PR and PUBLICITY bir ilki deniyor

Köşe Yazısı - 22 Ağustos 2007, Çarşamba
İletİşim: Aret Vartanyan
Sektörü yakından izleyenlerin bildiği gibi PR and Publicity programı 2007 yılında iki kez uygulandı. Defalarca programla ilgili mailler geldi, yorumlar yapıldı. Her defasında henüz pilot uygulamaların yapıldığı, tam anlamıyla hazır olduğunda bilgileri paylaşacağımızı belirttik.

Bu eğitim programı aslında bir ütopya. Türkiye’de Halkla İlişkiler sektörünü sadece medya ilişkileri olarak görmeyen, medya ilişkilerini de sadece bülten göndermek olarak değerlendirmeyen iletişimcilerin bir ütopyası... Temel bir yönetim fonksiyonu olarak dünyada iletişimin yükselen yıldızı PR’nin, Türkiye’deki algılamasına katkı sağlamayı hedefleyen ve bu doğrultuda iletişim profesyonellerine ve adaylarına seslenen bir program.

PR and Publicity, alanlarında başarılı bir kariyeri yakalayan isimlere yer verirken teori ile pratiği harmanlayarak bir paylaşım platformu oluşturmayı hedefliyor. Sertifika programlarının, eğitimlerin, kursların tıpkı ajans dünyasında olduğu gibi neredeyse sayısız olduğu bir ortamda, iletişim dünyasında etkinliği olan, CV’de bir değer üreten itibarlı bir referans noktası olmak için PR and Publicity kendini geliştiriyor.

Artık her alanda onlarca seçenek ile karşı karşıyayız. Ürün, servis, marka olarak yaşamak için zihinleri fethetmek zorundayız. Algılamayı yönetmek, rakiplerin arasından farklılık yaratarak sıyrılmak ve gelinen noktada da kalıcı olmak her geçen gün daha fazla komplikeleşiyor. Algıyı yönetmek, biraz reklam biraz sponsorluk e biraz da basılı malzemeyle olmuyor hepimizin çok iyi bildiği gibi... Üretim süreçlerinden sosyal sorumluluğa, çalışan haklarından medya ilişkilerine, sponsorluktan iç iletişime, lobi faaliyetlerinden mobile marketinge, e-PR’dan ağızdan ağıza pazarlamaya birçok farklı başlığı bir noktada buluşturuyor. Varolmak için algıyı yaratmak ve yönetmek zorundayız. Değişim durmaksızın devam ediyor. Bugünü yakalamak, iletişimde hem teoride hem de pratikte kendimizi güncellemek ve genç iletişimcileri cesaretlendirmek, önlerini açmak ve fırsat yaratmak için PR and Publicity ütopyasını hayata geçiriyor.

Süreklilik

PR and Publicity’de 6 haftalık program sonunda yollar ayrılmıyor. Katılımcılar kariyer planlamalarından günlük hayatta karşılaştıkları soru işaretlerine kadar program sonrası da destek alabiliyor. Oluşturulan mail zincirinde fikirlerini deneyimlerini, eğitim materyallerini paylaşıyor. Öğrenme ve gelişme süreci, ortak bir platformda paylaşarak devam ediyor.

Kariyer Planı

Katılımcıların özgeçmişleri ise bir ortak havuzda toplanarak ihtiyaç hallerinde kullanılması için ajans ve kurum CV bankalarına ulaştırılıyor. PR and Publicity öğrenci ve mezunlarının, kariyer planlamalarındaki soru işaretleri, mail grubunda tartışılıyor.

Özetle bu bir ütopyanın başlangıcı... PR’ın, alt tanımlarıyla itibar yönetiminin, algılama yönetiminin, A’sından Z’sine yaşadığı, eğitim, gelişim ve kariyer planlamalarının her bir üyesinin katkısıyla sürdüğü, ortaya koyduğu sonuçlarla sektöre ve üyelerine değer yarattığı bir enstitünün ilk adımları...

PR and Publicity iki pilot uygulamanın ardından 29 Eylül 2007 tarihinde başlıyor. Eğitimlerin her Pazar İTÜ Maçka İşletme Fakültesi’nde gerçekleşeceği program ile ilgili detaylı bilgiler http://www.egitisim.com.tr/pr_and_publicity.php adresinden ve +90 212 231 90 92 nolu tlefondan ulaşılabiliyor.

5965 kez okunmuş Aret Vartanyan

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Klişelerden sıkıldım...   3694 gün önce eklendi
"İnsan" olduğumuzu unutmadan   3777 gün önce eklendi
Mobbing iletişim sektörünü de tehdit ediyor   4010 gün önce eklendi
Hoş Bulduk...   4034 gün önce eklendi
Sosyal mecralar, blog yazarları, ve ötesi...   4046 gün önce eklendi
Gündemimiz çok net: Dijital PR, dijital iletişim, dijital medya...   4261 gün önce eklendi
Başarılı mülakatın sırrı: Kendin olmak   4338 gün önce eklendi
Sen ve Ben’de buluşmak...   4516 gün önce eklendi
Dünyamız için belki de son fırsat: `Yeşil Pazarlama`   4613 gün önce eklendi
Kimin Kime İhtiyacı var?   4744 gün önce eklendi
Dersimiz Dijital İletişim / Dijital PR...   4891 gün önce eklendi
Gerçek haberi, doğru aktarabilmek   4897 gün önce eklendi
• PR and PUBLICITY bir ilki deniyor   4945 gün önce eklendi
Sponsorluk, salt görünürlük demek değildir   5002 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 3   5057 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 2   5123 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak - 1   5151 gün önce eklendi
Başarılı bir kariyer için...   5164 gün önce eklendi
Yunan Tanrıları ve PR Şirketleri   5212 gün önce eklendi
Araştırmalar ne diyor?   5240 gün önce eklendi
PR Eşit Değildir Medya İlişkileri / Kısa egzersiz ve e-pr   5278 gün önce eklendi
Yaşın Önüne Geçilemeyen Kaderi   5317 gün önce eklendi
TESCO Mucizesi…   5366 gün önce eklendi
Sosyal Sorumluluk Derken...   5386 gün önce eklendi
PR Sektöründe Performans Değerlendirmesi   5423 gün önce eklendi
500 YTL fee ile 50 müşteri   5464 gün önce eklendi
Volvo Örneğinde Halkla İlişkiler Sektöründe Benchmarking…   5493 gün önce eklendi
Soruları Yanıtlamak ya da Yanıtlamamak   5520 gün önce eklendi
PR Nedir? / PR ve Pazarlama İletişimi I   5562 gün önce eklendi
PR Nedir? Ne değildir?   5597 gün önce eklendi
Kamu Hizmeti Medyaları Nasıl Olacak?   5613 gün önce eklendi
MEDYA ve DEMOKRASİ   5645 gün önce eklendi
Mesaj Bombardımanı Altında Yaşamak   5661 gün önce eklendi
Kurumsal Sorumluluk ve CSR Report   5672 gün önce eklendi
YORUMSUZ   5686 gün önce eklendi
…Önce “Güven”   5696 gün önce eklendi
Çöpe Giden Sunumlar İmha Ünitesi   5707 gün önce eklendi
Türkiye kendini tanıtmayı öğreniyor mu?   5716 gün önce eklendi
Global Pazarlama Anlayışı ve Pazarlama İletişimine Etkileri   5728 gün önce eklendi
Virgin Flight’dan güncel bir iletişim dersi   5735 gün önce eklendi
Buzz...   5737 gün önce eklendi
Müşterilerinizin Gen Haritalarına Sahip misiniz?   5741 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.