PİZZA PİZZA BÜYÜME SERÜVENİ

Platform Söyleşileri - 21 Şubat 2009, Cumartesi
Tolga Türker Pizza PizzaPizza Pizza İzmir'de bir şube ile yola çıkan, kısa sürede hızla yayılan ve bugün 145 bayisi ile Türkiye’nin en büyük pizza zinciri. PİZZA PİZZA Genel Müdürü Tolga TÜRKER ile Pizza Pizza'nın doğuşu ve büyüme yolculuğu üzerine konuştuk... İçinde bulunduğumuz kriz ortamında genç girişimcilere ışık tutmasını diliyoruz.

Selen Emanetoğlu
Halklailiskiler.com.tr

Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?
1981 yılında Libya Trablus’da doğdum. İlk ve orta öğrenimini Kanada’da tamamladım. Kanada’da uzun yıllar milli yüzücülük yaptım. 1995 yılında Türkiye’ye kesin dönüş yapıp Anadolu Lisesi’nde eğitimime devam ettim. 2000 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Gemi İnşaat Mühendisliği bölümüne girdim ve 2004 yılında mezun oldum. Her ne kadar mühendislik eğitimi almış olsam da babamın yolundan devam etmeyi tercih ettim. Bunun en büyük sebeplerinden biri, çok küçük yaşlardan itibaren küçük adımlarla sektöre girmiş olmamdır. Ben PİZZA PİZZA restoranlarında hem servis elemanı olarak çalıştım hem de çoğu kez kasa başında durdum. Yani her görevin önemini ve zorluğunu yakından gördüm. Yıllar sonra edindiğim tecrübe ile Pizza Pizza Group Genel Müdürü oldum.

Pizza Pizza’nın öyküsü hakkında bilgi verir misiniz?
Babam Abbas Türker, uzun yıllar Kanada’da edindiği sektör deneyimini 1995 yılında, ilk PİZZA PİZZA restoranını İzmir Alsancak’ta kurarak değerlendirdi. Dört yıl süresince kendi restoranlarımızı açıp işlettikten sonra 1999 yılında franchise vermeye başladık. Yılda ortalama 20 şube açılışı gerçekleştirerek şube sayımızı 44 ilimizde 145’e yükselttik. Oluşturduğumuz franchising sistemimiz sayesinde de hızla büyüyor ve daha geniş bir alana yayılıyoruz. “Ülkemizin en büyük pizza restoranlar zinciri” konumumuzu güçlenerek koruyoruz.
PİZZA PİZZA olarak, İzmir Torbalı’da kurduğumuz üretim tesisimiz, aynı zamanda şubelerimizi tek elden yönettiğimiz bir merkez olma özelliğini taşıyor. 8 bin 500 metrekarelik kapalı alan üzerine kurulu tesisimizde tüm şubelere soğuk zincir usulüyle ulaştırdığımız pizza malzemelerimiz üretiliyor ve yan ürünler tedarik ediliyor. Üretimin yanı sıra, satış ve pazarlama, lojistik, insan kaynakları, Ar-Ge gibi departmanlar da tesisimizde yer alıyor. Ayrıca İzmir Alsancak’ta bulunan Çağrı Merkezimiz de müşteri hizmetlerini gerçekleştirdiğimiz önemli bir ayak olarak PİZZA PİZZA yapılanması içinde bulunuyor.

Pizza Pizza kuruluşu olan TLG Chicken’den bahseder misiniz?
TLG Chicken, kızarmış tavuk lezzetini geleneksel damak tadına uyarladığımız yeni nesil fast food zincirimiz. PİZZA PİZZA Group olarak 2007 yılı Ocak ayında kurduk. Franchising sistemiyle yeni şubeler açarak büyümeye devam ediyoruz. Özel sosları ve farklı pişirme teknikleri ile TLG Chicken bugün, İzmir Çankaya, İzmir Bostanlı, İzmir Koçtaş AVM, Gaziantep, Balıkesir Yayla AVM, Marmaris, Akhisar, Adana, Muğla Ortaca olmak üzere 9 adet şube ile hizmet veriyor.

