Nesnelerin interneti...

Köşe Yazısı - 18 Şubat 2015, Çarşamba
Pazarlama&Marka: Yelda İpekli

Çok değil son 10 yılda değişti her şey…
İnternet ve web aracılığıyla birbirimize bağlandığımızdan beri her şey ne kadar hızlı ve sınırsız. Zaman bile tanımını değiştirdi sanki. Hayatımızın büyük bir bölümü bağlantılı ve akıllandı.
Sabah uyandığınızda kahvenizi içebilmek için su ısıtıcınızı akıllı telefonunuzdan çalıştırabilmeyi istemez miydiniz?
Ya da siz marketteyken, buzdolabındaki eksiklerinizi size hatırlatan bir sistem?
1990 yılında kahve makinesinin boş olup olmadığını kontrol edebilmek için kurulan kameralı sistemle fikir olarak ortaya çıktı. Orijinal ismi internet of things (IoT) olan "Nesnelerin İnterneti’’ kavramı teknoloji öncülerinden Kevin Ashton tarafından ilk defa 1999 yılında ortaya atıldı. 

Hepimizin bildiği "Her" filmi nesnelerin internetini yaşamımıza sokan önemli bir filmdi..
Nesnelerin İnterneti, nesnelerin diğer nesnelerle etkileşim kurabildiği bir gelişim sürecini temsil eder. Hastaneler kalp atışını ölçen aygıtları izleyebilir ve düzenleyebilir, fabrikalar üretim hattı sorunlarına otomatik olarak yanıt verebilir ve oteller konukların tercihlerine göre sıcaklığı ve aydınlatmayı ayarlayabilir. 2020'de internete bağlı olması beklenilen cihaz sayısı 50 milyar ve ulaşması beklenilen pazar büyüklüğü 19 trilyon USD olarak ifade ediliyor.

Sensörlü bir hayat ile gündelik hayatımızı etkileyen her şey ile bağlantılı olmamız kaçınılmaz. Şu anda elimizdeki telefonlar klasik işlevinin çok ötesinde yürüyüş hızımızı ölçen, kalp ritmimizi bize hatırlatan, hava koşullarını gösteren vb detayları içeren bir yönlendirici olma özelliğine kavuştu bile.

Bu konuda hepimizin bildiği en iyi örnek Nike bence... Nike önce bir ayakkabı markası, sonra spor giyim markası ve dijital fitness markasına uzanan bir gelişimi son yıllarda tanımladı. Size su/süt almanız gerektiğini hatırlatan buzdolabı hikayesi, yaşanacak nesneler evreninde basit kalan bir örnek olacak.

Bu yeni devrim sadece pazarlama, müşteri ilişkileri ve şirketlerin bu fonksiyonları değil, hayatın tamamına etkili olacak gelişmeleri de beraberinde getirecek kuşkusuz. Özellikle gelişmekte olan ekonomiler için iş fırsatları neredeyse sonsuzluk alternatifinde artacak.

Geçtiğimiz günlerde Google 3,2 milyar USD‘ye NestLabs’ı satın aldı. NestLabs; termostat ve duman alarmı gibi akıllı cihazlar üreten, gündelik hayatın güvenlik ihtiyacından yola çıkarak düzenlemeler yapan bir şirket. Bu bile nesnelerin interneti konusunda pazarın büyüklüğü için bir gösterge...

Smart Charging Bowl…
Akıllı telefonumuzu şarj etmek için bizleri duvar dibinde yaşamaktan kurtaracak bir uygulama…
Şarjı biten telefonunuzu bir çanağın içine atıyorsunuz ve kendisi kendine şarj oluyor…
Giyilebilir teknoloji nesnelerin internetinin en dikkat çeken ürünleri…
İntel ve Opening Ceremony akıllı bileklik için çalışıyorlar.
Bu sanırım aklımızdaki moda algısını tamamen değiştirecek bir yenilik olacak...
 

3121 kez okunmuş Yelda İpekli

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Çok Şükür...   1650 gün önce eklendi
Hayatın genişliği, uzunluğundan daha önemli...   1682 gün önce eklendi
Moda mı? Pazarlama zekası mı?   1730 gün önce eklendi
Merak...   1759 gün önce eklendi
Hadi karşıya geçelim...   1856 gün önce eklendi
Hangi markalar fark yaratacak?   1908 gün önce eklendi
Daha İyi'nin Sınırları...   1941 gün önce eklendi
Moda GEÇİCİDİR, Stil HER ŞEYDİR...   1958 gün önce eklendi
Koyun/Keçi Yılı... 2015   1981 gün önce eklendi
• Nesnelerin interneti...   1997 gün önce eklendi
Özgürlük dijitale kadar...   2005 gün önce eklendi
Yeni bir yıl, yeni bir ajanda...   2038 gün önce eklendi
Marka Olmak, Marka kalmak; 'Türkiye Markası'   2098 gün önce eklendi
Evren; herkes için bir şarkı saklar...   2151 gün önce eklendi
Şimdi parmak izi yaratma zamanı...   2191 gün önce eklendi
12. yüzyıl nasıl MARKA DEĞERİ olur?   2208 gün önce eklendi
Tasarım Hayatın Ta Kendisidir!   2256 gün önce eklendi
Japon iş kültüründe incelenmesi gereken prensipler...   2343 gün önce eklendi
Her gün yeni bir gün...   2413 gün önce eklendi
Post Modern Çağda Hayatlar   2856 gün önce eklendi
Anadolu'da Üretilir, Dünyada Tüketilir   2988 gün önce eklendi
Markalar da Özür diler... Bir case study :)   3133 gün önce eklendi
ZAMAN YÖNETİMİ Mİ...? MUTLU YILLAR   3406 gün önce eklendi
Hayatın neresinde durmak lazım?   3448 gün önce eklendi
Güneş Doğudan Yükselir   3526 gün önce eklendi
Zannetmek Yasaktır   3609 gün önce eklendi
Tatiller Ne İçindir?   3654 gün önce eklendi
Turizm HEDONİZM'in Hizmetinde   3758 gün önce eklendi
Müşteri Kraliçemdir   3777 gün önce eklendi
Tüm Trendler Out...   3784 gün önce eklendi
Yeni Şeyler Söylemek Lazım...   3812 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.