Merak...

Köşe Yazısı - 14 Ekim 2015, Çarşamba
Pazarlama&Marka: Yelda İpekli

Çok yetenekli değilim sadece tutkulu bir MERAKLIYIM /Einstein

Gittikçe karmaşıklaşan bir bilgi dünyası içindeyiz. Medeniyetin kurulmasından 2003 yılına kadar yaklaşık 5 exabyte bilgi üretilmiş oysa ki biz  bu byte’a sadece iki günde ulaşır durumdayız. Her an bilgi yerini yeni bir bilgiye bırakıyor o kadar hızlı ki sahip olmak ile tüketmek arasında ki zaman “an”larla sınırlı gibi..

Londra'da bir hocam demişti ki “pazarlama, insan duygularını, algılarını;  matematiksel verilerle ve sanatla etkileme bilimidir”. 1940'lı yıllarla birlikte pazarlama uzmanları, duyguları daha da kışkırtmanın sırrını çözmeye çalışıyorlar... Nörobilimci Antonio Damasio’nun “Bizler duyguları olan düşünen makineler değil, düşünebilen duygu makineleriyiz” derken  kararlarımızı duygusal olarak verip mantıksal sebeplere dayandırdığımızı ne güzel de özetlemişti. Sezen Aksu  bir şarkısında bunu “insan kusuru” olarak kullanmıştı.

İnsan beyni yüz milyar sinir hücresi ve bir milyon kilometrelik sinir ağı ile evrendeki en büyük gizemlerden biri olmaya devam ediyor. Beynimiz, bedensel kütlemizin sadece yüzde ikisini oluşturuyor ama  toplam enerjimizin yüzde yirmisini tüketiyor. Beynimizin yalnızca yüzde 20’sini bilinçli olarak kullanabiliyor olduğumuz gerçeğini gözden kaçırmamalıyız. Beyin; sadece hayatta kalmamaya odaklı olarak tehditlere karşı herşeyden daha fazla duyarlı. Yani mesajlar, reklamlar, markalar pek de umurunda değil.. Günümüzde günde ortalama 10 bin mesaj algıladığımız yönünde bir veri var. İşte bu verilerin ışığında bir müşterinin beynini en fazla uyaran şey “merak”….

Son günlerde yeni bir zeka tanımı yapıldı. MERAK ZEKASI (CQ-Curiosity intelligence… Merak; zeka kadar önemlidir deniyor.

Bildiğimiz entelektüel zeka ve duygusal zekadan sonra merak zekası son günlerde çokça konuşulur oldu . Kişinin merak düzeyini ifade eden CQ, zihinsel tutkuyla yada iştahla alakalı. CQ düzeyi yüksek insanlar sorgulayıcı ve yeni deneyimlere açık oluyorlar. Yenilikleri heyecan verici bulur, rutinlerden kısa sürede sıkılırlar. Konfor alanı dışında dolaşmayı tercih ederler. IQ ya da EQ kadar çok tanımlanmamış olsa da ; karmaşıklığı çözmede, çok yönlü problem çözme yeteneğinin arkasında bu zeka yoğunluğunun olduğu ifade ediliyor .

CQ; ÖZELLİKLE KARMAŞIK SORUNLARA GETİRİLEN BASİT ÇÖZÜMLERİN  aracı olarak tanımlanabilir . IQ'dan farklı olarak, EQ gibi CQ de geliştirilebilir nitelikte...

Artık; bu karmaşıklık ve hız çağında ve beynimizi de pek de iyi kullanma yetisine henüz ulaşamamışken  “akılda kalmak, tercih edilir olmak ” ancak merak uyandırarak mümkün olabilir. Merak uyandıran markalar, ürünler, sofistike karışımlar, renkli vaadler merak uyandırdığı takdirde “değer “ buluyor...
 

2790 kez okunmuş Yelda İpekli

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Çok Şükür...   1859 gün önce eklendi
Hayatın genişliği, uzunluğundan daha önemli...   1891 gün önce eklendi
Moda mı? Pazarlama zekası mı?   1939 gün önce eklendi
• Merak...   1968 gün önce eklendi
Hadi karşıya geçelim...   2065 gün önce eklendi
Hangi markalar fark yaratacak?   2117 gün önce eklendi
Daha İyi'nin Sınırları...   2150 gün önce eklendi
Moda GEÇİCİDİR, Stil HER ŞEYDİR...   2167 gün önce eklendi
Koyun/Keçi Yılı... 2015   2190 gün önce eklendi
Nesnelerin interneti...   2206 gün önce eklendi
Özgürlük dijitale kadar...   2214 gün önce eklendi
Yeni bir yıl, yeni bir ajanda...   2247 gün önce eklendi
Marka Olmak, Marka kalmak; 'Türkiye Markası'   2307 gün önce eklendi
Evren; herkes için bir şarkı saklar...   2360 gün önce eklendi
Şimdi parmak izi yaratma zamanı...   2400 gün önce eklendi
12. yüzyıl nasıl MARKA DEĞERİ olur?   2417 gün önce eklendi
Tasarım Hayatın Ta Kendisidir!   2465 gün önce eklendi
Japon iş kültüründe incelenmesi gereken prensipler...   2552 gün önce eklendi
Her gün yeni bir gün...   2622 gün önce eklendi
Post Modern Çağda Hayatlar   3065 gün önce eklendi
Anadolu'da Üretilir, Dünyada Tüketilir   3197 gün önce eklendi
Markalar da Özür diler... Bir case study :)   3342 gün önce eklendi
ZAMAN YÖNETİMİ Mİ...? MUTLU YILLAR   3615 gün önce eklendi
Hayatın neresinde durmak lazım?   3657 gün önce eklendi
Güneş Doğudan Yükselir   3735 gün önce eklendi
Zannetmek Yasaktır   3818 gün önce eklendi
Tatiller Ne İçindir?   3863 gün önce eklendi
Turizm HEDONİZM'in Hizmetinde   3967 gün önce eklendi
Müşteri Kraliçemdir   3986 gün önce eklendi
Tüm Trendler Out...   3993 gün önce eklendi
Yeni Şeyler Söylemek Lazım...   4021 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.