ŞÖLEN UNLU MAMULLER PAZARINDA

Platform Söyleşileri - 23 Temmuz 2009, Perşembe

Türkiye'nin önde gelen çikolata üreticilerinden Şölen, Gaziantep'teki iki fabrikasından sonra, 100 milyon dolarlık yatırımla İstanbul Silivri'de açtığı üçüncü fabrikası ile kek, bisküvi ve kraker pazarına da girdi.
Toplamda 70.000 m²'lik bir alan üzerine kurulan ve yapımı geçtiğimiz yıl tamamlanan Şölen'in İstanbul Silivri fabrikasında, bir yıldan uzun süredir devam eden çalışmalar sonucu Şölen markalı unlu mamullerin üretimine geçildi. Şölen, unlu mamuller pazarında, kekte Luppo, krakerde Krakito, çikolatalı bisküvide ise, Biscolata markası ile raflarda yerini almaya başladı.
Yeni hizmete giren Silivri fabrikası ile toplam üretim alanı 140.000 m²'ye ulaşan Şölen'in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Elif Çoban, Şölen'in yeni fabrika yatırımı ve girdiği unlu mamuller sektörü hakkında bilgi verdi. 
Halklailiskiler.com.tr
Krizde küçülmedik, büyüdük. 100 milyon dolarlık yatırımla unlu mamuller pazarına girdik

"Şölen olarak 20 yıldır çikolata üreticisi olarak pazarda varlığımızı sürdürüyoruz. Bugünse büyüyerek geldiğimiz nokta, bize planladığımız yatırımlarla doğru hamleler yaptığımızı gösteriyor. Global ekonomik krizin duyumlarını almaya başladığımız günden bugüne hazırlıklarımızı yaptık ve planlarımızı gözden geçirdik. Pazarın büyüklüğü, pazardaki farklı ürünlerle ilgili boşluk ve kendimize bu konudaki güvenimiz bizi harekete geçirdi. Bu nedenle kriz döneminde 100 milyon doları bulan bir yatırım yapabildik".
Yeni fabrikamıza Avrupa'nın en yenilikçi teknolojisi ile üstün makine parkuru kurduk 
"Yeni fabrikamızdaki üretim kapasitesi yıllık toplam 40.000 ton, çikolata alanındaki üretimi ile birlikte Şölen'in yıllık toplam kapasitesi 105 bin tona ulaştı. Şölen olarak dünyadaki yenilikleri ve teknolojileri yakından takip ediyoruz. Yeni fabrikamıza Avrupa'nın en yenilikçi teknolojisi ile üstün makine parkurunu kurduk. Çikolatada olduğu gibi unlu mamullerde de dünya standartlarında üretim yapıyoruz. Bu yüzden Şölen, Silivri fabrikasında üretilen ürünleri ile Türkiye'nin yanı sıra, dünya pazarından da pay alabiliyor. Şimdiden unlu mamul üretiminin yüzde 50'sini 115 ülkeye ihraç etmeye başladık".
Pazar dünyada ve Türkiye'de büyüme trendi içinde
"İstanbul Silivri'de üç ana kategoride üretime başladık. Kek, bisküvi ve kraker pazarları hem dünyada hem de Türkiye'de büyüme trendi içinde. Perakende ölçüm raporlarına göre, 2008'de dünya kek, bisküvi ve kraker pazarı hacminin 22 milyon tona ulaştığı görülüyor. Bu hacmin 290 bin tonu ise Türkiye'ye ait. 2008 yılındaki veriler Türkiye'de, bisküvi, kek ve kraker pazarının toplam hacminin, bir önceki yıla göre ciro bazında %14, tonaj bazında ise %11 büyüme kaydettiğini gösteriyor".
  Kekte Luppo, krakerde Krakito, çikolatalı bisküvide ise Biscolata markası ile iç ve dış pazardan pay alacağız
"Türkiye'de genç nüfusun AB ülkelerine göre yüksek oluşu ve gençlerin yeniliklere çok açık olması da Şölen için bir avantaj. Bu büyüme rakamları bize, tüketicilerin unlu mamullere olan talebinin ciddi miktarda büyüdüğünü ayrıca tüketicinin kaliteli ürünler talep ettiğini gösteriyor. Biz de Şölen olarak, üstün teknoloji üretim tesislerimiz, kaliteli hammaddemiz, yenilikçi ürünlerimiz ve profesyonel kadromuzla bu talebe karşılık vereceğiz. Kekte Luppo, krakerde Krakito, çikolatalı bisküvide Biscolata markası ile iç ve dış pazardan pay alacağız".
Tüketiciye daha önce hiç tatmadığı yeni lezzetleri modern pazarlama teknikleri ile sunacağız

