reklam
reklam
reklam
reklam

Marka 2008 Konferans Notları 2

Köşe Yazısı - 22 Aralık 2008, Pazartesi
GözlemliYorum: Belgin Usanmaz
Tarih: 27-28 Kasım 2008
Yer: Çırağan Palace-İSTANBUL
Hazırlayan: Belgin USANMAZ

II.GÜN: 28.11.2008

Konuşmacı: Sarah McCARTNEY Marka Strateji Uzmanı, Yazar Little Max Kurucu, Yönetici

Sunum Notları: Markanın şeytani ikizi: Sahtecilik

Markalar, sahte markalar ve müşteriler arasındaki karmaşık ilişkiyi The Fake Factor adlı kitabında ele alan Marka Strateji Uzmanı McCartney, Tüketici, markaya kalitesi nedeniyle hayran olmuşken, kalitesiz olduğunu bildiği sahte markayı neden satın alıyor? Tüketicinin markaya sahip olma tutkusuyla neredeyse bir madde bağımlısı gibi davrandığı bu durumda kötü yola sapmasına ve bu sahtekarlığa alet olmasına sebep olana duygular neler? Sorularını sorarak interaktif sunumuna başladı.

Bu gün dünyada en fazla taklit ürünlerin olduğu ülkenin”Çin” olduğundan bahseden konuşmacı, ilaçlar, güneş gözlüğü gibi ürünlerin taklitlerinin tehlike saçtığını dile getirerek , bu ürünleri alanlar sayesinde taklitçiliğin arkasının kesilmediğine yönelik dünya markalarından örnekler sundu. (Louis Vuitton-Swatch).

İnsanları taklit alıma yönlendiren özellikler arasında; “Ucuz olması-o ürünü kullananların parçası olma isteğinin” ilk sıralarda yer aldığını söyleyen McCartney, insanların üretim fazlası, orjinal ürün denilmesinden etkilendiğini ve böylece alıma geçtiğini, artık büyük markaların bile kendi ürünlerinin taklidinden gelir elde edecek seviyede bu duruma göz yumduğunu gösteren Avrupa’dan örnekler verdi. Bu durumun anlaşılır bir şey olmadığını savunan konuşmacı, hatta suç bile olduğunu dile getirerek bu konudaki düşüncelerini dinleyicilerle paylaştı.

Taklit ürünlerin piyasa varlığını sürdürmemesi için;

Güvenilir-itibarlı mağazalarda satılması,
Marka yöneticilerinin dikkatli olması, tedarik zincirini kontrol etmesi,
Satıcıların bu işi cazip bir şekilde sunmaması,

Gerektiğini sözlerine ekleyen konuşmacı, “ Bu taklit ürünleri üreteni aslında ele geçirmek lazım, satanı değil “ diyerek, kanunların bu konuda (fikri mülkiyet-organize suç) yeterli olmadığını ve kontrol mekanizmasının iyi işlemediğini sözlerine ekledi.

İnsanların orijinal bir ürüne sahip olamadığı durumlarda devreye giren taklit ürünleri tercih ederken Why buy them? Why not buy them? Why make them? Gibi baş soruları kendisine sorarak bu piyasanın büyümesine destek olmaması bir vatandaşık görevidir diyerek sunumunu tamamladı.

Konuşmacı: Erem DEMİRCAN Türk Telekom-Pazarlama ve İletişim Başkanı

Sunum Notları: Türk Telekom

Son üç yıldır tüm Türkiye, her geçen gün yaşantımıza biraz daha nüfuz eden, müşterisine her gün biraz daha yakınlaşan, popülaritesini büyük bir hızla arttıran bir marka değişim hikayesine Türk Telekom ile tanıklık ediyor diyen Demircan, gerek teknolojik atılımlar, gerek müşteri odaklı hizmetler gerekse yaratıcı ürün fikirleriyle bugün gelinen noktada “Yakınsama” Teknolojilerinin önemini vurgulayarak sözlerine başladı.

Yakınsamayı; “Mevcut teknoloji ve hizmetlerin bir odak noktasına doğru birbirine yaklaşması “ tanımlayan konuşmacı, oyun-eğlence-eğitim-medya birbirine yakınsamasının sbt bir hat hizmeti olarak kullanıcılarla nasıl buluşturulduğunu anlattı.

