İletişim sektörüne yön veren isimler 2020 için neler diledi?

Köşe Yazısı - 30 Aralık 2019, Pazartesi
Editöre Not: Kaan Öztamur

Her yıl bir öncekinin daha ötesine taşımak istediğimiz hedeflerimizle birlikte yeni bir yılı daha karşılıyoruz. 2019 yılını geride bırakmaya hazırlandığımız şu günlerde Halkliliskiler.com.TR ailesi olarak iletişim sektörüne yön veren isimlere, yıl değerlendirmelerini ve yeni yıl dileklerini sorduk. İletişim dünyasının bir yılını özetleyen bu değerli görüşlerin yer aldığı haber çalışmamızı keyifle okuyacağınızı umuyor, 2020 yılının herkese mutluluk, sağlık, huzur, başarı ve bolluk getirmesini diliyoruz.

Kaan Öztamur 
İçerik Editörü 

76576565


876876786

Halklailiskiler.com.TR Kurucusu ve Genel Yayın Yönetmeni Şahnur Karaağaç: ''Yüzde 100 gönüllülük, yüzlerde kocaman bir gülümseme''

2004 yılında Halkla İlişkiler sektörüne yönelik Türkiye’nin ilk iletişim platformu Halklailiskiler.com.TR’yi kurarken aklımdan geçen, çok naif, çok romantik bir düşünceydi; iletişimcilerin iletişimine katkıda bulunmak, genç iletişimcilerin gelişimine destek olmak…

O günden bu yana geçen 16 yılda, kimileri için naifliğin bi’ tık üstü sayılabilecek bu temel düşünceyle farklı şehirlerden birçok gencin geleceğine dokunduk. Eksik bilgi ve yanlış nedenlerle seçmek üzere oldukları bölümle ilgili aydınlatıp yönlerini değiştirdiklerimiz de oldu, kadim bir meşenin gölgesinde yetişip gelişen fidanlar gibi gururlandığımız Çırak İletişimcilerimiz de... 

Ulusal ve uluslararası birçok markanın iletişimine yön verirken kendileri için bir yeni müşteri bültenini zorla yazdırdığımız  dostlarımız da oldu, en iyi müşterilerinin başında kendilerinin geldiği sökük dinlemeyen dostlarımız da...

Geçmiş muhasebesi yaptığımda söyleyebileciğim; yüzde “0” ticari kaygı, yüzde “0” gelir, yüzde “100” gönüllülük, yüzlerde kocaman bir gülümseme : )

2020 yılına girerken yine tüm naif, ve romantik düşüncelerle dilerim ki çocuklarımız için, gençlerimiz için, kadınlarımız için, hastalarımız için, emekçilerimiz için, yaşlılarımız ve engellilerimiz için yaşam daha kolay, daha güvenli, hayat daha güzel olsun...


765765

Hill+Knowlton Strategies Türkiye Genel Müdürü Pelin Kocaalp: ''Güzellikler ve iyiliklerle dolu bir yıl olsun…''

Dünya'da ve Türkiye'de gündemin çok yoğun olduğu bir yılı geride bırakmaya hazırlandığımız bu günlerde, 2020’ye umutla giriyoruz.
 
Hill&Knowlton Türkiye olarak, 2019 yılını büyüme ile kapattık. Bu zorlu dönemlerde verimli büyümeye, insan kaynakları politikalarımızı geliştirmeye, hizmetlerimizde çeşitliliğe ve kaliteli müşteri hizmetlerine odaklandık.
 
Şirket olarak motivasyonlarımızın başında her zaman en iyiyi ve en güzeli dilemek geliyor. Her yıl geleneksel olarak oluşturduğumuz dilek panomuzda bu yıl da ‘güzellikler ve iyilikler’ öne çıktı. Bunlara bereketli işlerimizin devamını da eklediğimiz zaman, 2020 yılının genel beklentilerini özetlemiş oluyoruz. Dünyada ve ülkemizde hayatı, insanları, hayvanları ve doğayı seven insanların her geçen gün artmasını canı gönülden diliyoruz.
 
Herkesin yeni yılını kutluyoruz!


