reklam
reklam
reklam
reklam

Marka 2012 Konferansı Notları 2. Gün

Köşe Yazısı - 1 Ocak 2013, Salı
GözlemliYorum: Belgin Usanmaz

Marka Konferansına ait notlarımın ikinci bölümünü, keyifle okumanızı dilerim...

Belgin Usanmaz


Marka Konferans Notlarım 2. Gün
13-14 ARALIK 2012 Swissôtel-İSTANBUL

2. gün
Philip SANDHAUS- KidZania- Dünya Başkan Vekili
“Edutainment (eğitici eğlence)” nedir? KidZania, deneyimsel pazarlamanın benzersiz bir örneği


SANDHAUS, "Çocukların heyecanında yetişkin olmak çok güzel! Marka ve iş dünyasını bütünleştirmek iş’te biz KidZania'da bunu başardık" diyerek sözlerine başladı. Meksikalı bir işa adamının projesi olarak geliştirildi. 9 ülkede 11 farklı eğitim eğlence rol çalışması meslek efektlerinden oluşan bir ortam. 04-12 yaş grubu çocukların geleneksel yetişkin faaliyetlerini deneyimledikleri bir ortamda rol almalarını sağlamaları için kuruldu. KidZania’yı Güven+Sağduyu+Özgüven geliştirilmesine ve ebeveynlerin çoçuklarını tanımalarını becerilerini keşfetmeleri ve ilgi alanlarını belirlenmesine büyük katkı sağlayan bir ortam olarak tanıtan başkan, 200 markaya bu alanda yer verilebildiğinden bahsetti. 25 $ günlük ücretli 5 saat vakit geçirdikleri bir ortam...
“Anne baba açısından bilginin, gerçek olarak bilgiyi deneyimleme fırsatı yaratması acısından çok önemli görülmektedir. Sosyal beceleri, para kullanmayı, uzun ve orta vadede markalarla işbirliği sağlayarak tüketim anlayışını geliştiriyor” gibi sözlerle başlangıçtan 8 yıllık süre boyunca büyük ivme kazandıklarından bahseden SANDHAUS, çocukların bu yaşta kazandıkları deneyim ve yaptıkları işten aldıkları zevk ve gösterdikleri ilgi ile üniversite seçimlerinin etkilendiğini gördüklerini belirtti. SANDHAUS, İş Modelinin tam açılımı: Rol çalışması/Eğitici eğlence/Deneyim olduğunu, bu modelde sponsor markalarla ortaklıkların önem taşıdığından, bu yaş döneminde markaların kendilerini gelecekteki tüketici kitlesine anlatıyor olması, çocukların güvenini kazanmaktaki amacı son derece etkileyici bulduğundan bahsetti. Anne babaların isterlerse katılımcı olabileceği ortamların da olduğundan bahseden konuşmacı özellikle gözlemlemek ve ortamlarına dahil olmak isteyenlere de fırsat verildiğini söyledi. Deneyimsel pazarlamada ürün/hizmet ilişkisi, alışveriş kültürü, para kullanmak, mesleklerle tanışmak ve simulayonlara katılmak hem eğlenmek hem öğrenmek, para için çalışmak gerektiğini bilmek, en guzeli çalışmadan bir şey sahibi olamayacaklarını öğrenmelerini çok önemli buluyoruz açıklamasında bulunan konuşmacı, marka sadakati modeline yönelik uygulamalardan da bahsetti. 2013 yılında İstanbul'da kurulması beklenen KidZania, konferans katılımcılarının büyük ilgisini çekmeyi başardı.

2. Gün
Eric DUPLESSİS-Millward Brown-Neuro Marketing Uzmanı
The Branded Mind: Nörobilimin bilimin beyin ve marka bilmecesi hakkında bize anlattığı gerçekler


Pazarlamanın kendini mitlerden kurtaramadığına değinerek sözlerine başlayan Nöro-Pazarlama uzmanı, "Nöro pazarlamada sanki tüketicinin beynine gönderilecek bazı özel mesajlarla ona istediği herşeyi yaptırabileceğini düşünenler var. Böyle bir şey mümkün değil" diyerek beynin çalışması ve markaların beyinde nasıl konumlandırma yarattıklarını belirterek sunumuna devam etti.
Duygunun tanımını, "beynin limbic sisteminde yer alan bir tepkimedir" diye yapan konuşmacı, (heyecanlanma, saldırma, kaçma gibi) tepki sonucunda ya uzaklaşılır ya da yakınlaşılır. Tepkime düşünmeden ortaya çıkar, beyin görür, şekillendirir, tanımlar, duygu çalışıtırır, böylece kalp ritmi hızlanır diyerek YILAN ve CIKOLATA örneğini paylaştı.

