'Hayat Bilgisi'nde iletişim dersleri başlıyor...

Haberler - 28 Ağustos 2014, Perşembe

Hayat Bilgisi OkuluHızla ve sürekli yenilenen hayatlarımız için, yeniden kurgulanmış bilgilere ihtiyaç duyulduğu gerçeğinden hareket eden Hayat Bilgisi Okulu, 15 Eylül 2014 tarihinde sonbahar dönemini başlatıyor. Şubat 2014'te ilk olarak kapılarını açan Hayat Bilgisi, üniversite sonrası kısa süreli eğitim ihtiyacını karşılamak isteyen yüzlerce öğrenci tarafından büyük ilgiyle karşılandı. Her yaştan meraklı insanın sınavsız katılabileceği Hayat Bilgisi'nde dersler 4 ve 8 hafta.
 
Recode İletişim'in sponsorluğunda gerçekleştirilen Hayat Bilgisi’nde reklam ve iletişim derlerinde şu isimler ders veriyor. Nuri Çolakoğlu - “Medya Tarihi”, Kurtcebe Turgul -“Reklamda Yaratıcılık Çok Mu Lazım?”, Ozan Açıktan- “Reklamda Hikaye Çok Mu Lazım?”, Koray Löker - “Sosyal Medya Yönetimi”, Azmi Karaveli - “Yeni Başlayanlar İçin Halkla İlişkiler”, Kerem Türkman - "21. Yüzyılda Marka Yönetimi".
 
Hayat Bilgisi’nde; Suna ve İnan Kıraç Vakfı Genel Müdürü Özalp Birol’dan tarihçi-akademisyen Hakan Erdem’e, televizyoncu Nuri Çolakoğlu’ndan sihirbaz Kubilay Tunçer'e kadar, kendi alanlarında yetkin ve tanınmış isimlerin eğitmenliğinde, kültür endüstrisi – kültür – yaşam kültürü alanlarında birçok değişik başlıkta dersler ve danışmanlık hizmetleri veriliyor. Tüm etkinlikler, Hayat Bilgisi’nin İstanbul Tünel - Asmalımescit’teki merkezinde gerçekleştiriliyor. İstanbul’da hayatın en canlı şekilde aktığı mekanlardan birinin seçilmesi de, Hayat Bilgisi’nin ortaya koyduğu yeni konsept ve hedefi destekler nitelikte.
 
Hayat Bilgisi kurucu ortaklarından Cem Akaş, yeni dönemde hayata geçirecekleri hedeflerle ilgili olarak şunları söylüyor: “Şubat ayında derslere başladığımız Hayat Bilgisi Okulu'nun gördüğü ilgi açıkçası bizleri de şaşırttı. İnsanların üniversite sonrası bu tarz eğitim alabilecekleri yerler çok sınırlı. Hayat Bilgisi bir tür ‘okul’, ama yapısı ve dersleriyle alışılmadık bir okul. ‘Yeni şeyler bilmek lazım’ diyenler için bir merkez. Katılımcılara, eklektik bir yapıda, kültür endüstrisine yönelik ‘yoğunlaştırılmış ve içeriden’ mesleki dersler ve sanatlara, yaşama, içinde yaşadığımız dünyaya dair kültür dersleri sunmayı hedefliyoruz. Dolayısıyla, eğitimi veya mesleği ne olursa olsun, ‘yeni hayat’larına ilişkin ‘geçerli’ bilgi sahibi olmak isteyen herkesi ilgilendiren bir platform Hayat Bilgisi.”
  
Sanat, Edebiyat, Tarih, Siyaset, İş…
Hayat Bilgisi, 2014 sonbahar programında katılımcılara çok sayıda ilginç ve önemli alternatif sunuyor:
 
Kitap
Fatih Özgüven - “Yaratıcı Okurluk”
Cem Akaş - “Yayıncılık ve Editörlük” ve “İleri Editörlük Çalışmaları”
Mehmet Ulusel - “Kitap Tasarımı: Eskizden Matbaaya”
Melis Şeyhun Çalışlar - “Çeviri - İngilizce”
 