76876

MSL Türkiye Ajans Başkanı Mehin Öner: ''Sosyal faydaya yönelik, gerçek etki yaratacak projeler ön planda olacak''


İletişim pratiklerinin gitgide iç içe geçtiği, entegre kampanya ve planlamaların yoğun olarak görüldüğü bir yıl oldu 2019. Multi-disipliner işleri daha ön planda izlediğimiz 2019 yılında, dijitalin norm haline gelmeye başladığı bir dünyada Instagram bir pazarlama mecrası olarak ciddi atağa kalktı. Diğer yandan bireysel girişimciler mini bağımsız start-uplarını kurmaya başladı. Pazarlama bütçelerinde de sıklıkla yer almaya başladı Instagram… Influencer iletişimi yine çok modaydı. Ama milyon takipçili isimlerden yavaş da olsa ayrışamaya başlayan ve micro-influencer’lara önem veren yaklaşım daha fazla kabul görmeye başladı.

Planlamaların önemli çoğunluğu dijitale ve türevlerine kayıyor. Ancak öte yandan off-line platformların etkisi de göz ardı edilemiyor. Video content marketing de beklendiği üzere yoğun bir yükseliş trendi yaşadı. Aynı şekilde E-Spor bu yıl pazarlama iletişimi dünyasının en hip konularındandı. 2020’nin de sosyal faydaya yönelik ve en önemlisi de gerçek etki yaratacak projelerin özellikle öne plana çakacağı bir yıl olmasını bekliyorum. Herkese hayallerini gerçekleştirebileceği, barış ve sevgi dolu şahane bir yıl diliyorum...


456789

Ünite İletişim Yürütme Kurulu Başkanı Işıl Arıdağ: ''Güven ve sosyal amaç markalar için daha da önem kazanacak"


Dünyadaki tüm gelişmeler iş dünyasının stratejilerini etkiliyor, dolayısıyla iş yapış şekilleri değişirken iletişim yönetimi de değişiyor. Bu bağlamda 2019 yılının iletişim sektörüne yeni ve önemli deneyimler kazandırdığını rahatlıkla söyleyebiliriz.  

Birincisi, güven kaybının bu denli yoğun yaşandığı günümüzde güven sağlamak en önemi mesele haline geldi. 2019 Edelman Güven Barometresi sonuçlarına göre, genel güven düzeyinde dünya genelinde yüzde 49 oranı ile 'güvensizlik' devam ederken, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde güven düzeyinin ortalamanın altında olması dikkat çekiyor. Araştırmada çıkan en dikkat çekici sonuç; tüm dünyada toplumsal sorunlara karşı acil değişim istenirken, bu değişim için işverenlerden liderlik beklentisinin en üst düzeyde olması. Araştırmanın yapıldığı 27 ülke genelinde katılımcıların neredeyse yarıya yakını (yüzde 46) dünya üzerindeki mevcut sistemin kendilerini hayal kırıklığına uğrattığını düşünüyor. Bu hayal kırıklığının kırılımlarına bakıldığında ise adaletsizlik duygusu ve değişim arzusu en yüksek iki kriter olarak öne çıkıyor.
 
İkincisi, güven sağlamak için çok önemli bir adım olarak iş dünyası artık sadece faaliyet alanına odaklanmıyor. Üretimde veya hizmette kalite anlayışı korunurken; bir toplumsal amacı olan, değer ve fayda üreten markalar rekabette öne çıkıyor. BBMG ve GlobeScan tarafından 21 ülkede 21 bin tüketici ile yapılan araştırmaya göre, 'alışverişi seven, sorumlu tüketim yapan ve toplumun iyiliği için çalışan markalara güvenen' şeklinde tanımlanan 'ilham veren tüketiciler', tüm dünyadaki tüketicilerin yüzde 40'ını oluşturuyor ve bu oran giderek yükseliyor. 'İlham veren tüketicilerin' satın almaya en yakın olduğu ve çevrelerine de tavsiye ettikleri markalar ise bir amacı olan markalar. BBMG'ye göre 'ilham veren tüketiciler', ürün faydasından daha büyük şeyler için çalışan markalar arıyorlar. Yani; ilham veren değerlerin vücut bulduğu, güçlü bir bakış açısı getiren ve dünyada olumlu bir etki yaratmak üzere harekete geçen markaları arıyorlar. Bununla birlikte, 'ilham veren tüketiciler' hala hangi markanın kendi markaları olduğundan emin değiller. Tüketicilerin giderek artan bir oranda bu değişimin içinde olması iletişim mesleğini çok daha yararlı bir kimliğe kavuştururken kurumların itibar yönetimine hizmet ediyor.
 
