reklam
reklam
reklam
reklam

İletişimdeki Verimlilik

Köşe Yazısı - 1 Şubat 2010, Pazartesi
Haşim Afakoğlu: Haşim Afakoğlu

İletişim kurmak istediğimiz insanın hangi ruh halinde olduğunu bilmek önemlidir. Bunu nasıl öğrenebiliriz? 
İletişimi eğer sesli ve sessiz olarak düşünürsek, sessiz iletişim yani beden dili ciddi bilgiler bize verebilir ve bu bilgiler gerçeğin ta kendisidir. 

Çünkü bilinçli kurduğumuz cümlelerin kontrolü bilincimizdedir ve onlarla istediğimiz biçimde oynayabiliriz.  İstersek söylemeye karar verdiğimiz bir düşünceyi anında değiştirip ve tersini söyleyebiliriz. 

Karşımızdakine inandığımızın tersini söyleyerek mutlu ederiz veya incitebiliriz.  Karşımızdaki insan da bunların gerçek olduğunu düşünerek mutlu veya üzgün olabilir.  Ama bilinçaltımızla oynamak bu kadar kolay değildir.

O zaman bir Düşüncenin oluşum sürecini inceleyelim ve bunun neresinde müdahil olabileceğimizi anlayalım.  İnsanın ruh durumu, ihtiyaçları, çevre koşulları veya daha önceden yaptıkları programlar, koydukları uzun ve kısa süreli hedefler ve daha benzeri nice olumsuz ve olumlu şeyler düşünce üretmemizde etkilidir. 

Bir düşünce beyindeki belli bölgelerdeki yapıların ürettiği kimyasallarla başlar.  Bunlarda anında komut olarak ilgili kaslara iletilir ve kaslar o harekete başlama duruşu alır.  İşte yakalamamız gereken gerçek bu noktadır.  Hangi kaslar harekete geçti ve vücudun neresi nasıl bir duruş aldı.  Bu anlık vücut dilini okumak için göz teması  ve karşımızdaki bireyi iyi izlemek gerekir. 

Bundan sonra bilincimiz devreye girer ve isterse yapmak istediği şeyi değiştirir.  Ama iyi bir  izleyici karşısındaki insanın niyetini vücut dilindeki anlık değişimden kestirebilir. 

Başka bir ipucu da karşımızdaki insanın hangi ruh halinde olduğunu kestirmektir.  Bu ipuçları da insanın ruh halinin hangi sinir sisteminde olduğuyla ilgilidir. 

Stres hormonu salgılayan sinir bölümü insanı gergin, kavgacı, üretken olmayan, sorunlardan kaçarak yeni sorunlar üreten ve etraflı düşünemeyen bir ruh haline sokar.  Bu ruh halinde beden dili gergindir, kendine özgüveni yok, ses tonu kucaklayıcı değil, karşı tarafı pek dinlemiyor ve yoğunlaştığı konuda esnek olmadığı için empati kuramaz ve dolayısıyla inciticidir.

Peki, bu ruh haliyle nasıl verimli iletişim kurabilirsiniz?  Bir sorunu çözmek için her şeyden önce sorunun ne olduğunu ve onu oluşturan parçalarını bilmek gerek.  Bu ruh hali bu tür yaklaşımlardan çok uzak ve sadece o anı kurtarmaya yönelik bir sistematiği vardır.  Karşı tarafı düşünmek yerine ben merkezli bir tavır sergilemekte ki buda iletişimsizliği meydana getirmektedir. 

Bu ruh hali insanı başkaların gözünde kimseyi dinlemeyen, sorunlu biri olarak yansıtmaktadır.  Oysa o insanın çok değerli ve paylaşımcı tarafları olmasına rağmen farklı bir görünüm ortaya çıkmaktadır.

İletişimdeki amaç tek taraflı kazanç olmamalı çünkü bu bir kazanç değil, bu tabiri caizse bir nevi ezme ve baskı tarzıdır.  İletişimin amacı karşılıklı çıkar ve yaratılan o sinerjiyle iletişimde olan bütün taraflara çıkar sağlamak ve mutlu, memnun edici bir zemin hazırlamaktır.

Bu konular iletişimin ana yapısı oldukları için biraz daha bu altyapıya değinerek ve bu alt yapıdan esinlenerek verimli iletişim tekniklerini ilerde sizinle paylaşacağım.

7097 kez okunmuş Haşim Afakoğlu

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
• İletişimdeki Verimlilik   2583 gün önce eklendi

Yorumlar

yağmur kav   22 Ekim 2010, Cuma

Merhaba,
Etkin . verimli bir iletişimle anlık sorunların daha kolay çözülebılır, anlatmak ıstedıgımızı tam olarak ıfade ettıgımız ve karsımızdakınınde neyı anlatmak ıstedıgımızı anlamasında en onemlı etkendır.
Yuzyuze ıletısımde , jest ve mımıklerın hakımıyetı , goz teması , sesımızde guven ve ıkna edıcı bır ses tonuyla bız ve karsımızdakınınde sozledıklerımıze ınancı artacaktır.
Yuzyuze ıletısımde sıgınacagımız , destek alabılecegımız bazen de dırekt olarak acıgımızı ortaya cıkaracak bır vucut yapısı , el kol hareketlerı gıbı yardımcı ıletısım araclarımız mevcuttur.
Fakat bır ınsanla telefondan ne kadar verımlı ıletısım saglanır , ses tonunun ınandırıcılıgı , guven ve samımıyetı guclu bır ses tonu etkın bır ıletısımde yeterlımıdır ,
Telefonda verımlı bır ıletısım ıcın nelere ıhtıyac vardır bu konuda da yazılarınızı beklemekteyım.

Paylasımlarınız ıcın tesekkurler
Yağmur KAV
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.