Sanat
Esra Aliçavuşoğlu - “Sanat Tarihi: Mağaradan Picasso’ya” ve “Mitoloji ve Görsel Sanatlar”
Tarkan Okçuoğlu ve Emine Önel Kurt - "Sanat Tarihinden Yapıt Okumaları"
Uşun Tükel - “Çağdaş Sanat: Picasso’dan Günümüze”
Süreyya Evren - “Çağdaş Türkiye Sanatı”
Kubilay Tunçer – “Sihirbazlık: Kuram ve Uygulama” ve “Senaryo Yazarlığı”
Hakan Yücel - “Toplumsal Dönüşüm ve Müzik”
Meriç Renkver - "Kült Filmler"
 
Tarih ve Siyaset
Murat Dağlı - “Ortadoğu Tarihi”
Hakan Erdem - “Osmanlı’nın Son Yüzyılı”
Ahmet Kuyaş - “Hızlandırılmış Cumhuriyet Tarihi”
Süreyya Evren - “21. Yüzyılda Siyaset”
 
Yönetim
Can Karaburçak - “Koçluk Yaklaşımı”
Esat Şibay - “Girişimciliğe Giriş”
Kanat Emiroğlu -“Liderlik ve Strateji: CEO Dersleri”
Can Sertoğlu - “Müzik Endüstrisi ve Müzisyen Menajerliği”    
Özalp Birol - “Sanat Yönetimi”

Bilim
Metin Arık - “Evrenin Sırları”
 
İletişim Dersleri ve İçerikleri
Nuri Çolakoğlu - “Medya Tarihi”
Dört haftalık bu ders, medyanın uzun yolculuğunu ele alıyor, kağıttan radyoya, televizyondan videoya, oradan elektronik medyaya uzanan yolda yaşanan dönüşümleri tartışmaya açıyor; yalnızca medya öğrencilerinin değil, günlük yaşamında medyaya maruz kalan herkesin sahip olmak isteyeceği bir "medya okuryazarlığı"nı hedefliyor.
 
Kurtcebe Turgul -“Reklamda Yaratıcılık Çok Mu Lazım?”
Dört haftalık bir süre içinde, reklamcılıkla ilgili herkesin sorduğu -ve muhtemelen doyurucu bir yanıt alamadıkları için sormayı sürdürdükleri- sorular ele alınıyor: Yaratıcı fikir nasıl oluyor da oluyor? Gerçekten herkes reklamcıdan yaratıcılık bekliyor mu? Bu işin formülünü yazmışlar, niye her seferinde tutmuyor?.. gibi. Bunları yaparken Bill Bernbach, George Lois, Lee Clow gibi fikirleri asla eskimeyen efsanelerden, Alex Bogusky, David Droga gibi modern zaman ikonlarından, Frank Zappa ve Jim Jarmush gibi konuyla ilgisi yokmuş gibi gözüken dehalardan ilham alınıyor. Sonuçta reklam asla reklam değildir, onu biliyoruz… da tam olarak nedir, “content is the king” modasının etrafı sardığı zamanda tekrar üstüne düşünmek gerekli mi… bunlar tartışılıyor.
 
Ozan Açıktan - “Reklamda Hikaye Çok Mu Lazım?”
 "Reklamda Yaratıcılık Çok mu Lazım?" dersinin bir devamı olarak düşünülebilecek ama ayrı olarak da katılınabilecek bu derste, bir reklam yönetmeninin gözünden yaratıcılık meselesi ele alınıyor. Ürünün özelliklerini anlatan düz bir reklamla, neredeyse kısa metrajlı bir film gibi kurgulanmış bir reklam arasında nasıl farklar olduğu, bu farkların nereden kaynaklandığı, hangi yaklaşımın hangi durumda avantaj sağladığı tartışılıyor.   
  
