reklam
reklam
reklam
reklam

Ne kadar az veri, o kadar çok bilgi(!)

Köşe Yazısı - 11 Ağustos 2005, Perşembe
YazıYorum: Şahnur Karaağaç
İlkokul yıllarında, yıl sonunda karneler dağıtılırken bir de tatil kitabı verilirdi. Tüm yaz boyunca fasılalarla çözülmesi düşünülerek hazırlanmış bulmacaları bir çırpıda çözmeye bayılırdım. Özellikle, karışık olarak dağıtılmış sayıları birleştirdiğinizde ortaya bir resim çıkan bulmacaları... Çocukluk işte...
Sayılar ne kadar çok ve sık verilmişse ortaya çıkan resim o kadar muntazam olurdu.
Ne kadar veri, o kadar doğru sonuç...

Salata yemeğin vaz geçilmezi, hatta artık tek başına yemek sayılıyor. Marulu doğra, biraz yağ biraz limon, al sana salata denmiyor. Üzerine çeri domates, mısır, soya filizi istiyor...
Ne kadar çok malzeme, o kadar lezzet...

Televizyonda zevkle izlediğim dizilerin başında CSI serileri geliyor. Bilim ve teknolojiyi kullanarak ip uçları arayan tıbbi dedektiflerin öyküleri...
Ne kadar çok ipucu, o kadar çabuk çözüm...

Doğru orantılı bu örnekleri çoğaltmak mümkün, klasörlerce yazabilir, konuşabiliriz üzerine. Ancak hemen bir çok konuda geçerli bu durum sektörün bir çok kademesinde tersine işliyor nedense...
İstekler ters orantılı;
Ne kadar az bilgi, o kadar kısa zamanda.
Ne kadar az veri, o kadar çok bilgi.
Ne kadar az açıklama, o kadar doğru çözüm.

Benim karar veremediğim bir nokta da sebebi. Güvensizlikten mi? Bilgisizlikten mi? Ukalalıktan mı?

Halkla ilişkiler departmanlarında görev yapan genç iletişimci kardeşlerimizle, ajansların müşteri temsilcileriyle sıklıkla yaşanıyor bu örnekler. Müşteriden aldıkları briefi yorumlayamamaktan kaynaklı olabileceği gibi, yaratım, üretim ve uygulama aşamaları hakkında bilgi sahibi olmadıklarından da kaynaklanıyor olabilir.
Bilmediğini bilip, belli etmemek çabasıyla biliyor görünüp ukalalığı zırh edinmeye çabalıyor da olabilirler.
Bunun tersi de olabilir tabi, yani bilgisizlikten değil ama güvensizlikten kaynaklanıyor olabilir. Bu genelde tedarikçi ya da partner kullanılması gereken durumlar için söz konusu. Atlatılarak müşteriye direkt ulaşılacağı korkusu taşınan durumlarda, gerçekleştirilecek proje ile ilgili renk, tarih, mekan bilgisi vermekten kaçınılması gibi.

En rahatsız edici olanı tecrübe eksikliği ve bilgisizlikten kaynaklı olan durumlar.

Marmara Bölgesi’nin çeşitli yerlerine dağılmış, bir birinden farklı fiziksel yapılarda birden fazla şubesi bulunan alışveriş merkezi halkla ilişkiler departmanında görevli bir bayan yaklaşan Ramazan ayı nedeniyle alışveriş merkezinde yapılması düşünülen dekorasyon için organizasyon firmalarını arıyor. Sürekli çalıştıkları bir firma olmadığından sanırım, çok sayıda organizasyon firmasını arayarak "Ramazan Dekorasyonu Teklifi" talep ediyor. Hal böyle olunca brief kısa kesiliyor.
Çünkü olması gereken bu tip firmaların çekmecelerini açıp oradan daha önce hazırladıkları çeşitli listeleri çıkarmaları (!);
-Ramazan dekorasyonu mu dediniz? Bir dakika lütfen hemen "R" harfine bir göz atalım. "M" market aktivitesi, "O" otomobil kampanyası, okul açılışı, "R" hah evet buldum hemen fakslıyorum!!!

Böyle gelişmiyor ama, org. firması yetkilisi, alışveriş merkezinin birden fazla şubesi olduğunu bildiğinden olacak, hangisinde dekorasyon istediklerini soruyor.
Aldığı cevap;
-"Fark eder mi?" oluyor.

Bir PR ajansının müşteri temsilcisi partner olarak hizmet almayı düşündüğü firmalara mail yolluyor. Sonuda iletişim bilgisi olarak Ajansın ismi, GSM numarası ve hotmail uzantılı bir adres olan mailde, açıklama olarak;
"Protokollü açılış için acil teklifinizi bekliyorum" yazıyor.

Bunlar gibi garipliklerin anlatıldığı yazılara, genç ve henüz tecrübesiz arkadaşları ve belki de alt birimlerde neler olduğundan bihaber firmaları rencide etmemek için yer vermiyoruz.
Ancak bunları okuyupta değinmeden de olmazdı.