Cep tel-el bilgisayarı-oyun konsolu tek bir cihazda biraraya gelmesi yakınsamaya güzel bir örnektir diyen konuşmacı; Yakınsama dünyası içine giren ürünleri ve
hizmetlerin tanıtımını yaptı.

Bunlardan bazıları:

Videfon: Görüntülü telefon hizmeti
Vitamin: Çocukların sanal gerçekler içinde bilgiyi alması

IPTV:Hayatı kişiselleştirmesi(kaçırdığın bir programı istediğin zaman seyretmek,kişiye yönelik reklam sunumu gibi) oldu.

Bu yeni ürünlerin haricinde Demircan ayrıca, aynı reklam kuşağı içinde , farklı ürün reklamları ile farklı hedef kitlelere ulaşabilecek sistemlerle medya pazarlamasının yeni bir boyut kazanacağını sözlerine ekledi.

WİRO(internet olan heryerde sabit hat üzerinden iletişim) ve Wi-Phone(tek bir telefon numarası(ev tel) kullanımı) ürünlerinin tanıtım ve fonksiyonel özelliklerinin anlatıldığı bir sunum gerçekleştiren Demircan, kullanıcısına değer sağlayacak yeni her türlü teknolojik hizmeti Türk Telekom olarak kullanıcılarla buluşturacaklarından büyük bir gururla bahsettiğini söyleyerek kendisine tanınmış olan süreyi tamamladı.

Konuşmacı: Anne Lise KJLAER Kjaer Global(UK), Kurucu Başkan, Gelecek ve Trend Habercisi

Sunum Notları: Geleceğin Tüketici Trendleri 2015+?

KJLAER , geleceğin trend haritasını çıkaracak, makro trendler ile tüketici davranış ve ihtiyaçları arasında bağlantı noktalarını tanımlayacak olan konuşmasına; Bu bin yılda düşünce şekillerinin teknoloji ile değişmeye başladığını, global düşünerek yerel değer yargılarına göre insanların davranış sergilediklerini vurgulayarak başladı.

Ben(Avcı) ve Biz(Toplayıcı) olgusundan bahseden Kjlaer, artık tüketiciler için çok boyutlu tecrübe yaratmak ve farklı iletişim kurulması önemli,çünkü insanlar, “Artık bir yerde değil, bir çok yerde olmak istiyor” diyerek, markaların bu anlamda yaptığı çalışmalardan örnekleri dinleyicilerle paylaştı.(Intrepod: Kendi seyahatini kendin hazırla)

Avcılar(Benciler) ve Toplayıcılar(Bizciler) için markaların yaratacağı değer: “Müşterilerinizi güçlü kılın, Aktif tecrübeler yaratın, Söylemeyin-Yapın ve Etik olun“ şeklinde olmalıdır diyen konuşmacı,. aslında tüm markaların amacı ” Marka sadakati yaratmak’tır” yönündeki görüşlerini dinleyicilerle paylaştı.

21.yy da müşterilerle “arkadaşlık kurmak ve paylaşımın” ön planda tutulması önemliliğini sürdürecek diyen trend uzmanı, herkes hayatın anlamının ne olduğunu öğrenmek ve kendini keşfetmek istiyor, bu açıdan bakıldığında, temponun yavaş olduğu, kendine zaman ayıran, yalın ortamların tercih edildiği tüketicilerle karşılaşılacağını belirtti.

İnsanların artık kendi “mutluluğunun mimarı” olmak istiyorlar diyerek sözlerine devam
eden konuşmacı, Londra’da faaliyet gösteren “ Yaşam Okulu’ndan” bahsetti. “Hayat-
aşk , aile iletişimi ve arkadaşlık kurmak ” gibi konularda psikiyatsitler tarafından
verilen eğitim ve seminerlerin artan ilgiyle karşılandığından bahsetti.

Gelecekte markaların önem vermesi gerektiği diğer bir konu ise; “Manevi duygulara
hitap etmek olacaktır” diyen ünlü trend uzmanı,müşterilerle arkadaşlık kuran,
paylaşım gösteren ve bu özelliklerini hedef kitlenin beklediği kanaldan duyurmayı
başaran markaların, emin adımlarla uzun süreli yolculuklarını sürdürmeyi başarmış
olacaklarını söyleyerek kendisine ayrılmış olan süreyi tamamladı.

