Prof. Dr. Ali Atıf Bir geleceğin reklamcılarıyla buluştu

Köşe Yazısı - 2 Aralık 2010, Perşembe
Editöre Not: Kaan Öztamur

Prof. Dr. Ali Atıf Bir, geleceğin reklamcılarıyla reklam ve yeni medyaya dair güncel bilgileri paylaştı. 
 
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde gerçekleştirilen "Yeni Müşteri Kavramı ve İletişim" konulu konferansata Prof. Dr. Ali Atıf Bir öğrencilerle buluştu.  Reklam ve yeni medyaya dair güncel bilgileri öğrencilerle paylaşan Prof. Dr. Bir, reklamcılık bölümü öğrencilerinin medya dünyasını sıkı takip etmelerinin yeni iş olanaklarını yakalamada hayati önem taşıdığının altını çizdi.
Medya içinde reklam sektörünün önemine vurgu yapan Ali Atıf Bir, reklam pastasındaki dağılımda reytinglerin önemli bir yer tuttuğunu ifade etti. Reklam sektörünün tüketiciye ulaşma çabasında giderek büyüdüğünün altını çizen Ali Atıf Bir, günümüzde internet her ne kadar yaygınlaşsa da Türkiye’de tüketiciye ulaşmada kullanılan en önemli aracın televizyon olduğuna dikkat çekti. Bir, televizyon kullanılarak kitlelerin % 80’ine ulaşılırken, radyo ile ulaşılan kitlenin %30,  internet ile ulaşılan kitlenin ise  %40 olduğunu  belirtti. 
 
Prof. Dr. Ali Atıf BirTürkiye’deki kanalların geçici frekansları olduğunu söyleyen Prof. Dr. Ali Atıf Bir, bunun sebebinin devletin belli bir televizyon politikasının olmayışından kaynaklandığını belirtti. Prof. Dr. Bir, 2011 yılında yapılacak olan yatırımların içerisinde,  bu alanda yapılacak olan bir yeniliğin ise televizyonlara frekans tahsisi olacağını dile getirdi. Yine 2011 yılında medya sektöründe yabancıların yatırımlarının artacağını ifade eden Bir, yabancı yatırımcıların dikkat etmesi gereken bir noktanın; yatırım yapılacak ülkenin kültürünü iyi kavramak ve yatırımları bu kültür bazında gerçekleştirmek olduğuna vurgu yaptı. Yakınsamanın medya tüketimini giderek hızlandırdığını belirten Prof. Dr. Bir, yeni neslin bir cep telefonundan her türlü hizmeti almayı beklediğini, medya yatırımlarının da bu alan geliştiğini söyledi.
“Diziler hayatımızın vazgeçilmezi oldu” diyen Ali Atıf Bir, dram ve aşk dizilerinin Türkiye’nin vazgeçilmezi olduğunu ifade etti. Dizilerde verilen reklamların da büyük kitlelere ulaşmada etkili olduğunu belirten Bir, “Türkiye’de on diziye reklam verdiğinizde %40 gibi bir kitleye ulaşma fırsatını elde ediyorsunuz” dedi. Türkiye’de sinema izleme alışkanlığının da giderek arttığını söyleyen Ali Atıf Bir, internet kullanmayı çok seven bir ülke olduğumuzu, hotmail kullanmada dünyada ikinci, facebook kullanmada ise dördüncü olduğumuzu ifade etti.

Simge Aksu (AÜ Haber Merkezi)

Kaan Öztamur
Junior İletişimci
Anadolu Üniversitesi İletişim Bölümü
kaan@halklailiskiler.com.tr

3707 kez okunmuş Kaan Öztamur

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.