reklam
reklam
reklam
reklam

Marka 2012 Konferansı Notları 1. Gün

Köşe Yazısı - 25 Aralık 2012, Salı
GözlemliYorum: Belgin Usanmaz

Marka Konferansına ait notlarımı yine Halklailiskiler.com.tr'den sizlerle paylaşmaktan mutluyum. Dilerim notlarım herkes için faydalı, yeni yıl herkes için huzur dolu olur...

Belgin Usanmaz



Marka Konferans Notlarım 1. Gün
13-14 ARALIK 2012 Swissôtel-İSTANBUL

Konferansın Bazı Konu Başlıkları
-Ortak Değer yaratmak
-Hayalleri Gerçekleştirmek-Kişisel yeteneğe Dayalı Marka gücü
-Sürdürülebilir Marka Olmak
-Dijitalin Ötesinde Marka Stratejisi-Dijital Eğlence Devrimi
Bir kentin Marka Değeri sanatla yükselir mi?


Konferanstan Kısa Kısa…
  • Marka Konferansı, dünyaca ünlü konukları ve kitlelere ilham veren sunumlarıyla Türk ekonomi dünyasının lokomotifi olan markalara yeniden güç verdi. Türkiye ve dünyadan marka ekiplerini , İstanbul’da buluşturan konferans, her geçen yıl devrim yaratacak nitelikte yeniliklere imza attı.
  • Konferansının en belirleyici farkı, var olan gündemi takip etmek yerine, yeni bir gündem yaratmasıdır.
  • Konferans bu yıl da gerek konuları gerek konukları gerekse misyonu ile iş dünyasına en güncel marka yönetim bilgilerini, ezber bozduracak ve en çok ilham verecek yöntemlerle , kalıcı şekilde sunarak, markaların ve marka ekiplerinin geleceğini şekillendirmeyi yine başardı.
Marka 2012
Konuşmacilar’dan bazıları…
Haydar YENİGÜN          Charles FINCH
Cem ERİÇ                   Shay DROHAN
Ahmet GÜMÜŞTEKIN    Tom AIKEN
Alpagut ÇİLİNGİR         Erik Du PLESSIS
İzzet ÇAPA                  Amanda WAKELEY
İlker KOÇAK                Lauren Bush LAUREN

Encounter: Balçiçek İLTER

Marka 2012
Shay DROHAN-The Coca Cola Company-Gazlı İçeceklerden Sorumlu Başkan Yardımcısı
Ortak Değerlerden “ Ortak Değer “ Yaratmak

DROHAN, Ortak değer yaratmak, doğru profile, doğru tema belirleyerek, doğru bir eşleştirme yapıldığı takdirde, marka tüketici için muhteşem bir seçenek olacaktır diyerek sözlerine başladı.
"Bir reklam kampanyası için, 140 sanatçı danışman konumunda çalışarak, her biri tek tek ele alınıp, Yıldız ne istiyor, marka ile hangi ortak platformda buluşabilir? inceleniyor. Mesela bir sporcu ele alınıp nasıl marka iletişim sürecine dahil edilebilir? analiz ediyoruz" diyen konuşmac; bu analizde reklam kampanyası içeriği, ajans programlama, dijital platform vb. gibi bir çok alanda büyük bağlantılar sağlandığını anlattı.
Tüketici artık doğru şekilde düşünüyor, uzun sureli ilişki ve doğru sinerjiye odaklanıyor diyen DROHAN, ortak değer yaratmak için;
1-Eğlence çalışmanın özüne konulmalı.
2-Pazarlama bütçesi iyi yapılmalı sanatçılara ayrılan paya dikkat edilmeli.
3-Uzun sureli ilişki yaratmak önemli, farklı hedef kitleler bu ortak değerde buluşacak şekilde etkileşim yaratılmalı.
4-Tasarım, dizayn,editörün uyumu önemli.
5-Markalar yaratıcı sürece mutlaka dahil edilmeli

Red Bull-Shopar ortak değer yaratma örnekleri sunan konuşmacı, alanında ün yapmış kişilerin toplumu etkileme ve teşvikinde büyük rol oynadığının altını çizdi. Çevre kuralları ve toplumsal bir mesajı iletmede seçilen kampanya teması ve sanatçı seçiminin önemini vurgulayan DROHAN, Coca Cola için 270 ülkede yaratılan değerlerden, örnekler sundu.
Her ülkenin kendi dokusuna uygun ortak değeri, eğlence anlayışı ve hikayesi olduğundan bahseden başkan yardımcısı, birebir ilişki kurmada “neyin önemli olduğunu eğer anlarsanız, dinlenirsiniz” diyerek sunumuna devam etti.

