reklam
reklam
reklam
reklam

İletişim ve 'HİÇ'

Köşe Yazısı - 27 Aralık 2016, Salı
KöşeBaşı: Cansel Oruç

"Ne kadar bilirsen bil; söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır."
Mevlânâ Celaleddin-i Rumi’nin anlamlı sözlerinden biri.
Aslında bu cümle iletişimin de anahtarı.
İster iş hayatında, ister özel hayatta biriyle iletişim kurmak istiyorsak, dikkatini çekecek, doğrudan ulaşacak kelimeleri, cümleleri seçeriz. Yoksa sadece anlattığımızla kalır, karşımızdakine ulaşamazdık...
Kısacası sadece konuşmak, ifade etmeye çalışmak değildir iletişim. Çift yönlü olmalı, amaç da araç da verilmek istenen mesaj da doğru seçilmelidir...
Planlanmasından yaratıcılığına, uygulanmasından ölçümlenmesine kadar bir çok kriterin göz önüne alınmasıyla hayata geçirilen başarılı iletişim çalışmaları da ödüllendirilmelidir elbette...

Bursa Halkla İlişkiler Derneği de 2017 yılında beşincisini düzenleyeceği Halkla İlişkiler Çalışmaları (HİÇ) Ödülleri’ni daha fazla kişiyle buluşturmak, daha fazla kurumu sürecin içine katmak adına bu yıl ilk kez “Jüri son dört yılın değerlendirme toplantısı” gerçekleştirdi.
Toplantıya bugüne kadar HİÇ Ödülleri sürecinde jüri üyeliği yapan isimler davet edildi.
Katılan isimler, Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, Halklailiskiler.com.TR Genel Yayın Yönetmeni Şahnur Karaağaç, Erguvan Tanıtım Ajans Başkanı Serdar Ömeroğulları, Prof. Dr. Zeyyat Sabuncuoğlu, Yaşam Koçu Yazar Yasemin Sungur, İtibar Enstitüsü Başkanı Orhan Samast, KalDer Bursa Şube Başkanı Erdal Elbay, Benchmark Kurucusu Fadile Paksoy, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden Doç. Dr. N. Bilge İspir,  KalDer Bursa Şubesi Geçmiş Dönem Başkanı Emin Direkçi ile BHİD Yönetim kurulu üyelerinden oluştu.

Birbirinden değerli fikirlerin paylaşıldığı toplantı sonrasında çıkan notlar değerlendirilerek, sektör paydaşları ile daha iyi iletişim ve daha fazla kişiye, kuruma dokunmak adına Ödül Başvuru sürecinde bir takım gelişmeler yapıldı.
Öncelikle kategori başlıklarında revizyon ve eklemeler oldu.
Buna göre başlıklar Özel Kurumlar, Sivil Toplum Kuruluşları, Kamu Kurumları ve üniversite öğrencilerinin çalışmalarını kapsayan ÜNİ-PR olarak belirlendi.

Özel Kurumların alt başlıklarında da Kurumsal İletişim, Kurum İçi İletişim, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sponsorluk İletişimi’nin yanına çağın gereklilikleri göz önüne alınarak Dijital PR, Pazarlama İletişimi eklendi.
Üniversiteler için açılan ÜNİ-PR kategorisi ise iletişim bölümleri ve diğer bölümler olarak iki bölüme ayrıldı.
Yenilikler bunlarla da bitmiyor.
Bu yıl başvurulardan jürinin seçeceği bir Jüri Özel Ödülü kategorisi var.
Tüm bunların yanı sıra HİÇ Ödülleri’nin 5. yılı olması nedeni ile HİÇ '13, HİÇ '14, HİÇ '15, HİÇ '16 ve HİÇ '17 ödüle layık görülmüş projelerden genel bir değerlendirmeyle “5 yılın En İyi HİÇ” i seçilecek.

Kısa bir dip not:
HİÇ Ödülleri sadece Bursa ile sınırlı değil, tüm illerimizin katılımına açık...
Amaç kurumları yarıştırmaktan değil, iletişim faaliyetlerini ödüllendirmek, teşvik etmek.
Ödül başvuruları Ocak ayının başında gerçekleştirilecek basın toplantısı ile başlayacak.
Geçmiş dönem ödülleri ile ilgili bilgi için www.hicodulleri.org sitesi ziyaret edilebilir.

Yazımızın başında dediğim gibi;
Doğru iletişim, kişilere hitap edecek konuları aktarmakla başlıyor.
Bugüne kadar önemli bir misyon edinen HİÇ Ödülleri, HİÇ Ödülleri’ni hayata geçiren BHİD’in geçmiş dönem Başkanı Serdar Ömeroğulları ve yönetim kurulu üyelerinden alınan bayrak ile her yıl kendini yenilemeye ve geliştirmeye devam edecek.

İyi iletişimin artarak süreceği bir yıl diliyor, halkla ilişkiler çalışmalarınızı değerlendirmeye davet ediyoruz...
 

1826 kez okunmuş Cansel Oruç

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.