Pizza Pizza’yı diğer pizza zincirlerinden farklı kılan nedir? Tüketiciler sizi tercih etmesini nasıl sağlıyorsunuz?
Bizim en büyük avantajımız, bu ülke topraklarında yaşıyor ve ülkemiz insanının damak tadını çok iyi biliyor olmamız. %100 Türk bir firma olmamız sayesinde, Türk damak tadıyla geleneksel pizza lezzetini birleştirdiğimiz ürünlerimiz geniş bir tüketici toplamına hitap ediyor. Bunu, ülkemizin doğusuyla batısıyla, kuzeyiyle güneyiyle farklı coğrafyalarda edindiğimiz etki ile de görebiliyoruz. Marka bilinirliğimizi artırdıkça, ülkemiz insanının bize ve ürünlerimize duyduğu güvenle paralel olarak sektördeki payımızı da yükseltiyoruz.

Ürün çeşitliliğiniz hakkında bilgi verir misiniz?
Eşsiz pizza lezzetlerimizi çok geniş bir kesime yayan pizza üretim merkezli bir firma olarak tanınmış da olsak, menülerimizle de öne çıkıyoruz. Menülerin içine içecek yanında eklediğimiz patates, kızarmış tavuk, tatlı gibi alternatifler doyurucu olması yanı sıra damak tadımıza da hitap ediyor. Farklı birçok seçeneğin olduğu menülerimiz, her keseye uygun fiyat avantajlarıyla, en az pizzalarımız kadar beğeniyle karşılanıyor. Bu sayede farklı tüketici profiline ulaşarak müşteri kitlemizi genişletiyoruz.

Kaç noktada hizmet veriyorsunuz? Hedefleriniz neler?
Geçen yılın son döneminde krize rağmen gelen franchise talepleri ile 2008 hedeflerimize yaklaştık. 2009 için hedefi yüksek tuttuk ve yılsonuna kadar 200 şubeye ulaşma hedefi belirledik. 2010 yılı sonuna kadar ise, 250 şube açılışını gerçekleştirme hedefimiz var.
Bu hedeflerimizde, Türkiye’de ilk defa uygulanacak olan Express şube açılışları da önemli bir rol oynayacak. Kurulum bedelleri ile girişimciler, pratikliği ile de tüketiciler açısından çok büyük avantajlara sahip olan Express şubeler sayesinde zincirimize yeni halkalar ekleme konusunda önümüzün çok açık olacağını düşünüyorum. Beş yıl içinde 100 Express şube açılış planımızın içinde İstanbul, İzmir ve Ankara’nın yanı sıra Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerimiz de yer alıyor. Hatta bu bölgelerimizde genç girişimcilerden gelecek talebi artırmak için, gerekirse bazı teşvikler vermeye dahi hazırız.

Pizza zincirlerinin yayılması için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz? İzlediğiniz yayılma stratejileri var mı?
Kurulduğumuzdan bugüne çizdiğimiz istikrarlı büyüme stratejimiz bu yıl olduğu gibi, önümüzdeki yıllarda da devam edecek. Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerimiz ile İstanbul’da şube sayımızı daha da artırmaya dönük adımlar atmayı hedefliyoruz. Bükreş, Saint Petersburg kentleri ile Suudi Arabistan’da önümüzdeki yıl içinde şube açılışları yapmak için girişimlerimiz son hızla devam ediyor.

