Neden Dijital?

Haberler - 17 Mart 2015, Salı

greyGrey İstanbul'dan ''Neden Dijital'' sorusuna verilecek 7 akıllı cevap:

1- ''Sen sus rakamlar konuşsun'':
Dijitalin en iyi tarafı, net şekilde ölçümlenebilir olması. Ölçümlemek, ders almak; ders almak da başarı demek.  Hedef Kitleniz sitenizin en çok hangi sayfasını ya da filminizin en çok hangi saniyesini beğenmiş/beğenmemiş ve daha fazlası. Dijitalin ölçümlenebilir olması, sizi her işte ders almaya ve bir öncekinden daha iyi olmaya zorluyor.

2.  ''Dijitalde yalan olmaz'':
En gerçek focus gruplar dijitalde. Çünkü kimse, sosyal medya hesabında ya da bir videonun altında inanmadığı bir şeyi söylemiyor. Bu yüzden hedef kitlenizi iyi tanımanın ve anlamanın yolu dijitalden geçiyor.

3- ''Bırak, hedef kitlen karar versin'':
Dijital, hedef kitlenizle verimli ve uzun soluklu diyalog kurabileceğiniz, marka elçilerinizi yaratabileceğiniz tek yer. Bu yüzden dijitali, medya planında yer alan bir kalemin çok ötesinde görmek gerekiyor. Hedef kitlenize ulaşın, fikirlerini alın, geri bildirimde bulunun ve gerçek bir diyalog kurun.

4- ''12’den vur, tam kalbinden'':
Neden bir bebek bezi reklamını 7’den 70’e herkes görsün? Elbette TV reklamı markanın imajına katkıda bulunacaktır, peki her zaman gerekli mi? Dijitalde markanızın reklamını doğru insanlara, doğru zamanda, doğru yerde gösterebilirsiniz.

5- ''Olmadı mı? İyileştirin'':
Dijitalde başarısızlık kolay değil. Çünkü dijital bir proje online olduğunda 2.fazı başlar: İyileştirme. Rakamları düzenli ölçersiniz ve optimize edersiniz.

6- ''Bir gecede ünlüsün'':
Hangi marka ünlü olmak istemez ki? Ancak bunu yaparken dijitalde tek atımlık bir işte, tek seferlik bir başarıda kalmamak lazım. Etrafını iyi örmek ve devamını getirmek gerekiyor. Yoksa ünlü olduğun gibi unutulursun da…

7-''Ucuz değil ama cost-effective'':
Dijital elbette ucuz değil. Kullanıcılar artık TV kalitesinde prodüksiyon görmek istiyor, yenilikçi yaklaşımlar, etkileşimler istiyor vs. Ama dijitalin organik yayılım gücünü ve medya bütçelerini düşündüğümüzde diğer mecralara göre daha ekonomik diyebiliriz.

Görkem Yeğin 
Creative Director
Grey İstanbul
 

Kaan Öztamur

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.