Yakınlaş/Uzaklaş... Bu her durumda böyledir diyerek, pazarlamanın bu duygu ve tepkimeleri yakınlaştırıcı olarak iyi duygu yaratacak şekilde konumlandırması gerektiğinden bahsetti. Bu duygu kiminde büyük etki kiminde ise düşük etki yaratabilir, daha once yaşanılan deneyimler, kazanımlar hatırlanarak ön plana çıkabilir. Bu noktada iyi hisseden bir vaat verilebiliniyorsa marka alımı yapılır, marka seçiminiz aslında insanların duygu durumunu ifade eden bir şeydir diyen konuşmacı, duygu geçişlerini sağlayan 2 dk’lık 9 farklı müzikten oluşan ve 9 farklı duygu geçişi yaşatan Erik’s Music Mix 1980-1990 video sunumunu dinleyicilerle paylaştı.
İnsanların eyleme geçmesi ve karar vermesinin aslında tam olarak duygulara hitap edilmesi ile ilgili olduğunu vurgulayan konuşmacı, BJ Cunnigham’ın duygular içinde bir matrix var mı? sorusuna DUYGU farklı DUYGU DURUMU farklıdır yanıtını verdi. Pazarlamacılar DUYGU DURUMU ile ilgilenmelidir, Çünkü duygu kısa sureli duygu durumu ise uzun sürelidir. Duygular duygu durumu ile örtüşürse uyarılma ve heyecan yaratılır, bu durum da cinsiyete göre değişiklik göstermektedir diyen konuşmacı, mesela erkekler eğlence-kızgınlık duygularına daha çok sahipken, kadınlarda her türlü duygu vardır. Kadınlar mevcut her türlü duyguyu gösterirken erkekler duygularını göstermekte genellikle başarılı değildir diyerek kendine ayrılan süreyi tamamladı.

2. Gün
Alpagut ÇİLİNGİR - PepsiCo Türkiye Yiyecek – Pazarlama Direktörü
Dijitalin Ötesinde Marka Stratejisi


"Dijital bir çağdır, Dijital pazarlama demek doğru değil, Dijital Çağında Pazarlama denmesini uygun buluyoruz" diyerek sözlerine başlayan ÇİLİNGİR; çağın kendine göre gerekleri var, buna ayak uydurmalıyız, tüketici davranışlarını gözlemlemeli, tüketicinin ne istediğini beklemeden ondan önce onu bulmalıyız/bilmeliyiz nihai yolumuz budur diyerek sözlerine devam etti.
Doritos için bir strateji belirlemek gerektiğini düşünerek;
1-Modelimiz ne olmalı, işimizi ne olarak tanımlamalıyız
2-Ne yapmak istediğimizi bilirsek yapacak şey bulabiliriz
3-Bilginin nerede olacağı belli değil, onu arayıp bulmak bizim için önemli
4-İçgörüler doğru bir yerde olduğumuzu gösteriyor mu bakmalıyız sözleriyle
DORITOS Akademi Kampanya modeli geliştirdiklerinden bahsetmeye başladı.

DORİTIOS Akademi Kampanyasını Doritos’un Pazar payı kaybettiği bir dönemde, gençlerin tercihini kazanmak adına yeni bir uygulama olarak belirledik diyen konuşmacı, Offline-Online herkese farklı açıdan bakarak TV, sosyal medya, gerçek hayatın içinde olmaya çalışacak Medine Tugrul DDB ekip çalışmasıyla gençlerle bağlantı kurarak pazardaki payın arttırılmaya çalışıldığı konusundaki modeli dinleyicilere tanıtmaya çalıştı.