Diğer yandan, değişim sürecinden ziyade, kalıcı ve belirleyici olan dijitalleşme, iş yönetiminde olduğu gibi iletişim yöntemlerini zorlayan bir hale getirdi.   Özellikle Z kuşağının tüketici davranışları ve algılarının değişiminde çok önemli bir etken olan dijitalleşme, marka ve ajansları da iletişim stratejilerinde 360 derece iletişime ve bu stratejilerde dijital araçların kullanımının ağırlığını artırmaya doğru yönlendiriyor. Millenial olarak adlandırılan kuşağın yüzde 33'ü markalar ve şirketler ile sosyal medyayı kullanarak etkileşime geçiyor. Retail Dive'ın araştırmasına göre ise Z kuşağının 5'te 4'ü ve Millenial kuşağının 4'te 3'ü satın alma kararlarında sosyal medyanın etkili olduğunu söylüyor. Dolayısıyla markaların dijital dünyada gerçekleştirdiği iletişim çalışmaları her geçen gün daha fazla önem kazanıyor. Bu da rekabetin giderek arttığı bir dönemde, markaların farklılaşmak için yaratıcı ve akıllı bir fikir odağında ilerlemesini getirirken, ajansları da daha yaratıcı olmaları için zorluyor. Ayrıca, gündem tüketiciler için o kadar hızlı değişiyor ki, yaratıcılığın yanında reflekslerinizin de hızlı olması şart.
 
En önemlisi, insan beyni ile ilgili çalışmalar giderek artarken, nörobilim ve büyük veri ile ilgili çalışmaların tüketiciye yönelik ikna ve davranış değişikliği yaratmak üzere bizlere daha fazla veri sağladığı bir dönemdeyiz. Akıllı telefon sahipliği artarken, tüketicilerin anlık dinlenme ve izlenmesi sayesinde elde edilen veriler anlık içerikleri daha önemli bir hale getirdi. Artık yapay zeka tarafından anlık geliştirilen içerikler dönemine giriyoruz. Bu nedenle, iletişim dünyasında önümüzdeki döneme deep fake teknolojisi ve yapay zekanın damga vuracağını düşünüyorum.
Bununla birlikte dünyada olduğu gibi Türkiye'de de markaların tüm iletişim disiplinlerini entegre ettiği ve iletişim ajanslarının holistik bir yaklaşımla, iletişimin tüm disiplinlerini tek çatı altında toplayarak hizmet verdiği bir dönemdeyiz. Tek bir noktada toplanan yaratıcılık, tasarım, hikâye oluşturmak ve iletişim kanallarının bütüncül bir yaklaşımla kullanılması, iletişim ajansları için mutlak şart haline geldi. Bu kapsamda Ünite İletişim olarak, dijital iletişim başta olmak üzere 10 yıldır gerçekleştirdiğimiz yatırımlar sayesinde şirketimizin sürdürülebilir büyümesini sağladığını söyleyebilirim. Dünyanın lider iletişim pazarlaması ajansı olan ve geçtiğimiz günlerde İngiltere'de son 10 yıla damga vuran ajans olarak seçilen Edelman'ın Türkiye'deki münhasır temsilcisi olmamız sayesinde elde ettiğimiz uluslararası deneyim de bu gelişimimizde önemli bir avantaj sağlıyor.
 
Bu vesileyle, Halklailiskiler.com.tr aracılığıyla, iş dünyasına ve iletişim sektörüne başarılarla dolu bir yıl diliyorum.


