reklam
reklam
reklam
reklam

Islak gündem

Köşe Yazısı - 16 Mart 2006, Perşembe
YazıYorum: Şahnur Karaağaç
Biliyorum bu platformla ne ilgisi var gibi görünüyor. Marka yaratmak, marka değerini korumak, hatta marka değerini arttırmak gibi söylemlerle dolu bir site olunca çok alakasız kalacağını da düşünmüyorum.
Pazartesi günü Cnbc-e de bir programda spiker konuğuna Türkiye tanıtımı ile ilgili bir konuda sorusunu sorarken platformda çıkan bir görüşe de yer verince tahminimin üzerinde bir entelektüel kitleye hitap ediyor olmamız beni heyecanlandırmıştı.
Ziyaretçilerimizin kariyerlerine baktığınızda çok altı çizilecek kimseler yok değil, müthiş medeni, bilgili, cin fikirli, istikbal vadeden kuşakla birlikte onları sahiplenen sektör duayenleri, firma sahipleri,üst düzey çalışan kesimin varlığından hiç şüphem olmamıştı. Hatta bir gurur kaynağı.
Konuya dönersek madem takip edilmeye değeriz. Gündemi de es geçmek istemedim.
Ülkemizi bir marka yapmak konusunda komşu ülke vatandaşlarının çabasının bizden çok olduğunu görüyoruz.
Ülkemizde çalışan yabancı teknik adamdan sporcusuna, diplomattan Turiste
“Memleketiniz cennet” diyorlar.
Ayrılmak zorunda olanları elveda değil hoşça kal , gezmeye olsun yine geleceğiz diyorlar.
Çok büyük ajanslar, “Biz daha iyi tanıtırız” diye bu görevi üstleniyorlar.
Ama kim olursa olsun güneşinden girip, kumsalına dokunup tarihi kalıntıların yanından geçip gidiyor.

Bir ülke sadece deniz midir? Güneş midir? Tarihi kalıntı mıdır? Bu mudur?
Edirne’yi su bastı.
Basmak ne kelime yuttu desek yeridir. Komşumuz tarafından. Baraj kapakları açılıp fazla su bırakıldı ve olan oldu .
Haberleri izliyorsunuz umarım. Ulusal kanalların haber müdürleri bile Ayşe teyzenin kurtarılış öyküsü ile, Köpek çomarın titreyen görüntüleri ile, mehmetciğin şehrin yaşayanlarına nasıl destek olduğundan ele alıyor başka da bir şey demiyor.
Edirne’nin tarihi önemini, şehrin dokusunu, barındırdığı değerleri bir de ben anlatmayayım çünkü bilmeyenimiz yoktur.
Niçin her biri ayrı bir ürün olan illerimiz ya da memleketimizin tümü yani büyük markamız bu denli yüzeysel sahipleniliyor.
Su altında kalanlara yardımdan falan söz etmiyorum. Yerel yönetimler sadece ildeki şenlikleri olduğunda ortaya çıkıyorlar. Tapon iki sanatçı ile filan firma 2-3 gün 9.sınıf bir eğlence düzenlesin. Yöneticiler de bir tarafı kırık gazete ya da magazin programlarında 2 medya maymununun yanında gözüksün al sana şehir ve hem şehri için “event”.
Yahu bu komşumuz bu barajın kapaklarını her sene açmaz mı?
Bu suyun buraya şu ya da bu zamanda, haberli ya da habersiz gönderileceği bilinmez mi?
Niçin bunun önlemi alınmaz?
Bu gerçekten çok mu zordur. Yani çok mu küçümsüyoruz, hakikaten zor mudur? Çok ama çok mu para gerekir?
Bu markayı korumak için bu parayı harcamaya değmez mi?
2 geçkin medya maymunu yanında poz vermektense o su kanalının üzerinde medyaya görünmek karizmaya çok mu zarar verir.
Marka sadece denizse yani özü suysa alsana su.
Tanıtın markanızı pazara .