Gerçek zamanlı bir pazarlama anlayışı sergilemenin bu model için önemli olduğunu vurgulayan CİLİNGİR, “arkadaşlar karşılıksız bir şeyler yapar” düşüncesiyle tüketici bir şey beklemeden onları takip ederek farklı alanlarda gerek teselli, gerekse ödül vererek onların beklemedikleri anda karşılarına çıkmaya çalıştıklarına değindi. Burada samimiyet ve gerçekçiliğin ne kadar önemli olduğunu bizzat yaşayarak gördüklerinden bahseden konuşmacı, yerel aktivasyonlar yaparak, uygulamaya geçtiklerinde de marka ekipleri ve ajanslarla birlikte hareket ettikleri, hiç durmadan yeni marka stratejisi geliştirdiklerini sözlerine ekleyerek birçok uygulama örneğini dinleyicilerle paylaştı.

2. Gün
Yüzleşme: Bir sanatçının marka dinamikleri üzerine söyleşi
Konuk: Ahmet GÜNEŞTEKİN-Sanatçı
Moderatör: Balçiçek İLTER -Gazeteci
MODERATÖR: Ezber bozan, öteki olmak, bu topraklardan bir isimsin nedir seni farklı kılan?
GÜNEŞTEKİN: Mezopotamya bir çok dil/din/sağduyulu yer, onların renkleri ile büyüdüm. Bu bölgede yaşayanlar daha doğarken kodlanıyor.
MODERATÖR: Renkler senin için ne ifade ediyor?
GÜNEŞTEKİN: Renk dildir. İfade edilemeyen duyguların yansımasıdır. Özellikle doğuda kadınlar çok geri planda. Dokumalara, düğün, bayramlarda kıyafetlerinde renk seçimini sayısız renk cümbüşünde anlatım sağlıyor. Bir dil yasaklıysa bunu renklerden başka şekilde ifade edilmesi mümkün değil.
MODERATÖR: Kaç yaşında boyaları elinize aldınız?
GÜNEŞTEKİN: 5 yaşında, yeteneğim fark edildiğinde 8 yaşlarındaydım.
MODERATÖR: İşin sırrı nedir? Dönüm noktası nedir?
GÜNEŞTEKİN: İnatla sanat, İnatla renkler ve Dilimin renklerine inandım. En ümitsiz anımda bile bir gün yaptıklarımın/çizimlerimin hak ettiği yeri bulacağına inanıyordum. İnsanın öncelikle kendine inanması önemli. Önce kendine inanıp sonra başka insanların sana inanmasını beklemelisin ve disiplin çok önemli.
MODERATÖR: Markalaşma sürecinde yüzleşmeden bahseder misin?
GÜNEŞTEKİN: Uzun yıllar hayalimdi. 137 parça 4.000 m² alan içine inşaa edildi. 1.400 m yüryüş alanı içinde 1-2 saatte gezilebiliniyor. İyi olmak ve farklılık size bir yere taşıyan kavramlar. Yaşar Kemal; Ne yaptığının farkında mısın? dedi. Evet farkındayım dedim.
MODERATÖR: Çocuklarla niye çalıştın amacın neydi?
GÜNEŞTEKİN: 18 yıl... Anadolu gezisi... Cocuklukta daha okuma yazma öğrenmeden herkes resim yapmayı öğreniyor, sonra bu öğretinin üzerine farklı öğretiler kazanıyoruz. Her insanın bir yeteneği var. Yapılan işe inanırsanız ve kendiniz olursanız yaşamınızda her şey farklılaşabilir.

