üzere kamyon kasasının şoför tarafı tümüyle kapalı ve kapıları da içeriden açılamıyor.
Hoş açılsa ne fark eder o da ayrı ya…

Ciddi bir hata söz konusu. Reklam için bile olsa yanlış örnek.
İlla kapalı bir mekan yaratılacaktıysa da minibüs/midibüs/otobüs benzeri özel hazırlanmış bir araç tercih edilmeliydi. 
 
Videonun başında Sayın Yalçın istemeden de olsa durumu özetlemiş aslında, "sıkıntılı bir durum var!".
İnsanların trafikte sorumlu davranmaları konusu sosyal sorumluluğumuz olmalıyken, dünya devi bir markanın bu şekilde sorumsuz hareket etmesi gerçekten de sıkıntılı bir durum.
Bazıları "ya n'olcak ki" diye düşünebilir, eminim sekiz kadın işçinin panelvan kamyonet içinde boğulmasından önce de bu şekilde düşünenler olmuştur...

http://bit.ly/NrHlZP 
 

10205 kez okunmuş Şahnur Karaağaç

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Ay ne gerek vardı?   152 gün önce eklendi
#PZ2016 Katlı Değer Yaratmanın Yolları   170 gün önce eklendi
'HİÇ' kolay değil...   737 gün önce eklendi
Pirinç tanesi...   739 gün önce eklendi
Bazı zamanlar vardır utanırsınız...   1107 gün önce eklendi
Ailece harikalar diyarında...   1173 gün önce eklendi
19. İnsan Kaynakları Zirvesi Geniş Özeti   1194 gün önce eklendi
İletişimcilerden bir yeni mesajınız var...   1243 gün önce eklendi
'Pazarlama Zirvesi'nde neler konuşuldu?   1264 gün önce eklendi
• Sıkıntılı Bir Durum Var!   1682 gün önce eklendi
Pardon Ama Fermuarınız Açık!   1780 gün önce eklendi
Kriz Benim Krizim Değil (mi?)...   2265 gün önce eklendi
Cuma sabahı çöplerimizi kapıya çıkarıyoruz!   2366 gün önce eklendi
O Bizim Kıymetlimiz   2402 gün önce eklendi
Artık meşe palamudu filizlenecek...   2478 gün önce eklendi
Havale Ediyorum...   2509 gün önce eklendi
Aman dikkat, yazılı iletişimde yanlış anlaşılmalar olabilir   2656 gün önce eklendi
Zor Yıllar...   2787 gün önce eklendi
Vurun Kahpeye   2874 gün önce eklendi
BÜMED Mezunlar Günü'ne Renk Kattılar   3262 gün önce eklendi
Onlar Oradaydılar...   3356 gün önce eklendi
Çocukları lösemi ile mücadele eden kadınlarımız...   3371 gün önce eklendi
Kol'u kullan!   3420 gün önce eklendi
Bir ürünün marka olabilmesi konusunda, siz ne dersiniz?   3483 gün önce eklendi
Yaşamın kavranması gereken özü...   3654 gün önce eklendi
Söz uçar, yazı kalır   3775 gün önce eklendi
Finans ve Halkla İlişkiler?   3835 gün önce eklendi
Her 10 Kasım'da...   3850 gün önce eklendi
Büyüyünce Ne Olsam?   3950 gün önce eklendi
İşte size bir hikaye;   3964 gün önce eklendi
Bir Sen bir ben bir de deniz olsa   3986 gün önce eklendi
Hayır efendim, anlatamadınız!...   4048 gün önce eklendi
Kadınlar Pazarı diye bir yer   4069 gün önce eklendi
Altın Müşteri Ödülü   4084 gün önce eklendi
Islak gündem   4089 gün önce eklendi
Deveye sormuşlar...   4096 gün önce eklendi
Ben ki Tanrıça İştar'ım   4097 gün önce eklendi
Öylesi de var böylesi de   4123 gün önce eklendi
Unutamam acı tatlı ne varsa hazinemdir   4146 gün önce eklendi
Yıldırır :)   4175 gün önce eklendi
Sen hiç deve gördün mü?   4197 gün önce eklendi
Başımla Beraber...   4242 gün önce eklendi
Ne kadar az veri, o kadar çok bilgi(!)   4306 gün önce eklendi
Bitlis'ten misafir geldi!   4337 gün önce eklendi
Kendi İletişiminiz İçin...   4377 gün önce eklendi
Bu Şehirde   4389 gün önce eklendi
Dünyaca ünlü marka 5 lira Regal 4 lira   4395 gün önce eklendi
Seviyorum,   4410 gün önce eklendi
Ta ki karıncalar çıkana kadar...   4419 gün önce eklendi
Kutlu Olsun!   4419 gün önce eklendi
Erman Hocayla iletişim sanatı   4421 gün önce eklendi
Hey, Başın dertte!   4427 gün önce eklendi
PR'ciler! Şebin Karahisar'dan Çağrınız var!   4432 gün önce eklendi
Alışveriş Merkezi diye bişey...   4434 gün önce eklendi
Sen taviz kapısını bir defa aralarsan..   4442 gün önce eklendi
Turizm sektöründe tartışma bitmiyor   4445 gün önce eklendi
Haftasonu Uludağ Gözlemleri   4449 gün önce eklendi
Aziz Nikola out, Noel Baba in olmuş...   4454 gün önce eklendi
Marka bebekler   4456 gün önce eklendi
Turizm Acenteleri PR firması değildir!   4467 gün önce eklendi
Slogana vuruldum   4474 gün önce eklendi
Dilerim...   4485 gün önce eklendi
Hoş Geldi   4504 gün önce eklendi
Sinek Küçük...   4505 gün önce eklendi
Hilal Ay demektir, Ahmer ise kırmızı....   4512 gün önce eklendi
Virüsü Başka Yerde Aramayın   4516 gün önce eklendi
Evin Reisi kim?   4518 gün önce eklendi
Umarım hafızası zayıf insanlar olmaktan kurtuluruz   4545 gün önce eklendi
Pırlanta, Sonsuza Kadar   4550 gün önce eklendi
İyi niyet   4561 gün önce eklendi

Yorumlar

Yavuz Balta   22 Ekim 2012, Pazartesi

İyi iş yaparsan eleştirilirsin. Eleştirilmiyorsan zaten iyi iş yapmıyorsun demektir. Zaten adı üstünde Viral reklam filmi. ayrıca coca colanın zaten kendisi sağlığa zararlı bir içecek :)

Yağmur Kav   7 Kasım 2012, Çarşamba

Merhabalar Şahnur Hanım,

Yazınızı okuduğumda şu yargıya vardım büyük markaların yaptıkları reklamlarda ince çizgilere dikkat edilmese dahi insanlar keyifle ve onaylayarak reklam filminin büyüsüne kapılıyorlar.Bazı firmalara kuşkusuz inanış ve güven vardır ki yıllardır Cola Cola yaptığı reklamlar,diğerlerinden ayırt edici tat ve reklam müzikleriyle psikolojik ve tatminkar olarak biz müşteri kitlesini ağına almış bulunmakta ve yakında sosyal paylaşım sitelerinde özellikleri gençler arasında benzeri şekilde videolar,kamyonet içine yerleştirilmiş gençliğin eğlence içindeki reklam denemeleriyle karşılaşırız.

Teşekkürler,
İyi çalışmalar.
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.