Marriott Hotel Avrupa' nın en iyi halkla ilişkiler oteli oldu

Haberler - 14 Haziran 2009, Pazar
İstanbul Marriott Hotel Asia, Avrupa’ nın en iyi halkla ilişkiler oteli oldu. 2007 Ağustos ayında Kozyatağı´nda açılan İstanbul Marriott Hotel Asia, Avrupa’ da yarışan 110 Marriott Oteli arasından yılın en iyi halkla ilişkiler oteli seçildi. Istanbul Marriott Hotel Asia, alınan bu sonuç ile dünyadaki Marriott markasının bilinirliliğinin ve toplum duyarlılığının, Istanbul´ da da oluşmasını sağlarken Avrupa’ nın en büyüğü ödülünü almaya hak kazanan halkla ilişkiler oteli olarakta hedeflerinin üstüne çıktı. Bu büyük başarıda şirket içi eğitimlerin yanı sıra Anadolu yakasının tek 5 yıldızlı uluslararası zincir oteli olmaları ve dünyada çalışılacak en iyi şirketlerden olan bir markanın parçası olması yatıyor.

Otelin halkla ilişkiler yetkilileri, bu sonuçta ekip çalışmasının yanı sıra, Anadolu yakasındaki marka ihtiyacının da etkili olduğunu söylüyor: “ Anadolu yakasında bizden başka 5 yıldızlı uluslararası zincir oteli yok. Biz biliyorduk ki, etkili halkla ilişkiler kampanyaları tesadüfen oluşmaz; bunlar zaman, çaba ve planlamayı gerektirir. Bu nedenle yılın başında bir strateji belirlemek ve geliştirmek ilk amacımız oldu. Ardından reklam ve tanıtım kimliği oluşturma çalışmalarımız, genel konsept belirlenmesi, markamızın konumlandırılması, lansman ve tutundurma faaliyetleri, marka olarak basınla iyi ve etkili bir iletişim kurmamız, ürettiğimiz haberler, PR kampanyalarımız başarımızın temelini oluşturdu.”

İstanbul Marriott Hotel Asia’nın, Avrupa’ nın en iyi halkla ilişkiler oteli olarak seçilmesini sağlayan hedefleri ve sonuçları:
Halkla İlişkiler Hedefleri: İstanbul Marriott Hotel Asia markasının halk ve müşteriler arasındaki bilinirlik bilincini geliştirmeye yönelik tüm çalışmaların gerçekleştirilmesi.

Stratejiler: Pr çalışmalarında otel pozisyonunun yansıtılması, medya ile etkileşim kurularak olumlu tanıtımlar ve haberler yaratarak olumlu imaj ve otelin anlaşılabilirliğini sağlamak

Pazar Hedefleri: Basın yoluyla; günlük gazeteler, aylık kadın – erkek dergileri, aylık yiyecek – içecek dergileri, kültür yaşam dergileri ve tv programları ile toplumun bilgilendirilmesi.

Gerçekleştirilen Çalışmalar:

•Otel açılışı ve basın toplantısı, Palestra Fitness Spa açılışı
•Kişisel basın davetleri ve otel bölümlerinin tanıtılması
•Basın ziyaretleri
•Aylık basın bültenlerinin gönderilmesi ve hatırlatılması
•Özel davetler, medya geceleri,
•Gurmeler ile yemek,
•Spor magazincileri ile Sağlık Kulubü üzerine etkinlikler
•Yaşam Stili yazan gazeteciler ile otel hizmetleri üzerine etkinlikler
•Dekorasyon magazinleri ile odalar üzerine etkinlikler
•Kurum İçi İlişkiler; çalışanlar ile ilişkilerin güçlü olması, sadakati sağlamak amaçlı bilgilendirme, motive edici davranışlar
•Cemiyet ile ilişkiler / Hizmet Ruhu ; bulunduğu toplumu ilgilendiren özel konularda toplum ile birlikte çalışmak, otelin bulunduğu çevre ile birlikte gerçekleştirilen hayır işleri, çalışanların bizzat katılarak yaptıkları özel çalışmalar (çöp toplamak, boya yapmak,vs), özel toplum projeleri
•Oteli ilgilendiren ve iletişimi gerekli olan yeni konuların takibi –toplumsal trendler, potensiyel tehditlerin takip edilmesi
•Dış Çevre ile İlişkiler; diğer oteller, sektörel dernekler, NGO – sivil toplum örgütleri, bölgesel turizm ofisleri, sanat müzeleri, yerel etkinlikler, ( Anadolu Yakası Platformu)
•Kriz Yönetiminde yapılacaklar

Sonuçlar: $490,276 milyon değerinde -yazılı basın küpürü,
$5.006 milyon değerinde - televizyon ve radyo tanıtımı...

Pınar Bardakçı
Halkla İlişkiler Koordinatörü
0216 570 0000
pinar.bardakci@marriotthotels.com

PINAR BARDAKCI

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.