2. Gün
Amanda WAKELEY -AW Kurucu, Yaratıcı Direktör
Moda Markasından Lifestyle Markasına Yolculuk


1980 yılında mankenlik yapan, 1990 yılında kendi studyosunu açan, Londra'da Prenses Diana dahil en şık kadınları giydiren WAKELEY, 2005 yılında marka adının kendi rızası olmadan Suudi Arabistanlı bir yatırımcıya satılmasıyla 2008 yılına kadar ileri düzeyde şirket üzerinde farklı bir şeyler yapamadığını anlatarak sunumuna başladı.
2008 yılında markayı geri aldıklarında küçük bir işletmeyi andırması sonucunda sadık müşterisine olan inançla, tasarım, imalat, muhasebe, perakende, lisans yönetimini yenileyerek, tekrar AW markasını canladırma süreçine başladıklarını belirtti.
AW markasını mevcut durumdan risk ve ciddi masrafa girerek cesur davranıp daha yüksek bir kota taşımaya karar verdiklerini anlatan konuşmacı, 2009 yılına kadar yeni yapılanmanın sürdüğünü, markanın hedef kitlesinde bundan sonraki dönemde lüks tasarım ve buna uygun yaşam tarzına odaklandıklarından bahsetti.
Lifestyle, moda zevki anlamına geliyor. Lifestyle kavramı, markaya yeni imkanlar sağlamaktadır ancak bu yeterli değil diyen WAKELEY, lüks yaşam tarzı değil, gerçek yaşam tarzı önemli görülmektedir dedi.

CH Caroline Herrera: Şık bayan
DUF: Superwoman , özgüvenli sık güvenilir
Tory Burch Preppy: Bohem, eğitim görmüş, anne olan
AW: Çalışan, Şık, Güzel görünmeye önem gösteren, İngiliz ama kalbi Avrupalı olan.
Eskiden bu ayırımların tam olarak yapılamadığından bahseden konuşmacı, modanın yaşam tarzına nasıl dönüşeceğini tarih ve mirasımıza bakarak karar verebilecek olunduğundan bahsetti.
Yaşam tarzı konumlandırması ile müşterilerin artık şık, alımlı, seksi, değerlerine uygun olarak tanımlanması gerektiğini vurgulayan WAKELEY, ürün+moda+yaşam tarzı ile markanın bütünleşmesi gerektiğinin altını çizerek, yarattıkları markalardan örnekler sunarak sunumunu tamamladı.

2. Gün
Lauren Bush Lauren-FEED Projesi – Başkan, Yaratıcı Direktör
FEED’le Hayata Katkı: Doğa Dostu Tasarım & Sosyal Sorumluluk


Eski ABD Başkanı George Bush’un torunu olan Lauren, 5 yıl önce kurduğu açlıkla şavaşan şirketi FEED Project’i ve misyonunu anlatarak sunumuna başladı. FEED markasını, açlık çeken ülke çoçuklarına öğle yemeği desteği vermek üzere kurduklarından bahseden BUSH, FEED çantası üzerinde 1 rakamı var, çanta alındığında bunu neden aldığını biliyorsun, üzerindeki bu rakam o çantayı alan tüketicinin kaç çocuğu beslediğini gösteriyor.

5 yıllık süre boyunca Disney, CNN, Godiva gibi dünya devleriyle çalışma fırsatı bulduklarından bahseden BUSH, büyük markalarla ortaklık kurarak, misyonun daha fazla kişiye aktarılabileceğinden bahsetti. 600 binden fazla FEED çantası satıldığından bahseden BUSH, 60 milyon çocuğa yemek sağlanmış olduğunu vurguladı.
FEED Project olarak yeni bir model, kar elde edilebilecek bir şirket olduklarını anlatan konuşmacı, henüz küçük bir şirket olduklarını belirtti, dikkatli ortak seçimi ile ilerlemek istediklerinden bahseden BUSH, 3 şeye inandıklarını anlattı.
1- Tasarım,
2- Herkese fayda sağlayacak bir iş
3- Dünyaya hizmet

İnsanlar artık daha derin, anlamlı olan şeyleri arıyorlar http://www.feedprojects.com/
8 kişilik ekiple 80 $ satılan FEED’in özellike Noel tatil dönemlerinde, özel günlerde internet sitesinde satın alımlar yapılarak cocuklar için önemli bir katkı sağlanacağını vurguluyoruz diyereki havalimanı ve blog'lardaki haber ve reklamlardan örnekler sunarak sunumunu tamamladı.
İlk kez Türkiye’ye geldiğini belirten BUSH, Türk perakende markası ile çantalarını satmak için çalışmak istediklerini söyledi.