Konuşmacı: ORA-İTO Ora-İto Kurucu, Tasarımcı

Sunum Notları: Korsan Tasarımla Gelen Gerçek Başarı

Louis Vuitton, Apple Computer, Levis Strauss & Co ve Swatch gibi dev markalar için kendi kendine ürünler tasarlayan Ora-İto, gerçekte varolmayan bu korsan ürünler için tasarım geliştirerek, büyük markaların yöneticilerinin dikkatini çektiği ürünlerden örnekler vererek sunumuna başladı.

Bugün bir çok büyük markanın peşinden koştuğu, yüzyılın en büyük tasarımları arasına girmiş genç deha, “Profesyonel olmazsan yeni fikirler çıkarırsın” diyerek, Gucci, Adidas parfüm, Toyota gibi dünyaca ünlü markalara yönelik tasarım sunumlarıyla konuşmasına devam etti.

Ünlü genç tasarımcı, mevcut bir ürün belirleyip onu görsel anlamda nasıl görmek istenildiği ile ilgili basit ve daha önce denenmesi cesaret edilmeyen bir tasarım anlayışı belirleyerek tasarımlarını gerçekleştirdiğini ve amatör ruhun yaratıcığa ne kadar değer kattığını (bira şisesi) tasarımları üzerinde dinleyicilere göstermiş oldu.

Konuşmacı: Patrick DIXON Fütürist, Stratejist, Akademisyen Yazar, Global Change Ltd.Başkan

Sunum Notları: Happynomics: Markanızı yeni tüketim çağınıza hazırlayın

İş dünyasının en etkili ilk 20 düşünüründen biri olan ,lider kuruluşlara trendleri yakalama, belirsizliği yönetme, riskleri belirleme ve fırsatları geliştirme gibi hayati konularda danışmanlık hizmeti veren Dixon, insanların mutluluk arayışına dayanan “Happynomics” kavramının işi nasıl etkilediğine yönelik günümüzden örneklerle sunumuna başladı.

Dixon sunumunda, Ekonomik ve psikoloji bilimlerinin kesişme noktasında ortaya çıkan ve geleceğin tüketim trendlerinin en büyük belirleyicilerinden biri olacağı konuşulan “Happynomics” kavramının, insanların mutluluk arayışına dayanan iş hayatını değiştireceğini vurguladı.

İnsanlar bireysel olarak ne kadar zengin olursa, o kadar mutsuz; Toplumsal olarak bir arada olduğunda ise baskı altında kalsa bile, kenetlendiğini düşünerek bir o kadar mutlu oluyorlar diyen Dixon, Amerikan toplumundan örnekler verdi.
Bu açıdan bakıldığında, markaların , toplumun mutluluk endeksini arttıracak alanlarda faaliyet göstermesinin önemli olduğunun altını çizdi.

Ünlü fütürist, Markaların, piyasa araştırmasından çıkan sonuçları iyi değerlendirmesi lazım, tek başına inavasyonun yeterli görülmemesi gerekmektedir diyerek, “Müşteriye yakın olmak, duygusal bağ kurmak , aidiyet duygusu kazandırmak” gibi konularda müşterilerin realitesi ile bütünleşmek çok önemli dedi. Mevcut müşterileri korumanın , yeni arayışlardan daha ön planda tutulması gerektiğini ayrıca vurguladı.

15 yıl sonra 1 milyar çocuk bizim geleceğimizi oluşturacaktır diyen Dixon, bu çocuklar gelecekte sizin müşteriniz olacak , onları bir şekilde şimdiden yakalamayı başarmanız gerekiyor, yani ülke markaları için; “Ya üreteceksiniz ya da ithal edeceksiniz” yoksa markaların varlığını sürdüremez olabileceği yönünde görüşlerini dinleyicilerle paylaştı.

DIXON ,Ülkelerdeki değişim; zorlukları ve fırsatları beraberinde getiriyor, bu yönden bakıldığında “Ya geleceği yönetirsiniz ya da da geleceğin boyundurluğuna girersiniz” , “Müşterilerin tutku ve umutlarıyla kurulacak sıkı bağ, günümüzde güçlü markalar yaratmanın en önemli yoludur” diyerek kendisine ayrılan zamanı tamamladı.