5465765

İDA Yönetim Kurulu Başkanı ve Artı İletişim Yönetimi Yönetici Ortağı Esra Şengülen Ünsür: ''Gençlerin İtirazı, Dünyaya İyi Gelecek''


Her yeni yıl başında yapılan yıl değerlendirmeleri “zor bir yıl oldu” cümlesiyle başlar. Çünkü kolay bir yıl yok. Ülkemiz, bulunduğumuz coğrafya ve hatta dünya zor zamanlardan geçiyor çünkü insanoğlunun kaynakları, ilişkileri ve sistemleri kullanma şekli bir türlü değişmiyor. Neyse ki çocuklar var. 16 yaşındaki iklim aktivisti Greta Thunberg, tek başına dünya liderlerine kafa tutuyor; milyonları peşinden sürüklüyor. Çocuklar, markalara “iyi kalpli” olmadıkça “sizin ürünlerinizi satın almayacağız” diyor. Ve o çocuklar, hızla, bizlerin öngörüde bulunmakta bile zorlandığımız bir geleceği bizzat şekillendiriyor. Uzun sözün kısası, dünyada yeni bir dönem açılıyor. “Zor yıllar” belki bitmeyecek ama zorluk başka bir yerde olacak: Çocuklara kulak tıkamakta!
 
PR sektörü, krizde, dönüşüm zamanlarında, başka bir deyişle, olağanüstü dönemlerinde, pek çok sektörün aksine büyür. Çünkü hareketli dönemler, sektörümüzün ana işine dönebilmesini, itibar ve algıya yatırım yapılmasını öncelikli kılar. Çünkü dünya döndükçe her şey değişecek ama itibar ve güven tesis etmeye duyulan ihtiyaç hiç değişmeyecek. Kurumların ve markaların toplumsal sorumluluğuna yolculuğunda güvenilir bir kaptan olan iletişim danışmanları, geleceğin dünyasında fayda odaklı tüm adımlar için hizmet vermeye devam edecekler.
 
Ancak bir tehditle karşı karşıyayız: Yalan Haber (Fake News) Burada iletişim danışmanlarına düşen en büyük sorumluluğun çocuklar ve gençleri medya okuryazarlığı konusunda desteklemek olduğunu düşünüyorum. “Yalan haber” salgınından hasarsız kurtulabilmemizin temelinde; merak ve bilgiye ulaşmak için emek vermek anlayışının yerleşmesinin yattığına inanıyorum. Dolayısıyla da yönümüzü geleceğe çevirirken, bu salgından kurtulmak için gelecek nesillerin merak ve araştırma duygusunu desteklememiz gerektiğini unutmayalım. Soru soran, şikâyet edebilen, itirazını dile getirenleri yüreklendirmeye odaklanalım.
 
Dilerim 2020; gençlerin yolunun açıldığı, itiraz edebildiği ve onların sözünü dinleyen siyasi liderlerin dünyanın ekolojik geleceğine yatırım yaptığı bir yıl olur.     


765765675

Excel İletişim ve Algı Yönetimi Genel Müdürü Burçak Taşkın: ''Sektör ayrımlarının artık ortadan kalktığını ve doğrudan hedef kitle ayrımının ön plana çıktığını gözlemledik''


2019 yılı hedef kitle davranışlarını şekillendiren motivasyonlardan seçme özgürlüğü, esneklik, kolaylık ve hızın hayatımıza çok daha fazla nüfuz ettiği ve dolayısıyla iletişim amaç ve araçlarının da bu motivasyon unsurlarına göre kendini şekillendirdiği bir yıl oldu. Anındalık ve kişiselleştirme stratejik iletişimin kalbinde yer alırken, sektör ayrımlarının artık ortadan kalktığını ve doğrudan hedef kitle ayrımının ön plana çıktığını gözlemledik. İletişimdeki bu dönüşüm 2020 için de tahmini zor olamayan öngörüleri ortaya çıkardı.

İletişimde yakın, rahat ve yalın mesajların kendini çok daha fazla hissettireceği, iletişim disipinlerinin çok daha fazla birbirinin içine gireceği ve davranışları şekillendiren motivasyonları karşılayabilen iletişim yaklaşımlarının başarı sağlayacağı bir yıl yaşayacağız. Bu anlamda; yoğun ve hızlı geçeceği kesin olan 2020 yılının herkese sağlık, mutluluk ve huzur getirmesini, sektörümüz açısında da başarılarla dolu olmasını diliyorum.


