Reklamın Oscarları sahiplerini buldu...

Haberler - 14 Mayıs 2015, Perşembe

effieReklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin, EffieWorldwide Inc. işbirliğiyle düzenlediği 7.Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nın kazananları belli oldu. En etkili reklam ve pazarlama iletişimi kampanyalarının ödüllendirildiği Effie 2015’te; 20 altın, 23 gümüş, 22 bronz olmak üzere toplam 65 ödül sahiplerini buldu.
 
12 Mayıs’ta CVK Bosphorus Otel’degerçekleşenEffie 2015’te, yaratıcılıkta sınır tanımayan, etkisi kanıtlanmış 226 reklam ve pazarlama iletişimi kampanyası finalde yarıştı.
 
En Fazla Başvuru Yeni Doğanlar-Yeniden Doğanlar, Bilgi Teknolojileri ve Özgün Marka Deneyimi Kategorilerinde Yapıldı
Effie 2015’e,1 Ocak 2014 - 20 Mart 2015 döneminde TV, basın, radyo, açık hava, sinema, internet mecralarından en az birinde yayınlanmış ulusal ve bölgesel kampanyalar katıldı. Jüri ön değerlendirme ve ana değerlendirmesonucunda 226 kampanyanın finale kaldığı yarışmada en fazla başvuru yapılan kategoriler Yeni Doğanlar-Yeniden Doğanlar, Bilgi Teknolojileri ve Özgün Marka Deneyimioldu.
 
53 Saatte 3.000 Sayfa Döküman Değerlendirildi

Rekor başvurunun olduğunun yarışma için; sektörün önde gelen isimleri, akademisyenler ve profesyonel marka yöneticilerinden oluşan 17 kişilik jüri tarafından yapılan ön değerlendirmede 21, ana değerlendirmede 32 saat olmak üzere toplam 53 saatlik okuma yapıldı ve yaratıcı işler izlendi. Her jüri üyesi 3.000 sayfalık dokümanı dikkatle okudu.
 
2015’te Effie’ye Katılım %26 Arttı

Ödül töreninin açılış konuşmasını yapanReklamcılar Derneği Başkanı ve Effie Türkiye Jüri Başkanı Kayhan Şardan,  Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda 2015’te katılımınbir önceki yıla göre %26 arttığını belirterek; "Jüri olduktan sonra, verilen emeğin birinci elden yaşadıktan sonra yarışmaya olan inancım katlanarak arttı. ArtıkEffie benim gözümde pazarlamanın tartışmasız zirvesidir. Bu yarışma, dünyanın en zorlayıcı ve en kıymetli yarışmaları arasında bulunuyor. Böyle bir yarışmada finalist olarak yer almak da çok değerli. Finale kalan, ödül kazanan tüm marka ve ajansları tebrik ediyorum” dedi. 
 
33 Kategoride 65 Ödül

7. kez düzenlenen Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda 29 kategorinin yanı sıra Yeni Doğanlar - Yeniden Doğanlar, Taze Reklamverenler, Özgün Marka Deneyimi ve  Topluluk Yönetiminde Başarı olmak üzere 4 yeni kategori eklendi. Toplam 33 kategoride ödül kazanan marka ve ajanslar şöyle:(Aşağıda, kategorilerde en yüksek ödül alanlar paylaşılmıştır. Tüm kazananlar listesi ekli dosyadadır.)

