PR Nedir? Ne değildir?

Köşe Yazısı - 8 Kasım 2005, Salı
İletİşim: Aret Vartanyan
Bugün PR dendiğinde maalesef hala birçok insan için akla gelen ilk nokta basın ilişkileri yani dar anlamıyla "Publicity". PR, halen, yaygın olarak basınla ilişkiler temelinde algılanıyor. PR çalışmalarının başarısında da sütun-santim metodu en yaygın ölçümleme yöntemi olarak kullanılıyor. Öte yanda PR`ın temel bir yönetim fonksiyonu olarak görülmesi ve doğru koltuğa oturtulması yolunda hızla yol alınıyor, başarılı çalışmalar ortaya konuyor. Ancak daha zamana ihtiyaç var.

Yukarıdaki girişi biraz açarsak, publicity en basit tanımıyla herhangi bir ekonomik bedel ödemeden bir ürünün, servisin veya spesifik bir sonucun medyada yer almasının sağlanması olarak açıklanabilir. Bu da haber değeri taşıyan unsurlar ve PR etkinlikleriyle sağlanabilir. Ancak, publicity kalabalık bir orkestranın şefi olan PR `ın bir parçası olarak yer alıyor.

"PR Nedir? Ne değildir?" yazı dizisinde aşağıda sıralanan başlıkları çok detaya inmeden kolay ve anlaşılır bir dille ele almaya çalışacağız

- PR ve pazarlama iletişimi
- PR`ın aşamaları, yeni müşteriler
- Srateji ve planlama, araştırma ve hedef kitle
- Medya ilişkileri
- PR çalışmalarında temel finans operasyonlar ve idari yönetim
- Marka ve marka yönetimi
- Etkinlik yönetimi ve sponsorluk
- Kriz yönetimi
- Internet ve E-PR
- Ölçümleme


Bu dizide yer alan yazılar “PR Nedir? Ne değildir?” başlığı altında yer alırken, güncel yazılar da kendi başlıklarıyla sizlere ulaşmaya devam edecek..

Sevgi ve saygılarımla,

Aret Vartanyan

14624 kez okunmuş Aret Vartanyan

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Klişelerden sıkıldım...   3694 gün önce eklendi
"İnsan" olduğumuzu unutmadan   3777 gün önce eklendi
Mobbing iletişim sektörünü de tehdit ediyor   4010 gün önce eklendi
Hoş Bulduk...   4034 gün önce eklendi
Sosyal mecralar, blog yazarları, ve ötesi...   4046 gün önce eklendi
Gündemimiz çok net: Dijital PR, dijital iletişim, dijital medya...   4261 gün önce eklendi
Başarılı mülakatın sırrı: Kendin olmak   4338 gün önce eklendi
Sen ve Ben’de buluşmak...   4516 gün önce eklendi
Dünyamız için belki de son fırsat: `Yeşil Pazarlama`   4613 gün önce eklendi
Kimin Kime İhtiyacı var?   4744 gün önce eklendi
Dersimiz Dijital İletişim / Dijital PR...   4891 gün önce eklendi
Gerçek haberi, doğru aktarabilmek   4897 gün önce eklendi
PR and PUBLICITY bir ilki deniyor   4945 gün önce eklendi
Sponsorluk, salt görünürlük demek değildir   5002 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 3   5057 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak 2   5123 gün önce eklendi
PR`nin Parlayan Yıldızı Olmak - 1   5151 gün önce eklendi
Başarılı bir kariyer için...   5164 gün önce eklendi
Yunan Tanrıları ve PR Şirketleri   5212 gün önce eklendi
Araştırmalar ne diyor?   5240 gün önce eklendi
PR Eşit Değildir Medya İlişkileri / Kısa egzersiz ve e-pr   5278 gün önce eklendi
Yaşın Önüne Geçilemeyen Kaderi   5317 gün önce eklendi
TESCO Mucizesi…   5366 gün önce eklendi
Sosyal Sorumluluk Derken...   5386 gün önce eklendi
PR Sektöründe Performans Değerlendirmesi   5423 gün önce eklendi
500 YTL fee ile 50 müşteri   5464 gün önce eklendi
Volvo Örneğinde Halkla İlişkiler Sektöründe Benchmarking…   5493 gün önce eklendi
Soruları Yanıtlamak ya da Yanıtlamamak   5520 gün önce eklendi
PR Nedir? / PR ve Pazarlama İletişimi I   5562 gün önce eklendi
• PR Nedir? Ne değildir?   5597 gün önce eklendi
Kamu Hizmeti Medyaları Nasıl Olacak?   5613 gün önce eklendi
MEDYA ve DEMOKRASİ   5645 gün önce eklendi
Mesaj Bombardımanı Altında Yaşamak   5661 gün önce eklendi
Kurumsal Sorumluluk ve CSR Report   5672 gün önce eklendi
YORUMSUZ   5686 gün önce eklendi
…Önce “Güven”   5696 gün önce eklendi
Çöpe Giden Sunumlar İmha Ünitesi   5707 gün önce eklendi
Türkiye kendini tanıtmayı öğreniyor mu?   5716 gün önce eklendi
Global Pazarlama Anlayışı ve Pazarlama İletişimine Etkileri   5728 gün önce eklendi
Virgin Flight’dan güncel bir iletişim dersi   5735 gün önce eklendi
Buzz...   5737 gün önce eklendi
Müşterilerinizin Gen Haritalarına Sahip misiniz?   5741 gün önce eklendi