876876876

Aristo İletişim Ajans Başkanı Çınar Ergin: ''PR çemberi medya ilişkilerinden çok daha fazlasını barındırıyor''


Türkiye’de yaklaşık 40 yıllık bir geçmişe sahip olan halkla ilişkiler ya da günümüzde sık kullanılan adıyla PR mesleğinin henüz istenilen algı düzeyine gelemediğini görmek maalesef bana üzüntü veriyor. Dünya ile kıyasladığımızda hem mesleğin kamuoyundaki itibar ve algısında hem kurumsal iletişimcilerin halkla ilişkilerden beklentisi noktasında hem de mesleği seçen kalifiye işgücü anlamında gerideyiz. İşi kurum, marka ve kişilerin itibarını ve algısını yönetmek olan bir sektörün kendi itibarı konusunda zayıf kalmasını anlamak mümkün değil. Bu noktada özellikle TÜHİD’in ümit vaat eden başarılı çalışmaları var ancak işi daha da ileriye götürmek gerektiğine inanıyorum. 2019 yılında bu açıdan bakıldığında kayda değer bir gelişme elde edemediğimizi düşünüyorum.

Halka ilişkilerle ilgili en sevdiğim tanım, hikaye anlatma sanatıdır. Markanın veya kişinin ilgi çekici hikayesini yazarak, bunun nokta atışı hedef tarafından satın alınmasını sağlıyoruz. Ancak teknolojinin gelişimi ve yeni iletişim metotlarının eklenmesiyle halkla ilişkilerin alanı da genişledi.  Geleneksel halkla ilişkiler yayın içeriğine odaklanırken, günümüzün PR çemberi medya ilişkilerinden çok daha fazlasını barındırıyor. Artık iletişim disiplinlerini sınırlı tanımlamalara sığdırmamaya çalışmamalıyız. Reklam, PR veya sosyal medya diyerek sınırlanabileceğimiz perspektif artık çok daha geniş bir alana yayıldı. İletişimi disiplinler arası bütüncül bir bakışla değerlendirerek, her şeyi kapsayan çok daha büyük bir mecra olarak görmemiz gerekiyor.

2020 yılında PR ajanslarının müşterileriyle bağını güçlendirmesi için sadece geleneksel medyaya bağlı kalmaması zorunluluk olacaktır. Artık PR şirketleri video oluşturma, etkinlik geliştirme, marka pazarlama gibi yaratıcı hizmetlerin yanı sıra yaratıcı içerik oluşturma ve influencer stratejileriyle de ilgilenmektedir. Bunu da üstün körü değil, hakkını vererek yapmalıdır. Değişim çarpıcı olsa da aslolan hikaye hep aynı kalacak, bu hikayenin hedef kitleyle buluşturulacağı noktalar genişleyecektir.


865876786

Golin İstanbul Ajans Başkanı Kaan Berkan: ''Proje çalışmalarını dijital medya desteğiyle yöneten şirketler ön planda olmaya devam edecek''

2019, Türkiye için ekonomik açıdan zor bir yıl olmakla birlikte halkla ilişkiler sektöründe de müşteri kayıplarının yaşandığı ve yeni müşteri kazanımlarının güçleştiği bir yıl oldu. Özellikle medya alanında yaşanan gelişmeler, basılı yayınların azalması, gazetecilerin işten ayrılması halkla ilişkiler ajanslarının faaliyetlerini büyük ölçüde sınırlandırmaya başladı. Kısıtlı bütçeler ile zorlaşan tanıtım faaliyetleri, halkla ilişkiler sektörünü medya ağırlıklı çalışmalar gerçekleştirmek yerine alternatif kanal arayışlarına yönlendirdi.

Golin İstanbul olarak; mevcut ekonomik dalgalanmalara ve sektördeki sıkıntılara rağmen yılı ciddi müşteri kazanımları ve önemli bir büyümeyle kapattık. 2019 yılı içinde; Netflix, Fairmont Quasar İstanbul, Emaar Square Mall, Clear, Cornetto gibi birçok farklı sektörden marka ile çalışmaya başlayarak portföyümüzü genişlettik.
2020 yılının halkla ilişkiler ve iletişim sektöründe zor bir yıl olmaya devam edeceğini ön görüyorum. Ancak iletişimde farklılık yaratmayı başaran ve proje çalışmalarını dijital medya desteğiyle yöneten şirketler ön planda olmaya devam edecek. Markalara değer katan projelerin artmasıyla da yeni müşteri kazanımları beraberinde gelecektir.