1.Temel Gıda Maddeleri
Gümüş Ödül – SuperFresh – Alice BBDO -  (Buranın Köftesi Meşhurdur)
Gümüş Ödül – Pınar Çocuk Sütü – Alametifarika - (Çocuğunuzun Beslenmesine 3’lü Destek
Gümüş Ödül – Sütaş Labne –Happy People Project - ( Sütaş LabneRelansman Kampanyası)
2. Tatlı-Tuzlu Atıştırmalıklar
Altın Ödül – Eti Wanted – Rafineri -  (Wanted)
3. Buzdolabı Atıştırmalıkları ve Dondurmalar
Altın Ödül - Eti Süt Burger – Güzel Sanatlar - (Gücünü Sütten Alan Burger)
4. İçecek
Altın Ödül – Uludağ -  Efsane Gazozu- Güzel Sanatlar - (Gazoz Olma Efsane Ol)
5. Banka-Kart Ödeme Sistemleri
Altın Ödül – ING Bank Türkiye – Publicis Yorum - (ING Risk Bazlı İhtiyaç Kredisi İletişim)
6. Sigorta ve Finansal Hizmetler
Altın Ödül – Anadolu Hayat Emeklilik - TBWA/İSTANBUL - (Bana Teyze / Amca Dediler)
7. Dayanıklı Eşya
Bronz Ödül - DAIKIN – Alametifarika – (DAIKIN Uzmanlar)
8. Temizlik Ürünleri
Gümüş - Cif – Lowe İstanbul - (Cif Ultra Hız Sprey Lansmanı)
Gümüş – Fairy – GreyWorldwide İstanbul - (Fairy Elde Yıkama Bulaşık Deterjanı)
9. Kozmetik – Kişisel Bakım
Altın – Elidor – JWT Manajans - (Elidor ve Ben MedCezir’deyiz)
10. Emlak – Yapı – Dekorasyon
Bronz – AkfenİncekLoft – Happy People Project – (İncekLoft: İnşaat Sektöründe Aykırı Bir Başarı Hikayesi)
11- Moda, Tekstil, Aksesuar
Bronz – Pierre Cardin – Y&R İstanbul – ( Pierre CardinRelansman)
12. Otomotiv
Gümüş – DACIA – Publicis Yorum – (DSSBST)
Gümüş – Fiat – LeoBurnett İstanbul – (Fiat DucatoRelansman)
13. Otomotiv Ürünleri
Gümüş – Lassa – Alametifarika – (Sağlamsa Lassa Kış Lastiği)
14. Medya- Yayın
Gümüş – Arabam.com – Consept - (Sadece Araba)
15. Bilgi Teknolojisi
Altın – Vodafone – Team Red – (Vodafone Devreden Tarifeler )
Altın – HP Stream 360 ve HP Pavilion X360 – Happy People Project - (2’si Bir Arada Laptop Kategorisi Tek İletişimle Nasıl Büyüdü)
16. Ulaşım- Kargo
Gümüş – THY – Lowe İstanbul – (Hayal Edince)
Gümüş – Aras Kargo – Güzel Sanatlar – (Araslar)
17. Turizm – Eğlence – Spor
Gümüş – Vodafone – Team Red – (Liseliler VodafoneFreezone’da Buluşuyor)
18. Çok Markalı Alışveriş Platformu
Bu kategoride ödül verilmemiştir.
19. Zincir Mağaza ve Zincir Restoranlar
Gümüş – Sahibinden.com – Rafineri – (Muhtemelen Yoktur)
Gümüş – BurgerKing – Y&R İstanbul – (Patatesin Kralı)
20. Sivil Toplum Kuruluşları
Altın – Down Sendromu Derneği – GreyWorldwide İstanbul – (Down Design Projesi)
21. İtibarla Büyüyenler
Altın - Vodafone – Team Red – (Vodafone – Kırmızı Işık)
22. Sınır Ötesinde Koşanlar
Bu kategoride ödül verilmemiştir.
23. Büyüklere Kafa Tutanlar
Altın – CafeBreno – FCB Art Grup – (Sonunda Hak Ettiğiniz Kahve)
24. Küçük Bütçeyle Büyük Başarı
Altın- Samsung- LeoBurnett İstanbul - (Duyan Eller)
25. Taze Reklam Verenler
Bu kategoride ödül verilmemiştir.
26. A Yeni Doğanlar Yeniden Doğanlar / Lansman
Altın – Eti Süt Burger – Güzel Sanatlar – (Gücünü Sütten Alan Burger)
26. B Yeni Doğanlar Yeniden Doğanlar / Relansman
Altın – Uludağ Efsane Gazozu – Güzel Sanatlar - (Gazoz Olma Efsane Ol)
27. Yerelde Fark Yaratanlar
Altın – Denizbank – Güzel Sanatlar - (Çiftçimizin Yanında)
28. Özel Günlerde Başaranlar
Altın – Vestel – BLAB – (Çok Düşünen Anneler)
29. Özgün Marka Deneyimi Yaratanlar
Altın – Vodafone Türkiye –TribalWorldwide İstanbul – (Beşiktaş Semt Esnafı)
30. Marka Aktivasyonunda Başarı
Bu kategoride ödül verilmemiştir.
31. Topluluk Yönetiminde Başarı
Altın - Meyhanedeyiz.biz – BLAB – (Meyhanenin Güzel İnsanlar)
32.  Medyayı Yeniden Yaratanlar
Altın – Elidor- JWT Manajans - (Pembeyi Yakala)
33. Sürdürülebilir Başarı
Altın – Fairy – GreyWorldwide İstanbul - ( Fairy Elde Yıkama Bulaşık Deterjanı)
 

Kaan Öztamur

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.