Birmilyonnedenvar kampanyası hakkında bilgi veren DROHAN, http://www.campaigntr.com/2012/11/21/26487/coca-cola-daha-iyi-bir-dunya-icin-bir-milyon-neden-ariyor/ şirket değeri, marka değerini etkiliyor, bu ikisi arasında tutarsızlık varsa markalar uzun vadede gerçek potansiyele ulaşamaz dedi ve Coca Cola olarak iyimserliğe inandıkları yeni kampanyayı, “yarının bugunden daha iyi olacağına inandıkları” yönünde farklı ülkelerde (Mısır, Meksika, Afirka) nasıl anlatmaya çalıştıklarından örnekler sundu.
Pazarlama Modeli: Ortak değerler belirlemek, bunu uygularken lokal olmak önemli, dünyanın nereye gittiğinin iyi belirlenmesi her şey adına umut beslenmesi vurgusu ortak değer için çok önemli diyen konuşmacı, Meksika'da “ne zaman adadan biri ayrılmaya korksa,  adayı daha iyi bir yer yapmaya çalışıyoruz” teması ile ilerlediklerini ve kadınlara işlerini kurma yönünde destek olmak amaçlı neler yapıldığını anlattı .
Marka olarak faaliyet gösterdikleri her ülkede toplumun “esenlik ve iyilik haline“ baktıklarını belirterek, "mutlu olan insanlar daha sağlıklı hayat sürerler marka olarak biz insanların daha mutlu olması için o toplumun neye ihtiyacı var onu belirleyip ortak değerleri üzerine çalışmalar yapıyoruz, Coca Cola olarak çalışanlarımız ve işbirlikçilerimizi bu zihniyete sahip kişilerden seçmeye özen gösteriyoruz. Bize inanmaları ve sorunları firsata çevirmek için aynı yöne bakmalarının şirket ve marka değeri için ne kadar önemli olduğunu anlamalarını istiyoruz" diyerek kendisine ayrılan süreyi tamamladı.

Marka 2012
Levent BÜYÜKUGUR-İstanbul Doors Group-Kurucu Ortak
Tom AİKENS-Tom’s Kitchen-Kurucu Baş Aşçı


Kişisel Yeteneğe Dayalı Marka Gücü

“Yaşamımızda her şey tesadüf, şans, işini sevmek ve tutkuyla başlar, bizim hikayemiz de böyle, 1993 yılında İtalyan restoran açma hayali ile bugun gelinen noktadaki markalaşma çalışmalarının gerçekten anlatılmaya değer bulunması bizi mutlu ediyor" sözleri ile sunumuna başlayan BÜYÜKUGUR, ilk olarak Ristoronte Pizza ile çıktıkları marka yolculuğunda ortağının ve kendisinin yaşadıkları sıkıntılı süreçleri anlattı.

Bugün 4 ortak, 20 marka ve 40 mekanla, yılda 3.5 milyon kişiye hizmet vermenin Londra, Moskova, Bakü’ deki restoranlarla yeme içme sektörünün hem keyifli hem de yatırım zorluklarına değinen konuşmacı, mesleğini severek yapmanın önemini vurgulayak, sevdikleri işi yaptıkları için işlerini iş olarak görmediklerinden bahsetti.

Uzun mesai, büyük tutku ve emekle çalışmanın marka gücü üzerindeki etkisini vurgulayan BÜYÜKUGUR, “Tutkunuzu takip ederseniz çalışmak zorunda kalmazsınız“ diyerek etkileyici bir sözle sunumunu tamamladı.

