reklam
reklam

Pizza Pizza'nın İlk Yurtdışı Şubesi Bağdat'ta

Basın Bültenleri - 25 Şubat 2010, Perşembe

Pizza Pizza, Ege’nin lezzetini önce tüm Türkiye’ye tanıttı, şimdi sırada uluslararası pazarlar var. 

İzmir’den çıkıp 15 yıl içinde Türkiye’nin en büyük pizza restoranlar zinciri haline gelen Pizza Pizza, yurtdışında ilk şubesini Bağdat’ta açıyor.  İzmir’deki tecrübesini İstanbul’a taşıyan ve bu pazarda da hızla büyüyen firma, İstanbul’da tüm Marmara Bölgesi’ne hizmet verecek yeni bir üretim tesisi inşa ederken, yurt dışına da açılan firma, ilk şubesini Irak’ta Mart ayı içinde açıyor.

 

Türkiye’nin en büyük pizza restoranlar zinciri Pizza Pizza, yeni yatırım planlarını, 2010 hedeflerini ve yeni franchise fırsatlarını, İzmir’de düzenlediği bir toplantı ile paylaştı. “Yüzde Yüz Türk Pizzası” sloganıyla İzmir’den yola çıkan firma, İzmir ve Ege bölgesinde büyük bir yaygınlığa ulaştıktan sonra Türkiye’nin geri kalanına da yayılmaya başladı. Uluslararası zincirler karşısında rekabeti canlandıran Pizza Pizza, özellikle İzmir’i bu alanda İstanbul kadar önemli bir pazar haline getirdi. Yerel pazarı pizza lezzeti ile tanıştıran Pizza Pizza, atılımını önce Türkiye’nin geri kalanına yaydı. Uzun zamandır fizibilite çalışmaları yaptığı yurt dışı yatırımları için ilk adım olarak ise; Irak Bağdat’taki master franchise yatırımını Mart ayı içerisinde gerçekleştirecek. Yurt dışındaki ilk şubesini Irak’ta açacak olan firma, yakın gelecekte de Suudi Arabistan, tüm Ortadoğu, Rusya, Ukrayna, Ürdün, Azerbaycan gibi ülkelerde de şubeler açacak.

 

Yurt dışında 5 yıl içinde 100 şube

Toplantıda Pizza Pizza Genel Müdürü Tolga Türker, “Türkiye Pizza Pizza’yı tanıdı. Sırada yurt dışı var” diyerek başladığı konuşmasında Pizza Pizza’nın geleceğe dair iddialı hedeflerini paylaştı. 2010 yılında yurt dışında da Pizza Pizza şubeleri açmaya hazırlandıklarını söyleyen Türker, “Küresel kriz döneminde bile istikrarlı büyüme konusundaki başarımızı yatırımlarımızı devam ettirmemize bağlıyoruz. Pizza Pizza artık benzersiz lezzetleriyle Türkiye’deki pizza endüstrisine yön veriyor. Yurt dışı çalışmalarımız da tam hız devam ediyor. İlk yurt dışı şubemizi Mart ayı içerisinde Irak’ın Bağdat şehrinde açıyoruz. Irak’ın inşaat, medikal, petrol ve gıda sektöründe faaliyet gösteren El Hayrat ile master franchise anlaşması yaptık. Bağdat’ta 2 yıl içerisinde 10 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz. Yakın zamanda da Suudi Arabistan’ın Riyad, Rusya’nın Soçi, Özbekistan’ın Taşkent şehirleri ile Ukrayna, Irak ve Belçika gibi noktalarda Pizza Pizza olacak. 5 yıl içinde yurt dışında 100 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

 

İstanbul gerçek pizza lezzetiyle tanışıyor

Pizza Pizza, İzmir’de ve Ege Bölgesi’nde elde ettiği başarıyı 2010 yılında İstanbul’a taşımayı hedefliyor. Pizza Pizza Genel Müdürü Tolga Türker, İstanbul’da şu anda 24 şubelerinin bulunduğunu ve bu rakamı 60’a çıkaracaklarını açıkladı. İstanbul’un çok büyük bir pazar olduğuna dikkat çeken Türker, İstanbul ve Marmara Bölgesi’ne ilişkin büyük bir yatırım yaptıklarını belirtti. İzmir Torbalı’dakine benzer nitelikte bir tedarik ve üretim tesisinin İstanbul’da hazırlıklarının sürmekte olduğunu belirten Türker, tesisin 5 milyon dolarlık bir yatırım maliyeti ile kurulacağını belirtti. Yatırımın 3 milyon dolarlık kısmı fiziki yatırım, 2 milyon dolarlık kısmı ise pazarlama ve reklam yatırımı olacak. Yeni üretim tesisinden İstanbul ve yakın bölgelerdeki şubelere malzeme sevkiyatı gerçekleşecek. Tesiste üretim, lojistik, pazarlama, operasyon, pazarlama ve reklam departmanları bulunacak. İstanbul’daki yeni yapılanma ile Pizza Pizza’nın çok güçlü bir konuma geleceğini belirten Türker, pazardaki rekabete yerel lezzetin gücü ile damga vuracaklarını söyledi.