Yorumlar

NİLUFER   10 Aralık 2005, Cumartesi

İçtenlikle katılıyorum. Çünkü Halkla İlişkiler ya basınla ilişkiler ya da halktan gelen şikayetler olarak algılanıyor.
Bunun birde idari yönetim tarafı var. Halkla İlişkiler bitiren arkadaşların çoğu bu yönde yetersiz kalıyorlar. Bence halkla ilişkiler eğitimleri sektöre göre ayrılmalı. Her sektör farklı özellikler taşıyor. Üniversiteyi bitiren arkadaşlarımızda çalıştığı şirkette verimsiz oluyorlar ve (halkla ilişkiler ne yaparki) deniyor. Halkla İlişkiler demek sadece güleryüz ve sabırlı olmak anlamına gelmiyor. Ayrıca iyi bir yönetici anlamına da geliyor. Çünki örneğin turizmde hataların çoğu kişiler (personel) tarafından yapılır. Buda nasıl personel almalıyıza gelir ve tabiki İyi bir İnsan Kaynakları olmakta gerekiyor ve İK ile birlikte çalışmak gerekiyor.

ipek seyhan   12 Aralık 2005, Pazartesi

Gazete ya da internetten yayınlanan ilanlarda gördüğüm bir şey var; Halkla İlişkiler Elemanı aranıyor başlığı altında aslında sekreter ya da resepsiyonist aranıyor. Eminim, bu meslek grubunda çalışanlar da Halkla İlişkiler sektörü ile karıştırılmış olmaktan dolayı huzursuzdurlar. Kısacası, işveren, Halkla İlişkileri kendine meslek edinmiş kişilerin meslek adına ne yaptığından bihaber...

Gülay   14 Nisan 2007, Cumartesi

Sevgili arkadaşlar her ikiniz de o kadar haklısınız ki.. Ben de 4 yıllık Halkla İlişkiler mezunuyum..
İnternet vasıtasıyla yapacağım basvurularda
mesleki adaletsizliğe defalarca tanık oldum..
Sen yıllarca dirsek çürüt,emeğinin karşılığını bu tarz saçmalıklar sebebiyle almadan hayatına devam etmeye çalış..Çok yazık çok..
Umarım en kısa zamanda Halkla İlşkiler hakettiği değeri bulur..
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.