Tom AIKENS-Tom’s Kitchen-Kurucu Baş Aşçı

Baş aşçı AİKENS, küçük yaşlardaki yemek yapma ilgisini ve restoran sahibi olma hayali hakkında düşündükleri ve yaşadıklarını anlatarak sunumuna başladı. Mutfakta ilham almak çok önemli, mevsimsel özelliklerin ilhamla birleştirip, her biri kendi alanında uzman ekip arkadaşları ile çalışmanın iyi iş çıkarmadaki önemini anlatan baş aşçı, mutfaktaki çalışmanın bir saate benzettiğini belirterek bu ekip (teamwork) içinde birinde problem çıkarsa her şey bir anda bozulur ve anında sonuçlarını görebilecekleri büyük bir olumusuzlukla karşılaşılır olacağından bahsetti. Yemek blogları, twitter, facebook gibi dijital platformların hızla olumlu ya da olumsuz bilgiye dönüş yaptıklarını belirten konuşmacı, özellikle yeme içme sektöründe gelecek yılların büyük etkisi olacağını belirterek sunumunu tamamladı.

Marka 2012
Angie MOXHAM-3 Monkeys Communication-Chief Monkey
"Hikayen nedir? PR’ın gerçek değeri yazılan bültenler değil, yaratılan hikayeler"

PR düşüncesi “zihinde ve kalptedir. Brand=Product=Story

"PR temel konusunu basın bülteni sananlar var. Halbuki gazete, blog, ünlü kişiler iletişim kanalınız ne olursa olsun müşteri marka hikayenize öncelikle inanmalı. Bu yazılarak olacak bir şey değil tam olarak. Markalarla ilk karşılaşma anında % 30 ilgiyi görsellikle çeker, sonraki ilgi tamamen kafalardaki soru işaretine verilecek uygun caveplardır" diyen konuşmacı, marka vaadinin gerçek olmasının bu noktada ne kadar önemli olduğundan bahsetti.
Dijital çağ ile birlikte, artık tüketiciler, araştırma yapmadan, yorumları, fikirleri almadan o ürüne ya da hizmete ilgi göstermiyorlar diyen MOXHAM, bu ortamda bir markanın dürüst, otantik, açık sözlü bir hikaye kurgusu yapılması yönünde birçok markadan örnekler sundu.

Medya+Blogger+Hikaye yazarlığı aslında bilimsel bir çalışma şeklinde yorumlanmalı diyen konuşmacı, PR hikaye yazar, ancak bana yazdıklarıma inan demek artık o kadar kolay değil. Mutlaka insanları etkilemek, söylemden çok onların deneyim sahibi olmalarını sağlamak önemlidir dedi. Sohbetleri forumlarda yönetmek, anında cevap vermek, gerekli saha kontrolleri yapmak oldukça ciddi bir çalışmanın sonucu olabilmektedir diyen MOXHAM, eskiden FARKINDALIK önemliydi şimdi DAHİL OLMAK,
eskiden ÜRÜN satmak önemliydi, şimdi HİKAYE ANLATMAK (The Story of Grander) önemli diyerek sunumuna devam etti.

Microsoft'dan örnekler sunan MOXHAM, "Hedef kitle" Trend belirleyici olmalı. Öyle içerik yaratmalısınız ki hedef kitle size gelsin size yönlensin ve Hedef kitleyi sevdiği kişiyle ilişkilendireceksin ki hikayenizin içinde bu hedef kitle yer alabilir olsun. Ayrıca ilgili hedef kitleyi nerede bulacağınız önemli ve bu alanda her kanalı kullanmalısınız diyen konuşmacı, yeni iletişim kanalları ile yaptıkları örnek çalışmaların sunumunda bulundu.

Büyük bütçeli reklam ve PR çalışmalarından da bahseden MOXHAM, sadece reklam değil, brief şeklide entegre bir reklam çalışması yapıldığından bahsetti. Milyonlarca euro harcanarak yapılacak bir reklama çekici bir hikaye yazmanın ve bunun hedef kitleyle buluşturmanın kolay bir iş olmadığından bahseden konuşmacı, PR'ın basit bir faaliyet alanı olarak değerlendirilmemesi gerektiğinin altını çizerek sözlerini tamamladı.


Marka 2012
Melkan-Murat TABANLIOĞLU –Tabanlioğlu Mimarlık-Mimar
Kaostan Gelen Güç


Sinerji oluşturmak için hayatlara yaşamın içinde girip bakmak lazım. Safir ve Kanyon alışveriş merkezlerinin konsptinde neleri düşünerek yol aldıklarından bahsederek sözlerine başlayan Melkan Hanım, şehirdeki uzaklıkları insanlar için ne kadar yakınlaştırırsak kendilerini iyi hissettirebiliriz diye düşünüyoruz, bu gözle baktığımızda mimar olarak “bir yere gittiğinizde insanların o yere ait olmak istedikleri yönündeki hissiyatı” inşaa etmeye çalışıyoruz diyerek sunumuna devam etti.