Kendi yaptığımız işi de hizmetlerinden yararlandıklarımızın işlerini de aynı ölçüde ciddiye almalı, noktaları görmeli, eksikse tamamlamalı ve resmi beraberce oluşturmalıyız.
Bir doğru çizebilmek için, iki nokta gerekir :)

5136 kez okunmuş Şahnur Karaağaç

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Hayat denize güzel...   76 gün önce eklendi
Ay ne gerek vardı?   241 gün önce eklendi
#PZ2016 Katlı Değer Yaratmanın Yolları   259 gün önce eklendi
'HİÇ' kolay değil...   826 gün önce eklendi
Pirinç tanesi...   828 gün önce eklendi
Bazı zamanlar vardır utanırsınız...   1196 gün önce eklendi
Ailece harikalar diyarında...   1262 gün önce eklendi
19. İnsan Kaynakları Zirvesi Geniş Özeti   1283 gün önce eklendi
İletişimcilerden bir yeni mesajınız var...   1332 gün önce eklendi
'Pazarlama Zirvesi'nde neler konuşuldu?   1353 gün önce eklendi
Sıkıntılı Bir Durum Var!   1771 gün önce eklendi
Pardon Ama Fermuarınız Açık!   1869 gün önce eklendi
Kriz Benim Krizim Değil (mi?)...   2354 gün önce eklendi
Cuma sabahı çöplerimizi kapıya çıkarıyoruz!   2455 gün önce eklendi
O Bizim Kıymetlimiz   2491 gün önce eklendi
Artık meşe palamudu filizlenecek...   2567 gün önce eklendi
Havale Ediyorum...   2598 gün önce eklendi
Aman dikkat, yazılı iletişimde yanlış anlaşılmalar olabilir   2745 gün önce eklendi
Zor Yıllar...   2876 gün önce eklendi
Vurun Kahpeye   2963 gün önce eklendi
BÜMED Mezunlar Günü'ne Renk Kattılar   3351 gün önce eklendi
Onlar Oradaydılar...   3445 gün önce eklendi
Çocukları lösemi ile mücadele eden kadınlarımız...   3460 gün önce eklendi
Kol'u kullan!   3509 gün önce eklendi
Bir ürünün marka olabilmesi konusunda, siz ne dersiniz?   3572 gün önce eklendi
Yaşamın kavranması gereken özü...   3743 gün önce eklendi
Söz uçar, yazı kalır   3864 gün önce eklendi
Finans ve Halkla İlişkiler?   3924 gün önce eklendi
Her 10 Kasım'da...   3939 gün önce eklendi
Büyüyünce Ne Olsam?   4039 gün önce eklendi
İşte size bir hikaye;   4053 gün önce eklendi
Bir Sen bir ben bir de deniz olsa   4075 gün önce eklendi
Hayır efendim, anlatamadınız!...   4137 gün önce eklendi
Kadınlar Pazarı diye bir yer   4158 gün önce eklendi
Altın Müşteri Ödülü   4173 gün önce eklendi
Islak gündem   4178 gün önce eklendi
Deveye sormuşlar...   4185 gün önce eklendi
Ben ki Tanrıça İştar'ım   4186 gün önce eklendi
Öylesi de var böylesi de   4212 gün önce eklendi
Unutamam acı tatlı ne varsa hazinemdir   4235 gün önce eklendi
Yıldırır :)   4264 gün önce eklendi
Sen hiç deve gördün mü?   4286 gün önce eklendi
Başımla Beraber...   4331 gün önce eklendi
• Ne kadar az veri, o kadar çok bilgi(!)   4395 gün önce eklendi
Bitlis'ten misafir geldi!   4426 gün önce eklendi
Kendi İletişiminiz İçin...   4466 gün önce eklendi
Bu Şehirde   4478 gün önce eklendi
Dünyaca ünlü marka 5 lira Regal 4 lira   4484 gün önce eklendi
Seviyorum,   4499 gün önce eklendi
Ta ki karıncalar çıkana kadar...   4508 gün önce eklendi
Kutlu Olsun!   4508 gün önce eklendi
Erman Hocayla iletişim sanatı   4510 gün önce eklendi
Hey, Başın dertte!   4516 gün önce eklendi
PR'ciler! Şebin Karahisar'dan Çağrınız var!   4521 gün önce eklendi
Alışveriş Merkezi diye bişey...   4523 gün önce eklendi
Sen taviz kapısını bir defa aralarsan..   4531 gün önce eklendi
Turizm sektöründe tartışma bitmiyor   4534 gün önce eklendi
Haftasonu Uludağ Gözlemleri   4538 gün önce eklendi
Aziz Nikola out, Noel Baba in olmuş...   4543 gün önce eklendi
Marka bebekler   4545 gün önce eklendi
Turizm Acenteleri PR firması değildir!   4556 gün önce eklendi
Slogana vuruldum   4563 gün önce eklendi
Dilerim...   4574 gün önce eklendi
Hoş Geldi   4593 gün önce eklendi
Sinek Küçük...   4594 gün önce eklendi
Hilal Ay demektir, Ahmer ise kırmızı....   4601 gün önce eklendi
Virüsü Başka Yerde Aramayın   4605 gün önce eklendi
Evin Reisi kim?   4607 gün önce eklendi
Umarım hafızası zayıf insanlar olmaktan kurtuluruz   4634 gün önce eklendi
Pırlanta, Sonsuza Kadar   4639 gün önce eklendi
İyi niyet   4650 gün önce eklendi

Yorumlar

erden yoruk   12 Eylül 2005, Pazartesi

tek kelimeyle okunacak guzel bir yazi mutlaka bt ile ilgilenen kucuk buyuk her kademedeki yetkilinin okumasi ve islerine daha dikkatli yon vermesini dilerim.

EMEGİ GECENLERE SONSUZ TESEKKURLER.

SAYGILARIMLA
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.