Başarılı olan projeler halkla ilişkiler sektörü açısından referans oluştururken, iletişimde yeniliklere açık firmalar da kendilerini dönüştürmeye ve alternatif iletişim kanallarına yönelmeye başlayacak. Tek tip iletişim modelinden uzaklaşmak durumunda kalacak PR ajansları ve firmalar da halkla ilişkiler alanındaki yeni trendleri takip etmeye başlayacak.


765765765

CNR Holding Kurumsal İletişim Müdürü Deniz Kalendergil: ''Hayat sürprizlerle dolu!''

Bana sorarsanız bu hayatın en keyifli yanı sürprizlerle dolu olmasıdır. Acı da olsa tatlıya da çalsa, bizleri hayata bağlayan yegâne unsur sürprizlerdir. Bizi biz yapar, hayata hazırlar, arada yoklar ters köşe yaptırır, ummadığın anda umutlandırır ve en önemlisi de akıllanmamızı sağlar!
 
İşte bu duygularla 2020 yılının da her birimiz için acının ve tatlının dengede sunulacağı, bol sürprizli bir yıl olmasını diliyorum. Ne acı çok acıtsın canımızı ne de tatlı başımızı döndürsün. Mutlu etsin bizi yeter! Ama çok da değil. Her şey tadında güzel çünkü… Acıya da yer kalsın ki; hazırlıksız yakalanmayalım sonraki adımlarımıza.
 
“Beni” değil “bizi” seven sürprizler diliyorum yeni yılda. Egolardan sıyrılmış, iletişim odağında kavrulmuş, konuşarak anlaşan, birbirini dinleyen ve ne söylenirse söylensin saygı çerçevesinde kalan güzellikler getirsin. Huzurumuz bereket ile buluştuğu, başarılarımızın zirve yaptığı bir 2020 yılı dileğiyle…


76576565

Weber Shandwick Türkiye CEO'su Seda Yalçın: ''Dünyada yaşanan dijital dönüşümle birlikte 2020’nin çok daha hızlı ve dinamik geçeceğini düşünüyorum''

2019 ekonomik anlamda her ne kadar zorlu geçtiyse de iş anlamında güzel çalışmalara imza attığımız bir yıl oldu.
Umarım 2020 ülke ve sektör olarak daha huzurlu ve başarılı geçireceğimiz bir yıl olur. Dünyada yaşanan dijital dönüşümle birlikte 2020’nin çok daha hızlı ve dinamik geçeceğini düşünüyorum. Sektörümüzdeki bu dinamik yapıyı daha güçlü kılarak sektörümüzü geleceğe hazırlayacağız ve bunun için sektördeki tüm paydaşlarla birlikte çalışmaya devam edeceğiz.

Öte yandan sektörümüz ve dünya ne kadar hızlı değişirse değişsin, her şeyin başı sağlık ve huzur diyorum. Herkes için 2020’nin ve gelecek yılların sağlık, mutluluk ve başarılarla geçmesini diliyorum.


328768274

Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sevil Uzoğlu Bayçu: ''İnsanı insan yapan, yaşadığı toplumdan aldığı ve verdiği değerlerle bir bütün''


Sahip olduğum en değerli şeylerden bahsetmek geliyor içimden yeni yıl yaklaşırken. Ülkem, ailem, işim... İnsanı insan yapan, yaşadığı toplumdan aldığı ve verdiği değerlerle bir bütün. Dünyamız ve toplum çocukluğumu yaşadığım yıllardaki kadar temiz değil artık, kadınlar, çocuklar, hayvanlar hak ettikleri saygıya sahip değiller...

Yepyeni bir yıl yaklaşırken öncelikle insanların birbirini kırmadığı, yaşam standartlarının yükseldiği, sevginin, hosgörünün arttığı, insan haklarına saygılı, bilim, sanat ve kültür ışığında eğitimin egemen olduğu bir dünyada yaşamayı diliyorum. Ayrıca herkes için bu yeni yıl mutluluk, bolluk, bereket ve huzurla gelsin. Ailelerimiz, sevdiklerimizle birlikte sağlık dolu, ağız tadıyla devam etsin...