T-Collection-T-Common Grounds-T-Dubai-T-Info Africa tasarımlarından örnekler sunan TABANLIOĞLU, insanlarda enerji var ve yoğun yaşadıkları yerdeki enerjiyi mimari hayatlarla değişiklik ve farklılık yaratmaya çalıştıklarından bahsetti.
T-ART in ARCHITECTURE Türkiyenin en popular binası olacak olan AKM bahseden Murat Bey, İSTANBUL MODERN’in mimari özelliklerinden bahsetti.

Son bir kaç yıldır mevcut yapıları başka bir yapı haline çevirmekle ilgili çalışmalar yaptıklarını anlatan konuşmacı, yeniliğin bulunduğu Alana farklı perspektif kazandırmasını önemsediklerini bunu da iş önceliği haline getirdiklerini anlattı.
Anlatacaklarından çok gösterecekleri şeyleri olan TABANLIOĞLU çiftinin, ”bazen markalar için birşeyler üretiyorsunuz, bazen de ürettikleriniz marka oluyor” diyerek son dönemde yurt içinde ve yurtdışında gerçekleştirdikleri projelerden mükemmel örnekler sunarak sunumunu tamamladılar.


Marka 2012
Jean-Claude BIVER-HUBLOT-Başkan
Yenilikçilik ve İsviçre Saat Endüstrisi


Geleceklere bağlı olmayan gelecek olamaz!
Çarpıcı bir sözle sunumuna başlayan başkan, geleceği hissediyorsanız geçmişten referans alın, geleceği tasarlayın. İnovasyon markanın genlerinde olmalı, inovasyon ruhu taşımak önemli, inovasyon hayatın özü diyerek sözlerine devam etti.

"İnovasyon meraklılıkla başlar. Baktığın şeyde "Neden?" sorusunu ara, bu soru farklı bakmanı sağlayacaktır. Bu soruyu sormakla her zaman kendinize yeni bir yaşam ve davranış biçimi kazandırabilirsiniz. Meraklılık yeni öğretiler getirir" sözleri ile sunumuna devam etti.
Aristo’nun “O KADAR UZUN ZAMANIMI ALDI Kİ TEKRAR COCUK OLMAK“ sözleri ile yaratıcılığın içimizdeki çocukla alakalı olduğunu belirtmeye çalışan konuşmacı, kendi içimizde yaratıcılık adına keşfetmemiz gereken işte budur dedi.

“Balık akıntı ile aynı yöne yüzerse o ölü bir balıktır, akıntı ile hareket edenler ölüdür, çünkü normal şartlarda balığın sağa sola farklı yönde yüzmesi gerekir, insanların yaratıcılığı da böyle olmalı, farklı yönlerde yol alınması gerekir" diyen BIVER, marka olarak kalabilmek için inovasyon ve neden sorusunun ne kadar önemli olduğunu burada vurgulamaya çalıştı.

İsviçre’nin 1600 senedir saat endüstrisinde lider olmasını, inovasyonu hiç bırakmadıklarına bağlayan konuşmacı, eskiden saat sadece zamanı gösteren bir araçtı, ancak şu anda sizin kim olduğunuzu gösteren, kendinizi ifade eden bir araç olarak tanımlanıyor dedi.

Çin ve Hong Hong’dan saatin zenginlik göstergesi olarak tanımlandığına dair örnekler verdi. Mesela Çinde kadınlar, erkekler için statü haline geldi. İnsanlar diğerlerinden daha fazla para kazandığını göstermek için prestij; genç bir kadının yanında yer alması yaşlı erkekler için zengin olduğunun gösteririr şeklindedir diyen başkan, Hong Hong’da zenginliğini araba ve kadınla gösterilmesi başarılamazsa saat ile gösterileceği bilinmektedir diyerek interaktif sunumunu sonlandırdı.


