reklam
reklam
reklam
reklam

#PZ2016 İkinci günden dikkat çekenler...

Köşe Yazısı - 7 Ocak 2017, Cumartesi
GözlemliYorum: Belgin Usanmaz

Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi’nin bu yıl teması: “Katlı Değer Yaratmanın Yolları (Exponential)”
MCT Danışmanlık tarafından düzenlenen zirvede; pazarlama dünyasında fark yaratan basit fikirlerin büyük etkilerini deneyimledik. Tüketicinin zihnini okuyan, yeryüzünün en etkili pazarlama dahisi yazar Martin Lindstrom, iş modellerini yeniden tasarlayan finansal deha Mark Zaleski, lüks tüketim dünyasından ödüllü marka profesörü Mark Ritson’u dinleme fırsatı bulduk.
Her pazarlamacının katma değer sağlama yönündeki fikirlerini bir araya getirecek, oluşturulmasına yardımcı olacak nitelikteki, pazarlama dünyasındaki yeniliklere yön veren uzmanlardan yazarlara, ünlü yönetim otoritelerinden danışmanlara kadar uzanan geniş bir gruptan, dünyanın en iyi markalarının sağladığı katma değerlerin neler olduğıunu anlamaya çalıştık.
Konferans bu yıl gerek konuları gerekse konuklarıyla, iş dünyasına yönelik en güncel marka yönetim bilgilerini, en çok ilham verecek yöntemlerle, kalıcı şekilde sunarak markaların ve marka ekiplerinin geleceğini şekillendirdi.
Pazarlama gurusu, danışman, yazar Peter FİSK’in başkanlığını yürüttüğü Pazarlama Zirvesi’nde ana oturum ve çeşitli paralel oturumlarda; birçok anlamlı ve özel marka fikirleri pazarlama bakış açısıyla anlatıldı.
Pazarlama Zirvesi 2016'nın ikinci gün konuşmacılarından; Cem Seymen, Martin Lindstorm ve Dr. Oliver Hupp'ın dikkat çeken sözlerini sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum.

Keyifle okumanız dileğiyle,
Belgin Usanmaz

pz2016
Cem Seymen / Türk Ekonomisinin Yeni Hikâyesi ne olmalı?
 
Geçmiş değerlerin potansiyeli oluşturduğunu söyleyerek konuşmasına başlayan Cem Seymen potansiyelimizin farkında olmadığımızı belirterek sözlerine şöyle devam etti:
“Güçlü bir tarihin ve güçlü bir toplumun çocuklarıyız ama bunu yeteri kadar anlatamıyoruz. Eğitim kalitemiz çocukları tatmin edecek düzey değil. Dünya her geçen gün değişiyor ve bu değişimde neler olduğunu yakinen takip etmemiz gerekiyor. Değişimin geldiği noktada yeni bir hikâye oluşturmamız lazım. Kendi yerimizi bilmemiz için dünyayı iyi tanımamız lazım. İnsanlar dünyanın geldiği noktadan mutsuz. Ülke olarak başkasının parasını kullanarak ilerlemeye çalışıyoruz. Bugün Türkiye’nin büyümesi de borçlanarak büyümedir. Bundan dolayı büyüme, kaliteli bir yaşam sağlayamıyor. Nerede durup ne yapacağımıza bu noktada karar vermeliyiz.”

