reklam
reklam

Kampanya kime neden yapılır?

Köşe Yazısı - 1 Ağustos 2015, Cumartesi
İş ve İşletme: Recep Ali Aksoylu

Hep kafama takılmıştır; özellikle siyasi partiler neden tüm tanıtım aktivitelerini, programlarını zaten kendi taraftarı, destekçisi olan kitlelere yaparlar? Kampanyalarını bu temel eksen üzerine oturturlar.

Siyasi partilerin karar merciinde olanların çoğunun kendi işletmesinin de olduğunu düşündüğümüzde insan düşünmeden de edemiyor; acaba kendi işletmelerinde de pazarlama planlarını böylesine doymuş pazarlar üzerine mi inşa ediyorlar? Hiç sanmam.

Seminerlerde çok anlatırdım. Mutlaka okurlar arasında da bilenler vardır ama tekrarlayacağım. Yıllar önce Avrupalı bir ayakkabı üreticisi kendi pazarları doyma noktasına gelince yöneticilerinden birini Afrika ülkelerinden birine gönderir. Müdür, aynı gün patronuna “burada vakit kaybetmek gereksiz, çünkü ayakkabı giymiyorlar bile” şeklinde mesaj çekerek ilk uçakla ülkesine geri döner. Bir müddet sonra şirket bir başka yöneticisini aynı ülkeye tekrar gönderir.
Bu müdürün ise daha ilk günden mesajı, “İyi ki gelmişim, insanlar ayakkabı giymiyor, bu da bizim için müthiş bir fırsat. Kalma süremi planladığımızdan fazla uzatıyorum, en kısa zamanda siparişleri geçmeye başlarım” şeklinde oluyor.

İşte aynı pazar ve aynı pazarı iki farklı yöneticinin değerlendirmesi…

Kısaca işletmecilikte nişi, yanı farklı, keşfedilmemiş, doymamış pazarı yakalamaktır başarı. İşletmecilikte böyledir de, ticaretin dışında; sosyal hayatta, siyasette de sanki farklı mıdır? Değildir ama giriş cümlemde de ifade ettiğim üzere özellikle siyasetçilerimiz hep doymuş, tercihleri netleşmişpazara oynamaya devam ederler. Aldıkları standart alkışlarla da her biri sonucu garanti görür. Belli ki devam da edecekler.

Henüz son milletvekili seçimlerini geride bırakalı 2 ay olmadı. 7 Haziran öncesi parti veya adayları izlerken bir sonraki seçim kampanyası öncesinde siyasiler belki, çok küçük ihtimal de olsa doğru hedef Pazar, yanı hedef seçmen tayini için dikkate alabilirler diye bu konuyu yazacağım diye not almıştım. Gerçi henüz resmi ağızlardan erken seçim kararının alındığı açıklanmadı ama başta iktidar partisi olmak üzere koalisyonun istenmediği, istermiş gibi yapıldığı ve Kasım’da sandığın tekrar önümüze geleceği çok büyük ihtimal.

Terör hareketlerine endeksli olarak yeni yapılacak seçimde 7 Haziran seçimlerinin sonuçlarından farklılıklar oluşacağı kesin gibi. Ama ben diyorum ki, ey siyasi partiler az biraz daha reyini artırmak istiyorsan yine hep bilindik, adeta kümesteki kaz olan seçmenin dışındakileri de aklına getir. Git onlara, kendini anlat, on taneden ikisini kazansan bu senin için gerçek artış olacaktır.

“Toplanan kalabalığının, azametin kararsız seçmen üzerinde psikolojik etkisi var” diyenler olabilir. Haklılar. Ama bu mitingler için geçerlidir. Toplayabildiğiniz kalabalık ve coşkusu kuvveti,ulaşılan gücü gösterir ve kararsızların da çoğunluktan yana tercihe eğilimli olmasının avantajından yararlanılabilir. Ama körler sağırlar birbirini ağırlar misali kendinden olanların kahve, ev, iş yerlerine yapılan ziyaretler ancak gönül almaya, olsa olsa sadece oyu pekiştirmeye yarar.

Ama mevcudunun üzerine çıkmak istiyorsan kendin pişir kendin yeden ziyade senden olmayanın mahallesine, sokağına, kahvesine, evine, televizyonuna, gazetesine gideceksin. Ticari işletme mantığıyla böyle bakıyor, böyle yorumluyorum. Sanıyorum bu realite siyasette de böyledir.
Memleketimiz için güzel, huzur dolu günler olsun.
 

1761 kez okunmuş Recep Ali Aksoylu

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
İnsana saygı...   12 gün önce eklendi
Yük taşıdıkça ağırlaşır...   94 gün önce eklendi
Kötünün kötüsü bir çalışma!   141 gün önce eklendi
İnsanı çaydan soğutan reklamlar   193 gün önce eklendi
Çayluktan Kürsüye...   586 gün önce eklendi
Ekilen Biçiliyor   913 gün önce eklendi
Bayim olur musun?   975 gün önce eklendi
Marmara depremi daha gerçekleşmedi...   1040 gün önce eklendi
• Kampanya kime neden yapılır?   1056 gün önce eklendi
İthal çay tüketenlere lafım...   1075 gün önce eklendi
Hesabı Kitabı, Kuralı Olmayan Futbol Endüstrisi   1319 gün önce eklendi
Alkışta Cimri Olmayalım   1453 gün önce eklendi
Feshane'nin ardından...   1511 gün önce eklendi
Franchising'e bir de bu açıdan bakın...   1579 gün önce eklendi
Temiz gözükmek mi, temiz olmak mı?   1736 gün önce eklendi
Emekleyen didi kiviyi uçurabilir mi?   1786 gün önce eklendi
di di Soğuk çay ve Çaykur   1820 gün önce eklendi
Haçapuranın Taşı, Kayığun Eğmeleri!   1948 gün önce eklendi
Sadık Müşteri Olmamı Sağlayan 3 Örnek   1985 gün önce eklendi
Kuruşumuz Hangi Satıcıya Nasip Oluyor?   2001 gün önce eklendi
Mahsun'un Dizisi Şive'den Çaktı   2051 gün önce eklendi
Tesis Yönetimi - Facility Management Dedikleri...   2061 gün önce eklendi
Yazdığını Okuyamayan 'Mürettip'lerle İş Görmek   2080 gün önce eklendi
Temizliğin Fuarında Buluşalım mı?   2100 gün önce eklendi
Elini Taş'ın Altına Koyanlarla Başarmak   2106 gün önce eklendi
AYDER'İ KAYIP MI ETTİK?   2125 gün önce eklendi
TAŞERONLUK ÇALIŞANI RİSKE ETMEK MİDİR?   2291 gün önce eklendi
Rize'den Kargonuz Var! 'Green Life'   2447 gün önce eklendi
Erzurum Kongresi Ve Juliet'in Balkonu...   2517 gün önce eklendi
Sınav Yolunda Annelerimizle Beraber   2603 gün önce eklendi
Leyla'nın Evi, Onur'suz Sergilenecek   2762 gün önce eklendi
Yaşamın Her Safhasında Öğretmenlerimiz   2767 gün önce eklendi
Temizlik Sektörünün Kimyası   2842 gün önce eklendi
Rize Bezinin Dayanılmazlığı   2854 gün önce eklendi
Burçak Çöllü... Genç Ve Yetenekli Bir Sanatçı O...   2929 gün önce eklendi
Karadeniz Kadını İfakat   3024 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.