İnternet reklamcılığı birinciliğe oynuyor...

Haberler - 26 Mayıs 2015, Salı

Dr mahmut Kurşun20-21 Mayıs’ta Berlin’de gerçekleştirilen Interact Kongresi öncesinde gerçekleştirilen IAB Avrupa Genel Kurulu’nda IAB Türkiye bir kez daha Yönetim Kurulu’na seçildi.

Dünyada 42 ülkede faaliyet gösteren ve dijital reklamın, internetin gelişmesi için çalışan Interactive Advertising Bureau’nun (IAB) Türkiye’deki temsilcisi IAB Türkiye, Avrupa’da yeni bir başarıya imza attı ve bir kez daha IAB Avrupa’nın Yönetim Kurulu’na seçildi. Önümüzdeki 2 yıl boyunca Yönetim Kurulu’nda görev yapacak olan IAB Türkiye Başkanı Dr. Mahmut Kurşun gelişmeyi şu sözlerle değerlendirdi:

“IAB Avrupa AdEx Benchmark 2014 raporuna göre, dijital reklam yatırımları Avrupa’da 30.7milyar Euro’ya ulaştı ve internet Avrupa toplamında televizyondan sonra ikinci büyük mecra konumuna geldi. Bildiğiniz gibi Türkiye’de de benzer bir seyir izlendi ve dijital artık ikinci büyük reklam mecrası olarak konumunu perçinlemiş durumda. Aynı rapor,Türkiye’nin dijitalde Avrupa’nın en hızlı büyüyen 4. ülkesi olduğunu ortaya koydu.
Bir de işin yaratıcılık boyutu var.Dijital reklamı yaratıcılık ve yatırımın geri dönüşü ekseninde değerlendiren MixxAwards Avrupa yarışmasında bu yıl, 24 kategoride verilen 29 ödülün 11’i, yani neredeyse her 5 ödülün 2’si Türkiye’ye geldi. Ödül töreninde hepimiz ajans ve reklamverenlerimizin başarılarıyla gurur duyduk. Dijitalin 2015’te Avrupa toplamında birinci sıraya çıkacağı öngörülüyor. 5-6 yıl içinde benzer bir gelişmeyi Türkiye’ye de yaşayacağımıza inanıyorum.”

2015 – 2016 döneminde IAB Avrupa Yönetim Kurulu’nda şu isimler görev alacak:
ÜLKELER
IAB Almanya
 
Simona Ruch
 
IAB Danimarka Allan Sørensen  
IAB Fransa Valérie Chavanne  
IAB İngiltere Guy Phillipson  
IAB İspanya Antonio Traugott  
IAB Polanya Wlodek Schmidt  
IAB Slovenya Tomaz Pernovsek  
IAB Türkiye Dr. Mahmut Kurşun  
IAB Yunanistan Constantine Kamaras
 
 
     
ŞİRKETLER
AppNexus
 
Nigel Gilbert
 
ADTECH Erhard Neumann  
BBC Advertising Anne Goodman  
comScore Mike Read  
Google Thierry Geerts  
GroupM John Wittesaele [  
Meetrics Philipp von Hilgers
Microsoft Andy Hart  
nugg.ad Karim Attia  
OMD Nikki Mendonca
   
         
MixxAwardsAvrupa’da Türkiye’ye 11 ödül
Ödül töreni her yıl Interact Kongresi sırasında gerçekleştirilen MixxAwardsAvrupa’ya katılan ajanslar toplam 11 ödülle ülkeye döndü. Bu yıl jüride IAB Türkiye üyesi 41?-29’dan Alemşah Öztürk’ün de görev aldığı MixxAwards Avrupa’da, Ürün Lansmanı Kategorisi’nde Vodafone – BJK Formaya Ruhunu Kat kampanyasıyla Mindshare ve Mobilike Altın Mixx alırken, Yenilikçi Online Reklam Çözümleri Kategorisi’de Altın MixxYıldız Holding – UNO Ekmeğinizi Elletmeyin kampanyasıyla Arno Brasco, Mobilike ve Open Medya’nın oldu.Türkiye’nin diğer ödülleri ise şöyle dağıldı:
  • Entegre Kampanyalar Kategorisi Gümüş:
Pembeyi Yakala / Unilever Elidor / Manajans JWT / Mobilike
 
  • En İyi Sosyal Veri ve İçgörü Kullanımı Kategorisi Gümüş:
Gnctrkcll İnteraktif Festival – Turkcell / Wanda Digital 
  • Mobil Marka Destinasyon Siteleri Kategori Gümüş:
Samsung Galaxy Note 4-El Yazısından Analiz / Samsung Türkiye / Starcom MediaVest Group Türkiye / Mobilike 
  • Ürün Lansmanı Kategorisi Gümüş:
iPhone 6 Vodafone’dan Alınır / Vodafone/ Mindshare 
  • Yenilikçi Online Reklam Çözümleri Kategorisi Gümüş:
SamsungGalaxyNote 4-El Yazısından Analiz / Samsung Türkiye / Starcom MediaVest Group Türkiye 
  • Marka Farkındalığı ve Konumlandırma Kategorisi Bronz:
Pembeyi Yakala / Unilever Elidor / Manajans JWT / Mobilike 
  • Mobil Aplikasyonlar Kategorisi Bronz:
Katil Senin Elinde / Samsung Türkiye / Starcom MediaVest Group Turkey
  • Mobil Marka Destinasyon Siteleri Kategori Bronz:
Vodafone- BJK Formaya Ruhunu Kat / Mindshare / Mobilike 
  • Viral Kategorisi Bronz: 
Cornetto Yalın Video Klip  / Unilever / Mindshare

Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.