Böyle bir şey yaşandı diye komşuna savaş ilan edecek halin yok ya. Sen öngörülü olup önlemini alacaksın. Sudan sebepten bu durumlara düşmeyeceksin hem şehirlini de düşürmeyeceksin.
Bence bakanlar kuruluna bir önerge verilmeli. Her yerel yönetim rüştünü ispat etmiş bir PR firmasından ciddi destek almalı. Kriz yönetmeyi bilmeli.
Yani her yerel yönetimin profesyonel bir PR firması mutlak olmalı öyle kendi içlerinde bir departman değil.
Yönettikleri yerin marka değeri raporu önce, seçildiği günün ertesi başkan ve meclisine brief edilmeli.
PR anlamında stratejiler belirlenmeli ve uygulanmalı.
Şenlik de planlayacaksın elbet. Ama 4 tatlıcı, 2 dürümcü, bir takım şantöz üzerinden birileri para kazansın hem şehirlin de eğlendiğini sansın diye değil.



4599 kez okunmuş Şahnur Karaağaç

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Ay ne gerek vardı?   119 gün önce eklendi
#PZ2016 Katlı Değer Yaratmanın Yolları   137 gün önce eklendi
'HİÇ' kolay değil...   704 gün önce eklendi
Pirinç tanesi...   706 gün önce eklendi
Bazı zamanlar vardır utanırsınız...   1074 gün önce eklendi
Ailece harikalar diyarında...   1140 gün önce eklendi
19. İnsan Kaynakları Zirvesi Geniş Özeti   1161 gün önce eklendi
İletişimcilerden bir yeni mesajınız var...   1210 gün önce eklendi
'Pazarlama Zirvesi'nde neler konuşuldu?   1231 gün önce eklendi
Sıkıntılı Bir Durum Var!   1649 gün önce eklendi
Pardon Ama Fermuarınız Açık!   1747 gün önce eklendi
Kriz Benim Krizim Değil (mi?)...   2232 gün önce eklendi
Cuma sabahı çöplerimizi kapıya çıkarıyoruz!   2333 gün önce eklendi
O Bizim Kıymetlimiz   2369 gün önce eklendi
Artık meşe palamudu filizlenecek...   2445 gün önce eklendi
Havale Ediyorum...   2476 gün önce eklendi
Aman dikkat, yazılı iletişimde yanlış anlaşılmalar olabilir   2623 gün önce eklendi
Zor Yıllar...   2754 gün önce eklendi
Vurun Kahpeye   2841 gün önce eklendi
BÜMED Mezunlar Günü'ne Renk Kattılar   3229 gün önce eklendi
Onlar Oradaydılar...   3323 gün önce eklendi
Çocukları lösemi ile mücadele eden kadınlarımız...   3338 gün önce eklendi
Kol'u kullan!   3387 gün önce eklendi
Bir ürünün marka olabilmesi konusunda, siz ne dersiniz?   3450 gün önce eklendi
Yaşamın kavranması gereken özü...   3621 gün önce eklendi
Söz uçar, yazı kalır   3742 gün önce eklendi
Finans ve Halkla İlişkiler?   3802 gün önce eklendi
Her 10 Kasım'da...   3817 gün önce eklendi
Büyüyünce Ne Olsam?   3917 gün önce eklendi
İşte size bir hikaye;   3931 gün önce eklendi
Bir Sen bir ben bir de deniz olsa   3953 gün önce eklendi
Hayır efendim, anlatamadınız!...   4015 gün önce eklendi
Kadınlar Pazarı diye bir yer   4036 gün önce eklendi
Altın Müşteri Ödülü   4051 gün önce eklendi
• Islak gündem   4056 gün önce eklendi
Deveye sormuşlar...   4063 gün önce eklendi
Ben ki Tanrıça İştar'ım   4064 gün önce eklendi
Öylesi de var böylesi de   4090 gün önce eklendi
Unutamam acı tatlı ne varsa hazinemdir   4113 gün önce eklendi
Yıldırır :)   4142 gün önce eklendi
Sen hiç deve gördün mü?   4164 gün önce eklendi
Başımla Beraber...   4209 gün önce eklendi
Ne kadar az veri, o kadar çok bilgi(!)   4273 gün önce eklendi
Bitlis'ten misafir geldi!   4304 gün önce eklendi
Kendi İletişiminiz İçin...   4344 gün önce eklendi
Bu Şehirde   4356 gün önce eklendi
Dünyaca ünlü marka 5 lira Regal 4 lira   4362 gün önce eklendi
Seviyorum,   4377 gün önce eklendi
Ta ki karıncalar çıkana kadar...   4386 gün önce eklendi
Kutlu Olsun!   4386 gün önce eklendi
Erman Hocayla iletişim sanatı   4388 gün önce eklendi
Hey, Başın dertte!   4394 gün önce eklendi
PR'ciler! Şebin Karahisar'dan Çağrınız var!   4399 gün önce eklendi
Alışveriş Merkezi diye bişey...   4401 gün önce eklendi
Sen taviz kapısını bir defa aralarsan..   4409 gün önce eklendi
Turizm sektöründe tartışma bitmiyor   4412 gün önce eklendi
Haftasonu Uludağ Gözlemleri   4416 gün önce eklendi
Aziz Nikola out, Noel Baba in olmuş...   4421 gün önce eklendi
Marka bebekler   4423 gün önce eklendi
Turizm Acenteleri PR firması değildir!   4434 gün önce eklendi
Slogana vuruldum   4441 gün önce eklendi
Dilerim...   4452 gün önce eklendi
Hoş Geldi   4471 gün önce eklendi
Sinek Küçük...   4472 gün önce eklendi
Hilal Ay demektir, Ahmer ise kırmızı....   4479 gün önce eklendi
Virüsü Başka Yerde Aramayın   4483 gün önce eklendi
Evin Reisi kim?   4485 gün önce eklendi
Umarım hafızası zayıf insanlar olmaktan kurtuluruz   4512 gün önce eklendi
Pırlanta, Sonsuza Kadar   4517 gün önce eklendi
İyi niyet   4528 gün önce eklendi