Marka 2012
Haydar YENİGÜN-Ford Otosan-Genel Müdür
Fonksiyonellikten Akıllı Güzelliğe: Sürdürülebilir Marka Olmanın Sırları


Otomobil sektörünün geçmişten bugüne gelişimini anlatarak sunumuna başlayan YENİGÜN, globalleşme ile sektörde büyük devler ortaya çıktı ve bu devler fark ettiler ki müşteri artık farklı birşeyler istiyorlar. Müşterilerin bu istek ve beklentisi ile fonksiyonu en üst düzeyde olduğu ürünler çıkarılmaya başlandı. Yeni trendler ortaya çıktı. Düşük yakıt, araç içinde mekanik asistanlar, müşteriye özel tasarımlar derken AR-GE yaratıldı. Artık sektördeki yenilikler “teknoloji+emniyet+eğlence” yaratacak şekilde yapılandırılmaya başlandı. Müşterilerin artık talepleri profesyonel, daha kaliteli, efektif, hafif...

Ford grubu içinde bu özellikleri ile yol alan kendi alanında marka olan TRANSIT, kendine bir yer edinmiş oldu diyen YENİGÜN; yeni, farklı, inovatif olmanın 47 yıllık bir marka için büyük çaba gösterilmesi gereken bir durum yarattığından bahsetti.

“Mevcutta yapamıyorsan yenisini üret” şeklinde bir düşünce ile ilerlediklerini belirten konuşmacı, üretilen ürünün her bir müşteri ihtiyacına tek bir cevap verecek ürünler üretilerek 47 yıldır kendi ticaret ve kendi ekonomisini oluşturan bir markanın kendi müşteri kitlesini de yarattığını vurguladı.

“Herşey değişse de değişmeyen tek şey kendini markalaştırabilen ürünlerdir” diyen konuşmacı, BJ Cunningham’ın “Pazar stratejiniz bu 47 yıllık süreçte nasıl değişti? sorusuna; "bugünkü profesyonel tüketicinin talebi birçok şeyi değiştirdi, 1.300 mühendis ordusu ve mevcut markayı daha ileriye götürmek için AR-Ge çalışmaları yapıyoruz, dolayısıyla hem yenilik hem de teknolojik açıdan her geçen gün tüketici beklentilerine anında cevap verebilecek yenilikler bulup, efektif bir şekilde mevcut ürüne uyum sağlaması yönünde gelişiyoruz diyerek cevap verdi.
Ayrıca pazarlama stratejimiz mevcut araçların yeniye uyumunu sağlayacak yönde tamamlayıcı olmasına özen gösteriyoruz diyen YENİGÜN, 47 yıllık TRANSIT aracın gelişim yolculuğunun gösterildiği video ile sunumunu tamamladı.


Marka 2012
Cem ERİÇ-Kanyon AVM-Genel Müüdür
Çağdaş Şehirli Yaşam Merkezi Yaratırken Markalaşmanın Önemi


Bugün markalar dünyası, müşterilerine sıradanlığı rededen, kişilere özel deneyim ve ürünler sunulan alanları pazarlıyor. Alışveriş merkezlerini, sosyalleşme, eğlenme, paylaşımın olduğu ortamlar, kentli insanın buluşma adresi, şehir hayatının nabzını tuttuğu yer olarak tanımlayan ERİÇ; Kanyon’un bu açıdan bakıldığında konumunun tüketici gözünde nasıl olduğunu ya da olması gerektiğinden bahsederk sunumuna başladı.

Kanyon’un genç, 15-34 yaş müşteri kitesine hitap eden, şık, bakımlı, sıklıkla alışverişe gelen, sinema, café, spor yapmak için sürekli sabit müşteri kitlesi olduğunu vurgulayan konuşmacı, sürdürülebilir ve tercih edilebilir bir marka olması için yapılan birçok pazarlama aktivitesi olduğunu belirtti.

Bunlardan bazıları; Gençlik konserleri, Organik ürünler haftası, Ajda Pekkan gibi konukların davet edildiği söyleşiler, Özel Virgin Radyo 99.4 yayını, PUP-POX projesi, Şarap severler, Kitap imzalama gunleri, Çocuklar için Eğlence Odaklı organizasyonlar...
Ayrıca internet üzerinden Instagram-Mobil uygulamalar, Blog,Twitter, Facebook yarışmaları, paylaşımları düzenlendiğinden de bahseden ERİÇ, bu kadar dinamik bir ortamda birçok konsept markalarla tüketicinin buluşma yaratmasını sağladıklarından da bahsetti.

ERİÇ, müşteri talep ve beklentileri doğrultusunda bazı markaların m² büyütüp bazılarında küçülmeler yaşandığını, tüketici hem alışveriş yapsın hem de farklı deneyimler yaşasın diye düşünerek her dönem mevcut yapıda bir çok değişikliğin yapıldığının altını çizdi ve katılımcılarla bu değişiklikleri video ile tanıtarak sunumunu tamamladı.