Yüzlerce çeşit ürünle tüketicinin kafasını karıştırmak, her ürüne yeni bir marka adı vermek yerine modern pazarlama tekniklerine uygun kategori markaları kullandıklarını belirten Elif Çoban, "Şölen olarak unlu mamullerde iddialıyız. Tüketiciye daha önce hiç tatmadığı lezzetleri modern pazarlama teknikleri ile sunacağız" şeklinde konuştu.
"Türkiye'de ilk olan ürünlerimizle sektöre adım attık. İçi sıradan bisküviler yerine yumuşacık iki kek arasında marshmallow ve üzeri gerçek çikolata kaplamalı Luppo Cakewich, ayrıca çikolatalı ve ahududulu Luppo Tropic Türkiye'deki kek lezzetleri arasında bir ilk. Ayrıca "Krakito Top Kraker"in Türkiye'de daha önce pazara sunulmamış bir kraker çeşidi olarak büyük dikkat çekeceğine inanıyorum. Çikolata severlerin bisküvisi olacak Biscolata markasının altında içi süt kremalı, üzeri gerçek çikolata kaplı Biscolata Starz farklı lezzeti ile öne çıkıyor. Özellikle, üzeri gerçek çikolata kaplı incecik çubuk bisküvi Biscolata Stix'in Türkiye'de bir ilk olarak ilgi odağı olacağına inanıyoruz. Ozmo Ogopogo ise ayıcık şekilli, çikolata kremalı, kakaolu sütlü kek olarak diğerlerinden ayrılıyor, şekli ve lezzeti ile Türkiye'de bir ilk". 
Yenilikçi projelerimizde TÜBİTAK'tan destek aldık
"Ar-Ge'ye önemli bir pay ayırdık. Bir firma Ar-Ge yatırımları için ortalama olarak cirosunun %0,5'ini pay ayırır, Şölen cirosunun %1,5'unu Ar-Ge yatırımlarına ayırıyor. Pazarda olmayan, pazara yön veren yenilikçi ürünlerimiz için önemli yatırımlar yapıyoruz. Türkiye'de bir ilk olan Biscolata Stix ve Ozmo Ogopogo gibi yenilikçi ürünlerimizin geliştirilmesinde TÜBİTAK'tan destek aldık". 
Unlu mamuller pazarının yeni oyuncusu Şölen, yılın 12 ayı sahnede olacak
"Daha önceden sadece yılın belli dönemlerinde daha çok ilgi gören çikolata ürünleri ile pazarda yer alıyorduk. Ancak şimdi unlu mamuller alanındaki ürünlerin de üretimimize eklenmesi ile pazardaki etkinliğimiz artacak ve mevsimsel etkiler ortadan kalkacak. Unlu mamuller pazarının yeni oyuncusu Şölen, yılın 12 ayı sahnede olacak".
"Unlu mamuller alanındaki ürünlerimizi şu anda Carrefour başta olmak üzere Türkiye'deki birçok satış noktasında tüketicilerle buluşturuyoruz. Önümüzdeki günlerde diğer perakende zincirleri ile tamamlanacak olan anlaşmalar sonrasında Şölen Türkiye'nin her köşesindeki tüketicilere ulaşacak." 
"Şimdiden, unlu mamul üretiminin % 50'sini, 115 ülkeye ihraç etmeye başladık. Bu, Şölen'in dünya çikolata pazarında yarattığı güvenin ve Şölen ürünlerine duyulan ilginin bir göstergesidir. İhracatta da hedeflerimiz büyük".
Hedefimiz, 2010'da Türkiye'deki unlu mamuller pazarının en büyük ilk üç markasından biri olmak
"Bu yatırımlarla birlikte kendimize büyük hedefler koyduk. Unlu mamuller sektöründe Şölen'in adını, atıştırmalığın ötesine geçen, keyif alınan ve özellikle tercih edilen yenilikçi, farklı ürünlerle duyurmayı planlıyoruz. Türkiye'deki ve dünyadaki unlu mamuller pazarından pay almak adına önemli adımlar atıyoruz. 2009 yılı boyunca farklı iletişim çalışmalarımız ve reklam filmlerimiz ile unlu mamuller pazarının önemli, kalıcı ve iddialı bir markası olma yönünde çalışmalar yapacağız. Hedefimiz; 2010'da Türkiye'deki unlu mamuller pazarının en büyük ilk üç markasından biri olmak".
Kriz nedeni ile Şölen'de bir kişi bile işten çıkarılmadı 
"Global ekonomik krizin etkilerinin yaşandığı ve hala devam ettiği bir süreçte yatırımlarını planladığı doğrultuda sürdüren Şölen, gerçekleştirdiği 100 milyon dolarlık yatırım ile hem ülke ekonomisine katkı sağladı hem de istihdam yarattı. Şölen bir ailedir, büyük bir ekiptir. Şölen'e değer katan çalışanlarımızın, kriz döneminde yanındayız. Şölen'de şu ana kadar kriz nedeni ile bir kişi bile işten çıkarılmadı, çıkarılmayacak da. Hatta İstanbul Silivri'deki yeni fabrikamız için ilk planda 300 kişilik istihdam sağlandı. Böylelikle Şölen'in toplam çalışan sayısı 1.500'e ulaştı. Önümüzdeki dönemde de istihdamımız devam edecek". 
Şölen İstanbul Silivri Fabrikası:
• Silivri fabrikası için şu ana kadar 100 milyon dolar tutarında yatırım gerçekleşti.
• Fabrika 45.000 m2'si kapalı olmak üzere, toplamda 70.000 m2'lik bir alan üzerine kuruldu.
• Avrupa'nın en yenilikçi teknolojisi ile kurulan fabrikada, 8 hattan oluşan makine parkuru kuruldu.
• Fabrikanın yıllık üretim kapasitesi 40.000 ton.
• İlk planda, 300 kişinin istihdamı sağlandı.
• Fabrikada kek, bisküvi ve kraker olmak üzere unlu mamuller üretilecek.
• Fabrikada ilk etapta yaklaşık 20 çeşit unlu mamul üretimi gerçekleşti.
• 2009 sonunda hedef; ürün çeşidini 2 katına çıkarmak.
• Fabrikada gerçekleşen unlu mamul üretiminin % 50'si, 115 ülkeye  ihraç edilmeye başlandı.

Şölen Çikolata Gıda Sanayi A.Ş.
0212 734 38 34
www.solen.com.tr

Halkla İlişkiler Ajansı:
BPM LOOK Halkla İlişkiler
www.bpmlook.com

14883 kez okunmuş

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.