Yorumlar

p...   16 Mart 2006, Perşembe

süper
katılıyorum:)

önder   16 Mart 2006, Perşembe

Şahnur hanım, bu baraj hepimizi bozdu, sizi daha fazla yıpratmış. Yıpranmamak elde değil. Türkiye önemli bir kuş gribi krizi atlattı. Asya´dan sonra Avrupa´ya en yakın ülke olarak kuş gribinin görüldüğü ülke bizimkiydi. Avrupa medyası veryansın ettiler bu grip Türkiye´den Avrupa´ya sıçrayacak diye. Ancak yurdışında bunun yankıları halen devam ediyor. Yurtdışında ilişkide olduğumuz bütün kurumlarla yaptığımız konuşmalarda hala bize kuş gribinin durumu soruluyor. Bilgimiz dahilinde kuş gribi ile ilgili pek çok yetkili ve kurum hükümeti bu konuda bir kriz iletişimi çalışması için uyardı. Ama hükümete göre böyle sorun yok. Eeee böyle olunca hükümetin varolmadığını düşündüğü bir sorun yurtdışında Türkiye´yi çok olumsuz yönde etkiliyor.
Forum Diplomatik gazetesindeki Marka Gündemi´nde de paylaşmıştım. Terör eylemlerinden sonra Mısır´ın yaptığını yapamıyoruz, elin Mısırlısı kadar ülkemizin iletişimini yönetemiyoruz diye. Türkiye, turizm, tanıtım iletişim kimsenin umurunda değil biliyor musunuz? Herkes bir iş yapayım da aradan komisyonumu cebime indireyim diye bakıyor. İletişim entegre ve bir bütünden oluşan bir olgu. Deniz kum kebab rakı derken, açılan baraj kapaklarını, kuş gribini unutur ya da görmezden gelirseniz bir arpa boyu yol gidemezsiniz. Ondan sonra kara kara düşünürsünüz, neden Eyfel Kulesine çıkan turist sayısı Türkiye´ye gelen turist sayısında fazla diye.

HAKAN   20 Mart 2006, Pazartesi

YA ANLATILANLAR GERÇEKTEN DOĞRU. DÜŞÜNDÜKCE SIYIRACAK GİBİ OLUYORUM ÜLKENİN İÇİNDE BULUNDDUĞU DURUMU. BU GÜZEL ÜLKEM BUNLARI HAKETMİYOR FRANSADA LİSELİLER AYAKLANIYOR BİRDE BİZEE BAK NERDE....
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.