2Gun
M.İlker KOÇAK - TTNet-Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı
Dijital Eğlence Devrimi


Teknolojik gelişmelerin yaşadığımız eğlence devrimini nasıl etkilendiğinden bahsederek sunumuna başlayan KOÇAK, mobil, GSM, smart phone, tabletin sosyal medyada facebook, twitter'ın hayatımıza girmesiyle abonelerin kendine farklı alanlarda yer edinilmesiyle birlikte alışkanlıklar değişti, sosyal mecralar, zamanlar ciddi değişime uğradı diyerek sözlerine devam etti.
Tüm dünya dijital değişim sürecini yaşıyor, bu değişime TTNet’in öncülük yaptığına inanıyoruz diyen KOÇAK, dünya genelinde yapılan araştırmalardan bazı başlıklar sundu.
2.27 milyar kişi internet kullanıyor. Dünya nüfusunun % 33'ü... Türkiye de 35 milyon internet kullanıcısı var. 60 yaşında bir kişinin hayatının 3 yılı internet başında geçiyor. Hergün 4 saat internette geçiyor...
1 milyar facebook kullanıcısı var.
Bu rakam Amerika nüfusunun 3 katı,
Çün nüfusunun yarısından daha fazla.
Aylık ortalama kişi başına 25 GB kullanılıyor,
% 50 oranında her yıl kullanıcı artışı var.
2013 yılında en az 40 GB olması bekleniyor.
İnternet başında en fazla vakit geçiren 3 ülke içinde Türkiye var.
Haftada 32-33 saat internette zaman geçiriyoruz.
Tivibu-TTNetMüzık-Playstore-TTNet Kitap toplamda 6 milyon kullanıcı var. Servis sağlayan olarak bakıldığında TTNET Dünya da ilk 10, Avrupa da ilk 5 içinde diyerek sözlerine devam eden konuşmacı, servis sağlayıcıları hakkında ayrı ayrı tanımlar yaptı ve tanıtıcı videolar gösterdi.
Ayrıca doğru kullanıcı kitle, doğru markayı buluşturma yönünde reklam kampanyaları oluşturduklarından bahseden KOÇAK, Tivibu reklam alanlarını tanıttı.
Pazarlama faaliyetlerini dijital üzerinden yaptıklarına değindi. Müzik+Oyun+Kitap sağlayıcılarını kampanya raporlarından takip edebildiklerini ekledi.
Oyun platformunda 150-200 milyon $ Pazar payına ulaştıklarını anlatarak yeni oyun çeşitleri ve playstore hakkında bilgi vererek sunumunu tamamladı.

Sevgiler
belginusanmaz@gmail.com

5310 kez okunmuş Belgin Usanmaz

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
#PZ2016 İkinci günden dikkat çekenler...   106 gün önce eklendi
10. Marketing Power Konferansı Notları   362 gün önce eklendi
12. Liderlik Zirvesi geniş özeti...   713 gün önce eklendi
9. Marketing Power Conference geniş özeti...   749 gün önce eklendi
15. Pazarlama Zirvesi Notlarım...   857 gün önce eklendi
Akıl karar aldırır, Kalp kariyer yaptırır...   1084 gün önce eklendi
8. Marketing Power Conference geniş özeti...   1118 gün önce eklendi
'Customer Power Conference' gözlemlerim...   1227 gün önce eklendi
Yeşil İş Green Business 2013 Konferans Notlarım   1270 gün önce eklendi
10. LİDERLİK ZİRVESİ   1468 gün önce eklendi
Innovation of Marketing   1496 gün önce eklendi
MCT İnsan Kaynakları Zirvesi Konferans Notları   1516 gün önce eklendi
• Marka 2012 Konferansı Notları 2. Gün   1573 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 1. Gün   1580 gün önce eklendi
MARKALARDA başarıya giden yol, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK   1783 gün önce eklendi
Sun Tzu'nun Savaş Sanatı'na Göre Marka Stratejileri   1885 gün önce eklendi
2011 Marka Konferans Notlarım   1945 gün önce eklendi
Sürdürülebilir Marka Şehir: İzmir   2027 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (1. Gün)   2308 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (2. Gün)   2309 gün önce eklendi
Kurum Markası mı? Yoksa Ürün Markası mı?   2574 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım2   2672 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım1   2673 gün önce eklendi
Ülke Markalaşmasında Kurumsal Yönetim Anlayışına Yönelik Yaklaşımlar...   2778 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 2   3044 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 1   3051 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.