Tüketicilerle iletişimi nasıl sağlıyorsunuz? Tüketici sorunlarını nasıl çözümlüyorsunuz?
Müşterilerimiz 44 44 500 numaralı telefonumuzu arayarak, Türkiye’nin her yerinden sipariş verebiliyor, pizza ve menülerimizle ilgili herhangi bir hususta bilgi alabiliyor, öneri ve şikâyetlerini dile getirebiliyorlar. Çağrı Merkezimizdeki her bir çalışanımız, müşteri memnuniyetini gerçekleştirmek adına, müşterinin derdini iyi anlayıp, doğru çözümler getiriyor, profesyonel bir hizmet veriyor. Tüketici ile buluştuğumuz en önemli temas noktalarımızdan biri olduğu için Çağrı Merkezimiz konusunda hassasiyet gösteriyor ve buradaki ekibimizin gelişimine büyük önem veriyoruz.
Siparişleri 30 dakika içinde adrese ulaştırma konusunda da çok titiz davranıyoruz. Bu konuda herhangi bir gecikme olması halinde de müşterilerden ücret talep etmiyoruz.
www.pizzapizza.com.tr sitesinden sipariş verdikçe hediye çeki kazandırıyoruz. 15 YTL’ye kadar olan siparişlerde %5, 15 YTL ve üzeri siparişlerde ise, %10 Pizza Para kazanma şansı var. Her siparişte belli oranlarda Pizza Para kazanan müşterilerimiz, istedikleri zaman bunu para yerine kullanabiliyorlar.
Sık aralıklarla yaptığımız kampanyalarımızla da, müşterilerimizi sevindiriyoruz. Örneğin geçtiğimiz yıl Sevgililer Günü’nde “Bir Menü Alana, Bir Menü Bedava” kampanyamız, sevgililere güzel bir hediye oldu. Yine geçen yıl 23 Nisan’da yaptığımız “Parça Pizza 1 YTL” kampanyasının ardından 24 Nisan’da başlayan ve bir hafta devam eden “Parça Pizza Alana Coca-Cola Zero Hediye” kampanyası büyük ilgi gördü. “Dört Kişilik Special Pizza Menü: 19.90 YTL” kampanyamız ile de Ramazan sofralarına hem ekonomik, hem de lezzetli ürün alternatifi sunduk. Ya da en son yaptığımız “1 Alana 1 Bedava” kampanyası ilgi görmeye devam ediyor. Üstelik kampanya çeşit sınırı olmadan “tüm pizzalar”da geçerli. Müşterilerimiz, kampanyadan ister restoranlarımızda, ister ev veya işyerlerinde, isterlerse de Al-Götür servislerimizle yararlanabiliyorlar.
Kampanyaların yanı sıra, örneğin Çocuk Menümüzün içindeki renkli ve zekâ geliştirici oyuncaklar, çocukların olduğu kadar ailelerin de memnuniyetini sağlıyor.

Hizmet sektöründe yer alan bir firma olarak siz ne gibi sorunlarla karşılaşıyorsunuz?
PİZZA PİZZA olarak rekabetin oldukça çetin yaşandığı bir sektörde faaliyet yürütüyoruz. Yerlisi, yabancısı, irili ufaklı tüm fast food’cuları kendimize rakip görerek sektörde yerimizi aldık. Yerel bir marka olarak global ürünler sunarken ilk başta tüketicilerin negatif algısı ile karşılaşılabiliniyor. Ancak biz bu negatif algıyı pozitife çevirdik diye düşünüyorum. Hedefimiz dünyanın en iyi pizzalarını yapmak yönünde. Şirketimiz bu hedef doğrultusunda 2008 yılında önemli adımlar attı. Bu yılda yine bu hedef için çalışmaya devam ediyoruz. Geçtiğimiz yıl kurumsallaşma anlamında önemli adımlar attık. İnsan Kaynakları, Satış, Eğitim, Pazarlama ve Halkla İlişkiler faaliyetlerimizi hem profesyonel anlamda yeniden yapılandırdık hem de alanında uzmanlaşmış kurumlarla çalışmaya başladık.

Reklam ve tanıtım çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
PİZZA PİZZA olarak, daha etkin bir pazarlama ve satış yapılanması içindeyiz. Özellikle reklam ve halkla ilişkiler anlamında yaratıcı projelere hazırlanıyoruz. Yeni ve çarpıcı kampanyalarla, var olan etkimizi, hem girişimciler, hem de tüketiciler nezdinde daha da artırmayı hedefliyoruz. Bu sene büyük projeler gerçekleştirerek hem reklam hem de halkla ilişkiler tarafında önemli çalışmalarımız olacak.

Sizce Marka olmak için neler gerekir? Pizza Pizza marka olmayı nasıl başardı?
Marka yaratmak hiç kolay bir iş değildir. Marka olmak ancak farklılaşarak mümkün olabilir. Bizim markalaşma sürecindeki farkımız global bir ürünü Türk damak tadına uygun hale getiriyor olmamız. Yerli bir fast food firması olarak, başlangıçtan beri hedefimiz ‘Türkiye’nin en büyük pizza zinciri’ olarak konumlanmak. Bunun için marka bilinirliği başta olmak üzere, potansiyelleri ölçmek açısından birçok farklı araştırma yapıyoruz. Kaliteden ödün vermeden müşterilerimiz taleplerine göre hareket ediyoruz. Bu da tüketicilerin gözünde daha yerimizi sağlamlaştırıyor.

Bilgi için:
TIME Public Relations
www.timepr.com

8682 kez okunmuş

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.