Azmi Karaveli - “Yeni Başlayanlar İçin Halkla İlişkiler”
 Yeni Başlayanlar İçin Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler kavramı son yıllarda Dünya'da ve Türkiye'de çeşitli sıfatlarla birlikte anılıyor. İletişim Danışmanlığı, Algı Yönetimi, İtibar Yönetimi...Zaten ne olduğu tam ifade edilemeyen bir disiplin olan Halkla İlişkiler bu kavramlarla birlikte daha da ilginç hale geldi. İşte bu 8 haftalık süre içinde tüm boyutlarıyla ele alınacak ve aşağıdaki sorulara yanıt aranacaktır:   Gerçekten Halkla İlişkiler nedir? İletişim Danışmanlığı, Algı Yönetimi, İtibar Yönetimi nedir? Farkları var mıdır? Yoksa bizi uyutuyorlar mı? Reklam nedir? Halkla İlişkilerin propagandadan farkı var mı? Goebbels ilham vermiş midir? Bir halkla ilişkilerci imamdan daha mı çok halkla ilişki kurar? Medya ilişkileri nedir? Türkiye'de medya ilişkileri eş dostla mı yürür? Hedef kitle, mesaj, araçlar nedir ve Hİ gerçekten bunlardan mı ibarettir? Kurumsal Sosyal Sorumluluk projeleri nasıl yürütülür, gerçekten iyi niyetle mi yapılır? Kriz yönetimi nedir? Gerçekten yönetilebilir mi? Soma'da yüzlerce kişi ölürken kriz gerçekten yönetilebilir mi? Sosyal medya halkla ilişkilerin neresinde? 21.yüzyılda nasıl bir "halkla ilişkiler" bizi bekliyor? Ya da bekliyor mu?    
 
Kerem Türkman - "21. Yüzyılda Marka Yönetimi"
Yükselen yeni değerler: Sınırsızlık. Kuralsızlık. Sorumluluk:
NO BORDER. NO ORDER. TOO RESPONSIBLE.
Markalar ülkelerin önüne nasıl geçebilir?
Liderlik, açıklık, şeffaflık, hesap verme vs. Nasıl olacak tüm bunlar?
Hedef kitle olgusu bitti. Kime nasıl ulaşacağız?
Markaları 10 yıl ileriye hazırlamak. Bugünden nasıl yapabiliriz?
İletişimi bir yönetim fonksiyonu olarak kullanmanın doğru yolları.
Algı nedir, itibar nedir, değer nedir? Hangisine yatırım yapmalı?
 
Koray Löker - “Sosyal Medya Yönetimi”
“Sosyal Medya Yönetimi”, internet kültürünün gelişimini, dosya biçimleri ve açık modelleri, süreç planlamasını, web sitesi kurulmasını, amaca uygun sosyal mecra seçimini, ölçüm ve geribildirim konularını ayrıntılı bir biçimde alıyor. Bu sosyal medya atölyesi hem bu alanda bilgi sahibi olmak isteyenlere, hem de kariyer yapmayı hedefleyenlere sesleniyor. Tarihçe / Ağlardan Bağlara İnternet ve kültürü nasıl gelişti. Özgür yazılım, açık kaynak kavramlarının internetle ne ilgisi var ne nasıl etkiledi… Açık Erişim nedir? Hangi iş modelleri kullanılıyor… Araçlar ve Araştırma Dosya biçimlerini nasıl tanırız? Doğru araçları nasıl seçeriz? Açık modeller neler? İçerik nerede bulunur, nasıl kullanılır? İş Akışı Kurgulamak Hem kuramsal hem de teknik anlamda süreç planlamak sürdürülebilir sistemleri ayakta tutan taşıyıcı kolonlardan biri… Site hâlâ gerekli mi? Her tür bilginin kendine has bir sosyal medyası bile olsa, amiral gemisi hâlâ kişilerin, kurumların kontrolünde olmalı… Hem yaklaşımların tartışıldığı hem de yer sağlayıcı/platform sağlayıcı gibi kavramlardan, site sunmak için elzem temel bileşenlere aşina olmak… (hosting, domain name, vps gibi anahtar kelimelerden korkmamayı öğrenmek) Site dinamiklerine devam… Sanal yapı markette rehberli tur. Blog açmak, mikro site yapmak gibi sınırlanmış ihtiyaçlarda bile kullanıcı adı girmekten biraz fazlası gerekebiliyor… Bu ihtiyaçlara nasıl cevap vermek gerekli? Okunaklı, sezgisel kullanım ilkeleri ve çağdaş bir tasarımla bilgi sunmak için tema seçimi ve özelleştirmesinde nelere dikkat ediliyor… Sosyal medya araçları Sosyal medya sadece twitter ve facebook değil. Hangi amaç ve içeriğe hangi mecra uygun? İncelikleri neler? Sosyal medyada içerik yönetimi için ölçümler Takipçi takibi, analiz, raporlama ve hedef tanım ve takibi… Geri bildirimler doğrultusunda yeniden tasarım
 

Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.