3234456

Denove PR Ajans Başkanı Serhat Özkütükçü: ''Geriye dönüp inceleyeceğimiz bir zaman dilimi olarak hafızalarımızda yer edecek''

Birçok açıdan tarihe geçecek bir yıl yaşadık 2019’da.  Rekabetin yoğun, kıt kaynakların en verimli şekilde kullanılabilmesi için kılı kırk yardığımız bir dönemdi. Evde ve sokakta seçimlerin gölgesinde, patates ve soğanın en çok konuşulduğu; sosyolojik olarak geriye dönüp inceleyeceğimiz bir zaman dilimi olarak hafızalarımızda yer edecek. Birçok mesleğin dijital trendlerin baskısı altında gelecek hesabı yaptığı 2019, iletişim dünyasını da etkiledi. Türkiye’ye özgü dinamikler daha ön plandaydı ve yaşadıklarımız bizi bize benzer ülkelerden ayrıştırdı.  Bu yıllar yeni kararlar almak için itici bir güç oluşturuyor. Yeni yollar bulmak, yeni iletişim fırsatları yaratmak için yaratıcı olmanız gereken bir dönem. 2019’un hem iletişim dünyası hem de Türkiye için iz bırakan bir yıl olduğunu düşünüyorum.  
 
Önümüzde yepyeni bir yıl bizi bekliyor. Yeni umutlar, yeni başlangıçlar ve yeni kararların sonuçlarını göreceğimiz yeni bir yıl. Devinimin bol, yaratıcılığın fazla, rekabetin çok olduğu bir iletişim dünyasında tüm paydaşlarımıza güzel bir 2020 yılı diliyorum.

5476576

O2 İletişim Kurucusu ve Ajans Başkanı Karolin Ergin: ''En iyisi için mükemmeliyetçi bakış açısıyla çalışmaya, yaratmaya, üretmeye devam''

Geride kalan her yıl yorgunluklarından olsa gerek, çoğunlukla “zor” olarak tanımlansa da iyi ya da kötü tüm yaşanmışlıklardan edinilmiş kazanımların, bizi her zaman ileriye taşıdığını unutmamak gerekiyor. Bu yıl da rakamların bizi denediği, gündemin çoğunlukla ısısını koruduğu, dijital dünyadaki yeniliklerin bizleri daha iyisi için zorladığı ama O2 İletişim olarak yeni bir ortaklık yapısıyla güçlendiğimiz, yeni markalarımız, projelerimiz ve yeni hizmet alanlarımızla büyüdüğümüz bir yıl oldu. İstanbul’dan Mardin’e, Ankara’ya, Şanlıurfa’ya Nemrut’un zirvesinden Brezilya’ya uzanan yeni hikayeler yarattık. Şimdi tüm yenileriyle bizi bekleyen bir 2020 var önümüzde.

Bizim için hedef net; en iyisi için mükemmeliyetçi bakış açısıyla çalışmaya, yaratmaya, üretmeye devam. Üretimiyle, fikriyle, hizmetiyle değer yaratan her bir oluşumun, kendisini olduğu kadar bu ülkeyi de ileriye taşımak için çalışması gerektiğine inanıyorum. Ancak bu yolla zoru kolaya dönüştürebilir geleceğimizi iyiler ve yeniler üzerine inşa edebiliriz. 2020’nin tüm güzellikleri hayatlarımıza taşıdığı bir yıl olmasını dilerim.

234567

O2 İletişim Yönetici Ortağı Nazlı Tuğrul Yüksel: ''Dijitalleşmenin getirdiği olanaklarla yeni fikirler ve projeler yaratacağız''

Birçok önemli gelişmenin yaşandığı, ekonomi ve yeni yatırımlar açısından ise zorlu bir yılı geride bırakıyoruz. O2 iletişim olarak tüm bu gelişmeleri yakından takip ederek rotamızı doğru çizdiğimiz ve katma değeri yüksek işler üretebildiğimiz bir yıl oldu.

2020’nin sektörümüz için pek çok fırsat ve yeniliklerle geldiğini ümit ediyorum. O2 iletişim olarak 2020’de de çizdiğimiz doğru rota ile iş ortaklarımıza değer katan işler üreteceğimizi, dijitalleşmenin getirdiği olanaklarla yeni fikirler ve projeler yaratacağımızı düşünüyorum. Sektörümüze ve tüm çalışanlarına 2020’nin güzellikler getirmesini diliyorum.
 

7822 kez okunmuş Kaan Öztamur

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.