Marka 2012
Nicholas IND-Brand Idea Inventor-Marak Yazarı, Marka Fikir Mucidi
Çağdaş Şehirli Yaşam Merkezi Yaratırken Markalaşmanın Önemi


"Şirketler müşterilerle birlikte yeni fikirler geliştiriyorlar. Artık yeni birşeyler yaratmaktan çok birlikte birşeyler yaratma dönemi başladı, eskiden kahvelerde fikir alışverişinde bulunulur, her türlü bilgi paylaşımı bu ortamlarda sağlanırken şimdilerde internet ortamı bu görevi yerine getirmektedir" diyen konuşmacı, etkileyici sözlerle sunumuna başladı.

Herkesin katılımcı olduğu dönemden geçiyoruz, eksiden olduğundan daha fazla bir paylaşım var, marka ilişkiler eskiden kontrollüydü, pazar araştırması bu kadar yoğun yapılmazdı, tüketicilerin geri bildirimi bu yönde değildi... Artık her şey değişti diyen marka fikir mucidi, BRAND TOGETHER kitabı hakkında bilgi verdi.
IND, kitap için;
"5 yazar, 20 firma ile mülakat yapılarak, 25 uzman konuşup, 236 tüketici internet ortamında 52 gün boyunca 15 binden fazla yorum yapıldı.
Marka ile belli bir sürede çalışan firmanın gelişimine nasıl katkı sağlanır araştırıldı.
Markanin yaratım sürecine katılanlar için sosyalleşmede ve belirli bir çevre oluşturulmasındaki katkısı büyük etki yarattığı tespit edildi.
Tüketicilerin bu sürece herhangi bir beklentiye sahip olmadan katılmaktan mutlu olduğu görüldü.
Bu araştırmada hem tüketici hem de marka yöneticilerinin bir şeyler öğrenmiş olmasının önem arz etmesi sonucunda 21 farklı platformda 130 proje oluşturuldu. Her ilginç konunun tartışılarak sonuca ulaşılmasının markanın sürdürülebilir olmasında ne kadar büyük bir değer kazandığı gözlemlendi diyerek" görüş ve düşüncelerini katılımcılarla paylaştı.
Fire Fox ve Lego örneklerini sundu.

2. Gün Notları için tıklayınız: www.halklailiskiler.com.tr/Marka2012 

Halklailiskiler.com.tr

4800 kez okunmuş Belgin Usanmaz

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
#PZ2016 İkinci günden dikkat çekenler...   139 gün önce eklendi
10. Marketing Power Konferansı Notları   395 gün önce eklendi
12. Liderlik Zirvesi geniş özeti...   746 gün önce eklendi
9. Marketing Power Conference geniş özeti...   782 gün önce eklendi
15. Pazarlama Zirvesi Notlarım...   890 gün önce eklendi
Akıl karar aldırır, Kalp kariyer yaptırır...   1117 gün önce eklendi
8. Marketing Power Conference geniş özeti...   1151 gün önce eklendi
'Customer Power Conference' gözlemlerim...   1260 gün önce eklendi
Yeşil İş Green Business 2013 Konferans Notlarım   1303 gün önce eklendi
10. LİDERLİK ZİRVESİ   1501 gün önce eklendi
Innovation of Marketing   1529 gün önce eklendi
MCT İnsan Kaynakları Zirvesi Konferans Notları   1549 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 2. Gün   1606 gün önce eklendi
• Marka 2012 Konferansı Notları 1. Gün   1613 gün önce eklendi
MARKALARDA başarıya giden yol, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK   1816 gün önce eklendi
Sun Tzu'nun Savaş Sanatı'na Göre Marka Stratejileri   1918 gün önce eklendi
2011 Marka Konferans Notlarım   1978 gün önce eklendi
Sürdürülebilir Marka Şehir: İzmir   2060 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (1. Gün)   2341 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (2. Gün)   2342 gün önce eklendi
Kurum Markası mı? Yoksa Ürün Markası mı?   2607 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım2   2705 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım1   2706 gün önce eklendi
Ülke Markalaşmasında Kurumsal Yönetim Anlayışına Yönelik Yaklaşımlar...   2811 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 2   3077 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 1   3084 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.