Konuşmacı: Fatoş KARAHASAN Milliyet Yazarı

Sunum Notları: Reklamda Yaratıcılığın Mabedi: Cannes Lions

Cannes Lions, 80’den fazla ülkeden 10 binden fazla reklam profesyonelinin bir hafta boyunca sadece reklam konuştuğu ve seminerler katılarak sektördeki en son trendleri yakaladıkları dünyanın en önemli festivali olduğundan bahseden Karahasan, festival hakkında bilgi vererek sunumunu başladı.

Reklam dünyasının ilham ve bilgi kaynağı olan festivalden örnekler veren Karahasan,
1998 Diesel,1999 Virgin, 2000 Sony, 2001 Busch TV,2003 Nike, 2004 BMW, 2006 Adidas, 2007 Honda ve 2008 yılında P&G yılın reklam vereni ödülünü aldığını ve 8.5 milyar $ ile festival kayıtlarına geçtiğini söyledi.

Ödül alan şirket ve markaların üst düzey yöneticilerin ortak yanı, çalıştıkları ajanslara ilham veren müşteri tipinde olmaları ve kalıpları değiştirerek yaptıkları işe fark yaratmaları olduğunu söyleyen konuşmacı, Cannes Lıons Uluslararası Reklam Festivali’nin reklam ve iletişim sektörü profesyonelleri açısından görülmesi gerektiğini vurgulayarak sunumunu tamamladı.


Konuşmacı: Shın’ıchı TAKEMURA Medya Yapımcısı, Antropolog Öğretim Görevlisi

Sunum Notları: Daha iyi bir Dünya için Teknoloji

Uzak Doğu’nun en önemli fikir liderlerinden biri olan Takemura, Küresel ısınma, Kyoto Protokolü gibi konularda ilginç açıklamalarda bulunarak , yaygınlaşan teknolojik aletlerin toplumların sosyal etkileşim yapısında önemli değişiklikler yaratabileceğini düşünerek , duyarlı teknolojik çözümlerin dünyayı ve insanlığı geliştireceğine inandığını söyleyerek sözlerine başladı.(Technology for a better world)

Takemura, Sosyal duyuların bütünleşmesi ve bant genişliğini yaymak, dünyaya uzanabilmek amacıyla insanların seslerinin dünyanın öbür ucunda duyulmasını sağlayacak bir sistemin kurulmasının önemsenmesi gerektiğini vurguladı ve bu alandaki çalışmaları dinleyicilerle paylaştı.

Dünya insanları arasında bir bağ kurulması için teknolojiden yararlanması gerektiğinin altını çizen konuşmacı, dünyanın bu açıdan bir bütün olarak algılanması ve ortak çözümler üretilmesi önemli,”Bu alanda hangi ülkenin ne yaptığı değil, ne yapılıyor olduğu araştırılmalıdır “ diyerek görüşlerini aktardı.

Her ülke kendi enerji ihtiyaçlarını karşılamayı düşünürse, enerji sarfiyatı daha fazla olur, oysa ki enerji paylaştıkça daha fazla faydaya dönüşecektir, bu bir çok kez ispatlanmıştır diyen konuşmacı, “Dünyanın ne kadar kıymetli olduğunu” gençlerin anlamalarını sağlamamız gerekiyor, bu hepimizin görevi olmalı diyerek sunumuna devam etti.

İnsanlığın anlaması gereken” Bu gezegeni paylaşanların doğum sayısı önemi kadar ölüm sayısınında önemli olduğudur.” Bu duruma duyarsız kalmak hiçkimsenin gözardı edebileceği bir konu olmamalıdır dedi.

Ünlü Antropolog,

İnsanları daha da insan kılacak ortak çözümler bulunup, ortak iletişim kanallarında buluşturmalıyız,

Teknoloji bu bin yılda ülkeleri birbirine bağlayan araç olarak kullanılmalıdır,

diyerek, kendisine ayrılan süreyi tamamladı.

