İtibar Yönetimi Konferansı büyük ilgi gördü...

Haberler - 17 Kasım 2014, Pazartesi

Kadir Has Üniversitesi ile İtibar Yönetimi Enstitüsü işbirliğiyle düzenlenen 3. Uluslararası İtibar Yönetimi Konferansı’nda akademik çevre ile iş dünyası bir araya geldi.

İtibar Yönetimi Enstitüsü Başkanı Orhan Samast’ın açılış konuşmasıyla başlayan konferansta Samast; “Kadir Has Üniversitesi ile bu yıl üçüncüsünü düzenlediğimiz İtibar Yönetimi Konferansı için ekip olarak çok çalıştık. Konferansı düzenlemedeki amacımız itibar konusunda bilgi eksikliğini gidermek. İtibar Yönetimi Enstitüsü olarak itibar yönetimi ile ilgili farklı illerde çok sayıda etkinlik, yayın ve eğitim yaptık. Yakın zamanda burs vermeye de başlıyoruz. Kurumsal İtibar Yönetimi konusunun yanında Şehirlerin İtibarı konusuyla da yakında ilgilendiklerini ve “şehirlerin itibarı” ana temasıyla Bursa’da Yeşil Şehirler Zirvesi’ni düzenleyeceklerini belirti.  Etkinliklerle özel sektör ve akademik çevreyi buluşturmaya devam edeceğiz.” dedi.
Orhan Samast
Kadir Has Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hasan Bülent Kahraman konferansın açılışında şöyle konuştu: “İtibar konusu, toplumumuzda yaşayan milyarlarca insan gibi sosyal biraz da felsefe olarak üzerinde düşünülen idrak edilmeye çalışılan bir kavram. 3 yıl önce bu konferansı düzenleyerek kavram üzerinde düşünmeye başladık. İtibar kelime anlamıyla bakıldığı zaman bir şeyin yerine geçme, sayma, saygı gösterme ve saygınlık gibi anlamlara geliyor. Batı dillerinde ise ‘reputare’ olarak kullanılan itibar yeniden düşünme, bir şeyi tam manasıyla ele alma, değer verilen bir şey gibi anlamlar taşıyor. Kurumsal düzeyde itibar kelimesinin anlamına bakıldığında eskiden sadece ürettiği malın niteliğiyle kurumların itibarı ölçülürken bugün daha geniş bir anlamda itibarın ele alınması ve korunması gerekiyor. İtibarı demokratik bir kavram olarak ele alabiliriz. Demokrasinin gelişimi ile paralel bir yanı var. Demokrasi nasıl ki saydamlıkla hesap vermekle ilişkili ise itibar da kişi ya da kurumun herhangi bir şeyi kendi bildiği gibi yapmaması, başına buyruk hareket etmemesini gerektiriyor.”

Prof. Dr. Hasan Bülent Kahraman, Türkiye’de itibar kavramı gibi önemli bir konuya ait bir konferansa ev sahipliği yapmaktan ve 3 yıldır konferansı sürdürebilmekten dolayı emeği geçen herkese teşekkür ederek konuşmasını sonlandırdı.

Reputare Consulting (Danışmanlık) Müdür Yardımcısı ve şirket ortağı Linda Locke itibar yönetimi kavramını dünyadaki gelişmelerle ve trendleri değerlendirerek ele aldı.
 
Markam A.Ş. Kurucusu ve Yöneticisi Güven Borça konuşmacı olduğu panelde “Marka mı? İtibar mı?” sorgulamasını yaparken marka kökenliler için önce markanın geldiğini ve itibar yönetiminin markanın alt çatısında yer aldığını savunduklarını belirtti. İtibar kökenliler için ise önce her şeyin itibarla başladığı, marka iletişim çalışmalarının itibar yönetimine destek verdiği tezinde olduklarını dile getirdi. Borça, dijitalleşmeyle birlikte marka yönetiminin karmaşık bir hal aldığına da konuşmasında değindi.

8 oturumda 43 konuşmacının yer aldığı konferansa yoğun ilgi gösterildi. Konferansla ilgili çarpıcı cümlelere #itibar2014 etiketi ile Twitter'dan ulaşabilirsiniz...

Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.