reklam
reklam
reklam
reklam

PR mı Marketing'ten çıkar, Marketing mi PR'dan?

Köşe Yazısı - 18 Nisan 2012, Çarşamba
Vizyoner: Mehmet Emin Özbey

Doğru iletişim stratejileri ve güçlü pazarlama yöntemlerine sahip markalar her zaman çok satar. Bu gerçekten yola çıkarak şöyle bir soru sorabiliriz; Marketing mi PR’ın bir parçasıdır, PR mı marketingin?

Aslına bakarsanız PR her şeyin üstündedir, hatta markanın bile… Nasıl mı? Anlatayım…

PR (Public Relations) yani Halkla İlişkiler henüz marka kurulmadan başlar. Ortada bir ürün, bir fikir hatta sermaye bile yokken.

Önce düşünürsünüz; “nasıl bir iş yapsam?” diye… Sonra gözlem yapar, fikirler alır, ardından bütün bunların sonucunda bir karara varırsınız. Bu kararı hayata geçirebilmek için çalışmalara başlar, hedefinizi gerçekleştirmek için daha çok insanla fikir alışverişi yaparsınız. Siz bütün bunları yaparken ne kadar çok kişi ile iletişim kurduğunuzu fark ettiniz mi? Bakın iletişime yani Halkla İlişkiler’e başladınız bile…

Şimdi paranız da var ve işinizi kuracaksınız… Neler yapmanız gerekiyor?

-          Markanıza isim bulmanız
-          Kurumsal kimliğinizi yaratmanız
-          Personelinizi belirlemeniz
-          Stratejinizi oluşturmanız
-          Plan ve hedeflerinizi ortaya koymanız
-          Ve satışa başlamanız

Kabul edin veya etmeyin bu süreçlerin hiçbiri Marketing ile ilgili değildir.  

Satış içinse elbette iyi bir pazarlama stratejinizin olması şarttır. Ancak satış yapmak için telefonu elinize alıp, müşterinizi aramak istediğinizde onunla aslında “İletişim” kurduğunuzu unutmayın.

İster müşteriniz, ister iş ortağınız, isterse de müşterisi olduğunuz kişi veya kurumu arayın, ilk yaptığınız şeyin “İletişim kurmak” olduğunu unutmayın.

Doğru bir satış stratejiniz olmadan da para ve itibar kazanabilirsiniz, ancak doğru bir iletişim stratejiniz yoksa ne yazık ki bu makaleyi okuyamıyor olacaksınız…

10856 kez okunmuş Mehmet Emin Özbey

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.