Marka 2008 Konferans Notları 1

3678 kez okunmuş Belgin Usanmaz

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
#PZ2016 İkinci günden dikkat çekenler...   139 gün önce eklendi
10. Marketing Power Konferansı Notları   395 gün önce eklendi
12. Liderlik Zirvesi geniş özeti...   746 gün önce eklendi
9. Marketing Power Conference geniş özeti...   782 gün önce eklendi
15. Pazarlama Zirvesi Notlarım...   890 gün önce eklendi
Akıl karar aldırır, Kalp kariyer yaptırır...   1117 gün önce eklendi
8. Marketing Power Conference geniş özeti...   1151 gün önce eklendi
'Customer Power Conference' gözlemlerim...   1260 gün önce eklendi
Yeşil İş Green Business 2013 Konferans Notlarım   1303 gün önce eklendi
10. LİDERLİK ZİRVESİ   1501 gün önce eklendi
Innovation of Marketing   1529 gün önce eklendi
MCT İnsan Kaynakları Zirvesi Konferans Notları   1549 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 2. Gün   1606 gün önce eklendi
Marka 2012 Konferansı Notları 1. Gün   1613 gün önce eklendi
MARKALARDA başarıya giden yol, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK   1816 gün önce eklendi
Sun Tzu'nun Savaş Sanatı'na Göre Marka Stratejileri   1918 gün önce eklendi
2011 Marka Konferans Notlarım   1978 gün önce eklendi
Sürdürülebilir Marka Şehir: İzmir   2060 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (1. Gün)   2341 gün önce eklendi
MARKA KONFERANS NOTLARI 2010 (2. Gün)   2342 gün önce eklendi
Kurum Markası mı? Yoksa Ürün Markası mı?   2607 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım2   2705 gün önce eklendi
Marka 2009 Konferans Notlarım1   2706 gün önce eklendi
Ülke Markalaşmasında Kurumsal Yönetim Anlayışına Yönelik Yaklaşımlar...   2811 gün önce eklendi
• Marka 2008 Konferans Notları 2   3077 gün önce eklendi
Marka 2008 Konferans Notları 1   3084 gün önce eklendi

Yorumlar

TUGBA UGUR   12 Ocak 2009, Pazartesi

Belgin hanım,

her zaman olduğu gibi bu seferde çok başarılı bir yazı çıkarmışsınız. bizleri bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederiz. başarılarınızın devamını dileriz.

sevgiler
Tuğba

ebru özer   12 Ocak 2009, Pazartesi

sunum çok güzel hazırlanmış,yalnız 1.güne ait sunumu ne zaman görebileceğiz. başarılarınızın devamını dilerim

Özlem   12 Ocak 2009, Pazartesi

Benmi kaçırdım yoksa 1.gün notları yayınlanmadımı? Yayınlanmadı ise nezaman yayınlayacaksınız? Bu arada, gerçekten Marka 2008 Konferansına katılmış kadar olduk, paylaşımlarınız için size çok teşekkür ederiz.

EDA ŞEN   12 Ocak 2009, Pazartesi

uzun zamandır takip ediyor, tam geç kaldınız diye düşünüyordum ki beklediğime değimiş, çok güzel olmuş ellerinize sağlık...

ÇİĞDEM ÇETİN   12 Ocak 2009, Pazartesi

BÖYLESİNE ÖNEMLİ KONULARA DEĞİNDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Bora ÖZDARCAN   12 Ocak 2009, Pazartesi

Merakla bekliyordum ancak 1.günü benmi gözden kaçırıyorum yoksa sizmi atladınız ?

Muzaffer TUĞSAVUL   12 Ocak 2009, Pazartesi

Sayın Usanmaz ; Bu gidişle siz bir Marka olacaksınız.Markalaşmaya doğru uzanan bu yolda size başarılar dilerim.

Gülçin Algüller   14 Ocak 2009, Çarşamba

Bu güzel notlar için teşekkür ederiz.

NAŞİDE KUTAL   14 Ocak 2009, Çarşamba

Belgin Hn.
her zamanki gibi çok güzel bir sunum hazırlamışsınız...Sizi marka ile ilgili daha güzel yerlerde görmek dileğiyle gönlünüze ve ellerinize sağlık diyorum.

sevgiler

Gül UÇAK   24 Ocak 2009, Cumartesi

Belgin Hanım,
Bu özel notlarınızı bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederiz... Devamını bekliyoruz...
Saygılar,
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.