  

Türkiye’nin en çok tercih ettiği pizzası

Yapılan kamuoyu araştırmalarında Türkiye’nin en çok tercih edilen pizza restoran zincirinin Pizza Pizza olduğu görülüyor. TNS Piar tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre, Pizza Pizza en çok hatırlanan (yüzde 29,5) pizza restoranı markası oldu. Ardından Pizza Hut (yüzde 27,3) ve Domino’s (yüzde 20) geliyor. Pizza Pizza, restoranlarının bulunduğu illerde en sık tercih edilen restoran olma özelliğine de sahip (Pizza Pizza yüzde 5,9 Pizza Hut yüzde 5,4 Dominos Pizza yüzde 4,9). Konu hakkında yorum yapan Pizza Pizza Genel Müdürü Tolga Türker şunları belirtti: “Bizler Türkiye’de çok zor olan bir işi yapıyoruz. Tüm dünyada reklam bütçesi milyar dolarları bulan devlerle yarışıyoruz. Ancak Türk halkının bize verdiği bu desteği görmek bizim daha fazla yatırım yapmamıza neden oluyor. Önümüzdeki dönemde ekonomiye daha fazla katkı sağlayacağımıza inanıyoruz.”

 

Pizza, Türkiye’de en çok tercih edilen fast food gıda ürünleri sıralamasında üçüncü sırada yer alıyor. Birinci sırada yüzde 11,6 ile dürüm, ikinci sırada yüzde 5,4 ile lahmacun yer alırken pizza yüzde 4,3’lük bir paya sahip. Yıllık 2 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olan fast food gıdalar pazarının yaklaşık 600 milyon dolarının pizza satışından geldiği tahmin ediliyor.

  

Girişimciler için benzersiz bir franchise fırsatı

Başta Marmara bölgesi olmak üzere Türkiye genelinde hızla büyüyen Pizza Pizza, 2010 yılı sonu itibariyle Türkiye genelinde şube sayısını 250’ye çıkarmayı hedefliyor. Şu anda 1.650 kişiye istihdam sağlayan Pizza Pizza yeni yatırımlar sayesinde 1.200 kişilik yeni istihdam yaratacak. Böylelikle Türkiye genelindeki toplam çalışan sayımız 2850’ye ulaşacak. Büyük yatırım atağından girişimcilerin de fayda sağlamasını hedefleyen Pizza Pizza, “Bugün dükkan aç, iş sahibi ol” konsepti ile benzersiz bir franchise sistemi geliştirdi. Tolga Türker, yeni konsept ile franchise’lardan bir yıl sonrasına kadar yatırım bedeli olmayacaklarını söyledi ve sistemi şu sözlerle özetledi:  “Türkiye’de ve dünyada olmayan bir yatırım fırsatı için hazırlıkları tamamladık. “Bugün dükkân aç, iş sahibi ol’ sisteminde destek konseptli bir ödeme planı olacak. Bayi adayımızdan teminat mektubu isteyeceğiz ve o da bugün açtığı dükkânın bedelini gelecek sene ödeyecek. Bizim konseptimiz ‘taksitle öde’ ya da ‘yarısını şimdi öde yarısını sonra öde’ sistemi olmayacak. 2010 ile birlikte Pizza Pizza franchise’ı olan kişi, dükkânını bu sene açacak ve önümüzdeki sene bu tarihte bedelini ödeyecek. Bu sistem ile yatırımın tamamını biz yapacağız; işletme hakkını ise yatırımcı alacak.” Genel Müdür Tolga Türker, yapılan bir franchise yatırımının geri dönüşünün 12 ile 24 ay arasında gerçekleştiğini belirterek, “‘bugün dükkân aç, iş sahibi ol’ sistemimiz ile yatırımcı çok avantajlı bir yatırım yapmış olacak. Bugün günde yaklaşık 30 franchise talebi alıyoruz, yeni sistemle bu sayının daha da artmasını bekliyoruz” dedi.  

15 yıllık bir başarı öyküsü

Pizza Pizza’nın hikayesi 1995 yılında İzmir Alsancak’ta başladı. Türkiye’nin en büyük pizza restoranları zinciri Pizza Pizza bugün Türkiye’nin 45 ilinde ve KKTC’de 164 şubeye sahip. Pizza Pizza’nın bugün geldiği noktayı “gurur verici” olarak nitelendiren Genel Müdür Tolga Türker, “1999 yılında ilk mağazamızı İzmir dışında açtığımızda bu kadar hızlı bir şekilde büyüyeceğimizi düşünmemiştik. 15 yıl içerisinde Pizza Pizza, kendi öz sermayesi ile 25 milyon dolar fiziki yatırım, 20 milyon dolar reklam ve pazarlama yatırımı ve 35 milyon dolar bayi yatırımı yaptı. Hedeflerimiz büyük. 2009 yılında yani krizde yüzde 20 büyüyerek; 160 restoran, 100 milyon ciro 1.650 çalışanımızla Türkiye’nin en büyük restoranlar zinciri haine geldik. 2010 yılı sonuna kadar Türkiye çapında 250 şubeye ulaşmak için kolları sıvadık. Yurt dışında ise bir Türk pizza markasının adını duyurmak ve farklı noktalarda hizmet vermek, başlıca hedefimiz” açıklamalarında bulundu.

 

Pizza Pizza hakkında daha fazla bilgi almak için www.pizzapizza.com.tr adresi ziyaret edilebilir, Türkiye’nin Pizza Sipariş Hattı olan 44 44 500 numarası aranabilir.

Bilgi için:

TIME Public Relations
Sevda SolakBurcu Kalkavan
sevdas@timepr.com - burcuk@timepr.com
Tel: 0 (216) 418 39 44 (pbx)

Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.