Konuşmasının devamında Türkiye’nin durumunu özetleyen Seymen, bir şeye odaklanmanın yanlış olduğunu, bilgi, akıl, zekâ, teknoloji, para kavramlarına aynı zamanda odaklanmak gerektiğini belirterek şöyle devam etti:
“3. Sanayi devrimini 1980’lerde kaçırdık, 4.Sanayi devrimini kaçırmamız lazım. Bir ülkenin parası, doğalgazı, petrolü yoksa zekâ üretemiyorsa nesiller kaçar. Genç nesilde işsizlik sorunu var, her dört gençten biri işsiz. Yeni iş alanları yeni iş kolları yaratamıyoruz. Büyüme için inşaat ve reel sektörden çok teknolojiye dayalı sanayiye ihtiyacımız var. Tek başına ayakta durmayı kendimizce bilmeliyiz. Bir ülkede özgürlük yoksa evrensel değerlerle çocuklar yetiştirmek için bir yemin yoksa bilim, gelecek ve teknolojiden sözde bahsediliyorsa bu ülkede neden durulsun? Eğitimin kalitesi günden güne düşüyor, bunu dünya genelinde yapılan araştırmalar doğruluyor. Çocuk yetiştirmek ve okulun önemini halen anlamış durumda değiliz. Kısır kavgaların ve çekişmelerin olduğu bir ortamda, bilimden ve akıldan uzaklaşmadan soruna teşhis koyarsak nasıl çözebileceğimizi bilip, strateji kurabiliriz.”

Seymen sözlerini şöyle noktaladı:
“Tasarla, yarat, programla, planla, yapacağına inan ve inandır. Hukuk yoksa özgürlük şüpheliyse, akıldan şüphe geçiyorsa yapamayız. Günün farkında olmalı, öğrenip, keşfedip çok çalışmalıyız.”

pz2016

Martin Lindstrom / Küçük Veriler Küçük İpuçlarının Ortaya Çıkardığı Büyük Trendler
 
Tüketiciyi anlamanın önemini vurgulayarak konuşmasına başlayan Martin Lindstorm, ipuçlarının her yerde olduğunu söyleyerek konuşmasına şöyle devam etti:
“Hayatta bilerek ya da bilmeyerek yaptığımız her şey markalara ipucu veriyor. Küçük şeyler davranışlarımızı açığa vuruyor. Her gün karşı tarafa verdiğimiz sinyaller önemsiz gibi görünse de aslında çok şey anlatan birer mesaj olarak algılanıyor. Karşılaştığımız tüm sorunlar, onları akılcı ve olağanüstü bir şey gibi düşündüğümüzden dolayı kaynaklanıyor. Son iki yıl içinde insan türü, bugüne kadar üretilen bilginin yüzde 90’nını üretti. Buradaki en önemli sorun, daha fazla verinin bu resmi değiştiriyor olmasıdır. Büyük veriyi önemserken küçük veriyi kaçırıyoruz. 20 yıl öncesi büyük veriye göre tahmin küçük veriye göre söylem yapılıyordu. Şimdilerde ikisine de eşit anlamda ihtiyacımız var.”

Tüketicilerin algılarına yönelik rasyonel açıklamalarda bulunan Lindstorm sözlerini şöyle sürdürdü:
“Artık denge ve doğa arasındaki farkın kapatılması gerekiyor. Tüketimi TV kumandası ile yönetir gibi yönetiyoruz oysaki ekran karşısında duygularımızı yönetemeyiz, duyguları nasıl anlayacağımız halen büyük önem taşıyor. Bunun için duygusal DNA’daki verileri toplamak önemli bir ayrım. Büyük veriyi ortaya çıkaracak ipuçlarını yakalamaya çalışmalısınız. Türkiye “tüketici kafes sendromunu” yaşıyor. Türkiye dışarıyı kokluyor ancak zamanını kafesin içinde geçiriyor. Alışılan ortamdan çıkmak zor geliyor ve istemiyor.

İnsanların 2 tür yaşı olduğunu ifade eden Martin Lindstorm, insanların yaşının birinin gerçek yaşı diğerininse içlerindeki gizledikleri yaşı olduğunu söylüyor ve sözlerini şöyle bitirdi:
“Hangi yaşınızı ön plana çıkıyorsa ya da çıkarıyorsanız o kitleyle iletişim kuruyorsunuz. İnsanlar onlara verilen kimliklerden daha farklı duygular hissediyorlar.”
 
pz2016

Dr. Oliver Hupp / Bir kelime ile Markaları Değiştirmenin Gücü
 
Marka konusuna farklı bir bakış açısı getiren ve bilginin önemini vurgulayan Dr. Oliver Hupp konuşmasına şöyle başladı:
 
“Bilgiyi kaynağından toplamak, bilgiye zaman ayırmak ve anlamlı bir hale getirmek tüm marka yönetimlerinin bizzat amacı olmalı. Bu noktada segmentasyon çok önemli. Az satın alan müşteriyi kazanmak önemli bir stratejidir.”
 
