Hedef kitlenizi nasıl tanımlarsınız?

Haberler - 11 Mart 2015, Çarşamba

 Greyt to know Grey İstanbul'dan bir güzel hizmet; "Hedef kitlenizi tanımlamadan önce bilmeniz gereken 10 şey"

1. Türkiye’de hanelerin yüzde 15’inde aile reisi kadın.
Türkiye’de 19.1 milyon hane reisinin yüzde 15.2’si kadın. Kadın aile reislerinin yaklaşık yarısı eşlerini kaybetmiş, yüzde 22.9’u hiç evlenmemiş, boşanmış ya da eşinden ayrı yaşıyor. Yüzde 20’si ise hala eşleriyle birlikte. (Kaynak: 2011 GYK Araştırması)

2. Kadınlar ev işlerini artık erkeklere devretmek istiyorlar.
Türkiye’de kadınların ev işlerine bakış açısı değişiyor. Kadınların yüzde 75.2’si ‘’yemek, çamaşır, bulaşık, ütü ve temizlik gibi ev işlerini erkekler de yapmalıdır’’ ifadesine katıldığını belirtiyor. (Kaynak: Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması 2013)

3. Erkekler kendilerini şımartmak için kadınlardan daha çok para harcıyor.
Kadınların erkeklere göre daha sık alışveriş yapmasına rağmen erkekler kendileri şımartma konusunda daha bonkör. Türk erkeklerinin yarısı kendilerini şımartmak için 60-300 lira arası harcama yaparken, kadınların yarısı 30-150 lira arası bir harcamayla yetiniyor. (Kaynak: Mastercard Küçük Mutluluklar Araştırması 2015)

4. Türkiye’de yemek yerken birçok evde hala yer sofrası tercih ediliyor.
İster köyde yaşıyor olsun ister evinde son model ankastre bir mutfak olsun, Türkiye’de birçok aile yer sofrasını tercih ediyor. Yer sofrasının insanları birbirine yakınlaştırdığı ve aidiyet hissini güçlendirdiği düşünülüyor. (Kaynak: İpsos Türkiye’nin Halet-i Ruhiye Araştırması 2015)

5.  Türkiye’de birçok aile aynı kaptan yemek yiyor.
Türk halkı olarak her şeyimizi ailemizle paylaşmak isteyeceğimiz gibi sofralarda yemeğimizi de ailemizle paylaşmaktan, hatta hep beraber aynı kaptan yemek yemekten çekinmiyoruz. Türkiye’de hanelerin yüzde 64’ünde aynı kaptan yemek yeniliyor. (Kaynak:  TÜİK 2014)

6. Türkiye’de hazır çorbaları en çok ev kadınları satın alıyor.
Hazır çorbanın pratik ve kolay hazırlanan bir ürün olması nedeniyle, genellikle yalnız yaşayanlar ve gençler tarafından tercih edildiği düşünülüyor. Oysa hazır çorba satışlarının ağırlığı C SES grubundaki ev kadınlarından geliyor. Birçok işe aynı anda yetişmeye çalışan ev kadınları konu çorba olduğunda pratik bir çözüme başvurmaktan çekinmiyor. (Kaynak: İpsos Household Panel 2013&2014)
 
7. Türkiye’de genç nüfusun yüzde 18’i işsiz.
Birçok brifin hedef kitlesi gençler olmasına rağmen Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yayınladığı son verilerine göre genç nüfusun yüzde 18.7’si işsiz. (Kaynak: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 2015)

8. Giderek mutsuzlaşan bir ülkeyiz.
Mutlu olduğunu beyan eden bireylerin oranı 2013 yılında yüzde 59 iken 2014 yılında yüzde 56.3’e düştü. Türkiye’nin geçen yıl "en mutlu ili" Sinop, "en mutsuz ili" ise Tunceli oldu. (Kaynak: TUIK 2014)

9. Türkiye’de erkekler kadınlardan daha çok selfie çekmeyi seviyor.
HTC’nin Somera ile işbirliği yaparak gerçekleştirdiği araştırmaya göre selfie’lerin yüzde 49’unu erkekler, yüzde 38’ini kadınlar, yüzde 13’ünü ise kadın ve erkeklerin ortak olduğu kareler oluşturuyor. Erkekler son 3 ayda kadınlara göre yüzde 11 daha çok selfie çekti. (Kaynak: HTC & Somera Türkiye’de Selfie Araştırması 2015)

10. Türkiye’de insanların yüzde 90’ı hiç yurtdışına gitmedi.
Türkiye’den yurtdışına yapılan seyahatler son 10 yılda 2 katından fazla artmış olmasına rağmen hala ülkemizde yurt dışına seyahat edenlerin oranı yüzde 10’u geçemedi. Geçen yıl seyahat eden en çok Gürcistan, Bulgaristan ve Yunanistan’a gitti.

Seren Pala
Senior Strategic Planner 
Grey İstanbul

Kaan Öztamur

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.