Reklamcılar Derneği, 2014'te % 10'luk büyüme bekliyor!

Haberler - 4 Nisan 2014, Cuma
Reklamcılar Derneği İstiklal Caddesi’ndeki merkezinde “Medya Paylaşım Toplantısı” düzenledi...  
Düzenlenen toplantıda, Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Alper Üner tarafından, 2013 Reklam Yatırımları, 2012/2013 Yıllık Değişim, Büyüyen Sektörler ve gündemdeki diğer konular aktarıldı.
 
Alper Üner2013’de %9,2 artan reklam yatırımlarının, 2014 yılında da %10 civarında büyümesi bekleniyor.


Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2013 yılı reklam yatırımları açıklandı. Toplam 5 milyar 80 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, bir önceki yıla göre % 9,2’lik bir büyüme gerçekleşti. Reklamcılar Derneği, 2014 yılında da % 10’luk büyüme bekliyor.

Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2013 reklam yatırımları açıklandı. 2012 yılında 4 milyar 652 milyon TL olan medya yatırımları 2013 yılında % 9,2 oranında arttı ve 5 milyar 80 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımların % 57.25’ini televizyon, % 22.43’ünü basın,  %9.74’ünü dijital, % 6.85’ini açıkhava,  % 2.61’ini radyo, % 1.13’ünü sinema reklamları oluşturdu.

2013 yılında bir önceki yıla göre % 9,2 olarak gerçekleşen büyüme, RD üyesi medya ajanslarının ilk yarıda yaptığı yıllık % 10’luk büyüme tahminine yakın gerçekleşti.

Büyümenin itici gücünü, hızlı tüketim, finans, iletişim, otomotiv, inşaat ve dekorasyon sektörlerinin oluşturduğu görüldü.

Reklam yatırımlarının tüm dünyada ilk 9 ayda yaklaşık % 3 büyüdüğü, Avrupa dışındaki tüm bölgelerde reklam yatırımlarının arttığı belirtildi. Türkiye’de 2012 yılına kıyasla medya karması benzer kalırken, TV ve dijitalde artış görüldü.

(*) Kaynak: e-marketer

Son 10 yıldır medya reklam yatırımlarının ekonomik gelişmeler paralelinde seyrettiği belirtilerek, 2014 yılında da benzer ekonomik trendin süreceği varsayımıyla, reklam yatırımlarının % 10 büyümesinin beklendiği açıklandı.

Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner : ‘Sadece İfade Özgürlüğünün Değil, Ticari İfade Özgürlüğünün de Olması Gerekir’

Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner, ‘Geçen yıl, dijital reklam yatırımları pazar payı dünyada % 23,2 oldu. Türkiye’de ise bu oran, % 9,74. Dijital yatırımlar, büyümenin lokomotifi olmayı sürdürüyor.’ dedi.

Uluslararası alanda reklam sektörünün dijital medya yatırımlarıyla büyüdüğünü vurgulayan Üner, bu yatırımlar içinde sosyal mecraların payının yükseliğine dikkat çekti. ‘Sosyal mecraları kullanarak ticaret yapmaya devam eden üyelerimiz var. Kısıtlamalar sektörün gelişimini olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle sadece ifade özgürlüğünün değil, ticari ifade özgürlüğünün de olması gerekmektedir. Önümüzdeki dönemde dijital taraftaki olumsuzluklar, bu alandaki büyümeyi de olumsuz etkileyebilir.’ dedi.

RD Gündemindeki Diğer Başlıklar
1984 yılında kurulan Reklamcılar Derneği 30. kuruluş yıldönümünü kutluyor.

Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’na başvurular devam ediyor. Ödül töreni 13 Mayıs 2014 tarihinde The Grand Tarabya Otel’de yapılacak.

26. Kristal Elma Yaratıcılık Festivali – Türkiye’nin ilk yaratıcılık yarışması olan ve geçen yıl sektörün yaşadığı değişime paralel olarak yenilenen Kristal Elma, pazarlama iletişimi sektörünün tüm paydaşlarının katılımıyla, Santral İstanbul’da 17-19 Eylül 2014 tarihleri arasında 3 günlük bir festival olarak düzenlenecek.

Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Sunumu için tıklayın

Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.