Markanın “fiziksel ve zihinsel olarak ulaşılabilir olması” önemine dikkat çeken Hupp sürdürülebilir marka büyümesi için gerekenleri şu şekilde sıraladı:
 
“Sürdürülebilir marka büyümesi için;
Yeni müşteriler kazanılmalı,
Arada gidip /gelen bir bağ oluşmalı,
Sadık müşterinin marka değişiminde direnç gösterilmeli. 
Markaların daha güçlü ilişkiler kurması gerekiyor. Güçlü ilişkilerin omurgasının sağlam olması da deneyim sağlanmasından geçiyor. Hatırlatma ve olumlu deneyim sunmak”, güçlü ve kalıcı ilişkiyi ortaya çıkarıyor. Aynı şekilde tüketicinin tercihinde satış aktivasyonunuz da bilinmeli. Promosyon mu, fiyat mı, kalite mi? Deneyim, davranış ve iletişime tam olarak giriliyorsa kendini gösterir.”
 
Bilgi kaynaklarını bir araya getirerek anlamlandırmanın önemli olduğu söyleyen Dr. Oliver Hupp, konuşmasını şu açıklamalarla noktaladı:
 
“İlişkiler ölçümlenmeli, rasyonel nitelikler duygusal faktörlerle ilişkilendirilmelidir. İlişki stratejini de belirleyen faktörler var, bunlar; temas noktaları, imaj çağrışımları, düşünceler, ulaşılabilir kanallar ve markalar hakkında söylenen sözlerdir. Kısa dönemde performans, uzun vadede marka değerini yönetmek önemli ancak çok zordur.”

Pazarlama Zirvesi 2016'nın 1.Gün özeti için: http://halklailiskiler.com.tr/PZ2016_Katli_Deger_Yaratmanin_Yollari..php
 

760 kez okunmuş Belgin Usanmaz

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
• #PZ2016 İkinci günden dikkat çekenler...   81 gün önce eklendi
10. Marketing Power Konferansı Notları   337 gün önce eklendi
12. Liderlik Zirvesi geniş özeti...   688 gün önce eklendi
9. Marketing Power Conference geniş özeti...   724 gün önce eklendi
15. Pazarlama Zirvesi Notlarım...   832 gün önce eklendi
Akıl karar aldırır, Kalp kariyer yaptırır...   1059 gün önce eklendi
8. Marketing Power Conference geniş özeti...   1093 gün önce eklendi
'Customer Power Conference' gözlemlerim...   1202 gün önce eklendi
Yeşil İş Green Business 2013 Konferans Notlarım   1245 gün önce eklendi
10. LİDERLİK ZİRVESİ   1443 gün önce eklendi
Innovation of Marketing   1471 gün önce eklendi
MCT İnsan Kaynakları Zirvesi Konferans Notları   1491 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 2. Gün   1548 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 1. Gün   1555 gün önce eklendi
MARKALARDA başarıya giden yol, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK   1758 gün önce eklendi
Sun Tzu'nun Savaş Sanatı'na Göre Marka Stratejileri   1860 gün önce eklendi
2011 Marka Konferans Notlarım   1920 gün önce eklendi
Sürdürülebilir Marka Şehir: İzmir   2002 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (1. Gün)   2283 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (2. Gün)   2284 gün önce eklendi
Kurum Markası mı? Yoksa Ürün Markası mı?   2549 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım2   2647 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım1   2648 gün önce eklendi
Ülke Markalaşmasında Kurumsal Yönetim Anlayışına Yönelik Yaklaşımlar...   2753 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 2   3019 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 1   3026 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.